Акумулаторът се изтощава бързо
-
kinjala-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Бургас
Акумулаторът се изтощава бързо
Здравейте,въпросът се отнася за поло 6N.Акумулаторната батерия не издържа повече от седмица когато автомобилът не се кара.Сменена е с чисто нова но явно проблема не е в нея,предполагам има проблем с ел.инсталацията.Моля за съвет откъде да се започне с решаването на това судоку.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Акумулаторът се изтощава бързо
Имаше теми как се проверява къде е утечката, но в общи линии, закача се един мултицет в режим на измерване на ток (разкача се едната клема на акумулатора и между клемата и полюса се закача уреда настроен да мери ток) и се гледа консумацията в покой. Мултицета е добре да е с нова батерия за да мери точно. С включена аларма нормалната консумация е около 30 милиампера, всичко над 50-60 и нагоре не е нормално и би изтощило акумулатора. Ако (вероятно) при теб е над 30-ина милиампера, се започва един по един вадене на бушоните от бушониерата докато консумацията падне/се нормализира. Така се локализира в коя верига е проблема и после вече се търси по нея къде точно има късо/утечка/лоша маса/забравен(неугасващ) плафон в багажника и т.н.
Друга възможна причина да пада акумулатора е да не зарежда добре алтернатора (например заради лоша маса акумулатор-двигател, заради прецакано реле-регулатор и т.н.), добре е да се измери и при запален мотор трябва да има 13.8-14+ волта на акумулатора. Новия акумулатор също е било добре да бъде напълно зареден със зарядно преди да се остави седмица в колата, за да може да се твърди че не е от акумулатора.
Успех.
Друга възможна причина да пада акумулатора е да не зарежда добре алтернатора (например заради лоша маса акумулатор-двигател, заради прецакано реле-регулатор и т.н.), добре е да се измери и при запален мотор трябва да има 13.8-14+ волта на акумулатора. Новия акумулатор също е било добре да бъде напълно зареден със зарядно преди да се остави седмица в колата, за да може да се твърди че не е от акумулатора.
Успех.
-
kinjala-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Бургас
Re: Акумулаторът се изтощава бързо
Благодаря!
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Акумулаторът се изтощава бързо
Забравих да кажа, алармата няма бушон на бушониерата, така че за да се отхвърли като причина е добре да се разкачи от нейния си бушон или ако не е изведен достъпно, направо от целия куплунг. Отделно мултицета преди самото закачане между полюса и клемата да е на обхват 10А, че да не му изгори бушончето ако алармата пуска мигачи при рестарта .. а после вече може да се превключи на милиамперов обхват.
Аз бих обърнал внимание на Цд-то - дали не му е преправяна евробуксата отзад, особено как са закачени постоянния плюс и плюса през контакт - често ги вързват заедно или ги разменят за да има музика без контакт, но някой плеъри пък тогава си смучат сериозно. Другото е ако има плафон отзад в багажника или в жабката и не работи копчето на багажника или нещо такова и да остава светнат без да се забелязва. Или усилвател ако има да остава включен (например да му е залепнало релето). С други думи според мен най-вероярно е аларма/ музика / плафон .
Да пишеш какво е станало после.
Аз бих обърнал внимание на Цд-то - дали не му е преправяна евробуксата отзад, особено как са закачени постоянния плюс и плюса през контакт - често ги вързват заедно или ги разменят за да има музика без контакт, но някой плеъри пък тогава си смучат сериозно. Другото е ако има плафон отзад в багажника или в жабката и не работи копчето на багажника или нещо такова и да остава светнат без да се забелязва. Или усилвател ако има да остава включен (например да му е залепнало релето). С други думи според мен най-вероярно е аларма/ музика / плафон .
Да пишеш какво е станало после.
- minimiro
- Мнения: 676
- Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Акумулаторът се изтощава бързо
dj_tuhla написа:.....добре е да се измери и при запален мотор трябва да има 13.8-14+ волта на акумулатора...
Един бърз въпрос....
Реле регулатора всъщност нали му е ролята да подава ток в определени граници, т.е. колкото е нужно на акумулатора?!
т.е. да обясня... моя акумулатор на изгасено показва твърдо 12,59В, свети си му зелено окото.
На запалено, меря зареждането между 13.3 и 13.6 без значение консуматорите... форсирам не покачва зареждането.
Понеже съм чел наоколо за 13.8-14+ сменям регулатора, имам тамън 3бр. BOSH, Магнети марели и китайски... и с 3-те заряда си е като закован... четките и на 3-те са ок. колекторите изглеждат добре... лагерите са добре, не е стегнато или да скърца алтернатора да кажеш....
т.е. имам ли проблем или е нормално?
-
kinjala-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Бургас
Re: Акумулаторът се изтощава бързо
Открия ли го ще пиша
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Акумулаторът се изтощава бързо
minimiro написа: ...Реле регулатора всъщност...
Пробвай с друг мултицет на първо време или с този измери на друга кола за сравнение .. моя като му е слаба батерията и той мери по-малко .. но 13.6 според мен ако напускаш всички консуматори и ги държи, нямаш грижи .. то като работи на намотка по-малко аномалиите са големи, не е само акумулатора .. виж за всеки случай хвани измери в режим "верига" между минуса и мотора/корпуса на алтернатора съпротивлението, трябва да е твърда 0 (колкото като дадеш сондите на късо).
-
stil
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Акумулаторът се изтощава бързо
minimiro написа:т.е. имам ли проблем или е нормално?
Моето Polo откакто съм го купил не съм виждал показание 14V
Той навлезе успешно в своята девета годишнина.
Според едно немско ръководство, VW Polo/Derby - Jetzt helfe ich mir selbst (лично за мен, най-доброто, което е излизало за Polo 2F), спецификациите са 13.3 - 14.6 при 2000 tr/min.
minimiro написа:...моя акумулатор на изгасено показва твърдо 12,59В...
Твърде вероятно е акумулаторът ти да е в добро здраве. Казвам вероятно, защото тази стойност, която си измерил силно зависи от:
- вида на акумулатора (Sb/Sb, Sb/Ca, Ca/Ca...)
- кога е измерена (след извънградско, градско, след дълъг престой...);
- температурата на електролита (или на околната среда, ако акумулатора е темпериран).
По-точен показател за оценка състоянието на акумулатора е плътността на електролита.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта