Акумулаторът се изтощава бързо

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
kinjala-
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Бургас

Акумулаторът се изтощава бързо

Мнениеот kinjala- » Чет 07 юли 2011 7:43


Здравейте,въпросът се отнася за поло 6N.Акумулаторната батерия не издържа повече от седмица когато автомобилът не се кара.Сменена е с чисто нова но явно проблема не е в нея,предполагам има проблем с ел.инсталацията.Моля за съвет откъде да се започне с решаването на това судоку.




Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Акумулаторът се изтощава бързо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 07 юли 2011 7:47


Имаше теми как се проверява къде е утечката, но в общи линии, закача се един мултицет в режим на измерване на ток (разкача се едната клема на акумулатора и между клемата и полюса се закача уреда настроен да мери ток) и се гледа консумацията в покой. Мултицета е добре да е с нова батерия за да мери точно. С включена аларма нормалната консумация е около 30 милиампера, всичко над 50-60 и нагоре не е нормално и би изтощило акумулатора. Ако (вероятно) при теб е над 30-ина милиампера, се започва един по един вадене на бушоните от бушониерата докато консумацията падне/се нормализира. Така се локализира в коя верига е проблема и после вече се търси по нея къде точно има късо/утечка/лоша маса/забравен(неугасващ) плафон в багажника и т.н.


Друга възможна причина да пада акумулатора е да не зарежда добре алтернатора (например заради лоша маса акумулатор-двигател, заради прецакано реле-регулатор и т.н.), добре е да се измери и при запален мотор трябва да има 13.8-14+ волта на акумулатора. Новия акумулатор също е било добре да бъде напълно зареден със зарядно преди да се остави седмица в колата, за да може да се твърди че не е от акумулатора.
Успех.


kinjala-
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Бургас

Re: Акумулаторът се изтощава бързо

Мнениеот kinjala- » Чет 07 юли 2011 10:11


Благодаря!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Акумулаторът се изтощава бързо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 07 юли 2011 14:07


Забравих да кажа, алармата няма бушон на бушониерата, така че за да се отхвърли като причина е добре да се разкачи от нейния си бушон или ако не е изведен достъпно, направо от целия куплунг. Отделно мултицета преди самото закачане между полюса и клемата да е на обхват 10А, че да не му изгори бушончето ако алармата пуска мигачи при рестарта .. а после вече може да се превключи на милиамперов обхват.
Аз бих обърнал внимание на Цд-то - дали не му е преправяна евробуксата отзад, особено как са закачени постоянния плюс и плюса през контакт - често ги вързват заедно или ги разменят за да има музика без контакт, но някой плеъри пък тогава си смучат сериозно. Другото е ако има плафон отзад в багажника или в жабката и не работи копчето на багажника или нещо такова и да остава светнат без да се забелязва. Или усилвател ако има да остава включен (например да му е залепнало релето). С други думи според мен най-вероярно е аларма/ музика / плафон .

Да пишеш какво е станало после.


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Акумулаторът се изтощава бързо

Мнениеот minimiro » Чет 07 юли 2011 14:37


dj_tuhla написа:.....добре е да се измери и при запален мотор трябва да има 13.8-14+ волта на акумулатора...


Един бърз въпрос....
Реле регулатора всъщност нали му е ролята да подава ток в определени граници, т.е. колкото е нужно на акумулатора?!
т.е. да обясня... моя акумулатор на изгасено показва твърдо 12,59В, свети си му зелено окото.
На запалено, меря зареждането между 13.3 и 13.6 без значение консуматорите... форсирам не покачва зареждането.
Понеже съм чел наоколо за 13.8-14+ сменям регулатора, имам тамън 3бр. BOSH, Магнети марели и китайски... и с 3-те заряда си е като закован... четките и на 3-те са ок. колекторите изглеждат добре... лагерите са добре, не е стегнато или да скърца алтернатора да кажеш....

т.е. имам ли проблем или е нормално?
:)


kinjala-
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Бургас

Re: Акумулаторът се изтощава бързо

Мнениеот kinjala- » Чет 07 юли 2011 15:02


Открия ли го ще пиша


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Акумулаторът се изтощава бързо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 07 юли 2011 18:56


minimiro написа: ...Реле регулатора всъщност...


Пробвай с друг мултицет на първо време или с този измери на друга кола за сравнение .. моя като му е слаба батерията и той мери по-малко .. но 13.6 според мен ако напускаш всички консуматори и ги държи, нямаш грижи .. то като работи на намотка по-малко аномалиите са големи, не е само акумулатора .. виж за всеки случай хвани измери в режим "верига" между минуса и мотора/корпуса на алтернатора съпротивлението, трябва да е твърда 0 (колкото като дадеш сондите на късо).


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Акумулаторът се изтощава бързо

Мнениеот stil » Чет 07 юли 2011 19:54


minimiro написа:т.е. имам ли проблем или е нормално? :)

Моето Polo откакто съм го купил не съм виждал показание 14V :roll: . С включени консуматори лятото обикновено е на 13.6, а зимата на 13.8. А акумулаторът?
Той навлезе успешно в своята девета годишнина. :bowdown

Според едно немско ръководство, VW Polo/Derby - Jetzt helfe ich mir selbst (лично за мен, най-доброто, което е излизало за Polo 2F), спецификациите са 13.3 - 14.6 при 2000 tr/min.

minimiro написа:...моя акумулатор на изгасено показва твърдо 12,59В...

Твърде вероятно е акумулаторът ти да е в добро здраве. Казвам вероятно, защото тази стойност, която си измерил силно зависи от:
- вида на акумулатора (Sb/Sb, Sb/Ca, Ca/Ca...)
- кога е измерена (след извънградско, градско, след дълъг престой...);
- температурата на електролита (или на околната среда, ако акумулатора е темпериран).

По-точен показател за оценка състоянието на акумулатора е плътността на електролита.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта