Смяна на жило на скорости

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Joro1894
Мнения: 37
Регистриран на: Чет 22 юни 2006 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на жило на скорости

Мнениеот Joro1894 » Пон 30 окт 2006 10:32


Дано не ви се налага но реших да споделя за предмеждията си събота и неделя.
Съжелявам че не можах да направя снимки ама просто много бързах, ще гледам максимално подробно да обясня как се сменя.

най-важно е първо да вдигнете предницата на колата колкото се може по високо (ако е възможно най-добре да работите на канал аз взех от един съсед стойки които са като естакада) понеже е доста работа и трябва да има доста пространство под колата за да ви е удобно за работа.
След като сте вдигнали колата откачате тръбите на гърнето от към двигателя кадето се държи на 4гайки 17мм, ако е възможно го откачате след катализатора или кадето имате сглобка важното е точно под скоростния лост да няма какво да ви пречи (аз успях да го сваля само от двигателя, понеже там кадето е сглобката след катализатора беше раждясало невероятно много и през цялото време ми пречише)
след това махате предпазните ламарини които са точно над катализатора и тръбите и вече ще видите кутията на скоростния лост кояато се държи на 4 болта 13мм, не бързайте да ги махате!!!
след като сте махнали предпазните ламарини вече виждате 2те жила, проследете ги напред до каде стигат едното е захванато с болт 13мм, другото е с шплент, като сте под колата и гледате към предницата на автомобила от дясно на жилата има една вилка която се държи на 2 тампона единият е захванат за двигателя с гайка 13мм (!!!внимавайте при затягането при монтажа много лесно се къса резбата на шпилката!!!) а другия е на стоика (която явно е от дуралуминии и при невнимание много лесно се чупи) точо под предният мост кадето е захваната със болт 13мм, когато сте откачили двата тампона и жилата от към двигателя развивате и четрите болта на кутията на скоростния лост внимавате при развиването на последния болт кутията на скоростния лост да не ви падне на главата(ако сте успели да махнете катализатора, ако не сте успели да го махнете ще се наложи да разглобите скоростния лост което съм го описал доста подробно в предната тема), след това вадите кутията на скоростния лост дърпате я назад (за да могат да излезнат от под моста жилата заедно с вилката) след като сте извадили кутията на скоростния лост заедно със жилата сменяте скъсаното жило което за щастие при мен не се наложи защото намерих 2ра употреба цяла кутията заедно със жилата.

а стига бе така като го написах изглежда невероято лесно но не се подвеждайте, на мен (понеже бях сам и нямах информация как се сменя ) ми отне около 8-9часа. :banghead:




4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Пон 30 окт 2006 20:41


Браво за описанието колега! :D
Не разбрах само дали жилото на съединителя е било саморегулиращо се?


Потребителски аватар
Joro1894
Мнения: 37
Регистриран на: Чет 22 юни 2006 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Joro1894 » Вто 31 окт 2006 0:01


4ep написа:Браво за описанието колега! :D
Не разбрах само дали жилото на съединителя е било саморегулиращо се?


НЕ жилото на съединителя а на скоростите а за него да саморегулиращо е



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта