здравейте колеги имам един vw 1.4mi ,60hp ,do 95 god. Та въпросната ми кола вчера ми угасна след като минах през една две малко по-големи локви, ест. си помислих че капачката ми се е намокрила но си беше напълно суха. Пробвах след малко пак да я запаля и успях но с много мъки и нещеше да се изрязва както трябва ,така ми се случи 3,4 пъти докато се прибера.
На днешния ден сутринта реших да се помъча да и открия проблема- заслушах се в бенз. помпа и установи6 че си работи, бушони не открих проблемни,отворих възд. филтър за да стигна до кабелите и свещите отзад прегледах ги но са си вред установих че като извадя някои кабел за проба от дистр. капачка и се вижда как край бобината хвърля искра не съм наясно така ли трябва да е за целта увих кабела край бобината с изолирбанд и искрата почти спря, а също така и измерих съпротивлението на кабелите с мултицета и бяха добре сменя ни са преди не повече от год.Бобината и комутатора са капсуловани в едно обаче незнам как да разбера проблемни ли са ми. Забравих да кажа че на сутринта си запали без проблем и също така проверих и моното дали хвърля бензин, почистих със спрей и буксите за моното и реших че няма какво повече да проверя излязох за пробно кръгче минах през една по-сериозна локва и дотам вече няма палене
хора моля ви се помогнете по някакъв начин
1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
- Iezekil
- Мнения: 6186
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
питай някой да ти даде да пробваш първо други свещи,после друга бобина,че това с хвърлянето на искра не говори добре.Комутатор ми е горял,няма палене щото няма ток до свещите.За това вади кабелите от свещите а не от капачката за проба има ли искра и ако има,ги смени за проба с други,провери за вода в самите лули.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
Кабелите и да си ги сменял, не е гаранция. Ако са китайско менте сигурно са за коша. Вземи си хубави кабели, например Беру или Бош но от проверено място, примерно Тех-Ко, ЕлитКар, и от Ауто+ може.
При мен като взех Ибизата на кабелите пишеше Тесла, малко ме усъмниха ама викам ако са Тесла супер, поне кабели няма да сменям. Хубаво ама след 1-2 месеца случайно видях как централния кабел дими при капачката, като тръгнах да го вадя, направо излезе само кабела и беше натопил всичко! Как не съм се запалил не знам
.. искра не трябва да виждаш в никой случай. Провери ги на тъмно и някой от другите да не прави дискотека.
Иначе конкретния проблем много ми прилича на хол сензора (датчик на хол както го наричат някой). Той така почва, ту работи, ту не, а когато не подава, екуто не знае кога да каже на бобината да пусне искра.
Поздрав.
При мен като взех Ибизата на кабелите пишеше Тесла, малко ме усъмниха ама викам ако са Тесла супер, поне кабели няма да сменям. Хубаво ама след 1-2 месеца случайно видях как централния кабел дими при капачката, като тръгнах да го вадя, направо излезе само кабела и беше натопил всичко! Как не съм се запалил не знам
.. искра не трябва да виждаш в никой случай. Провери ги на тъмно и някой от другите да не прави дискотека. Иначе конкретния проблем много ми прилича на хол сензора (датчик на хол както го наричат някой). Той така почва, ту работи, ту не, а когато не подава, екуто не знае кога да каже на бобината да пусне искра.
Поздрав.
Последна промяна от dj_tuhla на Нед 26 фев 2012 9:54, променено общо 1 път.
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
ами не знам колеги изчетох една камара работи по форумите (изтекоха ми очите), делкото ми е на bosch мисля, доста хора са имали долу горе такъв проблем и повечето са сменяли бобини-спукани. Започвам да се съмнявам че и моята е спукана и влиза вода като мина през локва и угасва колата ,само че не съм открил къде е ,а и нямам откъде да пробвам друга на момента че да съм сигурен а сменя ли бобина значи се сменя и комутатор защото са капсуловани двете
- Iezekil
- Мнения: 6186
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
как не си я открил,нали край нея ти хвърля искра??или е тя или свещи,за това ти казах да пробваш първо от някой авер,че си е цифра
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
току що ходих,леко трудно запали колега но на тъмно най-добре се вижда и установих че няма искри покрай свещите ,след като ги замерих кабелите и днес по-рано вече съм убеден че не е от тях може да не са нещо марка но засега работят добре. Като извадих единия за проба пак взе да цака искра по бобината огледах но видимо няма пукнато(може да е нещо едва забележимо) Нямам от кого да взема за проба(просто нямам
) и малко на риск но мисля в близките дни да взема една бобина ,моята не е изгоряла нещо но ми се струва че корпуса е спукан. След като взема ще пиша в темата какво е станало да се знае за следващите с тоя проблем
ако някой все пак мисли по-различно да казва pls.
ако някой все пак мисли по-различно да казва pls.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
Не е нужно да виждаш пукнатина за да я има. Не е нужно да има пукнатина за да се опроводява изолатора....
Щом колата все пак работи направи следното-
Сваляш бобината , слагаш я във фурната да се попече половин час (да кажем на 150 градуса) .
Докато е още гореща си разбъркваш едно http://junakastore.com/userfiles/produc ... ct_704.jpg
То е прозрачно и има шпатула в комплекта за разбъркване и нанасяне.
Целия корпис на бобината го покриваш възможно по дебеличко. Лулата също но там по тънко.
След 2 часа я монтираш и караш 2 години. После внезапно умира (Аз имах същия проблем, така го реших и забавих плащане на тия 100 лева с 2 години).
Поздрави!
Щом колата все пак работи направи следното-
Сваляш бобината , слагаш я във фурната да се попече половин час (да кажем на 150 градуса) .
Докато е още гореща си разбъркваш едно http://junakastore.com/userfiles/produc ... ct_704.jpg
То е прозрачно и има шпатула в комплекта за разбъркване и нанасяне.
Целия корпис на бобината го покриваш възможно по дебеличко. Лулата също но там по тънко.
След 2 часа я монтираш и караш 2 години. После внезапно умира (Аз имах същия проблем, така го реших и забавих плащане на тия 100 лева с 2 години).
Поздрави!
- Iezekil
- Мнения: 6186
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
То това сам си го намери като проблем и е възможно абсолютно.За да си сигурен 100% трябваше като не искаше да пали да провериш идва ли ток до делкото и след делкото.Може да минеш пак нарочно първо през някоя локва да спре и тогава да замериш.Мисля че е доста високо бобината за да се мокри но знаеш ли.Така ще си сигурен че е от нея.
- Iezekil
- Мнения: 6186
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
не мога да го изтрия..мислех че ти го караш да я изгори и кой ти каза,че имам х..
Последна промяна от Iezekil на Нед 26 фев 2012 10:01, променено общо 1 път.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
Колега изтрий си едното мнение. Дублирал си.
Не е нужно да си удариш х*я с чук за да разбереш че боли.
Бобината е високо, но при остаряване на изолатора дори влагата във въздуха спомага за опроводяване и колата прекъсва студена ... (Не и в тоя случай). Там точно като плисне в локва и се качва вода.
Не карай човека да си изгори бобината за да разбере че искрата не отива където трябва.

За автора - Колега, колата ти най-вероятно е с двигател с код АЕХ и е MPI (multi point injection) С други думи не е моно!
Не е нужно да си удариш х*я с чук за да разбереш че боли.
Бобината е високо, но при остаряване на изолатора дори влагата във въздуха спомага за опроводяване и колата прекъсва студена ... (Не и в тоя случай). Там точно като плисне в локва и се качва вода.
Не карай човека да си изгори бобината за да разбере че искрата не отива където трябва.

За автора - Колега, колата ти най-вероятно е с двигател с код АЕХ и е MPI (multi point injection) С други думи не е моно!
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
ами това с измерването веднага след като угасне съвсем не е лоша идея но не си бях взел уреда ,не съм бил подготвен за тия катаклизми. А за напред малко не ми се остава по улиците и на място ще я напръскам леко само бобината и ако угасне веднага се запътвам към магазините
- Iezekil
- Мнения: 6186
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
уред ти не требе,вадиш кабела и гледаш за искра до метална повърхност
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
не не колата е ABD 1.4mi 44kw 60hp ,бобината наистина си е на високо но двигатела е малък и има място бол от всякъде ,та лично съм се убедил че през по сериозна локва има вода навсякъде дори и по капака горе. Та се замислям да си измайсторя някаква кутийка за бубината но едва ли ще ми се получи,това е вода все пак и ако ще под формата на конденз пак ще влезе
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
Аз казах каквото трябва.
Правете каквото искате колите са си ваши. Щом сте решили да откривате топлата вода.
Не е нужно да имаш х*й за да знаеш че ако го удариш с чук боли.
Не знам кой/коя си, но определено не отбираш от електротехника.
Правете каквото искате колите са си ваши. Щом сте решили да откривате топлата вода.
- Можеш , чети тук -> viewtopic.php?f=26&t=27504&hilit=%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B0+%D0%B7%D0%B0+%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5Iezekil написа:не мога да го изтрия..мислех че ти го караш да я изгори и кой ти каза,че имам х..
Не е нужно да имаш х*й за да знаеш че ако го удариш с чук боли.
Не знам кой/коя си, но определено не отбираш от електротехника.
- ktamen
- Мнения: 6386
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали
Iezekil написа:уред ти не требе,вадиш кабела и гледаш за искра до метална повърхност
Кабелите не се мерят с мултицет, обикновено им се скапва изолацията - с времето става проводима, а не проводящата част.
За да си провериш запалителната уредба вадиш някой от кабелите на свещите, слагаш му една стара свещ и допираш резбата и до метална част на двигателя. Тогава някой трябва да завърти стартера и ако на свещта има хубава искра значи запалителната уредба е наред.
Провери си разстоянието на електродите на свещите дали не е станало твърде голямо.
И на мен ми се струва, че си за нова бобина, трябва да си намериш друга за проба.
Аз бих разгледал обявите във форума и профила на евентуалния продавач и ако мненията му ми харесат и той ми гарантира, че бобината е читава ще си купя втора употреба. Можеш да пробваш и да я ремонтираш, както те посъветва колегата.
Не е сигурно, че проблема е в запалителната уредба. Колегата Push имаше такъв голф, и той му угаснал по такъв начин в движение и доста се мъчихме да го запалим, ама не успяхме. Палеше само, ако налеем бензин в смукателните тръби, а помпата си работеше. Аз така и не успях да му помогна тогава. После той я разкарва по разни майстори и един от майсторите извадил буталата и голфа замина за части.
Последна промяна от ktamen на Нед 26 фев 2012 11:20, променено общо 1 път.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: penetralia и 43 госта