Здравейте колеги !
Имам малко въпроси относно 1.4 60к.с. мисля че е !
Става въпрос за Сеат Ибиза 2000г. Извинявам се че пускам темата тук, но във сеат форума никой не отговаря.
Сега да уточня за колата. Купих я с метанова уредба, монтирана в Италия. Когато я купих нямаше бутилки за метана и известно време я карах на бензин, после и купих бутилки за метана и от тогава се кара на метан отново. Метана е БРЦ.
Колата нощува навън и когато е студено ми прави доста проблеми, а именно :
1. В маркуча за картерните газове набира нещо гадно и неприятно, бяло на цвят и явно замръзва зимно време. Проблема е, че като загрее двигателя и след време ( 30, 40 мин. да речем ) след като е загряла тази тръбичка не се размразява и започва да хвърля маслото от двигателя и то много. На 3 пъти се случва това, като първите 2 пъти доливам около 1.2 - 1.5л. масло в двигателя докато видя на щеката, че е в границите на нормалното.
2. Когато е студено ( главно зимно време ) при първо палене на двигателя винаги започна да гасне. Паля винагии на съединител на свободна скорост. Работи на място 1 - 2 мин. и като подам газ и веднага гасне. За да я задържа да не угасне трябва да я държа на не по - малко от 2000 оборота ( като новак ). Карал съм я на диагностика, но там нищо не показа ( всичко било наред ). Майстора каза че проблема е най вероятно в дюзите, защото метана можело да ги запушва. Е, бяха свалени и занесени на ултразвук. Резултат - колата се отпуши и започна малко по - добре да наема като и подам газ, но при първо палене пак си гаснеше. Чистил съм дроселовата клапа на няколко пъти, но без да я свалям а на място. Резултат - има, но не достатъчен и пак си гасне.
Бих свалил дроселовата клапа, за да я почистя както трябва, защото има мръсотия, но незнам как да я настроя после като я монтирам, понеже съм с електрическа газ. Последния път я чистих с спрей, но пак не се отстранява проблема.
Дайте съвет как да ги отстраня тия проблеми, защото майсторите ми викат че не знаят от какво може да е.
Колата се кара много, през ден - два е на път. Почти на 200 000км. е по километраж, а в действителност не знам на колко е.
П.С. Знам, че двигателите на поло и ибиза са едни и същи и затова питам тук.
Благодаря предварително на всички !
Проблеми с 1.4 60к.с. при Ибиза 2000г.
Re: Проблеми с 1.4 60к.с. при Ибиза 2000г.
Никакви грешки ли няма записани?
Имам същата(двигател АКК) и тя в студеното няма "душица" да тръгне веднага,но поне
държи обороти.
Ако мотора ти е същия(вероятно и компа) дросела се сваля без проблем и няма нужда да се
адаптира.Пробвал съм няколко пъти и като дам контакт се адаптира докато сложа кабела-показва ОК.Не държи високи обороти и не му трябва време,като на другите.
Имам същата(двигател АКК) и тя в студеното няма "душица" да тръгне веднага,но поне
държи обороти.
Ако мотора ти е същия(вероятно и компа) дросела се сваля без проблем и няма нужда да се
адаптира.Пробвал съм няколко пъти и като дам контакт се адаптира докато сложа кабела-показва ОК.Не държи високи обороти и не му трябва време,като на другите.
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблеми с 1.4 60к.с. при Ибиза 2000г.
Petar_m написа:
1. В маркуча за картерните газове набира нещо гадно и неприятно, бяло на цвят и явно замръзва зимно време. Проблема е, че като загрее двигателя и след време ( 30, 40 мин. да речем ) след като е загряла тази тръбичка не се размразява и започва да хвърля маслото от двигателя и то много. На 3 пъти се случва това, като първите 2 пъти доливам около 1.2 - 1.5л. масло в двигателя докато видя на щеката, че е в границите на нормалното.
По тоя въпрос мога да ти помогна, въпреки, че има доста изписано във форума. Системата се нарича - вентилация на картерните газове. Най-общо казано с две думи това е система, която отвежда газовете, отделени от загрялото масло, заедно с неизгорялото гориво, което постъпва в маслото обратно в двигателя. Когато автомобилът се кара на предимно къси разстояния се събира доста конденз, който като се съчетае с маслените изпарения и засъхне се получава гъста консистенция подобна много на каша, аз я наричам майонеза, мисля, че много й отива (не съм я пробвал на вкус
). Автомобилите имат маслени сепаратори, където се отделя и кондензира маслото и се връща обратно в картера, като изобщо не достига или в много малка степен отива обратно в колектора, минавайки през дросела. Оттам има маркуч/и, които водят газовете по пътя към дросела. Сваляш сепаратора и маркуча и ги чистиш хубаво. След това монтираш пак. В известна степен това влияе на сместа на автомобила, имай го впредвид. Важното при тази система е да функционира правилно - т.е. да нямаш запушен сепаратор или маркуч от тая майонеза, защото както сам си забелязал - хвърля маслото от най-слабата точка, която намери по двигателя - обикновено това е гарнитура и/или семерина/и. успех
- martom
- Мнения: 438
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1.4AEX
- Местоположение: Sofia
Re: Проблеми с 1.4 60к.с. при Ибиза 2000г.
Върху коя смес влиае?Горивната?
Re: Проблеми с 1.4 60к.с. при Ибиза 2000г.
Да, точно като майонеза се получава. Един път чистих маркуча който отива към въздушния филтър и то беше скоро, но сега съм сигурен че пак ще има.
Като се позатопли ще сваля дроселовата клапа и ще я изчистя. При нея се вижда една гарнитурка и като сваля дроселовата клапа май ще трябва да е сменям и нея. Някой ако е свалял нека каже за да знам, защото колата се кара постоянно и няма как да я оставя в бокса разглобена.
Като се позатопли ще сваля дроселовата клапа и ще я изчистя. При нея се вижда една гарнитурка и като сваля дроселовата клапа май ще трябва да е сменям и нея. Някой ако е свалял нека каже за да знам, защото колата се кара постоянно и няма как да я оставя в бокса разглобена.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта