Здравейте
полото е 1.4 75к.с. 2001,бях преди 2 седмици до морето и всичко си беше наред с климатика,даже преди да тръгна го гледаха дали има нужда от фреон-но нямаше нужда въздушната струя си показваше 4-5 градуса.
Вчера го пуснах,всичко нормално си заработи
-цъкна си компресора
-перката си върти
но не духа студено,четох някъде във форума,че можело да е кондензатор?
не вярвам да е свършил фреона,минал съм 1200км откакто го проверихме
някакви идеи?



поло 6N2 климатика си бачка,но не духа студено
Re: поло 6N2 климатика си бачка,но не духа студено
Като ходиш на автомивка и кажи да ти измият радятора аз имах сходен проблем беше ми мн мръсен радятора 

Re: поло 6N2 климатика си бачка,но не духа студено
viewtopic.php?f=13&t=44549&hilit
Ето това са хората които ми помогнаха със сходен проблем. Оказа се дефектен бушон + дефектен предишен майстор който ми пълни климатика. Иначе Стефан е мн точен, обяснява ти подробно проблема, диагностиката и експлоатацията,а и не взима скъпо!
Ето това са хората които ми помогнаха със сходен проблем. Оказа се дефектен бушон + дефектен предишен майстор който ми пълни климатика. Иначе Стефан е мн точен, обяснява ти подробно проблема, диагностиката и експлоатацията,а и не взима скъпо!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: поло 6N2 климатика си бачка,но не духа студено
Идеи имам много,ама кое точно е,трябва да се види 
Фреона може да свърши за 1 секунда,като се пробие системата и изфиряса
длаи си го пълнил днес или преди 2 години,е без значение,защото пробив може да се появи във всеки един момент. Щом компресора тръгва и тръгват перките,значи има някакъв фреон,макар и съвсем малко (трябва налягането в системата да стане под 2 атмосфери,за да не тръгва компресора). Съответно това не значи,че има достатъчно фреон и че всичко работи.
Възможни причини са :
1. липса на фреон в системата (трябва да се изпразни за да се види какво и колко има вътре).
2. запушване на системата - задръства се филтър-дехидратора или ТРВ клапана,спира циркулацията на фреон и си дотам със студеното - компресора си тръгва,ама няма как да върти фреона и няма студено.Това се вижда при диагностиката.
3. прецакан компресор - тук вариантите са общо два :
1. механично компресора се е счупил - той вътре е като двигател - има си бутала,сегменти,клапани,всичко,в даден момент може нещо да се счупи и да спре да работи от раз.
2. блокирал контролен клапан за налягането - вътре в компресора има въпросния контролен клапан,той прави байпас между входа и изхода,като според температурата и налягането,байпасира до различна степен.Не рядко се случва да влезе някой боклук вътре или самия клапан да дефектира и да изравни напълно наляганяита т.е. все едно компресора не работи.Този клапан се сменя и се оправят нещата.
Диагностиката :
-закача се колата на техниката и се гледа какво е положението - дали и какво налягане има,като се пусне компресора какво става.Това свежда нещата до 3 варианта - малко фреон,компресора не работи,запушена система.
Ако компресора не работи,той се демонтира от колата и се разглобява и става ясно дали му е заминал клапана или е заминал целия.Съответно ако е клапана - сменя се.Ако е целия - промивка на системата (остава мизерия,която отива в новия),смяна на филтър-дехидратора (той събира влага и мизерия) и слагаш следващия компресор.
Общо взето е това
Ако става дума за мръсен кондензатор (преден радиатор),тогава системата вдига високо налягане и първоначално поне ще духа студено,което до няколко минути ще отслабва постепенно,но няма да изчезне на 100%.В движение ще си е добре.


Фреона може да свърши за 1 секунда,като се пробие системата и изфиряса

Възможни причини са :
1. липса на фреон в системата (трябва да се изпразни за да се види какво и колко има вътре).
2. запушване на системата - задръства се филтър-дехидратора или ТРВ клапана,спира циркулацията на фреон и си дотам със студеното - компресора си тръгва,ама няма как да върти фреона и няма студено.Това се вижда при диагностиката.
3. прецакан компресор - тук вариантите са общо два :
1. механично компресора се е счупил - той вътре е като двигател - има си бутала,сегменти,клапани,всичко,в даден момент може нещо да се счупи и да спре да работи от раз.
2. блокирал контролен клапан за налягането - вътре в компресора има въпросния контролен клапан,той прави байпас между входа и изхода,като според температурата и налягането,байпасира до различна степен.Не рядко се случва да влезе някой боклук вътре или самия клапан да дефектира и да изравни напълно наляганяита т.е. все едно компресора не работи.Този клапан се сменя и се оправят нещата.
Диагностиката :
-закача се колата на техниката и се гледа какво е положението - дали и какво налягане има,като се пусне компресора какво става.Това свежда нещата до 3 варианта - малко фреон,компресора не работи,запушена система.
Ако компресора не работи,той се демонтира от колата и се разглобява и става ясно дали му е заминал клапана или е заминал целия.Съответно ако е клапана - сменя се.Ако е целия - промивка на системата (остава мизерия,която отива в новия),смяна на филтър-дехидратора (той събира влага и мизерия) и слагаш следващия компресор.
Общо взето е това

Ако става дума за мръсен кондензатор (преден радиатор),тогава системата вдига високо налягане и първоначално поне ще духа студено,което до няколко минути ще отслабва постепенно,но няма да изчезне на 100%.В движение ще си е добре.

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта