Имам нужда от съвет. От едно известно време насам колата ми не работи както преди.
И най-лошото е, че правих какво ли не по нея и не мога да установя от къде идва проблема. От време на време, без абсолютно никаква закономерност (!) (е, може би когато е по-влажно и студено времето се появява по-силно проблема) колата работи като, че ли е на 3 цилиндъра когато я запаля студена. Оборотите са нестабилни, понякога са стабилни (не играят), но двигателят притреперва и се усеща онази позната вибрация в купето като, че ли някъде се губят тоци. Естествено, преди да тръгна да ви занимавам с проблема си, понеже познавам колата си много добре, имайки я от почти 4 години, минах през абсолютно всички агрегати, които можеха да са евентуалният първоизточник на проблема. Смених свещите и кабелите (оригинални на BERU директно от вносителя), капачка и палец съм сменял преди няма и 1 година, та съм сигурен, че и в тях не е проблема, проверих ги отново. Бобината е сменяна преди около година и половина след като старата се напука и сдаде багажа. Новата не е каталожната на BERU, но не е и някакво менте. Не беше нито най-евтината, нито най-скъпата, пишеше made in Germany, не ми е създавала проблеми. Като се появи за първи път проблема бех убеден, че идва от някой от частите по запалителната система, който не бях сменял до този момент (свещи и кабели) и си казах "Видяло се е, че докато не сменя всичко, няма да стане работата". Изръсих се за свещи и кабели на BERU, колата работеше като швейцарски часовник няколко дни, след което проблема се появи отново. Не толкова осезаемо, но пак го има.
Ако колата се кара всеки ден може и да не се появи със седмици, но ако реша да й дам няколко дни почивка при първото палене се почва едно играене на оборототите, вибриране, тресене на двигателя и загуба на мощност, все едно някъде се губи ток. Когато я форсирам и я карам в по-високи обороти проблема изчезва за малко, докато не спра на следващият светофар. И така докато загрее до 90 градуса и не поработи малко загряла, след което няма и помен от тоя проблем. След което може и 10 дена да не се усети нищо, докато пак не й дам почивка. Kакто споменах по-горе, проблема се появява главно когато стане студено/влажно навън, явно нещо я мори но не мога да разбера какво. Никога до преди това не съм имал подобен проблем, даже напротив - колата винаги е палела като часовник на (-20), дъжд, сняг без да мръдне стрелката на оборотите и за секунда и без да се усети никакво колебание.
Единственото, което ми идва на ум оттук нататък е да я карам на компютърна диагностика, но не ми се искаше да го правя преди да съм сигуре, че съм направил всичко, което съм могъл от моя страна, при положение, че си познавам колата и знам кога и какво съм сменял. Нещо, което пропуснах да отбележа - с колега от форума (freestyler911) почистихме абсолютно всяка буксичка и връзка под капака от нагар и пръснахме с контактен спрей. Масата на акумулатора и клемите са пръснати с грес.. и да, пропуснах да кажа, че акумулатора е Bosch Silver на 2 години и върти като хала, та не е и от него..

Колата се кара и на газ и на бензин, проблема го има и на двете горива, тествал съм много пъти, във всякакви условия.
Масло и филтри се сменят редовно, винаги на 7-8 хил. км, защото колата се кара основно градско в София и знаете за каква мизерията става дума.
Някой да има някакви идеи? Струва ми се, че е нещо много миниатюрно, нещо, за което не съм се сетил до сега. Знам ли.. някое скрито бушонче някъде?
Ще съм благодарен ако изкажете мнение.
Поздрави.