Поло 6N1 AFH Смяна на термостат и антифриз+снимки

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
carhartt
Мнения: 27
Регистриран на: Нед 12 апр 2009 17:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Поло 6N1 AFH Смяна на термостат и антифриз+снимки

Мнениеот carhartt » Съб 22 дек 2012 23:08


Здравейте колеги,
Предварително се извинявам в случай, че подобна тема вече съществува, но след като реших, че моят проблем е свързан с подмяната на термостата, единственото което успях да открия с търсачката, беше какви марки термостати има и как да се сменят в общи линии, и май до тук се изчерпват темите в техническият форум за Поло и Лупо...в тази връзка, моля, ако темата е излишна - модераторите да я изтрият :)
Накратко проблема се изразяваше в това, че двигателят загряваше супер бавно, с много зор достигаше 90 градуса на затворен вентилатор, но пусна ли го - температурата падаше на 70. Промяна в работата на двигателя не съм усетил, освен, че ми духаше студено и като че ли разхода ми беше малко по-висок, но не мога да съм напълно сигурен за последното.
Преди един ден с един френд сменихме термостата на полото - модела е 6Н1 '97 AFH. Преди това бях сменял само на Поло 1043 cc и беше адски лесно (ако не друго, поне беше на видимо място), от което си помислих, че и тук ще е така. Реших, че ми е интересно, пък и няма смисъл да давам пари на майстори и се заех самостоятелно. Купих си термостат BEHR, 3 л. антифриз + 3 л. дестилирана вода (общият обем за този двигател, а може би и за останалите е около 6 л., но тъй като взех концентрат, в моя случай е добре да се разредят 1:1 за температури около -40 градуса).
Може би за колеги с по-професионален инстроментариум, цялата процедура ще бъде като детска игра, но тъй като разполагахме само със стандартните шестограми и отвертки, ни се видя много пипкаво.
1. Първо започнахме с източване на антифриза - пробка няма, развива се най-долният маркуч при радиатора. Намира се в дясната част (като погледнеш фронтално към муцуната на колата). Докато си тече антифриза се развива капачката на резервоарчето горе за да не гълта въздух. Към края на източването запалих колата за кратко с цел да развърти остатъците и да изкара целият антифриз, но се оказа недостатъчно, защото в крайна сметка бяха изтекли само 3 л. Добре, че при мен антифриза се оказа чист, та не изпаднах в паника как да източа и останалите 3л. Мисля, че са останали по радиатора, въпреки че недоумявам защо не са изтекли и те?
2. Злата гад се намира под делкото + дистрибуторната капачка. Дали ще се свалят за по-голямо улеснение е въпрос на личен избор, но разлика почти няма. Сваля се скобата и се изтегля горния маркуч. Развиват се двата винта - ЕТКА дават следната схема - единият е посочен с № 14, а другият е под него http://s826.beta.photobucket.com/user/hatorry_hanzo/media/thermostatlarge_zps9d80c41e.jpg.html?sort=3&o=2
, а нагледно изглежда така:
http://s826.beta.photobucket.com/user/hatorry_hanzo/media/1356087937971_zps7021d69e.jpg.html
http://s826.beta.photobucket.com/user/hatorry_hanzo/media/1356087936941_zpsd66378de.jpg.html
3. Сглобява се по обратния ред и се налива антифриза.

Тъй като съм малко лаик в тази сфера, моля модераторите да хвърлят едно око на описаното за да няма недоразумения - грешки в терминологията винаги са възможни. Също така, моля, ако някои има да допълни нещо или има някакви креативни забележки, да си каже за да изчерпим въпроса максимално. Дано да съм бил полезен и подчертавам - препоръчително е ако нещо не ви е ясно, по-добре да се обърнете към специалист за да не се окаже, че спестявайки 20-30 лв. си създавате много повече главоболие и разходи.




Shubert
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 18:02
Автомобил: VW Polo3
Двигател: AFH
Местоположение: София

Re: Поло 6N1 AFH Смяна на термостат и антифриз+снимки

Мнениеот Shubert » Пет 07 фев 2014 21:07


Много добра тема, само дето снимките не са видими вече. :banghead


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Поло 6N1 AFH Смяна на термостат и антифриз+снимки

Мнениеот djshomi » Нед 09 фев 2014 21:15


Искам да добавя че освен термостат се купува и капак в повечето случаи не се минава само с термостата защото е разбито леглото на капака и пак пропуска, също много внимателно се затваря капака с цел да си влезне на място термостата.И колега за да източиш целият антифриз в домашни условия ще трябва да си свалиш двигателя и да го наклониш на една страна, от блока няма как да го източиш.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта