Предварително се извинявам в случай, че подобна тема вече съществува, но след като реших, че моят проблем е свързан с подмяната на термостата, единственото което успях да открия с търсачката, беше какви марки термостати има и как да се сменят в общи линии, и май до тук се изчерпват темите в техническият форум за Поло и Лупо...в тази връзка, моля, ако темата е излишна - модераторите да я изтрият

Накратко проблема се изразяваше в това, че двигателят загряваше супер бавно, с много зор достигаше 90 градуса на затворен вентилатор, но пусна ли го - температурата падаше на 70. Промяна в работата на двигателя не съм усетил, освен, че ми духаше студено и като че ли разхода ми беше малко по-висок, но не мога да съм напълно сигурен за последното.
Преди един ден с един френд сменихме термостата на полото - модела е 6Н1 '97 AFH. Преди това бях сменял само на Поло 1043 cc и беше адски лесно (ако не друго, поне беше на видимо място), от което си помислих, че и тук ще е така. Реших, че ми е интересно, пък и няма смисъл да давам пари на майстори и се заех самостоятелно. Купих си термостат BEHR, 3 л. антифриз + 3 л. дестилирана вода (общият обем за този двигател, а може би и за останалите е около 6 л., но тъй като взех концентрат, в моя случай е добре да се разредят 1:1 за температури около -40 градуса).
Може би за колеги с по-професионален инстроментариум, цялата процедура ще бъде като детска игра, но тъй като разполагахме само със стандартните шестограми и отвертки, ни се видя много пипкаво.
1. Първо започнахме с източване на антифриза - пробка няма, развива се най-долният маркуч при радиатора. Намира се в дясната част (като погледнеш фронтално към муцуната на колата). Докато си тече антифриза се развива капачката на резервоарчето горе за да не гълта въздух. Към края на източването запалих колата за кратко с цел да развърти остатъците и да изкара целият антифриз, но се оказа недостатъчно, защото в крайна сметка бяха изтекли само 3 л. Добре, че при мен антифриза се оказа чист, та не изпаднах в паника как да източа и останалите 3л. Мисля, че са останали по радиатора, въпреки че недоумявам защо не са изтекли и те?
2. Злата гад се намира под делкото + дистрибуторната капачка. Дали ще се свалят за по-голямо улеснение е въпрос на личен избор, но разлика почти няма. Сваля се скобата и се изтегля горния маркуч. Развиват се двата винта - ЕТКА дават следната схема - единият е посочен с № 14, а другият е под него http://s826.beta.photobucket.com/user/hatorry_hanzo/media/thermostatlarge_zps9d80c41e.jpg.html?sort=3&o=2
, а нагледно изглежда така:
http://s826.beta.photobucket.com/user/hatorry_hanzo/media/1356087937971_zps7021d69e.jpg.html
http://s826.beta.photobucket.com/user/hatorry_hanzo/media/1356087936941_zpsd66378de.jpg.html
3. Сглобява се по обратния ред и се налива антифриза.
Тъй като съм малко лаик в тази сфера, моля модераторите да хвърлят едно око на описаното за да няма недоразумения - грешки в терминологията винаги са възможни. Също така, моля, ако някои има да допълни нещо или има някакви креативни забележки, да си каже за да изчерпим въпроса максимално. Дано да съм бил полезен и подчертавам - препоръчително е ако нещо не ви е ясно, по-добре да се обърнете към специалист за да не се окаже, че спестявайки 20-30 лв. си създавате много повече главоболие и разходи.