Поло 1.4 mpi, 6n2, 60 к.с., AUD, 2001 г. Бобина

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
beyker_boy
Мнения: 245
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 21:17
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 9A
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Поло 1.4 mpi, 6n2, 60 к.с., AUD, 2001 г. Бобина

Мнениеот beyker_boy » Вто 01 яну 2013 19:01


Дъбър ден колеги. Притежавам колата от април месец и съм много доволен от нея. Но сега около празниците започна да прави проблеми. При ускорение до 2000 оборота се получава едно придърпване. По принцип карам плавно, не ускорявам рязко но го прави. Колата има газ. Смених свещите. Но колата не се оправи. Случайно, докато си сменях крушка на фара и се чу искра. Като се загледах и видях, че от бобината, от изхода за трети цилиндър искри. Прехвърча искра от изхода на трети цилиндър и се "забива" в комутатора. Засилих се да купувам кабели, но добре, че ми хрумна първо да правя "проба". Взех няколко кабела от другата кола и първо сложих единия - искри, после втория - пак. Явно, че проблема е в бобината. Интересното в случая е, че на бензин - искрите са много по-малко, отколкато като колата е на газ. На какво може да се дължи това явление? На бензин искри по-малко, а като мина на газ искри много повече и мотора започва да се тресе, като че работи на 3 цилиндъра и отзад на ауспуха се чува, че двигателя явнo не работи равномерно. Качих колата на диагностика и на бензин оборотите варират постоянно от 800 до 840. Като грешки ми изписа р0300 random multiple cylinder misfire detected, р0301 Cylinder 1 Misfire Detected, р0302 Cylinder 2 Misfire Detected, р0303 Cylinder 3 Misfire Detected, р0304 Cylinder 4 Misfire Detected. Дали според Вас проблема само в бобината? Благодаря на отзовалите се.




Потребителски аватар
MaLixx
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 13 май 2009 9:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Re: Поло 1.4 mpi, 6n2, 60 к.с., AUD, 2001 г. Бобина

Мнениеот MaLixx » Чет 03 яну 2013 0:26


Колега аз карам ибиза, но мотора ми е същия като твоя. Имах го този проблем с бобината 1:1. Искра от трети изход на бобината удряше в комутатора и двигателя не работеше добре. Може да решиш проблема временно с термошлаух ф18. Слагаш поне два слоя и нанизваш кабела. При мен това беше решението, до момента, в който имах да дам 204лв. за нова бобина BERU. Ако сменяш взимай тази марка!!! Имай предвид, че това далеч няма да ти е единствената пукнатина. Моята бобина имаше поне още 7 пукнатини по целия корпус. Но така е 12 години не са малко. Материала старее ако можеш сменяй :)


Потребителски аватар
beyker_boy
Мнения: 245
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 21:17
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 9A
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: Поло 1.4 mpi, 6n2, 60 к.с., AUD, 2001 г. Бобина

Мнениеот beyker_boy » Сря 09 яну 2013 20:08


Добър вечер колеги. Купих бобината. На Беру. Смених я и сега всичко е 6. А ето това е главния виновник за проблемите. Както колегата по-горе каза - пукнатината не е само една.
Прикачени файлове
DSCF0150.JPG
Ето тук вече се личи колко е била спукана бобината. Интересното в случая ми беше - Защо на газ искри в пъти по-често и по-силни искри избиваха, а на бензин не толкова често. Колега в офф-роуд форума каза, че газта е по-трудно запалима от бензина и затова на искрата и е по-лесно да излезе през пукнатината. Това ми се стори най-логичния отговор. Бензина гори по-лесно и искрата не избива от никъде.
DSCF0153.JPG
Това, което прилича на косъм е пукнатина.
DSCF0154.JPG
Тук са три много тънки.
DSCF0155.JPG


Потребителски аватар
mmarinov
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 05 дек 2015 11:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 1.4 mpi, 6n2, 60 к.с., AUD, 2001 г. Бобина

Мнениеот mmarinov » Пон 11 окт 2021 13:39


Колега, намерих темата ти за изключително полезна!

Сутринта Полото на майка ми не работеше като хората и забелязах, че искри единия кабел при бобината. И аз първоначално се бях засилил да взимам кабели, обаче реших за всеки случай да погледа някой дали не е имал сходен проблем.

И след твоята тема взех бобина, смених я преди малко, колата работи прекрасно. :) Старата - още ОЕМ, на 20 години, просто беше пробила. Да видим новата дали ще изкара и 1/4 от живота на оригиналната.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 1.4 mpi, 6n2, 60 к.с., AUD, 2001 г. Бобина

Мнениеот javor_bg » Пон 11 окт 2021 20:39


Един съвет - не взимайте Магнети Марели.


Потребителски аватар
mmarinov
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 05 дек 2015 11:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 1.4 mpi, 6n2, 60 к.с., AUD, 2001 г. Бобина

Мнениеот mmarinov » Сря 13 окт 2021 13:31


Предложиха ми точно Magneti Marelli, отказах я, обещаха NGK, пристигна Валео. Пак бива, нямах време да чакам друга. :)


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 1.4 mpi, 6n2, 60 к.с., AUD, 2001 г. Бобина

Мнениеот javor_bg » Пет 15 окт 2021 0:46


Да, по-добре е



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта