VW Polo 1.4 MPI въпрос за темп.датчик (датчик за водата)

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

VW Polo 1.4 MPI въпрос за темп.датчик (датчик за водата)

Мнениеот freelancer » Чет 11 апр 2013 9:28


Здравейте колеги,
Надявам се да не ви се стори тъп въпроса, но все пак форума е за това, некомпетентните да задават въпроси на по компетентните.
Въпорса ми е следния: Може ли чрез диагностика с БОШ да се открие некоректна работа на температурния датчик? Когато ми го смениха в сервиза "майстора" ми каза, че го гледал на диагностиката , как отчитал едни температури, а на околната среда температурата била друга, така да се каже се разминавали показанията на температурата.
Тва не е ли метод да ме изтръскат за "диагностика" ? За диагностика 20 лв. и за датчик 17 лв. (марка вернет).
Имам съмнения, че са ме изклатили здраво?
Второ мисля да махам вернета и да слагам оригинален, защото имам съмнения, че отчита некоректно, все пак оргинала си е оригинал( люксембургския).
В този същия "сервиз" ми сложиха люто менте на водна помпа, та за това питам.
В последствие ми направиха рекламация, но щях да остана без кола. :twisted




Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: VW Polo 1.4 MPI въпрос за темп.датчик (датчик за водата)

Мнениеот anonimko » Чет 11 апр 2013 10:21


Температурния датчик се лови на диагностика идеално, а може и сам да го провериш с мултицет на ом-метър като замериш 1и 3 краче ,а стоиностите според градусите са при
10 градуса - 3350 до 4400
при 20 градуса - 2250 до 3000
при 30 градуса - 1500 до 2100
при 40 градуса - 950 до 1400
при 50 градуса - 700 до 950
при 60 градуса - 540 до 675
при 70 градуса - 400 до 500
при 80 градуса - 275 до 375
при 90 градуса - 200 до 290
при 100 градуса -150 до 225
замерването става при угасен двигател и независимо топъл или студен.За оригиналналния да не окаже оргинълдъ.Скъпия не значи оригинален пробвано с част от квартален магазин и ФВ-Плевен .Успех


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Polo 1.4 MPI въпрос за темп.датчик (датчик за водата)

Мнениеот freelancer » Чет 11 апр 2013 10:33


Мерси колега за изчерпателния отговор, но бих искал да попитам.
Как да ги докарам градусите??
Иначе за омовете ми е ясно, но само не не ми е ясно как да го "поставя" в такива температури?
Да го сложа в една тенджера на котлона и със термометър за вода да меря колко градуса е водата......
Имам термометър за вода останал, откакто малкия беше бебе.
Вадя го от водата и веднага меря докато не е изтинал?


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: VW Polo 1.4 MPI въпрос за темп.датчик (датчик за водата)

Мнениеот anonimko » Пет 12 апр 2013 7:21


Гледаш градусите както съм я дал по омове и мериш датчика и мериш и ако не отговаря или нов или слагаш едно съпротивление на кабела отиващ към компа за да го лъжеш ,че датчика е наред иначе както си сега предполагам гори като ламя


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Polo 1.4 MPI въпрос за темп.датчик (датчик за водата)

Мнениеот freelancer » Пет 12 апр 2013 7:52


Мерси колега,
Датчика е сменен, но при първо палене, случи се тази сутрин също, ако не изчакам малко 20 тина секунди да поработи и тръгна загасва.
Забелязах, че оборотите са около 900 (нормални) иначе, като е по студено ги вдига и повече, но бързо ги сваля без да гасне ако не пускам парното на 3-4 или други консуматори.
Забелязах също, че като е по студено и вдига по високи обороти (1000 и нещо)няма проблеми никакви, дори и да включа каквото си поискам.
Оборотите НЕ МИ ИГРАЯТ.
Тази сутрин маневрирах за да излезна между две коли без включени консуматори и загасна, запалих и няма проблеми.
Преди ми гаснеше на празен ход без да включвам консуматори и на място, но след, като ми откриха, че смуче въздух от някакви маркучи под кутията на възд. филтър вече не гасне ако не пипам нищо.
Примерно ми загасна, като включих фаровете и чистачките миналата седмица и натиснах съединителя за да тръгна.
Прави го и ако е стояла по дълго, примерно 3-4 часа, но след като запаля отново проблема изчезва.
Мисля да изчистя дросел клапата и да видим какво ще стане. Колата е 12 годишна и едва ли е чистена.
Другия вариант е да сменя новият температурен датчик, ако дава грешни показания на компа. с друг оригинален. Да огледам за други места от където може да смуче въздух. Да сменя дросела с друг ако пътечките на потенциометъра са износени и за това да не ми вдига оборотите.
Най тъпото е, че след, като запаля отново няма никакъв проблем.
Чудя се дали не са свещи, защото ги гледаха и ми казаха, че са ОК, но не съм ги сменял, но едва ли е от това, защото щеше да работи на по малко цилиндри и да прекъсва.
Всичко си е наред по колата, нито пуши нито предърпва, само това прекъсване в началото ме притеснява.
Даже на два пъти ми се случи, след като съм пуснал чистачки, фарове и парно и потегля да загасне и ми светна заедно с акумулатора и лампата за маслото и изписука, това след като е угаснала колата, но ми казаха, че се включва поради падането на оборотите.
Има от къде да взема дросел втора употреба, от един Сеат 1.4 60 к.с., със същия двигател е.
Мисля да сменям масления филтър с по марков, но едва ли е от него или да си я карам така.
Ще замеря и стария оригинален датчик, той е свален, защото ме съмнява, че си работи и проблема май отива към дросела и стъпковото.
Интересното е, че и правих 3 диагностики и НЕ дава грешки, а майсторите ми казват да си карам колата и да не се занимавам с глупости. :)


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: VW Polo 1.4 MPI въпрос за темп.датчик (датчик за водата)

Мнениеот anonimko » Съб 13 апр 2013 7:53


Щом не си чистил дросела изчисти го другото може и стъпковия мотор да прави мизерии да задържа като сваляш клапата виж и него а за свещите не е нужно да прекъсва за да са смяна по принцип на 60 000 се сменят другото което се сещам виж си клапана за абсолютното налягане на бензина да не е заминал най-лестно ще го хванеш като махнеш вакуум управлението му най-често му се запушва цедката и не се чисти а нов и колата работи нормално значи е тои а при студено време е нормално в началото да вдига до 1200-1300оборота а горивния филтър сменял ли си скоро .Преди да чистиш клапата махни клемата на аку-то да не трупа грешки и след изчисването запали я напразен ход десетина минути на място за да се адаптира сама клапата спрямо компа.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта