:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

проблем с температура Поло 2F 1992 - решен!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

проблем с температура Поло 2F 1992 - решен!

Мнениеот joro_kem » Пет 05 апр 2013 9:58


колеги, половера на жена ми (модел 2F 1992 1043 ccm AAU), проявява странен проблем. колата се кара ежедневно само градско и изминава всеки ден 15-ина км. през зимата по-бавно затопляше купето, но ДВГ влизаше в нормална температура (80-90 градуса) след 3-4 км градско. в момента е склонно към прегряване - в задръствания температурата отива на 100-105 градуса, перката се включва и пада до малко под 100, но после пак се качва. видима загуба на антифриз няма, но казанчето е много мръсно и трудно се преценя колко точно е нивото. сутринта долях около 150-200 грама и нивото стигна 2 см над максимума. чаках около 5-6 монути със запален двигател да върне антифриз в казанчето през горната връзка, но това не стана.
възможно ли е да е термостат или е по-скоро температурен датчик?

Последна промяна от joro_kem на Съб 06 апр 2013 12:30, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4297
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: проблем с температура Поло 2F 1992

Мнениеот bbboiko2004 » Пет 05 апр 2013 10:39


Загледай на колко градуса по табло ти включва перката, тя трябва да включва на 92 или 94 не помня точно. Ако Включи перката и на таблото показва 100 или 110 значи таблото ти се бъзика, или черния температурен датчик. Провери дали надува, като леко загрее вадиш малкото маркуче което влиза в разширителния съд леко подаваш газ до 1500-600 оборота и гледаш от него трябва да излиза само вода без мехурчета въздух. Провери термостата дали отваря, въпреки че се сваля лесно много внимавай при свалянето да не счупиш пластмасите около него.
п.п провери перката дали включва 2 те степени, да не се е прецакал датчика и да пуска директно 2ра степен която се включва точно тогава при над 100 и нещо градуса.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с температура Поло 2F 1992

Мнениеот joro_kem » Пет 05 апр 2013 11:25


мерси много за съветите, колега! съмнява ме да надува, но ще проверя и това. таблото го сменях преди време заради постоянно светеща лампа за температурата или маслото (не помня вече), но термометъра уж е верен. ще измеря и антифриза с външен термометър и ще сравня показанията. не знаех, че перката на този мотор е на две степени. със сигурност включва на 100+. степените от черния датчик се командват, така ли?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: проблем с температура Поло 2F 1992

Мнениеот stefan4o » Пет 05 апр 2013 12:32


Не е задължително да е на две степени. Може и да е с 1. Отвори капака и виж колко проводника излизат от датчика на радиатора 2 или 3. По това ще го познаеш :th_up
И наистина - може таблото или датчикът за температурата да са дали фира. Не е нещо странно или невиждано.


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с температура Поло 2F 1992

Мнениеот Somi » Пет 05 апр 2013 15:02


Колега някога сменяна ли е водна помпа ? Перката е заминала.Виж дали връща антифриз през тънкия маркуч .


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с температура Поло 2F 1992

Мнениеот joro_kem » Пет 05 апр 2013 17:15


смяняна е преди около 8-9 хил. км. и това ми мина през ума. утре съм свободен и се заемам обстойно с проблема. перката съм почти сигурен, че е едностепенна, ще проверя помпата и датчика за перката. благодаря на всички ви за мненията, ще пиша като открия проблема.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: проблем с температура Поло 2F 1992

Мнениеот moimoimoi » Пет 05 апр 2013 17:44


като е загрято към 90 градуса пипни двата дебели маркуча които влизат в радиатора дали са еднакво топли, ако да то термостата отваря и работи
също при загрята кола дали имаш парно вътре в купето,ако няма може да има запушване или помпата да не върти


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с температура Поло 2F 1992 - решен!

Мнениеот joro_kem » Съб 06 апр 2013 12:38


оказа се, че тънкия маркуч, който идва от двигателя и влиза в горната част на казанчето, е плътно затлачен от ръждива гняс. щуцера на самото казанче също беше плътно запушен от същата ръждива субстанция. след като ги "шомпонирах" прилежно, циркулацията на антифриз се върна към нормалния си режим. сега перката се включва на около 95 градуса и като падне на 90 - изключва. после източих цялата система, промих, доколкото успях, с вода и я напълних с чиста вода. сега съм намислил да я прочистя с няква химия или лимонтузу, пак да изплакна и да заредя нов антифриз.
п.п. ганцен, благодаря за съветите, ти си знаеш :beer
п.п.п. вече всичко е промито неколкократно с вода под налягане и системата е напълнена със син антифриз на Лукойл.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: проблем с температура Поло 2F 1992 - решен!

Мнениеот lrlmodo » Вто 09 апр 2013 16:54


Люси ми проми мотора преди 3г с чиста вода, все още нямам мръсотии по системата :wink
Само че трябва да свалиш и термостата.
Без каквато и да е химия :wink


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с температура Поло 2F 1992 - решен!

Мнениеот joro_kem » Сря 10 апр 2013 12:58


ами свалянето на термостата го прескочих, а вместо препарат разтворих два пакета лимонена киселина в гореща вода, покарах малко из махалата, изчаках три включвания на перката на място, източих и промих с маркуча с вода.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта