колеги, половера на жена ми (модел 2F 1992 1043 ccm AAU), проявява странен проблем. колата се кара ежедневно само градско и изминава всеки ден 15-ина км. през зимата по-бавно затопляше купето, но ДВГ влизаше в нормална температура (80-90 градуса) след 3-4 км градско. в момента е склонно към прегряване - в задръствания температурата отива на 100-105 градуса, перката се включва и пада до малко под 100, но после пак се качва. видима загуба на антифриз няма, но казанчето е много мръсно и трудно се преценя колко точно е нивото. сутринта долях около 150-200 грама и нивото стигна 2 см над максимума. чаках около 5-6 монути със запален двигател да върне антифриз в казанчето през горната връзка, но това не стана.
възможно ли е да е термостат или е по-скоро температурен датчик?

проблем с температура Поло 2F 1992 - решен!
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3975
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
проблем с температура Поло 2F 1992 - решен!
Последна промяна от joro_kem на Съб 06 апр 2013 12:30, променено общо 2 пъти.
- bbboiko2004
- Мнения: 4297
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: проблем с температура Поло 2F 1992
Загледай на колко градуса по табло ти включва перката, тя трябва да включва на 92 или 94 не помня точно. Ако Включи перката и на таблото показва 100 или 110 значи таблото ти се бъзика, или черния температурен датчик. Провери дали надува, като леко загрее вадиш малкото маркуче което влиза в разширителния съд леко подаваш газ до 1500-600 оборота и гледаш от него трябва да излиза само вода без мехурчета въздух. Провери термостата дали отваря, въпреки че се сваля лесно много внимавай при свалянето да не счупиш пластмасите около него.
п.п провери перката дали включва 2 те степени, да не се е прецакал датчика и да пуска директно 2ра степен която се включва точно тогава при над 100 и нещо градуса.
п.п провери перката дали включва 2 те степени, да не се е прецакал датчика и да пуска директно 2ра степен която се включва точно тогава при над 100 и нещо градуса.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3975
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с температура Поло 2F 1992
мерси много за съветите, колега! съмнява ме да надува, но ще проверя и това. таблото го сменях преди време заради постоянно светеща лампа за температурата или маслото (не помня вече), но термометъра уж е верен. ще измеря и антифриза с външен термометър и ще сравня показанията. не знаех, че перката на този мотор е на две степени. със сигурност включва на 100+. степените от черния датчик се командват, така ли?
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: проблем с температура Поло 2F 1992
Не е задължително да е на две степени. Може и да е с 1. Отвори капака и виж колко проводника излизат от датчика на радиатора 2 или 3. По това ще го познаеш
И наистина - може таблото или датчикът за температурата да са дали фира. Не е нещо странно или невиждано.

И наистина - може таблото или датчикът за температурата да са дали фира. Не е нещо странно или невиждано.
Re: проблем с температура Поло 2F 1992
Колега някога сменяна ли е водна помпа ? Перката е заминала.Виж дали връща антифриз през тънкия маркуч .
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3975
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с температура Поло 2F 1992
смяняна е преди около 8-9 хил. км. и това ми мина през ума. утре съм свободен и се заемам обстойно с проблема. перката съм почти сигурен, че е едностепенна, ще проверя помпата и датчика за перката. благодаря на всички ви за мненията, ще пиша като открия проблема.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: проблем с температура Поло 2F 1992
като е загрято към 90 градуса пипни двата дебели маркуча които влизат в радиатора дали са еднакво топли, ако да то термостата отваря и работи
също при загрята кола дали имаш парно вътре в купето,ако няма може да има запушване или помпата да не върти
също при загрята кола дали имаш парно вътре в купето,ако няма може да има запушване или помпата да не върти
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3975
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с температура Поло 2F 1992 - решен!
оказа се, че тънкия маркуч, който идва от двигателя и влиза в горната част на казанчето, е плътно затлачен от ръждива гняс. щуцера на самото казанче също беше плътно запушен от същата ръждива субстанция. след като ги "шомпонирах" прилежно, циркулацията на антифриз се върна към нормалния си режим. сега перката се включва на около 95 градуса и като падне на 90 - изключва. после източих цялата система, промих, доколкото успях, с вода и я напълних с чиста вода. сега съм намислил да я прочистя с няква химия или лимонтузу, пак да изплакна и да заредя нов антифриз.
п.п. ганцен, благодаря за съветите, ти си знаеш
п.п.п. вече всичко е промито неколкократно с вода под налягане и системата е напълнена със син антифриз на Лукойл.
п.п. ганцен, благодаря за съветите, ти си знаеш

п.п.п. вече всичко е промито неколкократно с вода под налягане и системата е напълнена със син антифриз на Лукойл.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: проблем с температура Поло 2F 1992 - решен!
Люси ми проми мотора преди 3г с чиста вода, все още нямам мръсотии по системата
Само че трябва да свалиш и термостата.
Без каквато и да е химия

Само че трябва да свалиш и термостата.
Без каквато и да е химия

- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3975
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с температура Поло 2F 1992 - решен!
ами свалянето на термостата го прескочих, а вместо препарат разтворих два пакета лимонена киселина в гореща вода, покарах малко из махалата, изчаках три включвания на перката на място, източих и промих с маркуча с вода.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта