Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 1995 г.
Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 1995 г.
Здравейте колеги, търсих с търсачката за моя проблем, но не намерих решение и за това реших да отворя нова тема. Полото е 1.6 с двигател АЕА, 1995 г. и напоследък много ми играят оборотите и държи високи обороти, също така като я загася има остатъчни експлозии и не гасне веднага. Съответно и разхода е по-висок. Подозирам температурния датчик, тъй като като го при 80 градуса на загряла вече кола на VAG COM показва 36 градуса. Единственото, за което се колебая дали е от датчика, е че той е един за таблото и компа и при проверка с VAG COM не дава никакви грешки. При проверка с мултицет между клеми 1 и 3 ми дава 239 ома, което е под референтните граници. Ако някой може да даде съвет ще съм много благодарен:)))
- vanesto
- Мнения: 6177
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 199
Ами след като ти дава такова голямо отклонение в температурата и в съпротивлението, сменяй го, защо се чудиш.
Re: Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 199
Колега, просто не съм сигурен дали е от самия датчик или проблема е от друго, тъй като този датчик е един за компа и таблото, а на таблото показва 80 градуса. Същевременно на VAGCOM никакви грешки, а и като гледах аналогични теми, обикновено като замине датчика дава отрицателни температури на компа, което не е моя случай. Разликата в съпротивлението е малка 239 ома при референтни 275 ома.
- vanesto
- Мнения: 6177
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 199
Не е задължително да дава отрицателни стойности. При мен например даваше по-високи от реалните, съответно компа пускаше по-малко гориво и колата прекъсваше. Между другото за да си сигурен в тези 80гр, трябва да ги измериш с термометър в казанчето например, и тогава сравнявай съпротивлението. Но по принцип аз бих го сменил, само защото дава такава голяма разлика по табло и по Ваг ком.
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 199
misho189 написа:Здравейте колеги, търсих с търсачката за моя проблем, но не намерих решение и за това реших да отворя нова тема. Полото е 1.6 с двигател АЕА, 1995 г. и напоследък много ми играят оборотите и държи високи обороти, също така като я загася има остатъчни експлозии и не гасне веднага. Съответно и разхода е по-висок. Подозирам температурния датчик, тъй като като го при 80 градуса на загряла вече кола на VAG COM показва 36 градуса. Единственото, за което се колебая дали е от датчика, е че той е един за таблото и компа и при проверка с VAG COM не дава никакви грешки. При проверка с мултицет между клеми 1 и 3 ми дава 239 ома, което е под референтните граници. Ако някой може да даде съвет ще съм много благодарен:)))
А гледал ли си центровката-така нареченото детонационно изгаряне-е от неправилна центровка.
А датчика е нормално да не е точна стойност-в таблиците дават от/до.Ако съпротивлението е в диапазона си ОК.
Или сложи R с желаната от теб стойност и виж дали ще има разлика,но се съмнявам.Ако си от Пловдив или наблизо,ела да ти дам датчик за проба.
Re: Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 199
Колега, не би трябвало да е от нея. Ходих специално да ми е настроят на стенд на BOSH. Знам за референтните стойности, но съм дал само долната граница, която е според Autodata. Днес ще купя нов датчик и ще пиша дали се е оправил проблема.
Re: Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 199
Днес смених темп. датчик, но пак си прави същите неща. Явно оригиналния си е бил наред. Просто сега като загрее държи високи обороти и пак с проблема остатъчната детонация. При проверка на VAGCOM обаче има пак разлика в температурите на таблото и показанията към компа, при загряла кола и включена перка за охаждане показа 46 градуса, дори и с новия датчик. Дайте идеи:) Благодаря предварително.
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 199
Провери си центровката. А с ВАГКОМа да не гледаш температурата на входящия въздух?
Re: Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 199
Колеги, днес бях на диагностика и се оказа новия дачтик. Казаха, че новия датчик бавно загрява и затова държи високи обороти. Сложиха едно съпротивление и колата заспа:) Колкото до остатъчната детонация пипаха някакъв датчик за бензиновите пари и за сега е ок. Много благодаря за всички отзиви а аз сега ще мисля дали да купувам оригинален или да търся втора ръка.
- vanesto
- Мнения: 6177
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 199
![eek :eek](./images/smilies/icon_eek.gif)
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
Re: Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 199
Не, по вид на автомобила, не съм носил стария. Проверих в друг магазин и за оригинален (Люксенбунгски) ми искат 80 лв. Затова се чудех за втора ръка:))))) Иначе си абсолютно прав:)))
Re: Проблем обороти и температурен датчик - Поло 1.6 АЕА 199
да не си разменил кабелите на първи и четвърти цилиндър и да си барал центровката
1.бавно гасне от много предварение
2. играят обороти от смучене на въздух и температуен датчик на входящия въздух мап -маф сензор
още идеи имам щото
1.бавно гасне от много предварение
2. играят обороти от смучене на въздух и температуен датчик на входящия въздух мап -маф сензор
още идеи имам щото
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта