Реших да проверя дали ми е читав регулатора на картерното налягане, който се намира точно преди дросела, тй като имам леко омазняване от дясната страна на входящият колектор, кутията под въздушният филтър, там където е поставен дросела. Преди ми бяха свалили дросела за чистене и ми направи впечатление, както и на майстора, че има мазнотии, като се погледне през отвора на дросела. Тъй като колата не духа през щеката, отвора за маслото, не ми пуши и не ми гори масло, съм набедил тази "гъбка".
Какво представлява може да видите ето тук, та е от форума на Сеат, двигателят е същият АКК. ЦЪК
За функцията на въпросния клапан има доста информация, той е нещо, като ЕГР-а при дизелите, обаче при бензинките играе роля при смесообразуването и ако не работи коректно може да доведе до доста неприятни последици, факта, че е вързан за дросела е достатъчен да му обърнем особено внимание, тъй като влияе на работата на дросела. Има фунцкия да изравнява налягането, т.е. влияе на въздуха и налягането и може да бърка МАП сензора.
Интересна информация за PCV клапата (ЕГР при бензиновите двигатели) има тук - ЦЪК
Преди да задам въпроса, четох доста и никъде не намерих еднозначни отговори, как да се тества правилно работата му.
Предполагам, че трябва да минават газовете само в едната посока, към колектора и трябва да пропуска само в едната посока и ако засмуча от посоката на картера, трябва да затвори. Общо взето така излиза, мисля да използвам помпичка и да не смуча с уста. За промивка ще ползвам Меглио от магазина и ще го тръскам да видя дали дрънка пружинката. Ако е спукана мембранката или нещо по корпуса, би трябвало да изпуска като го засмуквам, но не знам колко ефективна е проверката, разбира се ще пробвам.
Тъй като не намирам обаче еднозначна информация за това как да се провери бих искал да се обърна към някой по компетентен от форума, който се е сблъсквал с подобен проблем и по възможност да Ваското 1.


Благодаря ви предварително!