Polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот freelancer » Вто 06 авг 2013 18:45


Здравейте колеги,
За съжаление колата пак има проблем и то в отпускарския сезон, когато ми се налага да пътувам.
Проблема е следният.
При рязко подаване на газ се замисля за кратко и след това се чува едно съскане пхстттт....., като звук от помпа за гуми нещо такова.
Оборотите не ми играят, само в началото преди да загрее са нестабилни и гасне или отива да гасне, на втория път дросела я задържа.
Краде въздух гадината, но не можем да локализираме от къде, гледах я с един механик и той каза, че съскането идва отзад, зад клапата и всмукателния колектор, посочи ми някъде около маслоотделителя........
Според мен там въздух да дърпа какъв ще е?!
Гледахме вакуум маркучетата, около дросела, всичко здраво, сменени са, клапата ПЦВ за картерните изпарения преди дросела пропуска, не е затапена, но май не работи много коректно, защото омазнява леко около дросела. Свалихме въздушният филтър и си работеше без да гасне, майстора си сложи ръката на дросела или нещо такова. Абе пак я форсирах без въздушен филтър да видим от къде съска (краде въздуха), но не разбрахме. Ще я карам втори път, че сега има много клиенти и чакам ред, иска да я види на канал или да я вдигне.
Мислех си за входящият колектор да не е спукан или О пръстените да са спекли и от там да смуче? Иначе като позагрее не ми играят оборотите, работи си на празен ход нормално, съска като подам рязко газ и има леко замисляне.
Правих ми и диагностика и излезе нещо от сорта, после гледахме грешките имах някои от времето когато ми беше заминал регулатора на напрежението.
Значи дава Inatke Air Flow hose leak......., нещо подобно, смуче въздух, та си мисля за входящия колектор. Обаче не се връзва с оборотите, тъй като не ми играят. Проблема е само в началото тогава тръгва да гасне плавно и гасне, като запаля пак стават по стабилни оборотите.
Мисълта ми е може ли да съска така от всмукателния колектор, о пръстени, да е пукант някъде?
Може ли да се лепи, пластмасов е.........
Кофти работа, не знам дали мога да намеря такъв по моргите........
Уплътнението под дросела?
Зад двигателя какво друго може да смуче въздух? Освен за всмукателния колектор за друго не се сещам......
Който има идеи някакви моля да сподели.
Сервото също гледах, педала ми е ок.
Мислех си и за тръбата от маслоотделителя за картерните газове примерно, гледах пипах,изглежда здрава но все пак.
Дайте някаква идея, да пръскам с нещо или да си сложа на ръката прах от тебешир и да видя от къде ще го духне, нямам идея вече какво да правя.
Мисля си, че това съскане със замисляне(лаг) идва от дросела, при рязко натискане на педала, тъй като губи вакум/смуче въздух някъде, най вероятно всмукателния, колектор, О пръстени, уплътнение под дросела или пукнат колектор.
Но пък оборотите са стабилни, като изключим замислянето и съскането и гасненето след първото палене след престой. Може би като загрее двигателя и гумичките се разширяват и при по голямо налягане/газ не държат и за това съска дросела.
Голяма греда с тая кола.
Благодаря на всички предварително.




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот i.e.i » Сря 07 авг 2013 8:34


99% не е сукано нищо( не "краде").
Може да пробваш със спрей О пръстените на всмукателния колектор и дросела(ако не са сменяни никога ,най-добре ги смени),но е изключено да чуваш звука .
Това което чуваш е опита на клапата да компенсира оборотите.
Търси проблема другаде
Дросела чистен ли е?
Прегледай бобина ,кабели ,свещи.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот freelancer » Сря 07 авг 2013 9:58


Мерси колега и аз така си мисля, наистина съскането идва от клапата, защото някъде се губи вакуум.
Дросела е чистен преди няколко месеца, свалян и адаптиран, пътечки потенциометър ОК.
Има малко омазняване, защото не ми работи коректно може би регулатора за картерните изпарения, чистих го, но не мисля, че дросела е проблема.
Свещи - NGK по каталог на 1 месец и на 200-300 километра.
Бобина с комутатор БЕРУ - нова на няколко месеца.
Кабелите са нови БЕРУ.
Абе всичко е сменено, филтри, масла, всичко! Температурен датчик, термостат също нови. Колата си пали без проблеми. Беше се оправила от проблема с гасненето, но сега изведнъж се завърна и то след каране на по дълъг път.
О пръстена на дросела НЕ е сменен, на колекторите също.
Значи гасне и падат оборотите плавно без да игарят само като е на празен ход и е стояла по дълго. Сега обаче забелязах и това съскане при рязко натискане и пускане на педала, без значение загряла или не.
Губи вакуум най вероятно и съм се насочил към всмукателния колектор.
Доколкото съм чел ако смуче въздух отнякъде се проверява по този начин.
Натиска се педала на газта рязко и рязко се пуска, ЕКУ то не може да реагира толкова бързо с изчисленията поради допълнителният въздух и има леко замисляне, при мен има и изсъскване, най вероятно е от дросел клапата поради загубата на вакуум.
Ще го гледаме в събота, когато ще ходя при въпросният механик, дано разбере от къде идва проблема, че ми писна вече.
Ако някой има идеи ще съм благодарен ако ги сподели!
Благодаря Ви колеги!


Потребителски аватар
mmkosev
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот mmkosev » Чет 08 авг 2013 7:20


Колега и аз го имам този проблем.С двигател 1.4 APQ съм.С тази разлика ,че при мен не притриса и гасне като при теб.По едно време и мен ме съмняваше ,че е от о-пръстените на смукателния колектор.Не съм ги сменял.Ще те помоля ако разрешиш проблема пиши от какво е било тъй като явно е често срещан проблем и ще помогнеш и на други колеги.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот freelancer » Пет 09 авг 2013 6:48


Малко допълнителна информация за проблема.
Това леко изсъскване май идва от дросел клапата, а това с падането на оборотите ми го направи само един път и мисля, че идва от омазняването горе при дросела вследствие некоректно работеща ПЦВ клапан(регулатор налягане на картерните газове), при по голямо натоварване това клапанче трябва да затвори, а то май е забило отворено или е прегоряла мембраната и от там влиза допълнителен въздух при определени обороти, по високи. Когато клапанчето е отворено дросела се свързва с картера и губи налягане/вакуум.
Тука има една интересна тема за този клапан от форума на сеат, става въпрос за
същитя двигател, като моят:ЦЪК
От допълнителният въздух се бърка МАП сензора и подава не много коректни данни на компа, предполагам, че и сместта не е много правилно образувана, защото повече изгорели газове означава бедна смес и ЕКУ то набива повече бензин при студен старт.
Забелязах също, че на дълъг път, когато се вдигат по големи обороти се омазнява повече.
Поръчал съм нов клапан и ще ми го доставят във вторник, само оригинален и е към 55 лв.
Надявам се да си реша проблема с омазняването по входящия колектор и дросела, ако продължи да омазнява мисля да отварям и почиствам картер, маслоотделител и цедка на помпата.
Не ми гори масло или поне не съм забелязал, проверявам го редовно, не пуши, върви си нормално и не духа през щеката и капачката за маслото, набира се нормално, не придърпва, не ми свети лампата за маслото.
На пръв поглед всичко е наред, само малко намирисва от двигателя на масло. Маслото уж е хубаво Фукс 10В40 от тубичка 5 л. закупена от Авто +.
В момента не ми тресе работи си нормални и не гасне на празен ход.
Чудя се ако и идват в повече газовете вследствие от неработещият регулатор дали не бърка и ламбда сондата и дали тази мазнотия не изгаря после в катализатора и да предизвиква временно леко запушване.
Колата е от Италия и си знаех, че ще имам нещо подобно, тъй като е всеизвестно, че италианците не обичат да сменят масло.
Дано със смяната на регулатора си реша проблема. Ще пиша как е с новата клапа.
Някой ако има идеи за това омазняване около входящият колектор и дросела, моля да сподели.
Благодаря предварително на отзовалите се.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот Dushan » Пет 09 авг 2013 11:04


С мазнотията няма проблеми. При мен отдавна е така и нямам ядове. От там как ще смуче въздух като е затворена система?
Направено е с еко цел и да не се вдига налягането на маслото. При мен от там не смуче въздух и нямам клапа там,
а уловител за маслени изпарения или там както се казва.
Ако все пак се съмняваш че е от там, просто го запуши, но остави другия край към картера отворен, за да не ти изхвърчи маслото отвсякъде! :a045


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот freelancer » Пон 12 авг 2013 8:29


Колега, тази клапа за регулиране на картерните изпарения при бензинките, където я има, няма само отношение към екологията, а участва и в смесообразуването и факта, че се намира преди дросела, ако е разхерметизирана може да вкарва въздух, а също определя и количеството на картерните пари, които отиват в смукателните колктори при различни обороти, от тук пък ЕКУ то си смята точно колко гориво да пусне. Дали ще е въздух или картерни пари, те се отчитат и от МАП сензора и при неотчетен въздух или пари няма да подава коректни данни. Отделно МАП-а е забит във всмукателният колектор и при омазняване се предполага, че се омазнява и МАП-а, който е изключтелно важен датчик, особено при студен старт, когато още ламбдата не се е включила и ЕКУ взима данни от него и от температурният сензор.


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот НарКол » Вто 13 авг 2013 10:57


freelancer написа: МАП сензора


Колега, къде е тоя МАП сензор? Да не би да е дебитомера?

Моята кола беше със прогнил и скъсан маркуч на картерните газове много време преди да я оправя, та си мисля че може да е замърсен тоя датчик.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот freelancer » Сря 14 авг 2013 8:26


Не знам, колега при теб дали е с МАП или дебитомер, но МАП сензора се намира на всмукателния колектор при мен е забит отляво на колектора, като застанеш срещу двигателя, една плочка закрепена с две видии и букса с 4 кабела ако не се лъжа. Замърсява се, но за сега колата ми няма проблеми да чукна на дърво и мисля да не го барам, че с тези стари уплътнения да не вземе да почне да пропуска въздух при махане и слагане, иначе се чисти от маслените отлагания и други мръсотии, една пластмасова тръбичка с някаква мембранка навътре или нещо такова. Пръска се с контактен спрей мисля и се оставя да изсъхне.
Иначе си купих нов регулатор за налягането на картерните газове, но преди това ще изчистя маслоотделителя, който осбено зимата ако се кара на къси разтояния се задръства с мръсотии, особено ако дълго време не е чистен и се запушва картерната вентилация след, което започва да омазнява около входящият колектор, въздушният филтър, дросел, даже може да загуби мощност и да гасне. От маслоотделителя и "диша" картера и ако спекат маслените отлагания, а те се натрупват с годините, започва да вдига налягане в картера.
Това е валидно за моят двигател, тъй като при други модификации няма такава клапа и може би картерната вентилация е по различна.
Препоръчително е тази профилактика да се направи преди зимата, защото тогава уплътненията и пластмасите замръзват и опасността от деформации е много голяма.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот freelancer » Пет 16 авг 2013 6:29


Колеги, бих искал да ви помоля, ако някой със същият двигател, като моя прочете темата, да пробва това с рязкото подаване на газ и рязкото пускане на педала на газта. Просто леко го натиска и пуска и да ми каже дали и при него има едно леко изсъскване, тъй като забелязах, че и при други коли го има това и може би е нормално. Гледах една ксара, която си работи и върви безпроблемно го прави същото, а от форума на форд четох, че при тях е нормално, просто така си работи двигателя.
Благодаря Ви, предварително!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот freelancer » Съб 17 авг 2013 7:40


Развитие по темата!
Смених PCV клапата и след като разглобих старата, при разглобяването на старата се откърти едно парче,се оказа, че старата клапичка май е здрава и проблема си остава, обаче има една подробност. При слагането на новата ПЦВ клапа механика забеляза, че маркуча за картерната вентилация, който отива към ПЦВ клапата, не е оригинално изкривен и се огъва, на сгъвката има една метална скоба, която беше сплескала маркуча и я фиксирахме така, че да държи маркуча отворен, обаче след, като запалих двигателя се забеляза лека промяна в работата на двигателя, за момент едно припръцкване и леко колебание и сега забелязвам, че откакто направихме това не си държи обороти при първото палене, след престой, отново същата работа.
Тази сутрин в 7 часа я запалих и вдигна на 900, след 5-6 секунди завъртях волана и изгасна! Не ми играят оборотите, не ми тресе, работи си нормално и тихо, като изключа факта, че след престой ремъка си свири леко за около 1-2 минути.
Дросела е чистен, не ми играят оборотите, не ми тресе, притриса, като загрее и на второто палене (някой път на третото) всичко е стабилно, пали си без проблеми и си набира, чак върти гуми, като я настъпя, не придърпва, не дими, не гори масло, не губи антифриз и на пръв поглед всичко е наред.
Дали темп. датчик е менте, трябва да се види или нещо буксата да не дава хубав контакт, вече нямам идея, но ще се провери.
Скоро я карах по магистрала и обърнах внимание, че не омазнява около дросела и всмук. колектор, както бях го описал.
Обаче остава това съскане, което е най вероятната причина за това да ми гасне от време на време при първото палене след престой, а то е, че смуче въздух. Губи вакуум, но за сега не съм го открил.
Тези дни ще я карам на механика, за да открие от къде, надявам се да се справи, защото ми писна да ходя по сервизите, но няма да се предам, докато не открия проблема! :mhihi :beer
Който има идеи ще се радвам да ги сподели.
Благодаря!


derivatsia
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 05 дек 2012 0:47
Автомобил: VW Lupo 1.0 MPI
Двигател: AUC 2001
Местоположение: sofia

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот derivatsia » Съб 14 фев 2015 1:23


Колега, оправи ли я? Към настоящия момент имам същия проблем, само че моя двигател е 1.0 MPI .


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот freelancer » Пон 16 фев 2015 8:26


Какво да ти кажа колега, не ми се говори! :confused
От две години се занимавам с проблема и все още не е решен на 100%. Има голямо подобрение, но пак го прави, по рядко и при определени условия, но си го има.
Миналия месец 2 пъти, този, за сега 1 път. Вчера паля, пали лесно, вдига си обороти към 1000, обаче веднага я усетих, че нещо не е както трябва, по звука (нали съм манияк), веднага и врътнах ключа за парното на 4-ри и изгасна, паля пак и вече няма проблеми.
За мен да изгасне двигателя по този начин е нещо важно. Няма колебания, не ми светят лампи вече, няма грешки(не съм ходил на диагностика, вече не ми се дават пари за нищо). Тъй, като от 2 години се занимавам с проблема, начина по, който гасне ми прилича на датчик на колянов вал, даже гледах по ютуб едно поло, със същият проблем и прави точно същите мизерии. Прави ги на незагрял двигател, по точно при загряване, и има същото "чудене" при рязко подаване на газ. Единствената причина да не сменя датчика е, че не ми го дава, като грешка и при загрял двигател никога не ми е гаснела, пали лесно преди и след това.
При самото гаснене забялязах, че рязко ми пада оборотомера, което не се усеща по работата на двигателя, пада оборотомера, цъка релето 2 пъти и после пак 2 пъти, и почти едновременно след това ми спира бензиновата помпа, както и инжекторите, ориентирам се по слух, което си прилича на датчик на колянов вал.
Тъй, като няма грешка за датчика е възможно и самото реле да прави проблема, но пък четох, че точно двигатели от ваг групата, при проблем с въпросния датчик, не го дават, като грешка.
Примерно, ако окъсява на 5 те волта и гасне е все едно си загасил от ключа и екуто не разбира и не вади грешка. Друг вариант е замърсен датчик или разхлабен и импулсите не са с точната амплитуда, това може да се види с осцилоскоп, но няма кой да гледа. Друг вариант е датчик, който не е за моя двигател(малко вероятен) или датчик с променено съпротивление, което не знам дали в възможно по принцип.
Според един добър диагностик, този датчик или работи ли не, но явно не е точно така, по това, което съм чел в сайта kolegi.info. Сайта е "от майстори за майстори" и хората не приказват празни приказки, нали с това си изкарват хляба.
Общо взето това е за сега, датчик колянов вал или реле 410, което имам и мога да пробвам. За да пробвам с друг датчик обаче, става по дебело, около 150 лв., ако купя датчика чисто нов (120 лв.). Тъй, като без този датчик колата умира тотално е хубаво да е нов, иначе си пали без проблеми, пали си лесно и след самото гаснене.
Пиши ми на лични, ако искаш, имам и доста части, работещи, които може да са ти от полза, едни и същи са двигателите. Мапа и дросела са ми от лупо 1.0 мпи. Същите са.
Най вероятно ще продължавам да работя по въпроса, защото ми стана интересно. :mhihi За мен няма проблем, който да няма решение, просто се иска търсене и упорство.
Ако се оправи колата, задължително ще пиша, ще се разбере! :biggrin


derivatsia
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 05 дек 2012 0:47
Автомобил: VW Lupo 1.0 MPI
Двигател: AUC 2001
Местоположение: sofia

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот derivatsia » Нед 22 фев 2015 1:54


Брат, на мен не ми гасне, но при рязко подаване на газ глъхне за секунда "замисля се". Изключително е неприятно при потегляне. Когато я купих отчете грешка на топлинния датчик. Смених го, но се чудя дали не е менте и да е от него. Иначе и аз смених ПВЦ клапана и вакумните маркучета, но проблема остава.
Можеш ли да кажеш как се разглобява ваната на картерните газове. Пада се зад двигателя и не мога да разгледам добре.
Ако разбера нещо за това глъхнене и аз незабавно ще пиша. :beer


goforit
Мнения: 89
Регистриран на: Чет 19 юли 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?

Мнениеот goforit » Пон 23 фев 2015 18:13


Брат, на мен не ми гасне, но при рязко подаване на газ глъхне за секунда "замисля се". Изключително е неприятно при потегляне.

Свиква се :) Това си е характерно за тоя двигател, няма да намериш причина или решение :) Изчисти си дросела ако не си, сигурно ще усетиш леко подобрение.

Можеш ли да кажеш как се разглобява ваната на картерните газове. Пада се зад двигателя и не мога да разгледам добре.

Държи се на два болта (ако не ме лъже паметта може и три да са били). Изглежда трудна за сваляне заради мястото, ама аз с напипване намерих болтовете и ги развих, после и завиването така. Може би ако имаш канал ще е по-лесно ама и отгоре да бъркаш не е проблем. Изглежда като капсулована и не посмях да я отварям, само я промих и я върнах пак. Излезе малко мръсотия. Има О пръстен между нея и двигателя, моя беше станал на пластмаса и като го стиснах се счупи :D Стотинки е нов на магазина.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта