vw polo 1.4 MPI EPC лампа свети, проблем?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

vw polo 1.4 MPI EPC лампа свети, проблем?

Мнениеот freelancer » Съб 24 авг 2013 20:35


Здравейте колеги!
Отново продължавам с проблемите и опитите да ги реша, май вече съм пристрастен и не знам какво ще правя, ако се оправи колата, това в кръга на шегата.
Наскоро забелязах, че имам омазняване около дросела и входящия колектор и реших да сменя PCV клапичката (регулатора на картерните газове. Има я само оригинална на цена 55 лв., след, като я сложих, забелязах, че на загрял двигател полото започна да работи малко по твърдо и се появиха леки колебания, припръцквания, но за кратко, след това изчезнаха. След няколко дена ми светна и лампата ECP. Отидох веднага на диагностика и ми излезе грешка - Intake mainfold pressure, Map sensor, Maf sensor.
И тъй, като нямам МАФ си смених МАП - а, същият датчик от друга кола, блъсната. Този датчик по принцип, рядко дефектира и се съмнявам да съм попаднал на 2 дефектни. Механика, който ми прави диагностиката, нямаше време да ми измери МАП-а и за това направо го смених, тъй като има друг под ръка.
След 2 дена пак ми светна лампата - ЕСР, обаче.
Ще съм благодарен, ако някой ми каже повече за тази система, ако знае нещо или има идеи някакви.
Аз се съмнявам, че сега с новата PCV клапичка, пружината е по твърда и затваря по добре, вакуума е по силен ,а маркуча, който не ми е оригинален се сплесква и така клапата не може да работи нормално и ЕКУ то го отчита, като проблем в налягането или нещо подобно, тъй като МАП-а явно е в ред.
Ако имате някакви идеи ще се радвам да ги споделите, защото маркуча не е евтин и се чака 1 седмица.
Според вас къде може да се губи налягането?
Запалих я след престой, вдигна си обороти, пуснах фарове, вентилатор на 4 тръгнах оборотите стабилни, върви си и си набира нормално и ако не светеше тъпата лампа, всичко изглежда наред.
Кофтито е, че ако я закарам на сервиз, ще ме питат, какво прави колата и като кажа, че само ми свети лампата, няма да ми обърнат внимание и нищо няма да направят, така е в наше село.

Последна промяна от freelancer на Пет 30 авг 2013 6:36, променено общо 1 път.




JuStan
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: vw polo 1.4 MPI ECP лампа свети, проблем?

Мнениеот JuStan » Чет 29 авг 2013 9:24


Колега,
лампата e EPC, а не ЕСР , тя започва да свети ( не знам по каква логика ) и когато ти се прецака т.нар стоп-машинка !
Тоест спират да ти светят стоповете при натиснат педал на спирачките !
Сменя се с нова - от порше беше към 18 лева !
Провери си стоповете дали светят като натиснеш педала на спирачката - току виж се оказала тази простотия :)
успех


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI EPC лампа свети, проблем?

Мнениеот freelancer » Пет 30 авг 2013 6:35


Благодаря колега!
Правописна грешка. Първото нещо беше да си проверя стоп машинката и стоповете ми светят, може пък за момент да е загубила контакт, което е малко вероятно.
Правих диагностика и ми излезе, Intake mainfold pressure, MAP sensor, MAF sensor.
Сложих друг МАП и пак същата работа, сега ще гледам за загуби на вакуум по колекторите и уплътненията, от бензиновата помпа може също да не прави нужното налягане в колекторите и ЕКУ-то да си мисли, че МАП-а не измерва правилно.


Pride123
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 9:22
Автомобил:
Двигател:

Re: vw polo 1.4 MPI EPC лампа свети, проблем?

Мнениеот Pride123 » Вто 05 сеп 2023 12:49


Колега намери ли решение ?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 198 госта