поло 1.9 SDI 2000г. класик вариант спортно окачване

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
bak6i6
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 21 ное 2009 14:59
Автомобил: VW POLO CLASSIC VARIANT
Двигател: AQM 2000
Местоположение: Русе

поло 1.9 SDI 2000г. класик вариант спортно окачване

Мнениеот bak6i6 » Съб 31 авг 2013 15:54


Здравейте колеги,

Темата, която искам да отворя е малко банална, защото има доста изписано по нея, но никъде в поне 60 прочетени теми не открих точно каквото ме интересува. Затова ще си позволя да понахалствам :icon_lol

Питането ми е следното:
Искам да си сменя окачването с по-твърдо и ниско от стандартното на моето поло 6н Комби Класик 1.9 SDI. Идеята ми обаче е да не я правя лагерна количка, защото съм семеен все пак и возя повече товари (хора), а просто една идея (или две най- много) по-твърдо и стабилно окачване.
Предо време за да постигна това си купих предни червени пружини на ФК и задни зелени Waitec от форума от колегата georgivw ( много точен пич) - незнам колко свалиха колата, хареса ми стойката, но сгреших, че ги сложих на стандартните амортисьори Boge. За има няма 30к км новите газови амортисьори почнаха да подскачат и ги махнах. Върнах си стоковото окачване като срязах с една навивка оригиналните пружини и си взех газови Закс туринг - дават ги едни от най-добрите стокови амортисьори за модела. Получи се добра комбинация, но при ниска скорост под 80км си има едно леко люлеене при по дълбоките неравности, което си мисля, че може да се изчисти ако си сложа някое спорно окачване с по-къс ход на амортисьора.
Само, че за да няма грешки, ще сложа и други пружини за да стане както трябва.

Искам да ме посъветвате какво да избера за да получа желаният ефект - не много твърда возия, но преди всичко ориентирана към по-спортно возене, на приемлива височина на колата.

Спрял съм се на няколко варианта:
- нерегулируемо окачване, защото е на по-приемливи цени. Трябва ми съвет кой спортни пружини свалят приемливо колата ( в момента я карам със оригинални 16-ки от Ибиза Купра 6,5J с дистанционни фланци 10мм и калника е на два-три пръста от гумата) и какви амортисьори да избера.
- оригинални стоково окачване от Ибиза Спорт ГТИ - тук ме притеснява височината на колата да не стърчи прекалено много.
- окачване от поло 6н2 ГТИ - пак си мисля, че ще стърчи повече от нужното.

Ще съм благодарен на компетентните Ви мнения.




snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: поло 1.9 SDI 2000г. класик вариант спортно окачване

Мнениеот snuupy93 » Нед 01 сеп 2013 23:18


Стандартно окачване от GTI или каквито и да било базови модификации няма да ти свършат работа, защото разликата не е кой знае каква. Аз лично сложих на моят 2F предни и задни спортни пружини и съм много доволен, стегна се доста возията, в завои е много по-стабилна, няма го това зверско наклоняване с по-висока скорост. Това са плюсовете. Минусите са, че понадрусва, повече се усещат малки неравности по пътя, но пак е далеч от твърдостта на цялостно спортно окачване, което според мен за София е мазохизъм да се кара. Впредвид това, че нямаме една равна улица, без бабуни, вдлъбнатини, дупки, стърчащи легнали полицаи и тнт. За амортесьорите, не знам, принципно не е хубаво да се кара с къси пружини и дълги амортесьори, но пък като искаш да направиш компромис от към возия, няма друг начин.


bak6i6
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 21 ное 2009 14:59
Автомобил: VW POLO CLASSIC VARIANT
Двигател: AQM 2000
Местоположение: Русе

Re: поло 1.9 SDI 2000г. класик вариант спортно окачване

Мнениеот bak6i6 » Пон 02 сеп 2013 18:04


Ти добре си сложил само пружини, ама аз точно така си разбих стоковите амортисьори. Мислех си за тези спортни окачвания с регулиране на твърдостта дали няма да ми свършат работа, но май докато не се опита няма как да разбера.

Тук сред колегите има доста спортни натури, незнам защо никой не изразява мнение, че "сред спора да се роди истината"
:a045


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: поло 1.9 SDI 2000г. класик вариант спортно окачване

Мнениеот snuupy93 » Пон 02 сеп 2013 19:24


Дошло им е времето просто на амортите ти. Не е до пружините, но няма значение. С цялостно спортно е като лагерна количка, а ти каза, че не желаеш подобна твърдост. Затова те насочих само към пружини.


bak6i6
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 21 ное 2009 14:59
Автомобил: VW POLO CLASSIC VARIANT
Двигател: AQM 2000
Местоположение: Русе

Re: поло 1.9 SDI 2000г. класик вариант спортно окачване

Мнениеот bak6i6 » Пон 02 сеп 2013 21:25


Мисля, че проблема ми беше не в надежността на амортите, ами по-скоро в скъсения им ход. Мислел съм си следният вариант - да сложа спортни амортисьори с къс ход и срязани оригинални пружини.

Така ще имам ниско окачване, къс ход на аморта и пружини, които да го осигуряват. Това как ти се струва?


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: поло 1.9 SDI 2000г. класик вариант спортно окачване

Мнениеот snuupy93 » Вто 03 сеп 2013 10:02


Ами, принципно технически е добре, но мисля, че колата няма да е супер стабилна, точно заради оригиналните срязани пружини. Навивките са им сметнати според твърдостта им в нютони. Както спортните пружини са по-къси, но по-твърди. Но, всичко е теория, трябва да се пробва... Аз лично при мен, постигнах желания резултат. Действай, мисля, че все ще нацелиш точният за теб вариант. :th_up


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: поло 1.9 SDI 2000г. класик вариант спортно окачване

Мнениеот lion_heart002 » Пон 16 сеп 2013 17:45


Не знам какъв е смисъла да слагаш на кола която едвам се движи спортно окачване,да хвърляш време и пари напразно,но това си е твоя преценка. Ако сложиш окачване от GTI ще е най-добре,то си е сметнато как да бъде. А и не е толкова твърдо колкото го изкарвате!


bak6i6
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 21 ное 2009 14:59
Автомобил: VW POLO CLASSIC VARIANT
Двигател: AQM 2000
Местоположение: Русе

Re: поло 1.9 SDI 2000г. класик вариант спортно окачване

Мнениеот bak6i6 » Вто 17 сеп 2013 7:29


lion_heart002 написа:Не знам какъв е смисъла да слагаш на кола която едвам се движи спортно окачване,да хвърляш време и пари напразно,но това си е твоя преценка. Ако сложиш окачване от GTI ще е най-добре,то си е сметнато как да бъде. А и не е толкова твърдо колкото го изкарвате!


Защо си мислиш, че колата едвам се движи - тя спокойно си върви със 120-140 км и смятам, че е добре да имам окачване, на което мога да разчитам. Тук вече е идеята ми да не става прекалено твърда, защото не съм "състезател" а малко по-спортно ориентирана. Да не забравяме, че със стоковото окачване е като някакъв щъркел и супер много дразни.
Благодаря все пак за мнението :cool


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: поло 1.9 SDI 2000г. класик вариант спортно окачване

Мнениеот vaiper 1 » Сря 18 сеп 2013 15:55


За мен варианта е газови амортисиори,стабилноста ще се подобри,спортно окачване регулируемо също е вариант :wink



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 113 госта