VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
Колеги, на колко хил. километра се сменят ролки/ремъци при този модел и мотор (1.4 8V, 60 коня AUD). Четох, че се сменят на 100 000км, но било препоръчително на 80 000км, така ли е?
Последна промяна от snuupy93 на Сря 02 окт 2013 22:46, променено общо 1 път.
- teddy
- Мнения: 716
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
- Автомобил: golf 4
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V - смяна на ремъци/ролки
ако веднъж са сменяни в BG на не повече от 60к.
Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V - смяна на ремъци/ролки
Интересува ме по каталог как стоят нещата, понеже не можах да намеря информация.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
Не е твоя двигател, но щом те интересуват каталожните времена за смяна на ремъци и ролки ще ти кажа..... Казвам ти като си вземеш ремъка ангренажен с ролката лагерна търсиш в каталога какъв пробег му дават. Ако има някакви кевларени нишки може да изкараш и 200 000км, но ако постояно я ръчкаш може и 40 000км да изкараш. Ролката е горе долу с живота на рамъка, ако искаш не я сменяй сега да видим дали ще искара другата смяна. Потърси малко инфо за производителите на ремъци.Пистов рекъм може и да не ти се случи да сменяш, но няма значение кога ще го смениш, когато ти е кеф, той е около 20лв.
или:
teddy
Заглавие: Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V - смяна на ремъци/ролки Отговори с цитат
ако веднъж са сменяни в BG на не повече от 60к.
или:
teddy
Заглавие: Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V - смяна на ремъци/ролки Отговори с цитат
ако веднъж са сменяни в BG на не повече от 60к.
Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
grishitu написа:Не е твоя двигател, но щом те интересуват каталожните времена за смяна на ремъци и ролки ще ти кажа..... Казвам ти като си вземеш ремъка ангренажен с ролката лагерна търсиш в каталога какъв пробег му дават. Ако има някакви кевларени нишки може да изкараш и 200 000км, но ако постояно я ръчкаш може и 40 000км да изкараш. Ролката е горе долу с живота на рамъка, ако искаш не я сменяй сега да видим дали ще искара другата смяна. Потърси малко инфо за производителите на ремъци.Пистов рекъм може и да не ти се случи да сменяш, но няма значение кога ще го смениш, когато ти е кеф, той е около 20лв.
Колата се кара спокойно и двата ремъка + ролка + водна помпа ще бъдат сменени в куп. С това шега не бива. Ще разуча нещата с производителите, мерси.

Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
Почти всички майстори казват 50 000 км или 3 години за ремъците. Ролките може и през една смяна на ремъка...
- dbanchev
- Мнения: 358
- Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
80 000 си издържат спокойно читави ремъци и ролки, толкова и водна помпа и термостат. Аз лично със мойте бараки така процедирам.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
Според мен ремъка и ролката се сменят най-добре след 50 000 км за по сигурно, водната помпа по избор(на две смени на ангренажния ремък обикновено), но от собствен опит знам, че тя е най-важна, тъй като е пълно с ментета на водни помпи!!!!!!!!
Водна помпа и ремъци и ролки само оригинални от продавач с реноме!(Примерно Авто + или Аутохелп)
Аз си купувам части само от Авто + и съм доволен, до сега не съм попадал на ментета, да чукна на дърво(без да правя реклама).
Дай повече пари за водната помпа, защото ако се прецака може да ти скъса ангренажния ремък. Гледай на водната помпа, освен ако не е оригиналната на ФВ да няма пръстен с точкови заварки, защото при ментетата той пада и става мазало.
Не знам дали е вярно, но ако върнеш старата оригинална водна помпа на ФВ ти слагат нова оригинална срещу 60 лв. ако си правиш профилактиката във ФВ сервиз.
Има комплекти ролка и ремък, които излизат по евтино. Марките ремъци са Гейтс, Контитек, Ина. Ролките са Ина, СКФ. Водна помпа Хепу, аз съм с ФАИ (английска). Избягавай Долтц, защото имат много ментета. Същата работа е и с Метели(Ментели). Ако е лъскава, като китайска играчка най вероятно е менте!
Има и ремъци менте (видях един Хъчинсън, как се е скъсал, не е истина), така, че трябва много да се внимава, да не правиш профилактика два пъти, като мен.
На ангренажния ремък, виж отстрани дали има оплетка, трябва да се вижда, нещо като канап, ако няма може да е менте!
Пистовия ремък трябва отгоре да е релефен, отдолу да e гъбест, ако е гладък отгоре, гумен отдолу и твърд каучук, най веротно става дума за менте! Моят е Контитек и е произведен в Румъния.
Старият ми беше произведен в Германия!
Пистовият ремък за твоя двигател трябва да е точният размер, не ги слушай, ако ти кажат, че си бил с обтяжна ролка(автоматична)и тя си имала ход и тем подобни тъпотии.
За пистовия ремък от офиса на Контитек(Континентал) ми отговориха следното:
For Polo 1.4, model 6N2, 44KW, engine codes AKK and AUD the following belt are used
6PK1125 for vehicles with alternator, air conditioning and power steering
6PK1070 for vehicles with alternator and power steering (no air conditioning)
6PK751 for vehicles with alternator only (no air conditioning, no power steering)
Най добре си приготви предварително частите и тогава ходи при майсторите и стой там да гледаш какво правят и какво слагат, това е много важен момент!
Така, че най-големият ти проблем, не е на колко ще ги смениш частите, а дали са читави.
Описал съм в темите, какво ми се случи, като падна "О" пръстена на "оригиналната" ми водна помпа, марка "Долтц", още не бях се нарадвал на колата, а щях да почвам с основния ремонт.
Успех!
Водна помпа и ремъци и ролки само оригинални от продавач с реноме!(Примерно Авто + или Аутохелп)
Аз си купувам части само от Авто + и съм доволен, до сега не съм попадал на ментета, да чукна на дърво(без да правя реклама).
Дай повече пари за водната помпа, защото ако се прецака може да ти скъса ангренажния ремък. Гледай на водната помпа, освен ако не е оригиналната на ФВ да няма пръстен с точкови заварки, защото при ментетата той пада и става мазало.
Не знам дали е вярно, но ако върнеш старата оригинална водна помпа на ФВ ти слагат нова оригинална срещу 60 лв. ако си правиш профилактиката във ФВ сервиз.
Има комплекти ролка и ремък, които излизат по евтино. Марките ремъци са Гейтс, Контитек, Ина. Ролките са Ина, СКФ. Водна помпа Хепу, аз съм с ФАИ (английска). Избягавай Долтц, защото имат много ментета. Същата работа е и с Метели(Ментели). Ако е лъскава, като китайска играчка най вероятно е менте!
Има и ремъци менте (видях един Хъчинсън, как се е скъсал, не е истина), така, че трябва много да се внимава, да не правиш профилактика два пъти, като мен.

На ангренажния ремък, виж отстрани дали има оплетка, трябва да се вижда, нещо като канап, ако няма може да е менте!
Пистовия ремък трябва отгоре да е релефен, отдолу да e гъбест, ако е гладък отгоре, гумен отдолу и твърд каучук, най веротно става дума за менте! Моят е Контитек и е произведен в Румъния.
Старият ми беше произведен в Германия!

Пистовият ремък за твоя двигател трябва да е точният размер, не ги слушай, ако ти кажат, че си бил с обтяжна ролка(автоматична)и тя си имала ход и тем подобни тъпотии.
За пистовия ремък от офиса на Контитек(Континентал) ми отговориха следното:
For Polo 1.4, model 6N2, 44KW, engine codes AKK and AUD the following belt are used
6PK1125 for vehicles with alternator, air conditioning and power steering
6PK1070 for vehicles with alternator and power steering (no air conditioning)
6PK751 for vehicles with alternator only (no air conditioning, no power steering)
Най добре си приготви предварително частите и тогава ходи при майсторите и стой там да гледаш какво правят и какво слагат, това е много важен момент!
Така, че най-големият ти проблем, не е на колко ще ги смениш частите, а дали са читави.

Описал съм в темите, какво ми се случи, като падна "О" пръстена на "оригиналната" ми водна помпа, марка "Долтц", още не бях се нарадвал на колата, а щях да почвам с основния ремонт.

Успех!

- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
freelancer написа:Не знам дали е вярно, но ако върнеш старата оригинална водна помпа на ФВ ти слагат нова оригинална срещу 60 лв. ако си правиш профилактиката във ФВ сервиз.
Доколкото съм запознат при такъв случай ти се полага рециклирана част (някои продавачи й казват Хиксова, понеже зад 9-цифрения код стои буквата Х, което значи, че е рециклирана част, а не чисто нова)
Последна промяна от stefan4o на Пет 04 окт 2013 8:30, променено общо 1 път.
Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
freelancer - Благодаря много за изчерпателният отговор. Всички коли в семейството се правят при един майстор, който е адски точен човек, взима малко, работи бавно, но качествено и обикновено съм с него в сервиза, ако е по-краткотраен ремонт.
Аз също купувам част само от AUTO +.

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
stefan4o написа:freelancer написа:Не знам дали е вярно, но ако върнеш старата оригинална водна помпа на ФВ ти слагат нова оригинална срещу 60 лв. ако си правиш профилактиката във ФВ сервиз.
Доколкото съм запознат при такъв случай ти се полага рециклирана част (някои продавачи й казват Хиксова, понеже зад 9-цифрения код стои буквата Х, което значи, че е рециклирана част, а не чисто нова)
Да рециклирана ти се полага, но рециклирана в завод, а не в някой гараж, т.е. с гарантирано качество, като при новата.
По добре такава отколкото чисто нов ментак.

- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
Точно така. Съгласен съм и аз предпочитам рециклед пред менте. 

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
stefan4o написа:Точно така. Съгласен съм и аз предпочитам рециклед пред менте.
Да и за това си пазя старата помпа, за следващият път.

Re: VW Polo 6N2 2001г 1.4 8V AUD - смяна на ремъци/ролки
freelancer написа:stefan4o написа:Точно така. Съгласен съм и аз предпочитам рециклед пред менте.
Да и за това си пазя старата помпа, за следващият път.
След като разбрах за това аз малко съжалявам, понеже като сменях водната помпа на моята кола миналата година майстора ми каза, че моята стара си изглеждала съвсем здрава и почти като нова, обаче остана при него в сервиза, могъл съм да си я прибера :) Но пък не съм сигурен дали е била оригинална, така, че здраве да е...
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 142 госта