Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термостат

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
PSYHO
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термостат

Мнениеот PSYHO » Пон 07 окт 2013 20:23


Здравейте колеги,
След много години отсъствие от клуба се завърнах покрай жена ми, тъй като я сдобихме с едно Поло 1.4 MPI, 2001 година, двигател AUD 60 к.с.
Проблема е следния, колата я взехме преди седмица от тогава обикаля сервизи за обслужвания, прегледи газов иньекцион и т.н.... знаете как е с нова кола. Та като ми я върнаха газаджиите ми казаха че колата изстива на по-дълго каране ( бяха го забелязали на булевард Брюксел, към летището), та на прибиране по Цариградско се загледах и забелязах че не изстива ами температурата си пада почти до 0 градуса. Съответно купих термостат и го смених. Вчера жената отиде на работа и каза че пак стине. Днес тествах и аз, като надеждата ми беше да е датчик или нещо друго, но не. Колата си стине, тръбите изстиват, парното духа хладно.... а на место и по сфетофарите колата държи стабилни 90 градуса, перката включва...Всичко води до скапания термостат, който обаче е нов :banghead :banghead
Някой има ли подобни преживявания или някакви други идеи дето да проверя, защото никак не искам да трябва да слагам кашон пред радиатора.
Благодаря ви предварително.
Поздрави :beer




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот stefan4o » Пон 07 окт 2013 20:30


Ще ти дам повод за размисъл. Нов не значи читав :beer


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 827
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот 4i4o-dido » Пон 07 окт 2013 20:57


Или причината е леглото на термостатата,където е иглата.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот Bai Sando » Пон 07 окт 2013 22:45


4i4o-dido написа:Или причината е леглото на термостатата,където е иглата.

Точно.Има една пластмасака дето държи като контра вътре.С времето старее и се счупва.
Нали термостата ти е един малък с пластмасова сглобка на пружината?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот freelancer » Вто 08 окт 2013 15:24


Смени термостата с пластмасовото рамо, щото има вариант да не затваря, разминаване в размерите или нещо такова беше доколкото си спомням, поне при мен беше същата работа миналата зима.


PSYHO
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот PSYHO » Вто 08 окт 2013 20:09


Ами колеги след разговори с много механици по големи сервизи, стигнах до решението да купя нов цял комплект термостат със пластмасите около него и се надявам да се оправят нещата. Ако и това не проработи вече не знам.... ше се слага кашон май :mhihi
Мерси за отговорите, ще пиша утре след като ги сменя, какво е станало.
Поздрави :beer


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот freestyler911 » Вто 08 окт 2013 21:02


freelancer написа:Смени термостата с пластмасовото рамо, щото има вариант да не затваря, разминаване в размерите или нещо такова беше доколкото си спомням, поне при мен беше същата работа миналата зима.


Ето това е истината. Проблема с хубав термостат се отстранява за 5 минути точно и 1 литър антифриз....


PSYHO
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот PSYHO » Чет 10 окт 2013 6:33


Проблема колеги, се оказа че различните марки правят телата и термостатите малко ама съвсем малко по-различни на размери. Та когато купиш термостат различна марка от тялото и го дух.... Вчера купих цяло тяло смених и температурата заспа. Сега ми остана да изчистя само още едно проблемче а именно: След като сложих газовата колата изстина, на сутринта като я запаля и тя гасне (на бензин това) и така докато не я изфорсирам на 3000 оборота за около 10-15 секунди, след това работи пушка пали върви, всичко ОК. Днес ще ходя до газаджиите да го мъдрим, но няма грешки натрупани нито в компа на колата, нито в компа на газови инжекцион. Ако имате идеи давайте, ако не благодаря за предишните съвети.
Поздрави :beer


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот freelancer » Чет 10 окт 2013 6:41


Радвам се колега, че си оправил проблема. Тва за гасненето вече е друга бира. С това се борим месеци наред! Само те моля, като си оправиш проблема да споделиш каква е била причината.
Благодаря ти предварително!
Иначе щом е работила на бензин добре преди газовата са възможни различни варианти от - ЕКУ, да си променя адаптациите, но май за това слагат друг МАП сензор, бензинова помпа, незнам как са я свързали, О пръстени на колекторите, ако не са ги сменили. Подозирам и ламбда сонда, макар, че не играе при студеното палене все пак пуска сигнал до ЕКУ -то, че не е готова, но ако пуска сигнал, че е готова, а не е, тогава става кофти.
Пробвай да гасиш само на бензин и да палиш на бензин.


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот flameman5 » Чет 10 окт 2013 12:16


PSYHO написа:Проблема колеги, се оказа че различните марки правят телата и термостатите малко ама съвсем малко по-различни на размери. Та когато купиш термостат различна марка от тялото и го дух.... Вчера купих цяло тяло смених и температурата заспа. Сега ми остана да изчистя само още едно проблемче а именно: След като сложих газовата колата изстина, на сутринта като я запаля и тя гасне (на бензин това) и така докато не я изфорсирам на 3000 оборота за около 10-15 секунди, след това работи пушка пали върви, всичко ОК. Днес ще ходя до газаджиите да го мъдрим, но няма грешки натрупани нито в компа на колата, нито в компа на газови инжекцион. Ако имате идеи давайте, ако не благодаря за предишните съвети.
Поздрави :beer

Смятах да пусна тема, но като се поразрових в раздела и намерих тема със същите проблеми. Проблема с термостата и при мен е идентичен. Смених го преди време с "Behr", поради бавно загряване и най-вече изстиване при спускане по наклн, но резултата беше - никаква промяна. Единствената промяна беше, че превъртях единия винт, замених го с нов по-дебел и не смея да пипам повече там :scare3 .
Аз също сложих газов инж. на скоро, двигателя работи много добре на газ и съм доста доволен. Проблемите са ми два:
- първо, като запаля колата студена се форсира до около 3000об/мин и трябва да подам леко газ, за да се нормализират, а в последно време не се нормализират ами направо падат и колата гасне т.е. при студен мотор не държи обороти - намирисва ми на МПХ, но дроселовата клапа ми е купена нова и адаптирана в Бош сервиз преди около 10-15000км. Дали не може проблема да е от температурния датчик и ако да - кой беше той и как може да се провери, преди да отида на диагностика;
- втория проблем е, когато засиля и отнема газта /на моторна спирачка/, двигателя започва да придърпва и подскача много неприятно - не може да се кара на моторна спирачка дори и при спускане. Налага се да я изключа и да трия спирачките яко. Опитах да самообуча клапата, като разкачих акумулатора и т.н., но като че ли ефекта беше много слаб и за кратко.
Аз колата почти не съм я карал преди да сложа газ, но сега ми беше интересно в началото и я тествах доста :). Не мисля, че проблемите идват от газифицирането, но ще се наложи да се ходи отново в Бош за диагностика и евентуално адаптиране на клапата и проверка на МПХ/термо датчика. Други мнения по проблемите???


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот anonimko » Пет 11 окт 2013 8:45


Датчика ти се намира отпред на тъй наречения таралеж където излиза от главата а стоиностите му сам може да измери
мериш на 1и 3 краче на датчика
10 градуса - 3350 до 4400
при 20 градуса - 2250 до 3000
при 30 градуса - 1500 до 2100
при 40 градуса - 950 до 1400
при 50 градуса - 700 до 950
при 60 градуса - 540 до 675
при 70 градуса - 400 до 500
при 80 градуса - 275 до 375
при 90 градуса - 200 до 290
при 100 градуса -150 до 225
това са данни в омове а за притрисането на принудителен празен ход-виж си вакумите и разтоварващия клапан намиращ се на бензиновата реика махни вакуума и ако работи нормално за смяна и не на последно място О-пръстените на входящия колектор са си отишли.


PSYHO
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот PSYHO » Съб 12 окт 2013 10:39


Колеги отностно гасненето има една идея в момента, която в Понеделник ще пробват, ако стане и се оправи ще ви пиша какво е било. Поздрави :beer


Потребителски аватар
RadioDJ1
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 29 мар 2011 21:12
Автомобил: Polo 6N2_Audi S3_Dacia Dokker
Двигател: AUD_2000
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот RadioDJ1 » Сря 16 окт 2013 19:36


Аз също имам Поло 2000 г. 1.4 AUD и същия проблем - при първо сутрешно палене, като тръгна да потеглям колта гасне, ако не се подаде доста газ - поне до 3000 об. После няма проблем. Този проблем го имам от 84 000 км , когато взех колата преди 2 години и половина до сега - на 111 000км. Всичко друго е на 6. Колата се кара само на бензин.Ако откриете какъв е казуса, ще се радвам много. :th_up


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот freelancer » Чет 17 окт 2013 6:35


vw polo 1.4 MPI 8V 60 к.с. AKK.
И аз имам същият проблем, след престой, трудно палене, повече върти, пали от втория път по някой път. Преди ми гаснеше след, като запаля, при първото палене, но започна да държи празният ход и сега прави друг номер. Сутрин първия път върти и малко мудно запалва, бавно се вдига стрелката, по някой път ми се случва първия път да върти продължително и като върна за второто палене запалва без проблеми. Ако запали в началото, като пусна повече консуматори, примерно фарове и парно заедно или някой път само фарове ми изгасва, изгасва и ако тръгна веднага след запалването. После няма проблеми. Ако изчакам да поработи поне 20 тина секунди или ако веднага не я изфорсирам или подам газ, няма проблеми. След първото палене всичко е ок, но отскоро ми започна едно леко придърпване от време на време и сякаш няма мощност на моменти. Не ми играят оборотите, дросела е чистен и адаптиран, потенциометъра работи коректно.
Запалителната ми система е нова (бобина с комутартор, кабели, свещи по каталог, стартера ми е минал две профилактики, алтернатор с нов регулатор, акумулатора не е нов, но е замерен и има напрежение и се зарежда нормално) и в момента съм заподозрял бензиновата помпа.

Някой има ли идея на празен ход, като се махне вакуума от регулатора на горивото дали трябва да се вдигне налягането? Манометъра е между на маркуча на входящият бензин и входа на рейката, преди регулатора.
Според това, което съм чел трябва напразен ход да е 2,5 бара и ако се извади маркуча за вакуума да вдигне на 3 бара без да давам газ на празен ход.

И аз съм само на бензин! :cry


Потребителски аватар
RadioDJ1
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 29 мар 2011 21:12
Автомобил: Polo 6N2_Audi S3_Dacia Dokker
Двигател: AUD_2000
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Поло 1.4 MPI изстива по време на движение, а не е термос

Мнениеот RadioDJ1 » Пет 18 окт 2013 18:50


С изваден вакум налягането се вдига с толова колкото е вакума:) а именно 04-0,6 бара. Но това няма връзка с палене и празен ход.
За придърпването отвреме на време при натиснат педал на газта проблема 90% е електрически свързан със запалителната система.
Моят съвет е читав диагностик. Това че кабелите ти са нови не означава, че са перфектни.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта