Здравейте,
Напоследък ми се случва странен проблем. Поло 1.6 бензин '99 класик - комби понякога губи мощност на високи предавки, четвърта и пета при натискане на педала на газта. Случва се произволно, примерно по магистралата или из града на въпросните предавки, най-вече когато колата си е в нормални високи обороти, но е карана малко на инерция. При натискане на газта, педалът на газта потъва, даже и при натискане и връщане няколко пъти, без да се подаде ускоряване и единственият начин да накарам колата да продължи, който открих, е да натисна съединителя докрай и да го отпусна леко и бързо - говорим за четвърта и пета. Понякога ми се налага да го правя по няколко пъти, за 'да хване'. На малките предавки почти не се случва, втора и трета.
Може да е свързано с проблема, но след известно каране и при загрят двигател, понякога имам чувството, че съединителят прави номера при тръгване и при нормално отцепване и нормална газ, 'дави' горивния процес или въобще не отцепва. Също и при натискане на педала на газта малко по-силно при високите предавки (примерно ускоряване или изпреварване), горивният процес понякога като че ли прекъсва и колата се тресе, без да загасва изцяло.
Странното е, че всичко това се случва на произволен принцип и имам чувството, че става по-скоро при загрят и работил двигател. Да уточня, че поради 'тресене' при работа и неравномерност на оборотите са сменени всички четири свещи с абсолютно нови преди месец (триточкови), както е и направена диагностика на стъпковото моторче за оборотите на свободна, тъй като преди около 2 месеца колата си гаснеше. Бяха опънали жилото, поддържащо оборотите, малко за да държи около 1100 - 1200 на свободна, т.е. да има резерв при падането им - иначе падаха до около 500 - 400 и колата гаснеше. Тъкмо щях да сменям стъпковото моторче и в сервиза, където я гледаха, казаха, че няма нужда, тъй като след отварянето, обезмасляването му и опъването на жилото леко, вече не гасне, но пък си остава по-горното губене на мощност и 'давене' при ускоряване на по-високи предавки.
Иначе колата си пали нормално и почти веднага, с нов акумулатор уж в добро състояние - че беше паднал една сутрин по незнайна причина преди около 2 месеца и ми даваха ток. Може би аларма, но го тествах и ми казаха, че е ОК. Да допълня и, че понякога се появява някакво тропане/чукане на двигателя, което изчезва след известна работа на двигателя - беше по-силно преди да сменя свещите, сега почти го няма. Маслото е сменено преди около 4 месеца и е нормално. Съединителят е сменен преди около 3 месеца също. Колата е на около 107'000 км.
Да кажа и, че според мен не е от бензина. Пробвал съм на различни бензиностанции и от време на време си се появява на произволен принцип. В обслужващия ми сервиз ми казаха, че всичко по колата е сменено и, ако тези странни проблеми продължават ще трябва да разглобяват двигателя основно.
На някой случвало ли му е е нещо подобно? Мерси предварително!
Поло Класик 1999, губене на мощност и 'давене'
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло Класик 1999, губене на мощност и 'давене'
Провери си налягането на горивото! Свързва се манометър между входящият маркуч към горивната рейка и входа на рейката и трябва да показва 2,5 бара на празен ход без да даваш газ, като махнеш маркучето за вакуум от регулатора на горивото трябва да се качи на 3 бара, без да пипаш педала на газта.
Аз имам подобен проблем и тези дни ще сменям бензиновата помпа най вероятно.
Ако помпата не ти прави налягане, колкото и да ти опъват жилото и какъвто и бензин да сипваш, промяна няма да има.
Ако запалването ти е наред,нови свещи, кабели, бобина, най вероятно проблема ти идва от горивото, няма от къде другаде да е. Моята ми прави подобни въртели, но няма как да ми опънат жилото, защото газта ми е електронна.
На празен ход, като я изфорсираш с педал на газта до край, колко оборота вдига? Моята не може да стигне повече от 4000 и нещо и трябва да напомпя няколко пъти докрай за да стигне до червената зона. От скоро по някой път започна и при по рязко тръгване да има леко придърпване и и да губи мощност при повече газ, само бучи, това ми се случи след каране на загрял двигател.
Сутрин, като я запаля след по голям престой по някой път пали с повече въртене и бавно вдига обороти и след това, като пусна фарове или фарове и парно и изгасва. Около 3000 оборота е много мудна и бавно се набира. Помпата ми се чува как жужи на празен ход в купето, ако се заслушам от шофьорското място.
Тези дни ще я гледа един човек, може да имам проблем с някое реле, букса или маса, но определено имам симптоми на заминаваща си бензинова помпа.
При условие, че си сменил съединителя, защо се смъняваш в съединителя?
Щом са ти опънали жилото на съпковото моторче и не гасне, значи пуска повече гориво, по отворен дросел, повече въздух. Ако това ти е решило проблема с гасненето не мислиш ли, че точно горивото не и стига, тъй като, когато е студена иска повече бензин. При ниско налягане си изгаря този бензин в рейката и изгасва, дюзите не могат да правят бензина на мъгла поради по ниското налягане и дави. Помпата ги прави тези мизерии точно на избирателен принцип, ту върви, ту не.
Провери си помпата за налягане и дебит и не бързай да отваряш двигателя преди да си проверил всичко останало!
Пиши какво е станало после за да бъде темата полезна за други колеги със сходни проблеми.
Аз имам подобен проблем и тези дни ще сменям бензиновата помпа най вероятно.
Ако помпата не ти прави налягане, колкото и да ти опъват жилото и какъвто и бензин да сипваш, промяна няма да има.
Ако запалването ти е наред,нови свещи, кабели, бобина, най вероятно проблема ти идва от горивото, няма от къде другаде да е. Моята ми прави подобни въртели, но няма как да ми опънат жилото, защото газта ми е електронна.

На празен ход, като я изфорсираш с педал на газта до край, колко оборота вдига? Моята не може да стигне повече от 4000 и нещо и трябва да напомпя няколко пъти докрай за да стигне до червената зона. От скоро по някой път започна и при по рязко тръгване да има леко придърпване и и да губи мощност при повече газ, само бучи, това ми се случи след каране на загрял двигател.
Сутрин, като я запаля след по голям престой по някой път пали с повече въртене и бавно вдига обороти и след това, като пусна фарове или фарове и парно и изгасва. Около 3000 оборота е много мудна и бавно се набира. Помпата ми се чува как жужи на празен ход в купето, ако се заслушам от шофьорското място.
Тези дни ще я гледа един човек, може да имам проблем с някое реле, букса или маса, но определено имам симптоми на заминаваща си бензинова помпа.
При условие, че си сменил съединителя, защо се смъняваш в съединителя?
Щом са ти опънали жилото на съпковото моторче и не гасне, значи пуска повече гориво, по отворен дросел, повече въздух. Ако това ти е решило проблема с гасненето не мислиш ли, че точно горивото не и стига, тъй като, когато е студена иска повече бензин. При ниско налягане си изгаря този бензин в рейката и изгасва, дюзите не могат да правят бензина на мъгла поради по ниското налягане и дави. Помпата ги прави тези мизерии точно на избирателен принцип, ту върви, ту не.
Провери си помпата за налягане и дебит и не бързай да отваряш двигателя преди да си проверил всичко останало!
Пиши какво е станало после за да бъде темата полезна за други колеги със сходни проблеми.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 07 апр 2013 19:07
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: 1.6 1999
- Местоположение: София
Re: Поло Класик 1999, губене на мощност и 'давене'
Благодаря, колега. Ще го проверя. Има вероятност да е бензиновата помпа, тя де-факто е единственото нещо по колата, което не е сменено и има логика да придърпва, заради недостатъчно гориво, на произволен принцип.
Също се случва, на свободна, след опъването на жилото на стъпковото моторче, както е на 1100 - 1200 оборота в началото и след няколко минути си слиза на около 900 и си ги държи относително, но на моменти изведнъж аха да загасне и се съживява на около 900 - 1000 и после пак на моменти прехърква.
За оборотите на свободна, при форсиране, вдига ги бързо и влиза в червената зона доста бързо (говоря за около 4000 и отгоре, не съм пробвал да стигна 6000). Доста е пъргава на малките предавки, все пак е комби. Не знам, дали на мен така ми се струва, сравнявайки с други коли, но шумът в купето на Поло-тата по принцип си е доста, сравнено с Голф например.
Сега като казваш, се замислям, че при включване на контакт, чувам бензиновата помпа за понякога много кратко време, но понякога за 6-7 секунди. Т.е., имам чувството, че има разлика в интервала, който й е нужен за подаване на горивото и сякаш всеки път е различен. Интересното е, че преди няколко месеца това с придърпването при ускоряване на 4-та/5-та го нямаше. Първо си мислих, че има връзка със свещите, затова ги смених. Имаше и още една причина, двигателят, особено на свободна, се тресеше доста. Сега го няма това, но другите неща си остават.
Ще пиша какво е станало, може обаче да мине малко време, че сега точно хич не ми е до екстра разходи. Пиши и ти какво е станало с твоето Поло, като я видят. Ти между другото си първия човек, който ми дава насока. Сто човека питах и понеже не е постоянен проблема и не им се е случвало, включително и в сервизи, и ми казват, че не знаят, а проблем си има...
Също се случва, на свободна, след опъването на жилото на стъпковото моторче, както е на 1100 - 1200 оборота в началото и след няколко минути си слиза на около 900 и си ги държи относително, но на моменти изведнъж аха да загасне и се съживява на около 900 - 1000 и после пак на моменти прехърква.
За оборотите на свободна, при форсиране, вдига ги бързо и влиза в червената зона доста бързо (говоря за около 4000 и отгоре, не съм пробвал да стигна 6000). Доста е пъргава на малките предавки, все пак е комби. Не знам, дали на мен така ми се струва, сравнявайки с други коли, но шумът в купето на Поло-тата по принцип си е доста, сравнено с Голф например.
Сега като казваш, се замислям, че при включване на контакт, чувам бензиновата помпа за понякога много кратко време, но понякога за 6-7 секунди. Т.е., имам чувството, че има разлика в интервала, който й е нужен за подаване на горивото и сякаш всеки път е различен. Интересното е, че преди няколко месеца това с придърпването при ускоряване на 4-та/5-та го нямаше. Първо си мислих, че има връзка със свещите, затова ги смених. Имаше и още една причина, двигателят, особено на свободна, се тресеше доста. Сега го няма това, но другите неща си остават.
Ще пиша какво е станало, може обаче да мине малко време, че сега точно хич не ми е до екстра разходи. Пиши и ти какво е станало с твоето Поло, като я видят. Ти между другото си първия човек, който ми дава насока. Сто човека питах и понеже не е постоянен проблема и не им се е случвало, включително и в сервизи, и ми казват, че не знаят, а проблем си има...
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло Класик 1999, губене на мощност и 'давене'
За нещастие минах през доста от проблемите на модела и аз, като теб смених доста неща и съм направил незнам си колко диагностики, смених доста майстори, обаче проблема е, че не е постоянен проблем и го прави след престой. Вече 9 месеца стана, откакто се мъча и имам определен напредък, но не пълен. След, като смених бобина с комутатор(Беру), свещи по каталог НГК, кабелите ми са, като нови (2010г.), датчиците не дават грешки, както и дросела е чистен и адаптиран, а и не ми клатил оборотите никога. След, като съм прочел почти всичко в нета за проблеми по инжекционните системи и също устройството на двигателя на моето поло (в случая е на Лупо 1.0 на английски език)стигнах до заключението, че вероятно имам проблем по горивната система. Дано не ми е по сериозен проблема.
Насочил съм се към регулатора на налягането на бензина и бензиновата помпа.
Утре следобед я карам на много добър специалист по инжекционите и диагностик, да видим дали ще се справи с проблема, дали ще го открие.
Забелязах, че налягането на горивото ми е 2,4-2,5 с вакуум към регулатора, но след, като махна тръбичката на вакуума налягането трябва да стане 3 бара, а то си стои на 2,5. Или имам забил отворен вакуум регулатор или бензиновата ми помпа няма достатъчно налягане/дебит или го изпуска и след престой, докато подкачи се получават проблемите, защото на 2-3 палене проблемите изчезват и така пак след 5-6-24 часа според зависи. Може да имам проблем по токовете или нещо друго.
Ще видим въпросният човек дали ще откие проблема и ще ти пиша, какъв е резултата.
До сега все си тръгвам с проблема.
Насочил съм се към регулатора на налягането на бензина и бензиновата помпа.
Утре следобед я карам на много добър специалист по инжекционите и диагностик, да видим дали ще се справи с проблема, дали ще го открие.
Забелязах, че налягането на горивото ми е 2,4-2,5 с вакуум към регулатора, но след, като махна тръбичката на вакуума налягането трябва да стане 3 бара, а то си стои на 2,5. Или имам забил отворен вакуум регулатор или бензиновата ми помпа няма достатъчно налягане/дебит или го изпуска и след престой, докато подкачи се получават проблемите, защото на 2-3 палене проблемите изчезват и така пак след 5-6-24 часа според зависи. Може да имам проблем по токовете или нещо друго.
Ще видим въпросният човек дали ще откие проблема и ще ти пиша, какъв е резултата.
До сега все си тръгвам с проблема.

-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 07 апр 2013 19:07
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: 1.6 1999
- Местоположение: София
Re: Поло Класик 1999, губене на мощност и 'давене'
Ясно, успех!! Аз видях една тема от теб от ноември 2012 и там накрая пишеш, че въпросният добър механик е извадил компютъра и е направил някакви магии и е станало. Явно не напълно. Надявам се, че поне може да ти каже какво точно е било нещото, което е решило проблема с гасненето, поне като отправна точка.
За щастие или не, аз съм с карбуратор, но имам сходни проблеми. Между другото, имам доста приятели с Поло-та от 90-те и на ръба, както нашите, но никога не са ми се оплаквали, даже все са коментирали, че колите са 'железни' и минават почти без поддръжка. Аз моето го взех март и смених освен всичко, което се сменя при покупка втора ръка, но и доста други неща по принуда. За момента няма пари за по-добро, но честно казано не са лоши коли в много отношения.
Може пък при теб и може би при мен проблемът да е в самата бензинова помпа. Предният път в обслужващия ми сервиз ми казаха, че добра такава нова е около 150 лв., макар и не оригинална. Не са малко, но идва зима и сигурната кола е най-важната. Ще пиша, пиши и ти какво се случва след утре. Успех отново!
За щастие или не, аз съм с карбуратор, но имам сходни проблеми. Между другото, имам доста приятели с Поло-та от 90-те и на ръба, както нашите, но никога не са ми се оплаквали, даже все са коментирали, че колите са 'железни' и минават почти без поддръжка. Аз моето го взех март и смених освен всичко, което се сменя при покупка втора ръка, но и доста други неща по принуда. За момента няма пари за по-добро, но честно казано не са лоши коли в много отношения.
Може пък при теб и може би при мен проблемът да е в самата бензинова помпа. Предният път в обслужващия ми сервиз ми казаха, че добра такава нова е около 150 лв., макар и не оригинална. Не са малко, но идва зима и сигурната кола е най-важната. Ще пиша, пиши и ти какво се случва след утре. Успех отново!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло Класик 1999, губене на мощност и 'давене'
Мерси за пожеланията колега, да ти се връща!
Ами нямам надежди, че ще я оправят колата. Вчера ми изгасна и в движение, по пътя към сервиза, на 10 м след като я запалих. Изгасна, нищо не свети. Завъртях ключа и запали все едно нищо не е станало..........
Обясних, какви са симптомите на диганостика, но той не ми даде никаква надежда. Каза, че ще се опита, но не ми обещава нищо.
Най вероятно ще си тръгна отново с проблема, както винаги.
Жената пак ще се кара, че само давам пари а резултата е 0 и ще е за пореден път права. Жените са прави винаги!
Мерси още веднъж за подкрепата, желая ти леко и безаварийно шофиране.
Като си я получа, след ремонта, ще пиша дали има развитие.
Тва поло космически кораб се оказа, много сложна кола и в Казанлък няма кой да ми я оправи. Имам идея, като ми остане време да ходя до София, но ще видим как ще се развият нещата.
............................................................................................................
Преди малко ми се обади човека, който ми прави колата и каза, че е идеална.
Не е направила никакъв проблем, карал я е, гледал е всичко - помпа, ламбда и т.н. и според него всичко е наред.
Вече на обявата за продажба мога да напиша, че колата е перфектна!
Това в кръга на шегата, ще карам докато въпросното чудо спре напълно, дано да е скоро и да не е на дълъг път, че тогава ще я засиял по някой баир.....
Ами нямам надежди, че ще я оправят колата. Вчера ми изгасна и в движение, по пътя към сервиза, на 10 м след като я запалих. Изгасна, нищо не свети. Завъртях ключа и запали все едно нищо не е станало..........
Обясних, какви са симптомите на диганостика, но той не ми даде никаква надежда. Каза, че ще се опита, но не ми обещава нищо.
Най вероятно ще си тръгна отново с проблема, както винаги.

Жената пак ще се кара, че само давам пари а резултата е 0 и ще е за пореден път права. Жените са прави винаги!

Мерси още веднъж за подкрепата, желая ти леко и безаварийно шофиране.
Като си я получа, след ремонта, ще пиша дали има развитие.
Тва поло космически кораб се оказа, много сложна кола и в Казанлък няма кой да ми я оправи. Имам идея, като ми остане време да ходя до София, но ще видим как ще се развият нещата.
............................................................................................................
Преди малко ми се обади човека, който ми прави колата и каза, че е идеална.

Вече на обявата за продажба мога да напиша, че колата е перфектна!

Това в кръга на шегата, ще карам докато въпросното чудо спре напълно, дано да е скоро и да не е на дълъг път, че тогава ще я засиял по някой баир.....

-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 07 апр 2013 19:07
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: 1.6 1999
- Местоположение: София
Re: Поло Класик 1999, губене на мощност и 'давене'
Стига де, и на мен ми се е случвало техниците да ми казват, че всичко е ОК, но само аз си зная после. Понякога, като стават проблемите от време на време и си мислиш, че ти нещо си внушаваш, но не е така. Проблем или има, или няма, независимо кога се проявява.
Бих ти препоръчал да пробваш в Стара Загора или Пловдив, иначе ако имаш път към София, пиши ми лично съобщение. Можем да отидем до обслужващия ме сервиз, там имам познати, които със сигурност няма да те въртят за пари. Ходих преди и в един друг сервиз, за зареждане на климатик и тестване на акумулатор. Малко по-скъпи са, но имат всякаква скъпа апаратура и тестват цялата кола на мига, даже и да не ти трябва. Като гледам могат да ти дадат насоки по проблема.
Според мен имаш проблем по компютъра някъде и явно не могат да го открият. Имам предвид, щом газта ти е електронна и щом нямаш стъпково моторче, това значи, че процесът по поддържане на оборотите някъде се чупи. Това 'палих я, карах я, давах газ, не ми изгасна нито веднъж' съм го чувал преди да отворят стъпковото моторче и да сменят свещите. Уж наред, ама веднъж се появи проблема, докато бяхме в сервиза и колата полудя и тогава видяха, че не си измислям. Ако не могат да ти помогнат, зарежи ги тези в Казанлък и виж в Стара Загова, Сливен, Пловдив или директно София.
За моята, това с губенето на мощност и прекъсването в горивния процес, ще го гледам в близките месеци. Просто в момента нямам пари за евентуална смяна на бензинова помпа, а в сервиза ми казват, че едва ли не всичко е наред и няма смисъл да давам пари, докато не изтрещи нещо наистина сериозно.
Сериозен съм за това, ако идваш към София ще ти помогна, дано да се оправи преди това. И, може да е супер прост проблемът, по електрониката примерно...
Бих ти препоръчал да пробваш в Стара Загора или Пловдив, иначе ако имаш път към София, пиши ми лично съобщение. Можем да отидем до обслужващия ме сервиз, там имам познати, които със сигурност няма да те въртят за пари. Ходих преди и в един друг сервиз, за зареждане на климатик и тестване на акумулатор. Малко по-скъпи са, но имат всякаква скъпа апаратура и тестват цялата кола на мига, даже и да не ти трябва. Като гледам могат да ти дадат насоки по проблема.
Според мен имаш проблем по компютъра някъде и явно не могат да го открият. Имам предвид, щом газта ти е електронна и щом нямаш стъпково моторче, това значи, че процесът по поддържане на оборотите някъде се чупи. Това 'палих я, карах я, давах газ, не ми изгасна нито веднъж' съм го чувал преди да отворят стъпковото моторче и да сменят свещите. Уж наред, ама веднъж се появи проблема, докато бяхме в сервиза и колата полудя и тогава видяха, че не си измислям. Ако не могат да ти помогнат, зарежи ги тези в Казанлък и виж в Стара Загова, Сливен, Пловдив или директно София.
За моята, това с губенето на мощност и прекъсването в горивния процес, ще го гледам в близките месеци. Просто в момента нямам пари за евентуална смяна на бензинова помпа, а в сервиза ми казват, че едва ли не всичко е наред и няма смисъл да давам пари, докато не изтрещи нещо наистина сериозно.
Сериозен съм за това, ако идваш към София ще ти помогна, дано да се оправи преди това. И, може да е супер прост проблемът, по електрониката примерно...
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло Класик 1999, губене на мощност и 'давене'
Благодаря ти колега, за проявеното съчувствие и разбиране, както и готовността за взаимопомощ, наистина такива хора в тези трудни времена са рядкост!
Така се гради цивилизовано и гражданско общество, защото ние българите трябва да сме по сплотени. Радвам се, че в този форум има толкова хора готови да помогнат, аз също не правя изключение и ако имаш път през Казанлък можеш да се обадиш и да се видим по за едно пиене.
Иначе диагностика каза, че всичко е перфектно, гледал е ламбдата, дросел клапа, бензинова помпа, налягане и живите данни и всичко е в норми. Предполагат, че може да е някое силово реле, но явно да се открие си е по пипкава работа и за това ми каза, ако проблема се задълбочи и започне да го право по често тогава да отида пак.
Благодаря ти още веднъж и успех с твоята кола.
За сега ще карам така и ако проблема зачести и стане по сериозен ще ходя пак и да се надяваме да открие нещо. Към София ако имам ходене, ще е най вероятно след нова година, благодаря все пак.

Така се гради цивилизовано и гражданско общество, защото ние българите трябва да сме по сплотени. Радвам се, че в този форум има толкова хора готови да помогнат, аз също не правя изключение и ако имаш път през Казанлък можеш да се обадиш и да се видим по за едно пиене.
Иначе диагностика каза, че всичко е перфектно, гледал е ламбдата, дросел клапа, бензинова помпа, налягане и живите данни и всичко е в норми. Предполагат, че може да е някое силово реле, но явно да се открие си е по пипкава работа и за това ми каза, ако проблема се задълбочи и започне да го право по често тогава да отида пак.
Благодаря ти още веднъж и успех с твоята кола.
За сега ще карам така и ако проблема зачести и стане по сериозен ще ходя пак и да се надяваме да открие нещо. Към София ако имам ходене, ще е най вероятно след нова година, благодаря все пак.

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта