Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
Здравейте колеги,от известно време полото ми 6N1 APQ като работи на празен ход се чува един звук на недобре работещ мотор и самия мотор леко се потриса,при високите обороти проблема изчезва и колата държи стабилни ниски както и високи обороти,няма прекъсване или проблем с вървенето,даже много добре си върви!Днес ходих на диагностика и всичко излиза с перфектни показатели,без отчетени грешки! Сменихме запалтените свещи,понеже на 1-ви цилиндър беше зацапана,но проблема остана.След тест на кабели,свещи дистрибуторна капачка,датчик хол,дроселна клапа се оказа,че всичко е наред,но колата на празен ход пак си претриса!Майстора вади кабелите на свещите една по една на работещ мотор и като маха на 4-ти цилиндър и на 2-ри звука на мотора се променя много малко а на 1-ви и 3-ти много повече и направи извода,че 2-ри и 4-ти работят с намален капацитет и следователно трябва да се отваря двигателя!Мина ми мисълта дали е възможно проблема да идва някъде от дюзите или от ангренажа,понеже за това майстора нищо не спомена а не ми се иска така смело да се разглобява мотора!ако някои е имал подобни проблеми нека го обсъдим.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
Свалете защитния капак на ангренажа и гледайте хубаво докато работи как са ролките, обтегача и водната помпа и дали няма странни шумове и вибрации 

- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
проверени са няма странни шумове и ненормална работа
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
Тогава премерете компресията и след това отваряйте двигателя.
- bandii
- Мнения: 40
- Регистриран на: Сря 23 май 2012 9:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
При мен проблема е подобен, само 4 цилиндър ми се губи и тресе на място. При мерене на компресия показа около 8 атмосфери, майстора чак се учуди че не работи. Свещта работи не е влажна и черна, препоръча ми да карам така докато стане по зле. Но аз вече карам така повече от година ...
- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
bandii написа:При мен проблема е подобен, само 4 цилиндър ми се губи и тресе на място. При мерене на компресия показа около 8 атмосфери, майстора чак се учуди че не работи. Свещта работи не е влажна и черна, препоръча ми да карам така докато стане по зле. Но аз вече карам така повече от година ...
а на другите цилиндри колко им е компресията колега,изцяло ли ти е спрял 4-ти или работи,със същия мотор ли си?
- bandii
- Мнения: 40
- Регистриран на: Сря 23 май 2012 9:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
не двигателя е 1.6 ABU, измери и съседния цилиндър до 4 - тия там вдигна около 12 атмосфери, понеже се усъмни да не прехвърля през гарнитурата. след това пак измери не работещия пак толкова, даже спомена че едвам удържа уреда за мерене... Ами цилиндъра работи, защото свещта не е влажна,омаслена или черна но на място не променя обороти като изкарам лулата на свещта.
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
По принцип се мери компресията на всички цилиндри-на загрят мотор,свалени свещи и отворена дросел клапа/педала за газта до дъно/ и се върти на стартер до достигане на максимално показание.
Не е хубаво да има голяма разлика между отделните цилиндри,без значение дали са един до друг/повече от 1 атм./
При констатиране на голяма разлика в налягането,се налива малко масло в цилиндъра с ниско показание и пак се замерва.
Ако изравни или надвиши другите цилиндри-сегменти,ако вдигне малко-клапани.
Не е хубаво да има голяма разлика между отделните цилиндри,без значение дали са един до друг/повече от 1 атм./
При констатиране на голяма разлика в налягането,се налива малко масло в цилиндъра с ниско показание и пак се замерва.
Ако изравни или надвиши другите цилиндри-сегменти,ако вдигне малко-клапани.
- bandii
- Мнения: 40
- Регистриран на: Сря 23 май 2012 9:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
Добре но, чета от книга за ремонт, експлоатация и тех. обслужване Golf 3 / Vento, там за двигател с код ABU дават минимално налягане 7 атмосфери на цилиндър, иначе 9 атмосфери. Къде е уловката ?
- anonimko
- Мнения: 1236
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
ABU е моноинжекция а твоето пълна спринцова а уловката е че падне ли компресията на 9 -нови сегменти на цилиндрите
- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
Мина ми мисълта дали е възможно проблема да идва някъде от дюзите ?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
Колега, спомням си, че като си смених бобината двигателя ми спря да се тресе и заработи много по спокойно. Моята бобина е с комутатор. Мисля, че имаш нещо, което не работи много добре по токовете - кабели, бобина, нещо такова.
Ако имаш проблем с дюзите, ще имаш и други проблеми, като трудно палене, давене, липса на мощност и т.н., а ти казваш, че освен неспокойната работа на празен ход, т.е. в ниските всичко друго е наред.
Как така, ще отваряш двигателя???????
Ако ти е издухан , т.е. за основен ремонт ще имаш и други признаци, като пушене, липса на мощност, ще гори масло, ще ти пляка, пука отзад и т.н., ще духа през капачката и щеката.
Щом си върви колата нормално, значи не е толкова зле двигателя, че да е за основен ремонт.
Няма огън без дим!
Ако имаш проблем с дюзите, ще имаш и други проблеми, като трудно палене, давене, липса на мощност и т.н., а ти казваш, че освен неспокойната работа на празен ход, т.е. в ниските всичко друго е наред.
Как така, ще отваряш двигателя???????
Ако ти е издухан , т.е. за основен ремонт ще имаш и други признаци, като пушене, липса на мощност, ще гори масло, ще ти пляка, пука отзад и т.н., ще духа през капачката и щеката.
Щом си върви колата нормално, значи не е толкова зле двигателя, че да е за основен ремонт.
Няма огън без дим!

- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
Somi написа:Не си с директно впръскане и не играят никаква роля .
MPI си мисля че е многоточков инжекцион но както и да е....

freelancer написа:Колега, спомням си, че като си смених бобината двигателя ми спря да се тресе и заработи много по спокойно. Моята бобина е с комутатор. Мисля, че имаш нещо, което не работи много добре по токовете - кабели, бобина, нещо такова.
Ако имаш проблем с дюзите, ще имаш и други проблеми, като трудно палене, давене, липса на мощност и т.н., а ти казваш, че освен неспокойната работа на празен ход, т.е. в ниските всичко друго е наред.
Как така, ще отваряш двигателя???????
Ако ти е издухан , т.е. за основен ремонт ще имаш и други признаци, като пушене, липса на мощност, ще гори масло, ще ти пляка, пука отзад и т.н., ще духа през капачката и щеката.
Щом си върви колата нормално, значи не е толкова зле двигателя, че да е за основен ремонт.
Няма огън без дим!
дано си прав колега и аз се усъмних че е мотора,но все пак си остава и той като вариант..не гори грам масло и не пуши.....кабелите са отлични,свещите ги смених с нови....незнам как стоят нещата с дюзите....но ще разбера тези дни,затова и тук събирам мненияfreelancer написа:Колега, спомням си, че като си смених бобината двигателя ми спря да се тресе и заработи много по спокойно. Моята бобина е с комутатор. Мисля, че имаш нещо, което не работи много добре по токовете - кабели, бобина, нещо такова.
Ако имаш проблем с дюзите, ще имаш и други проблеми, като трудно палене, давене, липса на мощност и т.н., а ти казваш, че освен неспокойната работа на празен ход, т.е. в ниските всичко друго е наред.
Как така, ще отваряш двигателя???????
Ако ти е издухан , т.е. за основен ремонт ще имаш и други признаци, като пушене, липса на мощност, ще гори масло, ще ти пляка, пука отзад и т.н., ще духа през капачката и щеката.
Щом си върви колата нормално, значи не е толкова зле двигателя, че да е за основен ремонт.
Няма огън без дим!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?
Колега, според мен всеки проблем си има симптоми! Потърси в нета за симптомите при запушени дюзи и виш какви са.
Казваш, че не прекъсва, а пък си сменил свещите, щом не ти прексъва и придърпва значи кабелите и свещите са ти наред. Тази свещ може да не е била просто добре завита или може нарочно да са сложили масълце за да се отвива по лесно. На мен, като ми проверяваха свещите в един сервиз, пича ми сложи малко масло по резбите за да се отвивали по лесно. Сетих се за това, когато ги смених, иначе и аз щях да се вкарам в разни филми.Ако се съмянваш в дюзите ги занеси да ги изчистят на ултразвук има си стенд и може да видиш как пръскат, около 50 - 60лв е услугата.
Казваш, че не прекъсва, а пък си сменил свещите, щом не ти прексъва и придърпва значи кабелите и свещите са ти наред. Тази свещ може да не е била просто добре завита или може нарочно да са сложили масълце за да се отвива по лесно. На мен, като ми проверяваха свещите в един сервиз, пича ми сложи малко масло по резбите за да се отвивали по лесно. Сетих се за това, когато ги смених, иначе и аз щях да се вкарам в разни филми.Ако се съмянваш в дюзите ги занеси да ги изчистят на ултразвук има си стенд и може да видиш как пръскат, около 50 - 60лв е услугата.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта