Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот nikolai_an » Вто 22 окт 2013 18:40


Здравейте колеги,от известно време полото ми 6N1 APQ като работи на празен ход се чува един звук на недобре работещ мотор и самия мотор леко се потриса,при високите обороти проблема изчезва и колата държи стабилни ниски както и високи обороти,няма прекъсване или проблем с вървенето,даже много добре си върви!Днес ходих на диагностика и всичко излиза с перфектни показатели,без отчетени грешки! Сменихме запалтените свещи,понеже на 1-ви цилиндър беше зацапана,но проблема остана.След тест на кабели,свещи дистрибуторна капачка,датчик хол,дроселна клапа се оказа,че всичко е наред,но колата на празен ход пак си претриса!Майстора вади кабелите на свещите една по една на работещ мотор и като маха на 4-ти цилиндър и на 2-ри звука на мотора се променя много малко а на 1-ви и 3-ти много повече и направи извода,че 2-ри и 4-ти работят с намален капацитет и следователно трябва да се отваря двигателя!Мина ми мисълта дали е възможно проблема да идва някъде от дюзите или от ангренажа,понеже за това майстора нищо не спомена а не ми се иска така смело да се разглобява мотора!ако някои е имал подобни проблеми нека го обсъдим.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот Теодор » Вто 22 окт 2013 18:50


Свалете защитния капак на ангренажа и гледайте хубаво докато работи как са ролките, обтегача и водната помпа и дали няма странни шумове и вибрации icon_idea


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот nikolai_an » Вто 22 окт 2013 19:06


проверени са няма странни шумове и ненормална работа


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот Теодор » Вто 22 окт 2013 20:12


Тогава премерете компресията и след това отваряйте двигателя.


Потребителски аватар
bandii
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 23 май 2012 9:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот bandii » Вто 22 окт 2013 21:21


При мен проблема е подобен, само 4 цилиндър ми се губи и тресе на място. При мерене на компресия показа около 8 атмосфери, майстора чак се учуди че не работи. Свещта работи не е влажна и черна, препоръча ми да карам така докато стане по зле. Но аз вече карам така повече от година ...


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот nikolai_an » Вто 22 окт 2013 22:55


bandii написа:При мен проблема е подобен, само 4 цилиндър ми се губи и тресе на място. При мерене на компресия показа около 8 атмосфери, майстора чак се учуди че не работи. Свещта работи не е влажна и черна, препоръча ми да карам така докато стане по зле. Но аз вече карам така повече от година ...

а на другите цилиндри колко им е компресията колега,изцяло ли ти е спрял 4-ти или работи,със същия мотор ли си?


Потребителски аватар
bandii
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 23 май 2012 9:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот bandii » Вто 22 окт 2013 23:05


не двигателя е 1.6 ABU, измери и съседния цилиндър до 4 - тия там вдигна около 12 атмосфери, понеже се усъмни да не прехвърля през гарнитурата. след това пак измери не работещия пак толкова, даже спомена че едвам удържа уреда за мерене... Ами цилиндъра работи, защото свещта не е влажна,омаслена или черна но на място не променя обороти като изкарам лулата на свещта.


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 827
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот 4i4o-dido » Сря 23 окт 2013 6:34


По принцип се мери компресията на всички цилиндри-на загрят мотор,свалени свещи и отворена дросел клапа/педала за газта до дъно/ и се върти на стартер до достигане на максимално показание.
Не е хубаво да има голяма разлика между отделните цилиндри,без значение дали са един до друг/повече от 1 атм./
При констатиране на голяма разлика в налягането,се налива малко масло в цилиндъра с ниско показание и пак се замерва.
Ако изравни или надвиши другите цилиндри-сегменти,ако вдигне малко-клапани.


Потребителски аватар
bandii
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 23 май 2012 9:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот bandii » Чет 24 окт 2013 15:10


Добре но, чета от книга за ремонт, експлоатация и тех. обслужване Golf 3 / Vento, там за двигател с код ABU дават минимално налягане 7 атмосфери на цилиндър, иначе 9 атмосфери. Къде е уловката ?


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот anonimko » Пет 25 окт 2013 8:56


ABU е моноинжекция а твоето пълна спринцова а уловката е че падне ли компресията на 9 -нови сегменти на цилиндрите


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот nikolai_an » Нед 27 окт 2013 20:24


Мина ми мисълта дали е възможно проблема да идва някъде от дюзите ?


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот Somi » Пон 28 окт 2013 14:02


Не си с директно впръскане и не играят никаква роля .


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот freelancer » Вто 29 окт 2013 16:28


Колега, спомням си, че като си смених бобината двигателя ми спря да се тресе и заработи много по спокойно. Моята бобина е с комутатор. Мисля, че имаш нещо, което не работи много добре по токовете - кабели, бобина, нещо такова.
Ако имаш проблем с дюзите, ще имаш и други проблеми, като трудно палене, давене, липса на мощност и т.н., а ти казваш, че освен неспокойната работа на празен ход, т.е. в ниските всичко друго е наред.
Как така, ще отваряш двигателя???????
Ако ти е издухан , т.е. за основен ремонт ще имаш и други признаци, като пушене, липса на мощност, ще гори масло, ще ти пляка, пука отзад и т.н., ще духа през капачката и щеката.
Щом си върви колата нормално, значи не е толкова зле двигателя, че да е за основен ремонт.
Няма огън без дим! :beer


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот nikolai_an » Вто 29 окт 2013 21:51


Somi написа:Не си с директно впръскане и не играят никаква роля .

MPI си мисля че е многоточков инжекцион но както и да е.... :mhihi
freelancer написа:Колега, спомням си, че като си смених бобината двигателя ми спря да се тресе и заработи много по спокойно. Моята бобина е с комутатор. Мисля, че имаш нещо, което не работи много добре по токовете - кабели, бобина, нещо такова.
Ако имаш проблем с дюзите, ще имаш и други проблеми, като трудно палене, давене, липса на мощност и т.н., а ти казваш, че освен неспокойната работа на празен ход, т.е. в ниските всичко друго е наред.
Как така, ще отваряш двигателя???????
Ако ти е издухан , т.е. за основен ремонт ще имаш и други признаци, като пушене, липса на мощност, ще гори масло, ще ти пляка, пука отзад и т.н., ще духа през капачката и щеката.
Щом си върви колата нормално, значи не е толкова зле двигателя, че да е за основен ремонт.
Няма огън без дим! :beer
freelancer написа:Колега, спомням си, че като си смених бобината двигателя ми спря да се тресе и заработи много по спокойно. Моята бобина е с комутатор. Мисля, че имаш нещо, което не работи много добре по токовете - кабели, бобина, нещо такова.
Ако имаш проблем с дюзите, ще имаш и други проблеми, като трудно палене, давене, липса на мощност и т.н., а ти казваш, че освен неспокойната работа на празен ход, т.е. в ниските всичко друго е наред.
Как така, ще отваряш двигателя???????
Ако ти е издухан , т.е. за основен ремонт ще имаш и други признаци, като пушене, липса на мощност, ще гори масло, ще ти пляка, пука отзад и т.н., ще духа през капачката и щеката.
Щом си върви колата нормално, значи не е толкова зле двигателя, че да е за основен ремонт.
Няма огън без дим! :beer
дано си прав колега и аз се усъмних че е мотора,но все пак си остава и той като вариант..не гори грам масло и не пуши.....кабелите са отлични,свещите ги смених с нови....незнам как стоят нещата с дюзите....но ще разбера тези дни,затова и тук събирам мнения


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Вероятен проблем с двигателя на 6N1 APQ?

Мнениеот freelancer » Сря 30 окт 2013 11:49


Колега, според мен всеки проблем си има симптоми! Потърси в нета за симптомите при запушени дюзи и виш какви са.
Казваш, че не прекъсва, а пък си сменил свещите, щом не ти прексъва и придърпва значи кабелите и свещите са ти наред. Тази свещ може да не е била просто добре завита или може нарочно да са сложили масълце за да се отвива по лесно. На мен, като ми проверяваха свещите в един сервиз, пича ми сложи малко масло по резбите за да се отвивали по лесно. Сетих се за това, когато ги смених, иначе и аз щях да се вкарам в разни филми.Ако се съмянваш в дюзите ги занеси да ги изчистят на ултразвук има си стенд и може да видиш как пръскат, около 50 - 60лв е услугата.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта