vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Мнениеот freelancer » Сря 23 окт 2013 10:23


Здравейте колеги.

Вчера по пътя към сервиза, ми се появи нов проблем, както се престроявах на един светофар, малко след, като тръгнах (колата беше карана на по дълъг път преди това и сигурно е стояла час,два) изведнъж колата угасна, след 10 тина метра. Тъпото е, че беше неочаквано и ми се вдърви волана, а бях на кръстовище. Не си спомням на 100%, но мисля, че преди, като ми е гаснела на място ми светкаше акумулатора, а сега нищо, все едно съм я изгасил от ключа, спря, като ютия. :banghead
Бях си пуснал музика и фарове.
За първи път ми гасне в движение и то, при натиснат леко педал на газта, правих си лек десен завой, за престрояване, ниски обороти.
Викам си е ся, ако не запали, всичко е наред, сменям датчика на Хол и съм на 6, ама не, запали си, като пич! :c010 :screwy
В сервиза човека веднага я закачи и излезе грешка за - бедна смес.
Гледа ламбдата, каза, че вдигала малко рязко по високи стойности, нещо такова, но не мисля, че от ламбдата може да изгаси колата и особено в движение.
В крайна сметка съмненията са за бензинова помпа, ниско налягане или нещо по токовете.
Светеше ми отново и EPC, която по принцип свети при проблем с ламбдата, но причината за проблема с ламбда контрола, мисля, че може да се дължи и на други фактори.
Все си мисля, че ако ми влиза въздух, ще плуват оборотите или ще ги вдига, ще се форсира, а то напротив, падат.
Механика в сервиза ми каза, че ще се опита да разбере какво и има, но не ми обещава, че ще оправи проблема. Общо взето, работата отива, към изслуй гащи.
Накрая да взема да се дигна до София при Ваското1 или в някой добър клубен сервиз, вече губя надежда да се оправи..... :rolleyes
Доста хора ме съветват да продавам колата, но, като знам, колко неща съм сменил не ми се дава за без пари. Пък и не мога да лъжа хората, като джамбазите и да казвам, че е перфектна, като чисто нова.
Тоя проблем с гасненето в движение, дано не почне да го прави на загрял двигател, че тогава става още по кофти. Колата се кара предимно от жена ми, всеки ден, вози и детето и можете да си представите какво ми е. :confused
Мисля да я карам, докато нещо не даде фира тотално или като имам повече свободно време да дойда до София, в някой добър клубен сервиз.




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Мнениеот i.e.i » Сря 23 окт 2013 11:24


все едно съм я изгасил от ключа

Ако се "разпада" клемореда


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Мнениеот freelancer » Сря 23 окт 2013 11:33


И аз си мислех за клеморед, но гасненето при включване на консуматори след престой, трудното палене, светенето на EPC лампата и грешка за бедна смес или се дължат на един проблем или имам повече от един проблем и това с изгасването в движение може да ми е, като бонус.
Не мога да се сетя дали светеше лампата на акумулатора на таблото, ако нищо не свети по таблото все едно съм я загасил от ключа е на 100% клеморед за това ако се случи следващият път ще гледам какво свети.
След изгасването винаги пали без проблеми.
Мерси за отговора!

Последна промяна от freelancer на Сря 23 окт 2013 21:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dido_81
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 11:21
Автомобил: VW Golf 4 FSI
Двигател: BAD 2002
Местоположение: Варна

Re: vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Мнениеот dido_81 » Сря 23 окт 2013 15:07


смени си горивния фитър!!!мой познат с Поло имаше същия проблем и като си смени фитъра и изчисти дюзите,и се оправи!!!пробвай като за начало да смениш фитъта,ако не си го сменял скоро!!!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Мнениеот freelancer » Сря 23 окт 2013 22:07


Мерси за отговора колега.
Филтъра го сменях преди 9 месеца, като след това съм слагал 2 пъти добавки за почистване на инжекционна система на Лики Моли, според предписанието, на по 2000 км. За тези месеци съм минал около 3500 км. градско най вече.
И аз си мислех за дюзите, може да пробвам с ултразвук, само дано не ги прецакат нещо. Моята теория е, че според документите Салваторе я е оставил във вечните ловни полета и там е стояла поне 7 месеца, с малко бензин. И след, като я взех от автовоза веднага налях 10 литра.
Чудя се от дългото седене дали дюзите не са се позацапали.


bobi45
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Мнениеот bobi45 » Чет 31 окт 2013 14:15


freelancer написа:Здравейте колеги.

Вчера по пътя към сервиза, ми се появи нов проблем, както се престроявах на един светофар, малко след, като тръгнах (колата беше карана на по дълъг път преди това и сигурно е стояла час,два) изведнъж колата угасна, след 10 тина метра. Тъпото е, че беше неочаквано и ми се вдърви волана, а бях на кръстовище. Не си спомням на 100%, но мисля, че преди, като ми е гаснела на място ми светкаше акумулатора, а сега нищо, все едно съм я изгасил от ключа, спря, като ютия. :banghead
Бях си пуснал музика и фарове.
За първи път ми гасне в движение и то, при натиснат леко педал на газта, правих си лек десен завой, за престрояване, ниски обороти.
Викам си е ся, ако не запали, всичко е наред, сменям датчика на Хол и съм на 6, ама не, запали си, като пич! :c010 :screwy
В сервиза човека веднага я закачи и излезе грешка за - бедна смес.
Гледа ламбдата, каза, че вдигала малко рязко по високи стойности, нещо такова, но не мисля, че от ламбдата може да изгаси колата и особено в движение.
В крайна сметка съмненията са за бензинова помпа, ниско налягане или нещо по токовете.
Светеше ми отново и EPC, която по принцип свети при проблем с ламбдата, но причината за проблема с ламбда контрола, мисля, че може да се дължи и на други фактори.
Все си мисля, че ако ми влиза въздух, ще плуват оборотите или ще ги вдига, ще се форсира, а то напротив, падат.
Механика в сервиза ми каза, че ще се опита да разбере какво и има, но не ми обещава, че ще оправи проблема. Общо взето, работата отива, към изслуй гащи.
Накрая да взема да се дигна до София при Ваското1 или в някой добър клубен сервиз, вече губя надежда да се оправи..... :rolleyes
Доста хора ме съветват да продавам колата, но, като знам, колко неща съм сменил не ми се дава за без пари. Пък и не мога да лъжа хората, като джамбазите и да казвам, че е перфектна, като чисто нова.
Тоя проблем с гасненето в движение, дано не почне да го прави на загрял двигател, че тогава става още по кофти. Колата се кара предимно от жена ми, всеки ден, вози и детето и можете да си представите какво ми е. :confused
Мисля да я карам, докато нещо не даде фира тотално или като имам повече свободно време да дойда до София, в някой добър клубен сервиз.

здравей колега ,свали въздушният филтър и почисти дросел клапата става с vd 40 или с короселин ,потърси тук тема почистване на дросел клапа има я със снимков материал


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Мнениеот freelancer » Чет 31 окт 2013 15:44


Благодаря колега за отговора!
Тва с дросела отдавна съм го отработил. Чистен е вече, след проблема веднага отидох на диагностика и пак ми гледаха какво ли не. Отдавна се занимавам с този проблем, а и колата обиколи доста майстори и сервизи, така, че очаквам още предложения.
Клапата се адаптира успешно, чистена е и са проверени пътечките на потенциометъра на стъпковото моторче, не са изтрити и нямат видимо изтрити участъци, ако датчика за положението на газта се базикаше щеше да го отчете диагностиката, на пръв поглед всичко изглежда наред с дросела.
За сега сякаш се стабилизира, но не знам до кога. Заподозрял съм дюзите за сега и карам с добавка. Ще пробвам с друго ЕКУ, ако пак започне с номерата.
Между другото се чува хидравличната помпа и си мисля, че като е студена не върти свободно и шашка алтернатора. Не знам дали е възможно това, но ще я рециклирам скоро.
След престой ми палеше с доста въртене и последно я оставих 1 ден и нещо и най неочаквано след, като подкачих няколко пъти за проба(на контакт) и си запали, като пич. Явно помпата може и да изпуска нещо, има едно възвратно клапанче.


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Мнениеот nikolai_an » Пет 01 ное 2013 20:45


колега....започва се от датчик хол,бобина,клеморед......дистрибуторна капачка и по специално внимание на кабела на бобината,може и бензиновата помпа да ти прави въртели,тук хипотези може да развиваме много иска си сервиз :icon_sad


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Мнениеот freelancer » Съб 02 ное 2013 10:14


Мерси колега!
Отдавна съм я започнал, вече станаха 9 месеца и още не се е окотила. :icon_lol
Колата е обиколила всички сервизи и майстори в Казанлък и доста неща са сменени и проверени, правени са десетки диагностики и проверки на какво ли не, чистил съм дросели, картерни вентилации, доста пари инвестирах.
Казват ми, че колата е перфектна, но явно не е, макар че за сега няма проблеми освен, че ми свети ЕРС лампата от верме на време, като я кара жена ми само светва и не знам защо.
Като се кача аз и я изфорсирам до към 3000 оборота изгасва. Жена ми, ми каза, че светвала (според нея), когато изкачва нагорнище на 3 та, нещо такова, ама жени, не могат да обяснят. Факт е, че при мен нищо не светва. :mhihi
Луда работа.
Заподозрян е педала на газта за некоректна работа и ще проверя, педала, връзки до ЕКУ и клапата с електронната газ, тва е според мен системата.
Кабели, бобина с комутатор са нови, свещи, филтри, масла, ремъци, ролки, МАП чистен, дросел почистван адаптиран(няма грешки) и т.н.
Според мен има нещо в педала за газта, електронната газ(ТПС) и ЕКУ - то, може да са контактни връзки, може и ЕКУ то да се шашка от време на време, а може и зацапани дюзи да съм имал, за това сега ще карам и ще наблюдавам какво се случва, за да не сменям на посоки работещи компоненти.
За да пиша във форума колега, означава, че съм минал по каналния и ред и се надявам на чудо, да попадна на други хора с моят проблем и да го решим заедно. :beer


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Мнениеот nikolai_an » Нед 03 ное 2013 20:11


едва ли ти гасне от зацапани дюзи.....тогава просто се влошава работата на мотора или цилиндъра не работи или работи лошо.....сещам се и още нещо свързано с твоя проблем....да не засмуква въздух през уплътнението на всмукателните колектори и от там да идва проблема?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI - вече гасне и в движение!? мнения?

Мнениеот freelancer » Пон 04 ное 2013 9:09


Мерси за отговора!
Ако вкарваше въздух допълнително щяха да се вдигат оборотите или щяха да плуват, а при мен игра на обороти няма.
Между другото се закрепи и забелязах, че за сега проблема се състои в това, че ако е напълно студена, при пуснати фарове и въртене на волана, на място без да давам газ, оборотите доста падат и ако не изчакам към 15-20 секудни, при тръгване ако подаваш леко газ, примерно ако има кола отпред и правиш маневра, оборотите доста падат и още малко да угасне, ако даваш повече газ при тръгване, няма проблеми.
Чудя се дали хидравликата не товари мотора, че се чува хидравличната помпа да бучи, не е силно за сега но се чува особено, като е студен двигателя.
Спрял съм се на 2 неща, ЕКУ и дросел клапа или самият педал(там също има потенциометър), интересното е, че това се случва само на напълно студен мотор, ако е стояла най малко една вечер, иначе няма проблеми никакви за сега.
Може стъпковото (ТПС) при определени условия да не реагира добре, само в някакви определени параметри/граници. Иначе гледах пътечките на стъпковото и изглеждаха добре, имаха още графит, а и дросела не дава грешки при адаптация.
Ако лампата ЕСР свети, като изфорсирам до към 3000 и изгасва, при мен тази лампа сигнализира за някаква аномалия в педала на газта.
Явно нещо не работи на 100% при напълно студен двигател след престой.
Не е кой знае какъв проблем, но пък ако мога да си направя колата перфектна, защо не. То вече ми стана хоби. :mhihi
Иначе това с изгасването в "движение" е точно от подаването на малко газ, при маневра, почти бях спрял, някак си педала сякаш не е особено чувствителен, нещо като лаг има ли кво не знам.
Надявам се нещо да ми подскаже какво да сменя, че вече не ми се набутват пари.
Лошото е, че няма силно изразен проблем и за това е много трудно да се хване, кое в определен режим, при определени условия(само при напълно студен двигател, след престой) не работи както трябва, по някой път. :biggrin
Другия вариант е, като остане някой лев, да си купя дросел от ибей, после и ЕКУ И няма как да не стане. :biggrin
Може пък да е нещо дребно, каблече букса ..........



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта