Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Ramiel
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 29 окт 2013 22:53
Автомобил:
Двигател:

Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот Ramiel » Вто 29 окт 2013 23:06


Здравейте
,от пролетта тази година карам Поло 1.4 моно инжекцион 98година.Като цяло съм доволен от колата.Малка,пъргава и удобна за градски условия.
Времето започна да застудява и се откри проблем при мен.Лятото при по хладни дни и няколко дена престой палеше една идея по-трудно.Но нещата се влошиха.Преди палеше и държеше нормални обороти и при натискане на газта заглъхваше (и в случаи загасваше).В днешно време проблема е по-голям-не пали.Успява с много зор и то като припали не успява да мине границата между 800 и 900 оборота и угасва.Говорим за сутринта.Като загрее е идеална.Както и през летните дни.
Имам съмнения за термодатчика,но честно казано нямам идея къде да го търся и как изглежда.
Ще съм благодарен на мнения в помощ за отстраняване на проблема!




Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот anonimko » Сря 30 окт 2013 8:35


Първо не е моно а пълна спринцовка а термодатчика ти се намира отпред на двигателя на пласмасовия таралеж излизащ от главата аможе и наистина маже да е тои да дава грешно инфо на компа ето ти стоиноститее и го замери: 10 градуса - 3350 до 4400
при 20 градуса - 2250 до 3000
при 30 градуса - 1500 до 2100
при 40 градуса - 950 до 1400
при 50 градуса - 700 до 950
при 60 градуса - 540 до 675
при 70 градуса - 400 до 500
при 80 градуса - 275 до 375
при 90 градуса - 200 до 290
при 100 градуса -150 до 225
данните са в омо-ве другия вариант за трудно палене при студено и влажно време е пукната бобина -събира конденз и не пали като прехвърля а като загрее конденза го няма


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот freelancer » Сря 30 окт 2013 12:04


Колега и аз имам подобен проблем, след престой от около 2 дена първото палене ми е с повече въртене и при мен така припалва, по някой път стига около 800-900 оборота и изгасва. Обаче второто палене ми е без проблем. Мериха ми налягане, защото се съмнявам в бензинова помпа или регулатор, но при по малък престой и всичко беше наред.
Измери си налягането след престой, а температурния датчик може да се види на диагностика, на студено колко градуса показва.
Пробвай да палиш с няколко пъти на контакт, да чуваш помпата как работи и тогава запали. От прочетеното за тези помпи останах с впечатление, че като се охладят и после трудно развъртат. Лошото е, че не умират веднага, а правят разни мизерии и докато разбереш, че е от помпата се набутваш за части и диганостики.
Виж си и регулатора за горивото за всеки случай, дали не пуска бензин, извади му маркучето(намира се на рейката). На самата помпа има и възвратно клапанче, което също може да изпуска и бензина се връща в резервоара, вместо да остане в рейката.
Колата е заглъхвала и преди и е гаснела(при подаване на газ студена), така, че най вероятно не е от термодатчика, но го провери и него за всеки случай.
Помпата по шумна ли е? Ако я чуваш как жужи в купето най вероятно е тръгнала.

Ще те помоля, ако си решиш проблема да споделиш какво е било за да помогнеш и на други колеги!
Мерси предварително и успех!


Потребителски аватар
vezo
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 14 авг 2006 14:46
Автомобил: Polo 6N
Двигател: 1043cm3 AEV 1996
Местоположение: София

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот vezo » Чет 31 окт 2013 19:21


Здравейте колеги,
От няколко дни чувам слабо виене от бензиновата помпа. Поло 1.0 моно. Преди не ми е правило впечатление или не съм я чувал.
Това нормално ли е?
Ако не е, какво да се очаква?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот freelancer » Сря 06 ное 2013 9:33


Ами щом вие, се очаква смяна на помпата скоро време, но най добре я смени предварително, за да не ти излезе златна, ако те остави на неподходящо място, далеч от дома. Не са скъпи помпите колега, вървят от 60 - 90 лв., кошницата не се сменя, само помпичката в нея. Иначе ако не ти се набутва може да си караш така докато умре напълно, може да те изкара още доста време, може и да се скапи скоро, въпрос на късмет. :c020 :beer
П.С. По някой път бучат, ако е мръсен бензиновият филтър, може да го смениш, ако не си, струва 21 лв.


don_s_cecy
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот don_s_cecy » Съб 09 ное 2013 22:48


И аз забелязвам подобна тенденция. За сега не гасне ( поло 98ма apq) но при по-студено време след първото запалване в един момент започва да не поддържа оборотите на празен ход.Малко като загрее няма никакви проблеми.За сега съм оставил въпроса открит и ще се огранича само с наблюдение какво ще е поведението когато наистина застудее.


Ramiel
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 29 окт 2013 22:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот Ramiel » Съб 14 дек 2013 15:29


:arrow Развитие по темата или по скоро никакво развитие по темата.
Първата ми идея беше да я закача на ВАГ,обаче не се получи поради проблем с кабела,а на сервиз все още не искам да ме брулят в сервиза.

Поогледах от тук - от там колата,но като не разбирам,констатирах само че няма скъсани кабели и тн.
Стигнах до извода обаче,че някъде нещо овлягнява от конденз и за това ми е труден сутрешния студен старт.Огледах бобината,изглежда че е наред.Не знам и как да я тествам. :question След като мине трудното,през целия ден си е пушка.
Също което забелязвам е че при запалване,след като мине под 1000 оборота,сякаш губи ток и гасне,(включването на фаровете също я събарят)след 3-4 път на запалване и неподаване на никаква газ вече си държи нормалните 900 оборота.Също и докато е студена и вече работи глъхне при подаване на газ.Наложи ми се скоро да тръгна без да я изчакам да загрее и заби предница при подаване натискане на газта.
Имам нужда от идеи и малко съвети кое-как като за по неразбиращ.Все пак от друга страна искам да се науча. :smile


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот freelancer » Пон 16 дек 2013 8:52


Колега, пробвай да палиш, като държиш на контакт по дълго, докато ти загаснат лампите, ако имаш такива, при мен пали по лесно.
Играят ли ти оборотите? Не си споменал, но при мен не играят, а направо пада стрелката и изгасва, все едно няма ток.
И аз съм забелязал, че ако вдигне първоначално по високи обороти не гасне!
Значи миналата седмица ми направи следният проблем гадината. Паля вдига на 1200 за секунда и падат на около 1100, постепенно закрепи на около 1000, пускам фаровете, парното, въртя волана и няма проблем, викам си, май всичко е наред, изгасих фаровете и оставих само парното да духа и колата да загрява, на място без да подавам газ и след окло 10-15 секудни загасна! Забелязах, че изгасна при малко под 1000 оборота, докато загряваше. Паля пак, загасих парното и излязох отвън да стръжа скрежа по стъклата и след 15-20 секунди спрях да чувам двигателя(работи си тихо, няма чукане), пак загасна, паля пак и пак си стръжа, поработи малко и пак изгасна, паля пак и вече си работеше. :icon_lol Оборотите при загрят двигател са към 870.
Забелязах, че помпата спря след, като падна стрелката на оборотите, значи не е помпата.
Наистина и при мен е така, все едно губи ток, направо си изгасва и не е помпата, нито температурният датчик, защото моят е нов и е проверяван след това, покзва си точно.
Ако тръгна без да я изчакам забива или изгасва и трябва да давам повече газ!
Вчера, студена я запалих, пускам фаровете и като тръгнах, направо спря, отпуснах леко педала на газта и пак и дадох газ и тръгна, не изгасна, но беше на косъм.
Пробвай, като е студена да даваш газ рязко, при мен ако се заиграя с педала на газта и подавам по рязко няколко пъти и пак тръгва да гасне. Нещо не може да си оправи сместа.
Колега, от 1 година се занимавам с този проблем и не съм намерил решение, доста хора го имат и карат така!
Заподозрените са ЕКУ и дросел клапа. Защо не студена спойка в контролера (ЕКУ), това също е вариант, не е толкова елементарна работата.
При мен проблема се задълбочава, като се застуди също, иначе лятото почти изчезва, явно и аз съм така. Трудното палене се появи септември, октомври, като паданаха темепратурите и то само след по дълъг престой, при напълно изтинал двигател, при второ палене е ок, пали веднага.
Няма смисъл да си губиш времето, или я карай така или си намери, човек, който наистина разбира от електроника и токове по колите, за да знаеш кое да смениш!

Бобината не я сменяй, щом работи добре след това, ако не прекъсва или не тресе, след проблема с паленето, значи НЕ е от бобината! Ако имаше проблем с кабели, свещи, бобина щеше да прекъсва и придърпва и след като загрее. :wink

Моята бобина е чисто нова, върви с комутатора(Беру), кабели, като нови (2010г. Беру), свещи нови по каталог(НДЖИКА 23 лв парчето), явно не е от там проблема.

Ходил съм на десетки диагностики, сервизи и все тая, полза никаква!
Ако намериш сам проблема, ще си е чиста проба късмет, аз го търся вече година и похарчих пари за нищо, набутах се само. :biggrin
Намери си много добър тесен специалист и то с препоръки, не отивай при хора, които правят всичко, защото такива няма.
От "гаснещото" общество сме се насочили към ЕКУ и дросел, виж ги тия неща! Изчисти дросела, ако не си, там се събират доста мизерии и е възможно да не и стига въздуха, моят го чистих януари тази година, но смятам да го чистя пак, държи се на 4 болта, сваля се лесно.
Това, което ти държи оборотите при празен ход е стъпковото моторче(автоматичния смукач), при пускане на консуматори, трябва да отвори клапата и да вдигне леко оборотите и да ги стабилизира, ако обаче само падат, значи не си върши работата и възможните причини са, дросел клапа(върви със стъпковото), еку (не разбира, че има пуснат консуматор и не казва на мотора да отвори клапата за да компенсира), кофти връзка, еку - дросел клапа(стъпково моторче). При мен има реостат и на педала на газта, защото нямам жило!
Намери си друг дросел за проба, ако искаш, така е най добре. Май по лесно е да си намериш друг дросел, отколкото човек да ти го провери, просто са трудни за диагностика и ремонта е невъзможен. :c020
Успех колега и да пишеш, какво е станало!

Последна промяна от IvanMan на Пон 16 дек 2013 18:16, променено общо 1 път.
Причина: Не цитирай предишното мнение!


Ramiel
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 29 окт 2013 22:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот Ramiel » Пон 16 дек 2013 21:55


Свалих онзи ден филтърната кутия за да видя какво е положението,дали няма избило нещо или овлагняло.Няма.Дистрибуторната капачка е в добро състояние,не забелязах и повреда по кабелите.
Отначало правеше номера във време със силна влажност.Напоследък все по често,почти всяка сутрин.
От скоро и се появи още един симптом.При завъртане на ключа се чува леко бръмчене без да се чува стартера (по моя прецнка) и припукване.Само зъзнене. При следващо завъртане,всичко е наред.Това нещо е избирателно.Без значение от топлина на колата и запалване за деня.Един път на няколко дни.
Решил съм да опитам със смяна на свещите.Друго не знам какво мога да направя.Ако знаех какво е-лесна работа.
Лоша закъсвация е с тези по-стари от нас коли..... :neutral


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот freelancer » Пон 16 дек 2013 22:25


Абе тва бръмчене е от помпата, колега. :biggrin
За него ли говориш? Завърташ на контакт и се чува бззззз, помпата подкачва, по лошото е, когато не го чуваш. :wink
Не ги сменяй свещите, не е от тях, ако не ти прекъсва или придърпва.
Ако са свещите проблема, ще прекъсва, тресе, абе чудо. На баща ми реното му сменях един кабел и свещи и нямаше мощност и тресеше яко, прекъсваше, работела е на 2 цилиндъра, но никога не е гаснела, палеше веднага, няма да гасне няма нищо, а е 93 г колата!!!
Не си губи времето с глупости, няма оправяне, по добре събери някой лев и си намери специалист, ама истински, че 90% са фалшиви и ментета!!!!!!
Ако мастора ти каже да продаваш колата, бягай на далеч!Ако ти каже, дай да правя диагностика или ти каже да ти трие грешки, бягай пак!
Отиваш, казваш какъв е проблема и ако не може да го реши си тръгваш, казваш, че плащаш само при резултат, иначе той да прави диагностики, ако иска и да и бае, все тая, питай го и за цената.
Повечето работят на проба и грешка и ако ще сменяш така можеш да го направиш и сам, не е толкова сложно, повечето датчици са на лесни места, включително и дросела.
Няма лоши коли, има лоши механици, както навсякъде, а най лошото е, че добрите струват скъпо. :wink


Ramiel
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 29 окт 2013 22:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот Ramiel » Чет 19 дек 2013 14:44


Залегнах отново под колата и открих нещо интересно.
Бобината ми е доста доволно напукана.Не знам до колко това е фактор,но искрено се надявам това да е причината за проблемите ми.Сега е прибрана на стайна температура и после ще я закача да пробвам.Мисля си да я сменя.
Ще закача закача скоро колата на кабел за да видя и какво се случва с компютъра.Възможно е и той да е дал фирата,понеже докато се мъчи да запали,след пускане на ключа сири и свети предупреждението за маслото,което пък според щеката си е повече от нормално количество в карерите.
Снимки на бобината:
http://postimg.org/image/gl5vxko65/
http://postimg.org/image/8d3yckw9p/
http://postimg.org/image/d0a0ecjml/


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот freelancer » Пет 20 дек 2013 7:55


Колега, ако искаш да сменяш бобината, я сменяй, но ако не прексъва колата на празен ход или ако не придърпва, като си караш или да гасне по време на движение едва ли е бобината, но я смени или пробвай с изсушаването.
За мен имаш проблем с дросел клапата, намери си за проба или си купи друга от ибей. Аз имам подобен проблем и като поотминат разходите покрай празниците ще си взема друга клапа. Ако не е тя, ще слагам друго ЕКУ и т.н.
Забелязах, че докато е студена, като погаля педала на газта няколко пъти по бързо, само леко натискане и изгасна, дори да не съм включил нищо.
Общо взето при мен всичко сочи към автоматичният смукач или т.н. стъпково моторче, явно губи контакт при определени обороти и ако не я закачам, т.е. да натискам по бързо педала на газта, да въртя волана, да я товаря с други консуматори, като свали малко оборотите не гасне и всичко е нормално. Явно има мъртва зона или нещо подобно. Трудното палене може пак да идва от там. Няма как да се пробва без друга клапа, проверката е тегава и не се ремонтират, даже ако се базика може да стане по зле работата, така, че пробвай с бобината и след това с друга клапа.
И аз, като теб пробвах с друга бобина и имаше подобрение, но не напълно, а и може би съм имал 2 проблема, защото тези стари коли имат по много проблеми особено, ако не са поддържани от предишният собственик.
Моята е от Италия и до колкото знам, там правят колите, чак когато спрат и не си игарят да разберат, защо не върви, като хората, не знам, може би така трябва да бъде, но пък след това могат да си купят нова, а ние не, там е проблема.
Мъчим се да направим от старата кола, нова, но не винаги ни се отдава и задачата по принцип е трудна, особено за по новите коли трудно се намират добри механици, както с всичко друго. То какво ли ни е наред, че искаме да ни оправят колите бързо и евтино. :c020
Успех!


Ramiel
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 29 окт 2013 22:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот Ramiel » Сря 01 яну 2014 16:30


За много години,приятели!
Много здраве и безаварийни километри ви пожелавам!

Смених бобината заради напукването и изненада! Продължавам да паля трудно.Пали по-лесно в сравнение с преди,по-стабилно някак си.Но въртя 2-3 пъти докато запали.Също и стартера се ебава.Според мен е Бендикс...
Смятам свещи да сменя,но натам нямам идея.Съмнява ме че има още нещо по токовете,идея къде да погледна? Възможно ли е да имам проблем с масата? icon_idea


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот Теодор » Сря 01 яну 2014 20:17


Не е бендикса а една гадна втулка която седи в кожуха към маховика icon_idea


Ramiel
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 29 окт 2013 22:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 98г. 1,4 - проблем при палене

Мнениеот Ramiel » Пон 06 яну 2014 22:40


Какво представлява тази втулка,къде точно се намира и бих ли могъл да отстраня проблема сам?
Защо тя,а не бендикс?
Интересно ми е,колега,моля да ми разясниш :question



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта