P.S: Извинявам се разточителното мнение, надявам се по вещите от мен да дадат своето мнение и Благодаря предварително :)
Поло 6N - върти, но не пали ?
Поло 6N - върти, но не пали ?
Здравейте колеги, днес се сблъсках със следният проблем: Реших да си изчистя колата (Поло 6Н 1997 1.4 60к.с. АЕХ) от падналия през нощта сняг, след това реших да я запаля и да я изместя, пък и малко да поработи, и точно тогава се появи проблема. При първото завъртане колата запали без проблем, но работи, може би не повече от 10 секунди и изгасна от самосебе си, естествено аз не и останах длъжен
и пробвах 4-5 пъти да я запаля, но без резултат, върти без затруднение, но неще и неще да запали, реших че е нещо временно и я оставих, с мисълта че по късно като опитам пак ще е наред, да, ама не. След 2-3 часа пак пробвах да я запаля, но резултата беше също толкова отегчаващ. Поразрових се из форума прочетох няколко теми сходни на моята и съм се насочил към бобината (м/у другото ми се е случвало и във влажно време при преминаване през по-големи локви колата да гасне).Самата бобина има лека пукнатина в единият ъгъл и според това което четох от там може би постъпва влага и това прави цялата мизерия. Понеже разбрах, че за да разбера дали бобината е излязла от строя трябва да откача главният кабел който влиза в делкото от към страната на делкото и да видя дали има искра, та въпроса ми е тази искра би ли се видяла с просто око, или трябва да е много тъмно (да направя по някакъв начин сянка)? Но дори и да няма искра, бобината може да си действа но самият кабел към делкото да е в неизправност и да не преминава искра през него, дали,ако разкача кабела и от двете страни (от делкото и от бобината)от бобината ще прехвърчи искра (ако въобще е в изправност)? И общо взето с едно изречение да оточня най-важното: Вижда ли се ясно искрата, или трябва сериозна да затъмня средата около бубината и кабела към делкото ?
P.S: Извинявам се разточителното мнение, надявам се по вещите от мен да дадат своето мнение и Благодаря предварително :)
P.S: Извинявам се разточителното мнение, надявам се по вещите от мен да дадат своето мнение и Благодаря предварително :)
- 4i4o-dido
- Мнения: 829
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Поло 6N - върти, но не пали ?
Свали бобината и няколко часа на парно,под климатик-да е на топло и пробвай пак. А може да е от мокра капачка на делкото,палец ,Хол и т.н..Но след като не знаеш как да видиш искрата,по-добре някой да ти помогне .
- sstyle
- Мнения: 96
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 13:56
- Автомобил: Polo 6N
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: Sofia
Re: Поло 6N - върти, но не пали ?
Взимаш някои да върти, а ти гледаш вижда се ясно дори и през деня
Re: Поло 6N - върти, но не пали ?
Дали ако там където е пукната бубината залепя нещо (бях чел за епоксидна смола или някой специално лепило)ще спре да прави проблеми?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6N - върти, но не пали ?
Колега, ако си имал проблем с бобината или нещо по кабелите или свещите, как така ще умрат изведнъж?
И как така за една вечер тая бобина ще се разпори ей така?
Доскоро валяха доста дъждове и би трябвало да се усетил някакво прекъсване, да тресе двигателя, лоста и т.н.
Ако пукнатината ти е пренебрежимо малка, може и да не е бобината и да си хвърлиш парите на вятъра.
Гледай други неща, гориво - искра, може и да е прословутия датчик на коляновия, да е сдал багажа, той умира внзапно.
Бобината се сваля лесно, пробвай както ти е казал колегата, свали я и я изсуши и пак пробвай, ако запали значи е от бобината, ако не значи проблема е другаде.
Успех и да пишеш какво е станало.
И как така за една вечер тая бобина ще се разпори ей така?
Доскоро валяха доста дъждове и би трябвало да се усетил някакво прекъсване, да тресе двигателя, лоста и т.н.
Ако пукнатината ти е пренебрежимо малка, може и да не е бобината и да си хвърлиш парите на вятъра.
Гледай други неща, гориво - искра, може и да е прословутия датчик на коляновия, да е сдал багажа, той умира внзапно.
Бобината се сваля лесно, пробвай както ти е казал колегата, свали я и я изсуши и пак пробвай, ако запали значи е от бобината, ако не значи проблема е другаде.
Успех и да пишеш какво е станало.
Re: Поло 6N - върти, но не пали ?
Освен че се вижда се осеща доста неприятно служи си пръста и ако подскочиш значи я има.
За тес свали си бобината и я закачи на друга кола от марката от примерно голф 3 , пасат б3 , поло ,сеат и тн бобините са едентични.
За тес свали си бобината и я закачи на друга кола от марката от примерно голф 3 , пасат б3 , поло ,сеат и тн бобините са едентични.
Re: Поло 6N - върти, но не пали ?
На следващия ден след като постнах темата колата сутринта запали без проблем, само леко прекъсваше на 3-та в лек баир , но пък засега отново няма помен от онзи проблем, нито придърпва сега, нито прекъсва нито нищо, м/у другото пробвах това което казват колегите,запалих колата пръсках по дистрибуторната капачка по кабелите, но никъде не се появи искра нито пък прекъсваше, та вече съм много озадачен от къде идва този проблем при мокро време, но за сега мисля да си залепя с нещо бобината там където е пукнатина, и да видя дали ще продължи да прави този проблем :)
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6N - върти, но не пали ?
Щом, като си пръскал по бобината и на сутринта е запалила, едва ли е от бобината, имаш друг проблем. Най добре, като спре да пали извикай някой да я погледне за да хване проблема. Най-гадното, може да е от някое кабелче, букса, т.е. кофти за хващане.
Според мен си "късметлия", че спира да пали въобще за дълъг период от време, защото моята гасне от време на време, ама си пали и никой не може да хване проблема.
Може това с мокрото време да е просто съвпадение, то сега времето все е мокро и влажно, за това извикай човек, който разбира!
Ако е от бобината, защо не гасне и на следващият ден, тия дни все си е мокро.
Ако имаш някой механик, се уговори с него да дойде на място и да я погледне, 100 % ще хване проблема!
Ако имаш развитие по темата, моля да споделиш колега, че тоя проблем, "работи 10 сек и гасне" е доста често срещан и ще бъде интересно да разбера, кое го прави за да го проверя!
Мерси предварително!
П.С. Според мен невралгична точка са кабелите под чистачките, там където е ЕКУ, там се събира вода и ако са запушени с боклуци (листа) отводнителните канали и прави поразии ако има нещо "цъфнало" по окабеляването смятай, какво става.
Според мен си "късметлия", че спира да пали въобще за дълъг период от време, защото моята гасне от време на време, ама си пали и никой не може да хване проблема.
Може това с мокрото време да е просто съвпадение, то сега времето все е мокро и влажно, за това извикай човек, който разбира!
Ако е от бобината, защо не гасне и на следващият ден, тия дни все си е мокро.
Ако имаш някой механик, се уговори с него да дойде на място и да я погледне, 100 % ще хване проблема!
Ако имаш развитие по темата, моля да споделиш колега, че тоя проблем, "работи 10 сек и гасне" е доста често срещан и ще бъде интересно да разбера, кое го прави за да го проверя!
Мерси предварително!
П.С. Според мен невралгична точка са кабелите под чистачките, там където е ЕКУ, там се събира вода и ако са запушени с боклуци (листа) отводнителните канали и прави поразии ако има нещо "цъфнало" по окабеляването смятай, какво става.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта