Поло 2F AAU - 3F Swap

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Поло 2F AAU - 3F Swap

Мнениеот BukTop » Чет 26 авг 2010 0:28


От известно време карам въпросното AAU, в града всичко е ок, но тръгна ли на дълъг път нещата не са толкова розови. Всеки път като ми се наложи да изпреварвам ТИР и се кръстя по 5 пъти... :bishop Та от известно време почнах да се замислям за суап. Общо взето изсикванията ми са:
-да мога изпреварвам по-спокойно
-да мога да изкачвам нормално баирите дори и с други хора в колата или багаж
-разход под 9-10 градско, бензин
-самият суап да е без много преправяния
И тук почват въпросите. Тъй като съм много бос в тая материя, всичките ми "знания" са от форума, искам да попитам следните неща:
-подходящ ли е двигателя, на който съм се спрял?
-колко би ми струвало подобно нещо, без труда?
-трябват ли ми някакви документи за "новия" двигател?
-ще стане ли на моята скоростна кутия, тя е 5 степенна, код не знам...
-мога ли да ползвам "периферията" от моя двигател (алтернатор, безн. помпа и др.)?
-трябва ли да подменям инсталацията изцяло?

В момента се сещам за това само. :) Ще съм благодарен на всякакви отговори. Идеята ми е по скоро теоретична поне за сега (нямам нужните средства), но ако се убедя, че си струва, смятам да заработя по въпроса.
Поздрави :)

Последна промяна от BukTop на Вто 14 дек 2010 18:40, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот lrlmodo » Чет 26 авг 2010 10:34


Ще можеш да си ползваш скоростите, инсталацията на мотора не, за помпите 50/50.
Мисля че doc_j караше G40-ката с помпа от моно (за външната говоря, вътрешната не я пипаш).
Така че твойта май ще ти свърши работа.
Алтернатора също може твоя.
Трябва ти и комп за новия мотор.

имаш ЛС


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот doc_j » Чет 26 авг 2010 14:20


Да, ама я карахна риск да обеднее сместа. На Г40 и на 3Ф външната помпа е с по-голям дебит. Вътрешната е еднаква за всички.


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот doc_j » Чет 26 авг 2010 15:24


BukTop написа:От известно време карам въпросното AAU, в града всичко е ок, но тръгна ли на дълъг път нещата не са толкова розови. Всеки път като ми се наложи да изпреварвам ТИР и се кръстя по 5 пъти... :bishop Та от известно време почнах да се замислям за суап. Общо взето изсикванията ми са:
-да мога изпреварвам по-спокойно
-да мога да изкачвам нормално баирите дори и с други хора в колата или багаж
-разход под 9-10 градско, бензин
-самият суап да е без много преправяния
И тук почват въпросите. Тъй като съм много бос в тая материя, всичките ми "знания" са от форума, искам да попитам следните неща:
-подходящ ли е двигателя, на който съм се спрял? - Като това което ще получиш за тази цена най-вероятно по-добър вариант за поло няма
-колко би ми струвало подобно нещо, без труда?
-трябват ли ми някакви документи за "новия" двигател?
-ще стане ли на моята скоростна кутия, тя е 5 степенна, код не знам... - Типа на скоростите и за 2-та мотора е 085, кутият пасва, но не съм сигурен дали няма да ти дойдат малко късички, щом искаш да изпреварваш леко на извънградско. Сиреч: колата ти с твоите ще набира по-бързо на дадена предавка, но и съответно по-бързо ще свършва, ще трябва да вкараш следваща, от което като цяло губиш. Иначе в града с твоите ще е много по-пъргава.
-мога ли да ползвам "периферията" от моя двигател (алтернатор, безн. помпа и др.)? - За бензиновата помпа ти обясних - потопяемата в резервоара е еднаква за всички и можеш д я ползваш. Външната принципно също може, но не е препоръчително, ако искаш със сигурност да нямаш проблеми вземи и външната от 3Ф-а. Алтернатора можеш да използваш. Ще ти трябва обаче генерацията от 3Ф, филтърната кутия с дебитомера. Има обаче неща, които и при 2-та двигателя са напълно излишни mhihi
-трябва ли да подменям инсталацията изцяло? - Не, трябват ти само компа от новия двигател и инсталацията от нег до мотора. Останалото си остава твоето :wink:

В момента се сещам за това само. :) Ще съм благодарен на всякакви отговори. Идеята ми е по скоро теоретична поне за сега (нямам нужните средства), но ако се убедя, че си струва, смятам да заработя по въпроса.
Поздрави :)


Ако се сещаш да питаш нещо по-конкретно - ще помагаме с каквото можем :да:


Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот BukTop » Чет 26 авг 2010 18:57


Благодаря ви много за отговорите.
А как стои въпроса с документите. Като отида в кат, трябва ли да представя някакъв документ за новия двигател?
Повтарям се вече, но на каква цена вървят тези двигатели горе-долу. Искам да си определя някакъв бюджет, за да знам какво и кога да започвам да търся. Труда не го смятаме!
Поздрави :beer


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот kaiser666 » Чет 26 авг 2010 20:56


Трябва да имаш документ за двигателя за да го регистрираш, може да не се занимаваш с документи и да си караш така, но после не можеш да продадеш колата.

А колко пари... Колкото се спазариш Трябва ти обордуван двигател с инжекция, комп, дебитомер с кутията за въздушния филтър. Твоите скорости ще станат, но може да ти дойдат доста къси.

Според мен няма смисъл да сменяваш двигателя, тези неща се мислят преди да купиш колата.


Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот Volkov » Чет 26 авг 2010 22:17


Имам всичко необходимо за суапа към 3F - пълен комплект мотор (пълен с масло) , инстлация по мотора, компютър, инжекция, колектор дебитомер + кутия за филтъра маркуча от кутия към дросела, самия дросел всичко необходимо за да запали в тойва кола! :)
Ако си заинтересован пиши ЛС!
От София съм!

Изображение

Всичко, което виждаш без лъскавиа капак за клапаните! mhihi


Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот BukTop » Пет 27 авг 2010 7:57


ОК. Вече съм твърдо решен, че ще има суап :twisted: При първа възможност ще си взема двигател и ще пиша, когато започна.
Отново ви благодаря за разясненията, много ми помогнахте :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот stefan4o » Съб 28 авг 2010 22:03


Има вариант и за мотор 1.6 наклонен напред - визирам АБУ, АЕА, АЕЕ, това ти е по-евтиният вариант от Г40. Скоростите ти ще паснат, но ще са къси, както вече стана ясно, така че вземаш направо мотор и скорости и си ти. :beer


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот kaiser666 » Нед 29 авг 2010 0:47


Ако си мислиш, че някой от посочените мотори ще върви повече от 3ф да знаеш, че си в голяма заблуда.


Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот BukTop » Нед 29 авг 2010 12:05


Има вариант и за мотор 1.6 наклонен напред - визирам АБУ, АЕА, АЕЕ, това ти е по-евтиният вариант от Г40. Скоростите ти ще паснат, но ще са къси, както вече стана ясно, така че вземаш направо мотор и скорости и си ти. :beer


Няма ли да се наложи да преправям захващането за коша тогава ?

И колко къси ще ми дойдат скоростите с 3Ф-а? Ще мога ли да карам със 120-130 на нормални обороти ?


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот kaiser666 » Нед 29 авг 2010 12:34


Не се преправя захващането за тези мотори които е изброил.Мотори на които стартера им е отзад стават. Едва ли ще е проблем да караш със 130 с късите скороси.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот stefan4o » Нед 29 авг 2010 13:24


Не съм казал, че ще върви повече. По спомен 1.6 моторите имаха по-голям въртящ момент, което с изравнени конски сили не бива да се пренебрегва. Според мен какъвто и запазен мотор от тези изброените да си намери все е добре, май това е най-важно, все пак ще се търси втора ръка :beer
Разликата идва и от това, че двата първите, които съм изброил са моно-инжекциони, а 3Ф е многоточков, доколкото ми е известно, което си носи своите предимства и недостатъци.
Относно регистрирането на мотора - ето какво стана при мен в КАТ - Стара Загора. Понеже двигателят ми е закупен от автоморга искат декларация от последната от къде е внесен двигателят. Предполагам, че ако го закупиш от човек нещата няма да стоят така, но там пък искат документ за брак на автомобила, от който е взет мотора.


Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот BukTop » Нед 29 авг 2010 14:04


Доколкото успях да разбера ако купувам мотора от частно лице, ми трябва копие от големия талон, на който да пише, че е спрян от движение и нещо като договор за покупко-продажба (не е задължително да е нотариално заверен).

А как стои въпроса с поддръжката на изброените от теб двигатели, по-скъпа ли ще е от 3ф-а? Разход?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: AAU--->3F Въпроси

Мнениеот stefan4o » Нед 29 авг 2010 16:48


Ами аз карам едно АБУ, което се опитвам да излекувам, че доста от консумативите по запалителната му система са оригинални на по 25 години... Иначе сравнено с 3Ф едва ли някое от тях ще изпъкне с кой знае колко по-дебела поддръжка. Много от хората във форума мразят двигатели тип ABU, АЕА, но пък аз не мисля, че са чак толкоз лоши, още повече, че могат да се монтират дори и на Поло, това ги прави предпочитани без да се налагат особени промени по коша на колата, да не кажа никакви. Ако те интересуват цени на консумативи то те са почти еднакви за всеки мотор на VW от началото на 90-те, безпредметно е да ти изброявам цени на филтри, масла и т.н. Предполагам моното като разход би било редно особено градско да си погорва повече отколкото многоточковия, който на всичкото отгоре е и с по-малък обем, но пак повтарям - при старите коли е въпрос на състояние, което е по-добро се взима то, щото ако попаднеш на негледан мотор ще проклинаш деня, в който си го монтирал на колата си. За разхода обърни внимание на темите във форума, но аз съм на мнение, че малко или много всеки послъгва за него, типичната българска черта да се покажеш пред другите колко си по-добре от тях и си по-хитър, че караш точно тая кола. Но поне горе-долу можеш да си извадиш някакъв извод. Пък ако ще го газифицираш едва ли ще те бъркат 1-2 литра газ разлика независимо в чия полза. Мойто мнение е: намери си читав мотор, независимо от кода и на добра цена и монтирай него.
От гледна точки на части 2нд хенд ще ти е една идейка по-лесно с моното, понеже е доста по-разпространен мотор (вгражда се в повече модели на марката), но пък и 3Ф предплагам има взаимозаменяеми части с други мотори.
п.п. ако си оставиш твоята кутия ще е много забавно да се кара колата с нея, на светофарите ще си голяма работа mhihi :Mr Green Fun за около 10 секунди ще изредиш предавките до 5-та, барабар с лютеницата :)



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта