Поло 6n2 2000г. - EPC Лампа

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
stefoo_
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 05 яну 2012 13:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Поло 6n2 2000г. - EPC Лампа

Мнениеот stefoo_ » Чет 21 ное 2013 15:27


Здравейте, имам следния проблем с моето Поло(6n2, бензин 1.4, АКК). Преди няколко дни ми светна EPC лампата. Отидох на диагностика. Доколкото ми казаха импулсния датчик е бил замърсен. Почистили го и наистина лампата спря да присветва. Но за съжаление така изкарах само два дни. Вчера отново ми присветна няколко път. Днес сутринта до работа(разстоянието е около 7 км) не светна изобщо. Някой има ли си идея на какво може да се дължи проблема. Наистина ли датчика е за смяна? Само да уточня, че нямам проблеми с паленето, държи си нормално обороти постоянно, единствено от време на време има някакво леко придърпване като по мои наблюдения се проявява на по-ниски обороти и то не постоянно.




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот Andonov » Чет 21 ное 2013 15:48




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот freelancer » Пет 22 ное 2013 8:21


Здравей колега, карам същото поло и на мен ми светеше тази лампа. Мисля, че няма връзка с датчика на коляновия вал, който са ти чистили.
При мен се получи същата работа, само, че ми излизаше грешка от сорта на - Налягане смукателен колектор, МАП сензор, МАФ сензор.
Ние сме с МАП. Смених въпросния МАП с друг от една блъсната кола, изчистихме грешката и след 2 дена пак светна лампата. Мисля, че тези 2 дена са от значение, така е заложено в софта. След това чистих МАП-а обаче го разкачих, когато е била на контакт и пак след 2 дена ми светна лампата и беше записала грешка, че е загубила връзка с МАП-а. Обаче, при мен забелязвам, че светва, когато се форсира по нагорнище, за съжаление светва само, като я кара жена ми. :icon_lol
Явно има проблем и тя със своето каране го предизвиква, което е добре. :c020
Мисълта ми е, че явно проблема не е в МАП-а, нито в ламбдата, нито в стоп-машинката на педала, а май в дросел клапата и нейното управление/педала на газта.
Пробвай, когато ти светне лампата да я изфорсираш на 3000 оборота!!! Дай повече, газ да вдигне обороти, но в движение и виж дали ще загасне, при мен загасва! Значи светва лампата, качвам се изрязвам я на 3 та с 3000 оборота и лампата изгасва на момента.
Аз си го обяснявам така: Имам проблем с педала на газта(дросела) и на моменти не реагира адекватно, при което налягането във всмукателният колектор не е това, което трябва да бъде и ЕКУ-то обвинява МАП-а, че не мери правилно, обаче при 3000 оборота, минава през всички режими и ЕКУ вижда, че МАП-а работи и изгася лампата. Предполагам, че жена ми натиска педала по рязко и за това се получава някакво пропадане.
Мисля, че би трябвало да имаш записана грешка???? Каква е била тя обаче можем да гадаем, за това друг път, като ходиш на диагностика си записвай грешките, колега, това е смисъла от диганостиката, макар, че обикновено тези грешки са следствие, а не причина за проблема, но все пак дават някаква насока.
Каква е била грешката при диагностика? Ако имаш проблем с въпросния датчик на коляновия вал, колата трябва да не може да запали и да изгасва, когато загрее, като спираш по светофари и т.н., но все пак ако разбереш, къде е проблема, моля да споделиш.
Скоро не ми е светила въпросната лампа, но се готвя да сменям дросел клапата(върви заедно със стъпковото моторче), тъй като имам един дразнещ проблем, когато е студена.
Пробвай, ако ти светне лампата, да изфорсираш и ако загасне, вероятно имаме един и същ проблем. :gruebel


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот freelancer » Пет 22 ное 2013 8:50


Andonov написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=117815&hilit=%D0%B5%D1%80%D1%81
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=208894&hilit=%D0%B5%D1%80%D1%81
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=19&t=12244&hilit=%D0%B5%D1%80%D1%81

И още много теми има... и темата ти не е за тук


Колега, има много теми, ама и много проблеми свързани с тази лампа! За съжаление тия теми не дават еднозначен отговор, защото проблемите са със сигурност повече от темите и не виждам нищо лошо да се дискутират проблемите с нови теми за въпросната лампа все пак за това е форума, даже е наложително.


stefoo_
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 05 яну 2012 13:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот stefoo_ » Пет 22 ное 2013 10:21


Андонов, ако бях намерил нещо което да ми даде търсения отговор нямаше да си губя времето да пускам нова тема :)
Относно форсирането, да ..забелязах същото нещо. Карам на 5та светва, веднага свалям на 3та и изгася :) Но на място изфорсирането не винаги работи така. Грешката.. видях я, но наистина моя грешка че не записах номерчето. Между другото и "чичкото" дето правеше диагностиката явно не му говореше нищо, защото не даде еднозначен отговор веднага :) Ако имате някой човек в Пловдив, който може да помогне ще бъда благодарен.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот freelancer » Пет 22 ное 2013 11:30


stefoo_ написа:Андонов, ако бях намерил нещо което да ми даде търсения отговор нямаше да си губя времето да пускам нова тема :)
Относно форсирането, да ..забелязах същото нещо. Карам на 5та светва, веднага свалям на 3та и изгася :) Но на място изфорсирането не винаги работи така. Грешката.. видях я, но наистина моя грешка че не записах номерчето. Между другото и "чичкото" дето правеше диагностиката явно не му говореше нищо, защото не даде еднозначен отговор веднага :) Ако имате някой човек в Пловдив, който може да помогне ще бъда благодарен.


Ясно колега, жената ми обясни, че светнала, като е карала и по магистрала при наклон, явно е карала на 5 -та. При мен е същото положението, на място с форсиране не става, трябва да се движи колата, задължително, около 3000 оборота и изгася. Не знам това какво общо има. :gruebel
Явно проблема ни е един и същ, за това, много те моля, ако намериш решение, да го споделиш после!
Благодаря предварително!
Аз, също търся решение на един, проблем с гаснене, при пускане на консуматори, докато е студена, без да подавам газ. Мисля, че светването на ЕРС лампата има връзка с това поведение, обаче, кофтито е, че не показва каква е точно причината.
Обади се на човека и го питай, каква е била грешката, номера, ако имаш възможност, все пак си дал пари и би трябвало да ти дадат номера.
Аз я спуках от диагностики и нищо, явно си иска човек, който е много добър в областта на диагностиката и електрониката иначе няма смисъл да се ходи. Най важно е задкомпютърното устройство! :c020
На мен ми казват, като спре да върви тогава да отида. :mhihi Смятай за какви "чичковци" става на въпрос, но така е в малкия град, поне в Пловдив имаш по голям избор.

При мен също се случи, като се сетих и някакво леко придърпване, по някой път, до сега 2 пъти, едно плавно такова, при тръгване на 2-3 предавка, ако форсирам повече. Втория път си карах по магистралата и като влязох в града, по светофарите, започна едно такова мудно да набира, тва е същото, когато тръгваш да бягаш и някой те хване за фанелката, нещо подобно. Реших, че бензиновата помпа, после мерих налягане на горивото и всичко беше в норми.
Четох, че ако помпата не прави налягане, при натоварване няма да достави нужния бензин и после налягането няма да бъде такова каквото очаква екуто и пак ще запали тази лампа, за проблем с мапа, най общо казано.

Последна промяна от freelancer на Пет 22 ное 2013 12:03, променено общо 1 път.


stefoo_
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 05 яну 2012 13:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот stefoo_ » Пет 22 ное 2013 11:59


Има връзка с консуматорите да, и аз така мисля. Вчера след работа, паля, поработи 20-30 сек, пускам фаровете и..изгасна :D След това си тръгна нормално. Следващата седмица ще отида при тия пак, да видим к'во ще измислят и дано да не боли много...финансово :) Между другото колко време го караш твоето поло така и вдигна ли разхода?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот freelancer » Пет 22 ное 2013 12:11


stefoo_ написа:Има връзка с консуматорите да, и аз така мисля. Вчера след работа, паля, поработи 20-30 сек, пускам фаровете и..изгасна :D След това си тръгна нормално. Следващата седмица ще отида при тия пак, да видим к'во ще измислят и дано да не боли много...финансово :) Между другото колко време го караш твоето поло така и вдигна ли разхода?


Бреее :eek :eek :eek :eek И мойта прави същото !!!!!
Аз даже съм направил филм, вчера, прави го след престой, прочети ми ферманите!!!!!!
Ще пусна филма тази вечер и моята така прави братле, цяла година го карам така. :cry :biggrin
Луд станах. :banghead
Прати ми някакви данни за контакт колега, на лични, ако има нещо да поддържаме връзка или ме добави като френд.
Ами мисля, че харчи повече, нали натискаш педала повече. :c020 Не е фрапиращо, ама не мога да кажа, че е икономично. Между другото, мога да ти помогна, като ти кажа аз какво съм сменил и т.н.
Радвам се, че се срещнахме, ако знаеш от кога си търся човек с моят проблем! :icon_lol :11 :beer
Пробвай и с въртене на волана, също гасне, примерно пускаш парното и въртиш волана и изгасва. Това се случва само като е студена и като запалиш няколко пъти или позагрее до към минута, че и по малко и се оправя, не играят оборотите и всичко е ок.
Този проблем е често срещан при тези АКК и до сега не съм чул някой да го е решил, подозирам или дросела или ЕКУ то. Ако имаш дросел за проба, ще е най добре.
Трябва ти много добър електрончик, който разбира от тези двигатели, не ходи при кой да е, защото няма смисъл да се набутваш, наистина редовите "майстори" си нямат на идея от този проблем, аз с тези пари, които хвърлих на вятъра за диагностики, до сега да съм си купил почти нова дросел клапа от ибей.

П.С.Стефо, пратих ти съобщение на лични, получи ли го?

Последна промяна от freelancer на Пет 22 ное 2013 13:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот freelancer » Пет 22 ное 2013 13:05


stefoo_ написа:Има връзка с консуматорите да, и аз така мисля. Вчера след работа, паля, поработи 20-30 сек, пускам фаровете и..изгасна :D След това си тръгна нормално. Следващата седмица ще отида при тия пак, да видим к'во ще измислят и дано да не боли много...финансово :) Между другото колко време го караш твоето поло така и вдигна ли разхода?


Колега, все едно говориш за моята кола!
Ако ще ходиш по сервизи, имай предвид, че ти трябва задължително човек, който се занимава с електрониките по колите, разбира от ел. инсталации и т.н. Не си давай парите при посредствени "майстори".
Ако се съмняваш в нещо, може да обменим опит, така няма да набиваш пари за ненужни части, като мен, наистина ще се радвам да ти бъда от полза, както и ти на мен, ако решиш да го оправяш това нещо.
Ако имаш въпроси питай ме, може и на лични да не повдигаме излишно темата или да я превръщаме в чат. :beer


stefoo_
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 05 яну 2012 13:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот stefoo_ » Пет 22 ное 2013 13:30


:) Еми дано някоя умна глава види темата и да даде някакво решение, въпреки че се съмнявам щом цяла година не си открил решение на проблема.


vasillii2802
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 8:38
Автомобил:
Двигател:

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот vasillii2802 » Сря 04 дек 2013 9:28


Само да споделя, че въпросният чек се включва и при най-малката неизправност на тоците на колата и черпи данни от поне 106 датчика като МАП електрониката на педала на газта, дросела, управлението на дюзите и за съжаление на диагностика не отчита откъде идва точно грешката бъркаща този чек. При мен е така от 1 година и сега заби тотално, и се оказа че е от прекалено много татрупани грешки. За да е читава диагностиката се прави така загасен двигател само на контакт изчистване, запабен двигател живи данни ако се натрупат има постоянен проблем и винаги отчита МАП че не работи не бързайте да сменяте-почистване. Обикновенно за да е постоянна грешката за ЕПЦ е въпросното управление на педала на газта, управление и ток на дюзите както и лошо електричество. При мен се оказа че дори избилата бубина е дала отражение, а те са много чувствителни на влажното време. Така че замерване за оттечки и изобщо електрическата система. Дросела той се чува ако е дал фира стърже колелцето, което е пластмасово и дефектира и не бързайте със смяната му оригиналния е около 1600 на Бош и няма китайски.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот freelancer » Пет 06 дек 2013 7:47


Благодаря за отговора колега!
Бобината ми е чисто нова, беше ми изгорял регулатора на напрежението на алтернатора, но сега е в норми, зарежда нормално. Проблема е само на празен ход и на незагрял двигател.
Защо обаче изгоря регулатора това също е загадка, може би му е дошло времето или има друга причина по токовете, за съжаление в Казанлък не мога да намеря човек, който да се занимава с ел. инсталацията, защото им се струва трудоемко, явно.
Педала на газта включва - ЕКУ, дросел и самия педал, където има потенциометър също.
Ако проблема е в пътечките на потенциометъра на дросела би трябвало да го даде на диагностика, като грешка? А как стърже моторчето, чува ли се?
Правени са диагностики, колкото искаш и ми излиза налягане всмукателен колектор, МАП, обаче аз си мисля, че проблема е в дросела, тъй като клапата определя налягането/разреждането и ЕКУ обвинява МАП-а, обаче, като форсирам на 3000 оборота(горна граница за измерване на МАП-а) лампата огасва, което означава, че сензора работи.
Светва и изгасва при форсиране! Светва, когато се движи колата на по висока предвака при малка скорост, това ми обясни жената, защото при мен не се случва, тъй като може би крака ми е по тежък. :smile


vasillii2802
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 8:38
Автомобил:
Двигател:

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот vasillii2802 » Пет 06 дек 2013 10:28


Ами трябва да се вслушаш определено и да залепиш ухо до дросела, но проблемната зъбчатка реално е стъпковия мотор, който от фолксваген усложливо са вградили в дросела и не се ремонтира. За дросел може да направиш лесна проба намери автоморга където ще ти позволят да пробваш дросела смяната е лесна с 4 лимбусни болта само, че ти трябва и ВАГ за да се обучат дюзите. Записа на грешка е само от еправлението на дросела не и от механичното стъпково моторче. За алтернатора не е очудващо: той както и бубината се скапват от влагата неясно защо са толкова здрави. Другото важно нещо е акумулатора да е в рамките на 53-55 милиампера аз лично се наиграх с 65, който трудно се зарежда в града и както знаеш релетата, които са на него са едни от най-важните. Има и друг кофти момент твойния датчик за студения старт точно под бубината леко в ляво. Него лично аз го сменям всяка година оригиналният от ауто хит е 76 лв и лично не бих го сменил него. Има дубликат за 36 мисля, който върши работа, но това е другия основен фактор на студения старт. Така че пробвай проба грешка. Само за дросела да кажа няма копие само на бош нов 1200 с отстъпка и поръчка. Втора ръка, като внимаваш точно за буквите в номера му за да е с двата извода за газовете.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот freelancer » Съб 07 дек 2013 7:56


Благодаря колега отново за отговора!
Има обаче една особеност, която не съм споменал, а тя е, че проблема не е постоянен, т.е. появява се и отшумява за определено време.
Примерно вчера след 24 ч. престой я запалих за да тествам, по принцип колата се кара всеки ден и всичко си беше наред. Запали без проблеми, задържа на 1000, пуснах фаровете, вентилатора на 4, въртях волана и нямаше изгасване.
Така, като разсъждавам, ако проблема беше механичен, в самият дросел, би трябвало да го прави всеки път или греша?
Темепратурния датчик за студения старт съм го сменил с нов, не е оригинален, но върши работа и при диагностика се хваща ако не мери правилно, а аз съм правил доста диагностики. Пробвал съм с друг МАП сензор, както ми гледаха и буксата към него.
Проблема е само в първото палене след по голям престой, след това няма проблеми, няма игра на обороти, гаснене и т.н., двигателя работи равномерно без прекъсвания, не чука на хидравлики и не придърпва при форсиране. Явно ЕКУ управлява дросела и той си работи.
Има и друга особеност, която съм забелязал, а именно, че в това студено време трябва да държи по високи обороти, примерно, миналата седмица, като беше замръзнала при запалване се вдигнаха за секунда до 1200 и после се стабилизираха до около 1000, пуснах си консуматори, нямаше проблем, оставих я да работи, само парното беше включено на 2 или 3 и след около минута изгасна сама. После пак я запалих и я оставих да работи докато сваля леда от прозорците и пак си загасна сама, запалих след това и нямаше проблеми.
Може би има нещо по дросел клапата, по механиката и не може да задържи клапата и тя пропада или не може да я отвори колкото трябва.
Дросела ми го чистиха, сваляха, свалян е капака, за проверка на потенциометъра, пътечките са здрави, има си графит и не са изтъркани, механика пръска със смазка колелцата, пътечките с контактен спрей, дросел клапата е чиста от нагар, цялата ми картерна вентилация е, като нова (чистих сепаратор, нова ПЦВ клапа, маркуч за картерните газове от тройника до клапата, също чисто нов оригинален).
Другото, което е, че при диганостика ако има прексъване на потенциометъра ще излезе, като грешка, което е странно.
Значи в дросела имам потенциометър(ТПС), стъпково и някаква механика. Чудя се дали на моменти може да работи и на моменти да не работи, има и някакво буталце, пружина и т.н., не съм чул стържене или някакъв странен шум от клапата.
Добре е да пробвам с друг дросел, но няма от къде да взема за съжаление, гледах в моргите около Казанлък, но нямат такъв, а и няма гаранция, че ще е работещ.
Между другото в ибей англия и германия има дросели колкото искаш, особено немците даже пишат на колко километра е била колата, когато е свалена клапата и дават гаранция 1 г. или 10 хил километра. Дросел клапа в добро състояние може да се купи от порядъка на 80 - 160 лв. ! Немците ми вдъхват по голямо доверие.;)
Наясно съм за клапата, че трябва да е оргинална, все пак от 1 г. се занимаввам с тези простотии.
В заключение бих искал да споделя, че самата епизодичност на проблема, който на моменти става постоянен и много дразни, ме кара да си мисля, че проблема е в ЕКУ -то, студена спойка, кондензатори, нещо по платките.
Мисля, да пробвам с друго ЕКУ, което имам под ръка от сеат кордоба и след това ще се хвърлям на дросел.
Може да имам проблем с някое реле или букса, маса, уж ги гледаха, но все пак.
Варианта за кабел и букса е много вероятен също, тъй като за да светне лампата в движение, значи нещо губи управление, пробвал съм я по неравности, но не се проявява проблема, а и в Казанлък вече няма дупки. :mhihi Да е жива и здрава кметицата!
Съмнява ме и бензиновата помпа, но подобно поведение много ми прилича на изкуствен инетелкт. :biggrin
Иначе помпата се чува как жужи, което ми напомня, че и тя ще иска смяна, но се съмнявам да е от нея, тъй като щях да имам проблеми и после при движение.
Натисна ли педала, подам ли леко газ, всичко е наред, което пак ме навежда на мисълта за проблем в управлението на педала на газта, обаче дали е клапата или ЕКУ -то, никой не може да ми каже!
Май без проба и грешка няма да мине номера, за съжаление!
Клапата мога да си я сменя и сам, супер лесно е и вече се престраших да свалям филтъра и да измъквам тръби, вакууми и т.н. :c010
Дросел клапата се обучава сама и няма никакъв проблем, важното е О пръстена да е здрав, на пролет ще и ударя едно почистване, като имам време.

Надявам се колега пак да пишеш и да дадеш мнение!
Благодаря ти отново, ще чакам отговора ти!


Потребителски аватар
MaLixx
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 13 май 2009 9:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.

Мнениеот MaLixx » Нед 15 дек 2013 20:55


Здравейте колеги :) Аз съм със същия мотор само, че кода ми е AUD - последния от поредицата 1.4 60 коня(АКК, ANW, AUD). Имах такъв проблем, но при мен се оказа темп. датчик. След първоначално запалване, но само при температура около 10 градуса двигателя изгасяше веднага. Явно не е подавал коректни стойности към ЕКУ-то и от там неправилна смес.. Така и не направих диагностика да му видя живите показания. Реших да го сменя първо него, защото този проблем с изгасването на мотора се появи в комбинация с пропадане на стрелката за температурата.. От 90гр изведнъж на 60 и пак на 90гр. Датчика принципно е разделен на две, но явно при мен тотално се беше скапал. Възможно е да е имало пробив в корпуса. Смених няколко нови датчика и накрая сложих оригинален втора ръка, за да си реша проблема. Не казавм, че при вас с АКК моторите това е проблема, но ако не сте пробвали може да го направите. Иначе имам няколко познати с 1.4 АКК, които се борят със същия проблем, така че може и наистина да е компа.. Все пак "АКК" са първите разновидности на 1.4 с електронна газ.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта