Polo 1.6 AEE проблем със софтуера на еку-то
Polo 1.6 AEE проблем със софтуера на еку-то
Днеска ми казаха че имам проблем със софтуера на компа възможно ли е?
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем със софтуера на еку-то polo 1.6 AEE
Всичко е възможно,но кажи първо какъв е проблема?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем със софтуера на еку-то polo 1.6 AEE
Здравей колега!
И на мен така ми казаха, всъщност или дросел или еку. Как разбраха, че имаш проблем с екуто? Какво направи с дросела, пробва ли с друг дросел, мериха ли го, адаптираха ли го? За твоя проблем най вероятно е дросел клапата със стъпковото моторче. От къде са сигурни, че е екуто? Да не би да те хвърлят по върбите нещо.
И на мен така ми казаха, всъщност или дросел или еку. Как разбраха, че имаш проблем с екуто? Какво направи с дросела, пробва ли с друг дросел, мериха ли го, адаптираха ли го? За твоя проблем най вероятно е дросел клапата със стъпковото моторче. От къде са сигурни, че е екуто? Да не би да те хвърлят по върбите нещо.

- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем със софтуера на еку-то polo 1.6 AEE
Проблем със софтуера ако не е пипан от някого не може да имаш.
Проблема или е с хардиера на ЕКУто или най-вероятно е нещо друго.
Проблема или е с хардиера на ЕКУто или най-вероятно е нещо друго.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем със софтуера на еку-то polo 1.6 AEE
софтуера му едва ли е променян - паметите са запоени.А разпояване ,монтаж на цокли ,нови памети -дълга и широка за едва 2-3-4 к.с. просто няма смисъл.
Какви са ти симптомите, че ходи на "диагностика " ? Какви грешки имаше записани, правиха ли или поне опитваха ли да правят адаптация на др. клапа??
Ако др.клапа не е могла да се адаптира с програма- не е гаранция,че е неизправна клапата.
Какви са ти симптомите, че ходи на "диагностика " ? Какви грешки имаше записани, правиха ли или поне опитваха ли да правят адаптация на др. клапа??
Ако др.клапа не е могла да се адаптира с програма- не е гаранция,че е неизправна клапата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със софтуера на еку-то polo 1.6 AEE
Софтуера има и други причини да се пипа, освен да му вдигат мощността :) .Моят го пипаха заради имобилайзера, записаха ми друг, без имобилайзер, който в последствие се оказа в последствие, че не е точно като за AGG и нещата се омазаха красиво
При Голф 3 с АЕЕ примерно има вроден "проблем" със софтуера на компютрите - държат 600 оборота празен ход и ако е набит някакъв допълнително монтиран климатик, колата гасне най-редовно при тръгване на компресора. Тогава процедурата е да се смени компютъра с такъв пак от АЕЕ, само че който е на 800-850 оборота празен ход. Имаше тема във форума по въпроса.
Колегата наистина е най-добре да каже какъв точно е проблема на колата, заради който са заключили, че проблема е точно в софтуера на компютъра?

При Голф 3 с АЕЕ примерно има вроден "проблем" със софтуера на компютрите - държат 600 оборота празен ход и ако е набит някакъв допълнително монтиран климатик, колата гасне най-редовно при тръгване на компресора. Тогава процедурата е да се смени компютъра с такъв пак от АЕЕ, само че който е на 800-850 оборота празен ход. Имаше тема във форума по въпроса.
Колегата наистина е най-добре да каже какъв точно е проблема на колата, заради който са заключили, че проблема е точно в софтуера на компютъра?

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем със софтуера на еку-то polo 1.6 AEE
Обаче на поло с АЕЕ оборотите на празен ход фабрично са на 800,вече при голф с АЕЕ са 650.
Явно умния немец е решил,че щом голф с такъв мотор няма да има климатик,защо да не му свали оборотите до 650.
Моя стария беше АЕЕ и като идех на диагностика и му се чудеха как работи на 650 оборота
За това по едно време масово се търсеха компютри от поло,че фабрично са на 800.
При голфа компютъра е марели,при поло не знам.
Иначе е напълно възможно ако са се опитвали да му настроят дросела и нещо не са се справили да са обвинили компа,че му бил виновен
Явно умния немец е решил,че щом голф с такъв мотор няма да има климатик,защо да не му свали оборотите до 650.
Моя стария беше АЕЕ и като идех на диагностика и му се чудеха как работи на 650 оборота

За това по едно време масово се търсеха компютри от поло,че фабрично са на 800.
При голфа компютъра е марели,при поло не знам.
Иначе е напълно възможно ако са се опитвали да му настроят дросела и нещо не са се справили да са обвинили компа,че му бил виновен

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със софтуера на еку-то polo 1.6 AEE
Да, заводски Голф 3 с АЕЕ няма климатик и понеже така и така няма,са му смъкнали оборотите на 650...да не се износва мотора
При Поло АЕЕ масово има климатик и затова оборотите са ги направили по-нормални (за да не гаснат още от завода
). Причини да ровят в софтуера има много...аз затова питах каква е била целта на посещението при хората,които са казали,че има проблем със софтуера. На моят Пасат му е*аха майката с грешен софтуер за мотора и тая кола, както е 1400кг съвсем спря да върви
.То не беше да люлее обороти,не беше да харчи 20/100, трудно палеше,детонации на п.х. и т.н. и т.н. .Ако в действителност имаш проблем със софтуера поради някаква причина, той може да се презапише (ама трябва същия такъв компютър,който да е изправен) ама предвид разправията и парите,които ще ти струва, по-лесно е да си вземеш друг компютър и да се оправи само имобилайзера....ама както вече казха,силно се съмнявам да му има нещо на софтуера,ако не е пипан преди това.


При Поло АЕЕ масово има климатик и затова оборотите са ги направили по-нормални (за да не гаснат още от завода



- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем със софтуера на еку-то polo 1.6 AEE
На предишния ми 1.6 АЕК който не щеше да върви като другите 1.6 се оказа,че компютъра му работел с 10 градуса закъснение,и това го разбрах след време като го почнах на части.Един колега го взе за пасат със същия мотор и веднага усетил разликата на дълъг път.Имал диагностика,закачил го в движение и установил тая аномалия.Естествено се разбрахме и ми го върна.Та не знам на какво се дължи това,но явно може да се бъгне нещо в него
А на сегашния ми АГГ му бях сложил от АДИ които на схема са напълно еднакви(даже май на л.с. тогава те разпитвах
)но беше тромав и имаше една дупка докато тръгне.Купих си от АГГ и всичко си дойде на мястото,А тоя от АДИ-то отиде при един колега с такъв мотор и при него всичко си е наред.
Само не съм сигурен на 1.6 АЕЕ поло,дали компа му е марели?

А на сегашния ми АГГ му бях сложил от АДИ които на схема са напълно еднакви(даже май на л.с. тогава те разпитвах

Само не съм сигурен на 1.6 АЕЕ поло,дали компа му е марели?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем със софтуера на еку-то polo 1.6 AEE
Bai Sando написа: на сегашния ми АГГ му бях сложил от АДИ които на схема са напълно еднакви(даже май на л.с. тогава те разпитвах)но беше тромав и имаше една дупка докато тръгне.Купих си от АГГ и всичко си дойде на мястото,
Да ама АГГ и АДЪ имат различни разпределителни валове и ъгли .АГГ макс в.момент е на 2600 об/мин , на Пас/Г3 е на 3400/3500 об./мин. На Шаран?Алхамбра е на 2400 об/мин - софтуера е различен.
Сандо правилни е казал за оборотите на АЕЕ.Имал съм на 2 пъти случай с Г3 на п. ми спъпруга др. клапа да не може да се адаптира нито с Ваг?КОм, нито с Адиа. Проблема го реших по нетрадиционен начин - на ревяш на ПХ двигател 1000/1100 об /мин изключих и включих куплунга на др. клапа / първия пъ 2 пъти/. И взе, че влезе в пътя -оттогава 2007или8г досега не е имала проблем. На др.клапа с износени писти /въпреки, че 2 та плъзгача са с по 3 косъма/ от Г3 АЕЕ с 650 об/мин временно решение е повдигането на оборотите на 800 с подаване на +12В на /32и33 или 33 и 34 пин - не си спомня сега точно/ все едно има вкл. климат.
Авторът не е уточнил какви са му проблемите.
Софтуера няма как да се пипне -2 памети запоени. Едва ли някoй ще влиза в разходи по отпояване на паметите, нопви памети ,монтаж на цокли и проблеми от лоши спойки,прекъснати островчета или писти. Само в ГСМ сервизи с подходяща техника за СМД монтаж.
Последна промяна от kris11 на Сря 15 яну 2014 12:30, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със софтуера на еку-то polo 1.6 AEE
Странно е само със софтуера да могат да се габаркат толкова с въртящия момент на бензинов атмосферен двигател. AGG конструктивно е с олекотени бутала и други биели спрямо ADY...ама това с въртящия момент не е много ясно как се случва и защо един и същи мотор има различен въртящ момент според купето,на което е сложен...може и да е въпрос на маховик, а не само на софтуер
Аз присъствах при смяната на софтуера на моят компютър - пича за 2 минути свали един чип от компютъра с една станция за разпояване. После сложи чипа на един цокъл, вързан през некъв порт на един компютър. Пусна една програма, копира съдържанието на чипа, на диска във файл и после го изтри и му записа друг файл. Сложи си ми го на място и ме прати да си сложа компютъра. Учудващо, колата вече нямаше имобилайзер (който ме ядосваше) ама софтуера нещо куцаше и настана мазало - детонации на п.х., нестабилен п.х., не вървеше като хората и т.н. и не даваше никакви грешки при четене с ваг-а .Свалих пак комп-а и пак процедурата отначало - свали чипа, пак през цокъла, качи си му стария файл и го запои обратно - проблемите изчезнаха и имобилайзера пак заработи
.Цялото упражнение за преазписване на чипа - под 20 минути. После пича се светна, че ми е качил някакъв запис от компютър на някакво VW с 1.6 мотор 

Аз присъствах при смяната на софтуера на моят компютър - пича за 2 минути свали един чип от компютъра с една станция за разпояване. После сложи чипа на един цокъл, вързан през некъв порт на един компютър. Пусна една програма, копира съдържанието на чипа, на диска във файл и после го изтри и му записа друг файл. Сложи си ми го на място и ме прати да си сложа компютъра. Учудващо, колата вече нямаше имобилайзер (който ме ядосваше) ама софтуера нещо куцаше и настана мазало - детонации на п.х., нестабилен п.х., не вървеше като хората и т.н. и не даваше никакви грешки при четене с ваг-а .Свалих пак комп-а и пак процедурата отначало - свали чипа, пак през цокъла, качи си му стария файл и го запои обратно - проблемите изчезнаха и имобилайзера пак заработи


- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Polo 1.6 AEE проблем със софтуера на еку-то
АДИ и АГГ видимо нямат разлики.И компютрите им са взаимозаменяеми,поне лично се уверих в това.Иначе къде е разликата не знам.Едни кзват,че АГГ бил с по-леки бутала,други,че вала имал разлика,а може и двете
Но е факт,че с комп. от АДИ колата беше по-тромава и гореше литър в повече.Явно господата инженери са го предвидил софтуерно,че единия мотор е с един върт. момент от другия.А на много места по нета срещам инфо,че АГГ го водят 116 коня 


- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Polo 1.6 AEE проблем със софтуера на еку-то
от руснаците ;"Между собой ADY и AGG по механике отличаются РВ и прошивкой мозгов, в результате у ADY макс момент на 3200, а у AGG на 2600. Есть 2 варианта ADY до середины 95 - стержни клапанов 8мм, далее 7мм, у AGG всегда 7. "
Някъде бях дал ъглите на отваряне и затваряне на клапаните / мисля, в темата на Сандо при избора на двигател /. Бях ги извадил от 1 руска книга за Б4 , която вече не е в мен.
П.П . С подсещане за буталата се сетих, че имаха и разлика в челата. В руската книга бяха показани.
Някъде бях дал ъглите на отваряне и затваряне на клапаните / мисля, в темата на Сандо при избора на двигател /. Бях ги извадил от 1 руска книга за Б4 , която вече не е в мен.
П.П . С подсещане за буталата се сетих, че имаха и разлика в челата. В руската книга бяха показани.
Последна промяна от kris11 на Чет 16 яну 2014 12:04, променено общо 2 пъти.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Polo 1.6 AEE проблем със софтуера на еку-то
Биелата в ЕТКА я дават една и съща за 2Е, ABF, AGG и ADY. Буталото обаче е различно. На ADY е като на 2Е и е на 82.5мм диаметър. На AGG също е на такъв диаметър, ама е с отделен парт номер спрямо другите....явно е различно и то.
Колегата с проблема в софтуера все още не ни казва каква е причината да обвинят компютъра,че е дефектен

Колегата с проблема в софтуера все още не ни казва каква е причината да обвинят компютъра,че е дефектен


Re: Проблем със софтуера на еку-то polo 1.6 AEE
Dneska mi obqsni 4e 6te mi go napravi oba4e 6te moje da se pali sas sekakav kliu4 samiq 4ip v kliu4a nqma da ba4ka mislq 4e ima neshto obshto sas imobilaizera.... ne razbiram mom4eta :XXX
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта