Polo 1.4 mpi - Питане за "стъпков мотор"

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 1.4 mpi - Питане за "стъпков мотор"

Мнениеот freelancer » Сря 22 яну 2014 12:41


Здравейте колеги!
Все още се боря с гаснещият проблем, който постепенно за 1 година отшумява, т.е нещата се развиват към по добре.
Значи, като я купих първоначално гаснеше слд 10-15 секунди сама, особено, като пуснех някой консуматор и изгасваше веднага, на момента. Обаче след време, започна да си държи празният ход и почна да гасне все по рядко, аз разбира се не пусках консуматори. Първо я изчаквах да позагрее, 15-20 секунди и след, като тръгна започнах да пускам фарове или духалката. После имаше период през, който започна да не гасне, ако пускам фаровете или въртя волана. Сега вече съм на етап пусната духалка, включени фарове и въртене на волана и не гасне винаги, а само по някой път.
Последно, примерно вчера паля на пусната духалка на 3, пускам фаровете и си тръгвам, нито тресе, нито вибрира, всичко нормално, закарах малкия на училище, разтоянието е кратко, примерно се е движила няколко минути. Изгасих я за няколко минути и след, като запалих пак на включено парно и пуснах фаровете и загасна, при повторно запалване нямаше никакви проблеми. Всичко това се случва, само когато колата е студена!
Проблема се връзва и с позапушени дюзи, макар, че колата няма газова, но защо тогава пали без проблеми, пък и няма логика пъровначално да запали и след повторното палене дюзите да пръскат по кофти или може би, когато е била по студена дюзите са наливали повече бензин, тъй като при по студен двигател сместа е по богата и после, като е сгряла леко вече и е дошла сместа прекалено богата.

За тези, които не са ми чели темите искам да обясня, че съм сменил температурния датчик (не е оригинален, но е гледан на диагностика и показва вярно, марката е Вернет), Мап-а е чистен и е пробвано с друг мап, бобина с комутатор, свещи и кабели нови, колата не прекъсва или придърпва. Свети ми от време на време ЕРС лампата, която има отношение към педала на газта, ламбдата ми я гледаха и работи, подгрева също, даже забелязах, че дагностика ми е обелил малко кабела на подгрева за да мери напрежението(предполагам).
На диагностика дава грешка налягане всмукателни колектори, МАП, а един път след подобно изгасване, я закарах веднага на диагностика и показа бедна смес. Не ми играят оборотите и никога не са ми играли, не чука на хидравлики, няма нищо странно и нередно на пръв поглед, не пуши и не духа, не пляка и не гърми. Картерната вентилация е сменена и прегледана, вакуум маркучи и т.н. прегледани и сменени.
За момента съм обвинил дросел клапата и нейното моторче или ТПС потенциометъра, но тъй като го прави само ,като е студена съм се спрял на моторчето, което мисля, че забива на моменти докато е студена или не може да отвори клапата колкото трябва и от там идват и аномалиите в педала на газта/вакуума и екуто набива проблем с вакуума.
Както и да е, ще сменям клапата с моторчето, тъй като са един модул.

Въпроса ми към тези, които са гледали как се адаптира клапата, е дали при принудителна адаптация през ВАГКОМ моторчето трябва да движи клапата много плавно, защото моето доколкото си спомням я движеше едно такова насечено, като стара паната, с леко потреперване.
Може би има износване в самото моторче или е замърсено, но тъй, като моторчето е хреметически затворено, както и на капака на дросела има уплътнение не би трябвало да е замърсено, а по скоро износено?

Моля, който е имал подобен опит с адаптациите да сподели, ще му бъда безкрайно благодарен!
Чудя се и дали да не сменя пак температурния датчик с оригинален, някой казват, че само оригиналният върши работа, но все пак, този неоригиналния уж работи.
Благодаря ви за вниманието колеги!




Потребителски аватар
tonyvvv
Мнения: 78
Регистриран на: Съб 04 юни 2005 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: vw polo 1.4 mpi питане за "стъпков мотор"

Мнениеот tonyvvv » Сря 22 яну 2014 18:39


Леле, колега, върна ме няколко години назад, когато и аз имах същите проблеми. Моят двигател е ABD 1,4 MPI. Симптомите бяха абсолютно същите и сменях всякакви датчици, кабели, свещи и какво ли не без успех. Като сложих газ малко по - добре се държеше, но като цяло не работеше както трябва. Смених и TPS плочката. Свалял съм я много пъти и изводът ми е, че не е необходима абсолютно никаква адаптация. Просто я нагласяваш, палиш двигателя, който първо вдига около 2000 оборота, сваля ги, паг ги вдига и така до 2 минути се нормализира и става ОК.
Така я карах около 5 години и се бях примирил, че явно няма да открия проблема. Но започна да го прави и като е загряла. Не гаснеше, но тресеше. Явно проблемът беше в самия двигател. Свалих главата и се оказа, че леглата на изпускателните клапани са износени. Смених направо главата, нови клапани, водачи, припасване и сглобяване. И воала - започна да мърка като коте. Както на бензин, така и на газ. Не казвам, че само това ми е бил проблемът, но след като смених всичко без EKU-то(не че не ми е минавало през ума), успехът беше така да се каже променлив. Уж е по - добре, а на следващия светофар угасне. Точно реших да я продавам вече тая проклета кола и след този ремонт вече 4 години не съм пипал по двигателя. Купих си друга кола, а тази ми е жал вече да я продавам, работи като часовник и на бензин и на газ. Бях забравил за тези проблеми, докато не попаднах на тази тема.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 mpi питане за "стъпков мотор"

Мнениеот freelancer » Чет 23 яну 2014 8:08


Мерси за отговора Тони. :th_up
Все се надявам да не се стига до основен ремонт, но според мен и това, което съм чел, ако имам проблем с клапани легла и т.н. това ще се отрази на компресията, която не съм мерил, но ще измеря за всеки случай. Иначе най сигурният признак за износен двигател е горенето на масло, или за пукната глава, ще ми смесва антифриза с маслото или ще ми изчезва антифриза.
За сега не съм забелязал да ми гори масло или да губи антифриз, вече 1 година, не пипа маслото, което ми дава надежда, че двигателя не е зле. Иначе си работи нормално и си мърка, но кой знае.
Ще измеря компресията за всеки случай.
Моите повдигачи са хидравлични и клапаните не се регулират, колата не е имала газова уредба.

Последна промяна от freelancer на Чет 23 яну 2014 8:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: vw polo 1.4 mpi питане за "стъпков мотор"

Мнениеот stefan4o » Чет 23 яну 2014 8:13


freelancer написа:Иначе най сигурният признак за износен двигател е горенето на масло, или за пукната глава, ще ми смесва антифриза с маслото или ще ми изчезва антифриза.

Не съм много съгласен, затова давам пример. На първата ми джета имах 1.3 мотор, който не гореше масло, но си беше за ремонтен комплект бутала. Компресията беше от рода на 8-6-6-8 :mhihi


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 mpi питане за "стъпков мотор"

Мнениеот freelancer » Чет 23 яну 2014 8:15


Ами ок, тези дни ще ходя да меря компресия да видим какво ще стане. :th_up

А искам да питам, ако е издухан двигателя ще духа нали така???
А при мен грам не духа нито през капачката на маслото, нито през щеката, нито хвърля капки или да пръска!
Според мен няма огън без дим! :mhihi


Потребителски аватар
tonyvvv
Мнения: 78
Регистриран на: Съб 04 юни 2005 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: vw polo 1.4 mpi питане за "стъпков мотор"

Мнениеот tonyvvv » Чет 23 яну 2014 10:15


Първо искам да уточня, че не давам диагноза какво и е на твоята кола, а само разказах моят случай. Симптомите, които имах са същите, които ти описваш. Ето по спомен една хронология на ремонтите:
-смяна на стъпков мотор
-смяна на дюзата с датчика за входящия въздух
-смяна на температурен датчик
-смяна на дистрибутор, палец, кабели и свещи
-смяна на бобината
-смяна на TPS потенциометъра на дросела
-смяна на бензиновата помпа и бензиновия филтър
Горе - долу в подобна последователност. Замервах ламбдата, но и тя си работеше. А тя при студен двигател не важи, а при мен тогава беше проблемът. Само ECU-то не бях сменил. Имаше леко подобрение, ама като цяло :thumb_down . Да не говорим, че имам и климатик, който се пускаше само по магистралата при висока скорост, иначе познай. Гаснеше веднага при превключване на скоростите. Разни майсторчета, които се занимават с климатици дори ми обясняваха, че двигателят ми бил твърде слаб за климатик и затова гаснеше...
След ремонта на главата, все едно е с нов двигател. Ако ще със запалени фарове, включен климатик, без значение, запалвам и си държи обороти без никакъв проблем. Просто стана друга кола.
Предполагам, че конструктивно двигателите ни нямат разлика. Никога не ми е горяла масло или да губи антифриз. Тук не става дума за издухан двигател, а за износен клапан или легло на клапан. Дори само на един цилиндър да не е в ред, там изгарянето не е пълно и ламбдата отчита богата смес и се стреми да коригира нещата, защото си мисли, че дюзата впръсква много. Да, ама не, както се казва. Сега като се върна назад, само ако знаех, че това е бил скапаният проблем, ама..... На колко диагностики я карах и нищо. Като е студена от ауспуха плюеше черни капки - било нормален конденз. Сега вече това го няма. :mhihi


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 mpi питане за "стъпков мотор"

Мнениеот freelancer » Чет 23 яну 2014 14:54


Мерси Тони, че сподели своят горчив опит! :icon_sad
Честно казано и аз имам конденз, но съм забелязал, че доста хора го имат.
Я ми кажи, като си имал износен клапан или легло на клапана, като сложиш един лист отзад на ауспуха засмукваше ли го? Чувал съм, че ако има нагорял или износен клапан от време на време засмуква през ауспуха. Не знам колко е вярно.
През много перипети си минал, докато си я оправил, за което евала. :th_up
Ами нищо чудно и аз да имам такъв проблем, но защо пък по някой път не го прави и гасне студена само, като пускам по големи консуматори, щото няма мощност ли, какво.
При теб постоянен ли беше проблема? Всеки път когато е студена? Как ти гаснеше? Въобще ли не си държеше празният ход или само ако пускаш консуматори, в самото начало.
Има и друг момент, защо тогава, като запаля след това и се оправя, тва не мога да си обясня, много странно.
Според мен ако имам механичен проблем, няма ли да го прави винаги, това нещо или и при теб беше непостоянно?
Забелязах, че ако подавам леко газ не изгасва, при теб как беше?
Аз също имах предположение за нагорял клапан, сцепен и т.н., но като загрее работи, като нова, тихо и спокойно, има си мощност, като за 60 к.с. и няма проблеми с консуматори, което нямаше да е така според това, което съм чел по този проблем.
Тъпото е, че като я закарам да престои студена, до сега 2 пъти и не гасне, след което ми казват, че колата е перфектна...... :confused
Ако можеш да ми дадещ само още малко инфо за това как се държеше колата при теб ще ти бъда много благодарен.

Благодаря ти много за съветите и за това, че сподели твоят опит, това е много важно за мен!



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта