Polo 1,0 99г. с газов инжекцион - Проблем с оборотите

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
v_marinoff
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Polo 1,0 99г. с газов инжекцион - Проблем с оборотите

Мнениеот v_marinoff » Чет 23 яну 2014 21:42


Здравейте. Изчетох повечето подобни теми във форума, които не са никак малко, но проблемът продължава да бъде неразрешен. Та затова реших да пиша докъде съм стигнал в търсенето на решение.
Значи, проблемите с колата са стандартните: променливи обороти; гасне от време на време; забива като тръгнеш при студен двигател. На компютъра показва грешка в дроселовата клапа, грешка в темп.датчик. Първо изчистихме много добре дроселовата клапа и сменихме датчика за темп. Откачихме акумулатора за 20мин за да се рестартира компютъра. За половин ден се оправи колата и после пак същото. След това ми казаха да сменя дросела, купихме нов. Промяна няма. Сменихме кабелите.Няма промяна. Компютърът пак показва грешка в дросела. Утре ще сменя и лабда сондата, но ме съмнява да е от нея.
Някакви идеи от какво друго може да е, преди да съм сменил половината кола?




snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот snuupy93 » Чет 23 яну 2014 22:48


Нямаше да имаш всички тези проблеми, ако си караше колата на бензин. Не си първия газаджия, който се оплаква от подобни симптоми...


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот freelancer » Пет 24 яну 2014 7:57


Колега, щом си сменил дросела с нов, а тъпото еку продължава да показва грешка с дросела, най вероятно проблема ти е в ЕКУ то, не си разпознава дросела или нещо във връзката еку - дросел!
Свети ли ти една лампичка ЕРС?
При студен старт ламбдата не играе, но може да провериш подгрева, две жички са и мисля, че подгрева е на 4 то краче (не съм сигурен).
Явно дросела ти работи. На мен ми предстои същата проба и аз се чудя, екуто ли да сменям или дросела.
Що не пробваш с друго еку? Само го препрограмират, няма нужда от смяна на имобилайзер, ключове.
Има в ибей еку-та втора ръка, потърси.
И аз имам подобен проблем и при мен се случва по някой път, но само, като е напълно изстинала, в последно време по рядко, ако тръгна с по малко газ или маниврирам и изгасва, забелязал съм, че обикновено се случва, ако съм пуснал повече консуматори, но ако я изчакам да позагрее, поне 15-20 секунди, до около минута и няма проблеми.
Ти дюзите чисти ли ги?
Ако смениш екуто само ще те помоля, после да споделиш какво е станало.
Аз все още се чудя, дали да взимам дросел или да пробвам с друго еку, което ми е под ръка. При мен грешки с дросел клапата не излизат, но ми светва от време на време EPC лампата, която е и за педала на газта(еку, дросел, педал).
Ти си с електронна газ, нямаш жило, нали така?

Последна промяна от freelancer на Пет 24 яну 2014 8:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот freelancer » Пет 24 яну 2014 8:10


snuupy93 написа:Нямаше да имаш всички тези проблеми, ако си караше колата на бензин. Не си първия газаджия, който се оплаква от подобни симптоми...

Колега, не си прав, аз карам само на бензин, никога не е имала газова и имам сходни проблеми, така, че всичко е на късмет, стари кошници, ама като няма пари за нови ще ги реставрираме, кво да се прави. :wink


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот myrshavija » Пет 24 яну 2014 9:03


snuupy93 написа:Нямаше да имаш всички тези проблеми, ако си караше колата на бензин. Не си първия газаджия, който се оплаква от подобни симптоми...
А ти не си първият дървен философ, който си мисли, че щом кара на бензин е голямата работа.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот Bai Sando » Пет 24 яну 2014 11:10


Като сменихте дросела,адаптирахте ли го?И новия дросел нов ли е или на старо?
Иначе относно газта,слагал съм на един комшия на полото,който е с такъв мотор и е доволен.Кара го баща му,давала под 6 газ на дълго :mhihi


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот snuupy93 » Пет 24 яну 2014 17:44


myrshavija написа:
snuupy93 написа:Нямаше да имаш всички тези проблеми, ако си караше колата на бензин. Не си първия газаджия, който се оплаква от подобни симптоми...
А ти не си първият дървен философ, който си мисли, че щом кара на бензин е голямата работа.

Ми не, просто съм си взел кола, която съм преценил, че мога да карам на бензин. Колегата горе е прав, че е въпрос да случиш... И въпрос на двигател, АКК е доста проблемен като цяло, AUD... никакви грижи, бащата е с такъв и като цяло из форума не съм срещал проблеми с него.


v_marinoff
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот v_marinoff » Съб 25 яну 2014 13:32


При последното връзване на компютъра показа грешка само в ламбда сондата. Днес пробвахме с друга втора употреба, но промяна нямаше. Дросела е чисто нов.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот Bai Sando » Съб 25 яну 2014 13:47


Ама пускате ли и адаптация,че на тия коли компютъра е тъп,и трябва да се адаптира към него и ще тръгне :th_up


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот freelancer » Пон 27 яну 2014 15:41


Каква грешка дава ламбда сондата? Бедна смес?
Ламбдата няма отношение към студен двигател, но тва където го дава ламбдата е следствие от нещо друго, тва другото нещо трябва да откриеш.
Освен ламбдата други грешки даде ли последно? Да нямаш запушен катализатор или нещо по изпускателната система.
Въздух нещо, щом играят оборотите? Вземи един спрей и попръскай покрай всмукателните колектори, може пък да изкочи зайчето. :smile

Последна промяна от freelancer на Пон 27 яну 2014 15:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот freelancer » Пон 27 яну 2014 15:44


Bai Sando написа:Ама пускате ли и адаптация,че на тия коли компютъра е тъп,и трябва да се адаптира към него и ще тръгне :th_up


Не е тъп компа, ами онзи, който чисти клапата без да я сваля, примерно ако е натискал клапанчето с отверката или други подръчни средства. От там им идват проблемите най вече, от мърлячи.


v_marinoff
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот v_marinoff » Вто 28 яну 2014 12:56


По принцип казаха, че са го адаптирали от сервиза, но не е имало промяна. Междувременно онзи ден, когато застудя и падна снега колата ми направи един мръсен номер от миналата година, долу горе по същото време. Извърли ми маслото през щеката, т.е. пак е замръзнал отдушника за картерните газове. Та сега малко се зачетох по-обстойно за този проблем и един познат ми сподели, че тези газове, които отиват във въздушния филтър реално могат да влияят на оборотите и работата на мотора, понеже те са сметнати от компютъра и при замръзнал/запушен отдушник се получава бедна смес. Такава е и грешката, която даваше на компа. Има ли нещо вярно в това или няма пряка връзка?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот freelancer » Вто 28 яну 2014 13:32


Щом драйфа, значи е болна. :biggrin
Изчисти си сепаратора, държи се на 3 болта и си прегледай маркучите до дросела за дупки! Уплътненията на сепаратора ако не са спекли ги подмажи с масло, ако са много зле, ще тече.
На капака на клапаните има отделна тръбичка, която според мен е за спешни случаи и от там прекарва газовете, когато се запуши сепаратора, тя отива във въздушният филтър и после в дросела.
Тъй, като имам сходни проблеми с твоите и си смених и ревизирах цялата картерна вентилация, мога да ти кажа, по мое мнение, че най голямо влияние за смесообразуването ще имаш, ако влиза въздух, т.е. има нещо спукано, сцепено. Виж си и ПЦВ клапичката, аз и нея смених, имам и резервна, старата се оказа, че ми е ок!
Когато палиш, клапата е отворена и се затваря при по високи обороти за да не влиза масло в дросела, нещо такова беше, но се съмнявам по горните ти проблеми да са от нея (картерата вентилация), но трябва да я чистиш, щом хвърля масло през щеката. Поне при мен почистването на картерната вентилация нямаше ефекти и не ми е хвърляла масло през щеката.
Лично мое мнение е, че чак да угасне двигателя заради картерната вентилация е малко пресилено, ако смуче въздух, ще държи по високи обороти, даже ако влизат по малко газове в дросела, си мисля, че сместа няма да е бедна, а богата заради съдържанието на газовете.

Ако ти прави тези мизерии в самото начало след паленето, зарежи какво показва ламбдата, в началото са - горивни карти на екуто, темп. датчик и уж мап(но май мапа не оказва, кой знае какво влияние), дросел (с моторчето).
Запалителна система - кабели, бобина с комутатор, свещи.
Щом си сменил дросела от, който най много гаснат студените мърши остава да пробваш с друго еку или си прегледай кабелите и буксите, дюзите (връзките към тях, може да са запушени).

Дюзите, като си на газ се запушват/спичат и от тях също може да ти прави подобни шашми, както и играта на оборотите, бедна смес, все симптоми на запушени дюзи. :wink
Сега имаш ли други грешки? Лампа свети ли ти?
Колега, бих искал да те помоля, да направиш следният опит. Качваш се палиш (при напълно изстинал двигател) , примерно рано сутринта и веднага и пусни всички консуматори, каквото имаш, да видим какво ще стане?!
При запушени дюзи, ще тресе леко, може и да ти угасне(най вероятно). Идеята ми е щом си сменил дросела, значи нещо друго прецаква оборотите, като е студена!


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот jijane » Вто 28 яну 2014 15:37


Защо не вземеш да посетиш и газаджиите си. При омотани адаптации се случва на 99% описаното от тебе. Ял съм го същия с ГИ на Поло. Да не те отчайвам, но за да ти замръзне тръбата на картерните газове от "майонезата" дето се образува, не показва нищо добро за състоянието на мотора.


v_marinoff
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с оборотите на VW Polo 1,0 99г.с газов инжекцион

Мнениеот v_marinoff » Пет 14 фев 2014 14:36


В крайна сметка се оказа ЕКУ-то. Веднага след като се включи дава грешка ламбда сонда. Сложихме втора употреба от Сеат, само последните 3 цифрин бяха различни и стана. Преди това разбира се му разкодираха умобилайзера. Ако бях започнал отзад-напред щеше да ми излезе 5 пъти по-евтино...



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта