Здравейте колеги! Мисля, че доста теми пускам тука с идеята да получа малко помощ, но в последно време не се радвам на особено голямо популярност относно съветите, за това се надявам за пореден път да получа някой съвет, поне да знам какво да накарам да направи ел. техника на, който смятам да карам колата.
Проблема е следният. Още, като купих колата имах един шум, едно бучене, като от трансформатор (буууу), за което ми казаха в един сервиз, че идвало от хидравличната помпа, обаче се оказа, че идва от алтернатора. Наскоро бях спрял да си изчистя леда от чистачките, бях включил парното на макс, подгрева на задното стъкло и фаровете и забелязах, че като пуснах аварийните мигачи, шума започна да се променя в такт с мигачите, като ги спра, пак става монотонен, което ме наведе на мисълта, че шума е от алтернатора(от там идва).
Забелязах, че самият алтернатор се нагрява доста, може би е заради включените повече консуматори сега в студеното време, но все пак дори и на кратки разтояния не ми се струва нормално, примерно за 2-3 минути каране и спиране си пари и мога да си държа ръката най много 5-6 секунди.
Въпросният шум (бученето) си го има и без да се включват консуматори!!! Паля и докато си работи двигателя се чува и това бучене, което не се променя с оборотите, просто има два шума, единият на двигателя, а другият е този.
Казаха, ми, че нещо може да дава на късо, четох за проблем с втулки на ротора. Намерил съм друг алтернатор от сеат АКК двигател (90А), моят е 70 А, защото нямам климатик, но ми казаха, че това не е проблем.
Това лято ми изгоря реле-регулатора и го смених, може би има проблем с алтернатора или е нещо друго.
Сега след мерене с мултицет, всичко е наред, зарежда си нормално, но бучи.
Доколкото разбрах, обаче, единия кабел отива към ЕКУ-то и точно контролера управлява алтернатора. Бих искал да попитам, ако има проблем с управлението, възможно ли е алтернатора да работи на максимално натоварване и за това да бучи? Примерно алтернатора да си е наред, но от екуто да идва кофти сигнал или нещо подобно?
Не ми свети лампата на алтернатора!
Забелязах, че, когато двигателя е студен, при запалване, на празен ход, ако пусна парното от 0 - 4 степен и има голям пад в оборотите, даже ми изгасна един път. Пробвах няколко пъти и ситуацията е все едно моторчето на дросела реагира много мудно. След пада в оборотите, веднага стрелката се вдига на същите обороти и бавно се вдигат оборотите над предишната стойност (както трябва да бъде) и ги стабилизира пак на същата стойност, на която са били преди пада.
Мисълта ми е, дали спада в оборотите може да се дължи на спад в напрежението, заради, което моторчето се движи по бавно или дори и да има моментен спад, той се обира от акумулатора.
Нямам проблем с акумулатора, пали си лесно и си вдига оборотите, но преди време гаснеше при консуматори, когато е студена (празен ход) и ми светваше лампата за акумулатора, че даже по някой път и лампата на маслото, но това го отдавам на факта, че когато изгасне двигателя, спира алтернатора и маслената помпа и за това екуто пуска лампите. Излиза, че екуто не разбира, че двигателя е изгаснал, защото ключа е все още на контакт.
Щом бучи алтернатора, явно нещо не му е наред, но и другият ми въпрос е дали може поверда в алтернатора да загаси двигателя(студена на парзен ход)?
Блгодаря за отговорите!
Polo 1.4 - Проблем с алтернатор?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: vw polo 1.4 проблем с алтернатор?
Тоя кабел ти е за лампата на таблото, не за ЕКУ-то. Алтернатора си е независима единица и не се управлява от вън, в случая ЕКУ-то. Виенето може да е от лагери и е нормално да ти падат оборотите когато рязко натовариш алтернатора с някаква консумация. Тия ментеливи дроселови клапи с техните им моторчета, писти, потенциометри докато компенсират натоварването и се сриват оборотите.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта