Онзи ден ми са наложи да побързам и тръгнах на студен двигател - минах 200 метра и чека примига 5-6 пъти , след това си светна и не спря.Първото нещо , което ми направи впечатление бяха оборотите 700-750.Постоянно седят така , дори като позагрее.Иначе си върви нормално , пробвах рано сутринта в студа - паля и пускам всички възможни консуматори , оборотите падат за секунда и после пак си се качват на 700-750 , колата не гасне.
Има една подробност - акумулатора ми е доста зле , сутрин като паля ми се рестартират малкия километраж,часовника и CD-то , все едно съм свалял акумулатора.
Забравих да вметна , че светна и лампичката за аербега.
Странното обаче е , че сега (днес) цял ден оборотите са си наред 850-900 (както си бяха преди нормални).
Възможно ли е заради калпавия акумулатор да се трупат грешки в компютъра ?
Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
Колега и аз имах подобен проблем с рестартиране на километража и се чуваше едно цъкане, интересното е, че втория път палеше без проблем. Тези симптоми са индикатор за слаб акумулатор, обаче, при мен при запалване започна да се чува едно стържене и излезе, че затяга стартера, имах някаква част счупена, на която се държи бендикса.
Замери си акумулатора и как ти зарежда алтернатора, с един мултицет става. Ако всичко ти е наред, се ослушвай за разни странни звуци. При мен се случваше по някой път, когато не може да зацепи добре бендикса, нещо такова беше.
Чека може да е светнал заради проблем с токовете. Не е добре да ти се рестартират уредите непрекъснато, защото накрая може да ти изгори нещо! Зареди си акумулатора ако има нужда или си купи нов, ако проблема е в акумулатора разбира се. Може да имаш проблем с някоя маса, виж си масите онази до акумулатора от страната на шофьора, после кабела отива към двигателя, огледай и клемите на акумулатора за окиси и ги изчисти ако има нужда. Чистят ги със сода бикарбонат, четох някъде.
Оборотите в началото, докато е студена, трябва да са ти 1000 (при мен ги държи толкова) и да падат постепенно, за минута и нещо, не е нормално да ти пали на 900 (870), това са оборотите на загрял двигател!
АУД ли ти е кода?
Идеалният вариант е, при консуматори да има лек спад, след това ги вдига над предишната стойност (преди пускането на консуматорите) и после си ги сваля плавно, стабилизира на предишната стойност на оборотите.
Кой чек ти свети? ЕРС то или чек енджина?
Замери си акумулатора и как ти зарежда алтернатора, с един мултицет става. Ако всичко ти е наред, се ослушвай за разни странни звуци. При мен се случваше по някой път, когато не може да зацепи добре бендикса, нещо такова беше.
Чека може да е светнал заради проблем с токовете. Не е добре да ти се рестартират уредите непрекъснато, защото накрая може да ти изгори нещо! Зареди си акумулатора ако има нужда или си купи нов, ако проблема е в акумулатора разбира се. Може да имаш проблем с някоя маса, виж си масите онази до акумулатора от страната на шофьора, после кабела отива към двигателя, огледай и клемите на акумулатора за окиси и ги изчисти ако има нужда. Чистят ги със сода бикарбонат, четох някъде.

Оборотите в началото, докато е студена, трябва да са ти 1000 (при мен ги държи толкова) и да падат постепенно, за минута и нещо, не е нормално да ти пали на 900 (870), това са оборотите на загрял двигател!
АУД ли ти е кода?
Идеалният вариант е, при консуматори да има лек спад, след това ги вдига над предишната стойност (преди пускането на консуматорите) и после си ги сваля плавно, стабилизира на предишната стойност на оборотите.
Кой чек ти свети? ЕРС то или чек енджина?
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
Всичко идва от слабия акумулатор
Купи нов или зареди този, като го допълниш до необходимото ниво с дестилирана вода, въпреки че ако са му заминали клетките си направо за нов. Ако искаш мога да ти изчистя грешките, но с този акумулатор нищо чудно пак да се появят.

- Powerplay
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
- Автомобил: VW GOLF III
- Двигател: ABF 1996
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
Мерил съм многократно (слагах едно усилвателче - мислех , че то ми дърпа тока) , премерих за утечка - всичко е ок. Алтернатора си зарежда нормално (14.8). Всяка сутрин преди да паля меря акумулатора , слаб си е 12.2-4 (направо се чудя как пали). По токовете всичко е наред - няма окисляване загуба на маса или подобни.
Заредих го този , голяма мъка беше със отвиването на капачките беше си пресъхнал направо , долях дестилат и заредих , историята се повтори
Стана ми ясно , че съм за нов акумулатор
Иначе свети чек енджина , ДА
Заредих го този , голяма мъка беше със отвиването на капачките беше си пресъхнал направо , долях дестилат и заредих , историята се повтори
Стана ми ясно , че съм за нов акумулатор

Иначе свети чек енджина , ДА
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
Алтернаторът НЕ е нормално да зарежда 14.8 волта според мен 
Ако искаш се допитай до продавачи на акумулатори, но мисля, че няма да ти заверят гаранция с такъв показател за зарядно напрежение.

Ако искаш се допитай до продавачи на акумулатори, но мисля, че няма да ти заверят гаранция с такъв показател за зарядно напрежение.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
Според мен е добре, като отида при колата, преди да запаля показва 12-12 и малко, а като запаля показва 14 и малко. Моя акумулатор е на 1 година и работи перфектно. Ако искаш мога да ти направя 1 диагностика и да ти изтрия грешките 

- Powerplay
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
- Автомобил: VW GOLF III
- Двигател: ABF 1996
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
Благодаря за предложението колега.Снощи ми дойде до гуша от тая лампа , не че ми пречи ,ама само в нея (тях) гледам - уредих се да я погледнат днес след обяд и да видим имали проблем дефакто или акумулатора си прави бъзик.
За алтернатора мисля , че си е в нормите :
14.7-8 бе никакви консуматори
14.5-6 със фарове
14-2-3 със фарове и парно
Със всички възможни консуматори беше 13.9 - 14.1.
За алтернатора мисля , че си е в нормите :
14.7-8 бе никакви консуматори
14.5-6 със фарове
14-2-3 със фарове и парно
Със всички възможни консуматори беше 13.9 - 14.1.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
Поправям се. Видях две карти където пише 13.8-14.8 волта 
Възможно е да съм се пообъркал, като мислех, че горната граница е 14.4 волта
Намерих едно четиво от Фиат-форума:
http://www.fiat-bg.org/index.php/solutions/84/77-accu
Там пише 14.4 волта. Най-добре попитай със сигурност в някой магазин за акумулатори, най-важна е тяхната информация, понеже все пак гаранцията ти е свързана с това.

Възможно е да съм се пообъркал, като мислех, че горната граница е 14.4 волта

Намерих едно четиво от Фиат-форума:
http://www.fiat-bg.org/index.php/solutions/84/77-accu
Там пише 14.4 волта. Най-добре попитай със сигурност в някой магазин за акумулатори, най-важна е тяхната информация, понеже все пак гаранцията ти е свързана с това.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
Ако акумулатора ти е 12,4, т.е. над 12 значи пробелма не ти е там, най вероятно си е ок. Моят последно беше 12,5 даже след по дълго каране ми се беше заредил на 13?!
Не можеш ли да вземеш друг акумулатор за малко да пробваш?
Чека щом свети може би имаш друг проблем, аз нямам чек, но имам ЕРС. Тия лампи светят при проблем с токовете и електрониката!
Колега, обясни по подробно какво се случва при палене. Лесно ли пали или едно лениво, трудно върти? След, като ти нулира таблото, после, като завъртиш пак, лесно ли пали?
Сподели после, каква е причината, че и колата ти е същата, като моята само, че е АУД щом имаш чек.
Не можеш ли да вземеш друг акумулатор за малко да пробваш?
Чека щом свети може би имаш друг проблем, аз нямам чек, но имам ЕРС. Тия лампи светят при проблем с токовете и електрониката!
Колега, обясни по подробно какво се случва при палене. Лесно ли пали или едно лениво, трудно върти? След, като ти нулира таблото, после, като завъртиш пак, лесно ли пали?
Сподели после, каква е причината, че и колата ти е същата, като моята само, че е АУД щом имаш чек.

Последна промяна от freelancer на Вто 04 фев 2014 11:55, променено общо 4 пъти.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
На запален двигател трябва да показва около 14 и малко (без включени консумативи). Преди да врътнеш ключа е нормално да показва м/у 12-13
Ако преди запалване показва 12-13, а след запалване показателите не мърдат нагоре, значи ти е зле алтернатора и не зарежда.

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
Колега какво стана разбрахте ли какъв е бил проблема?
Колегата дано се сети да каже какъв е бил проблема, ако въобще са го открили?
Колегата дано се сети да каже какъв е бил проблема, ако въобще са го открили?
- Powerplay
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
- Автомобил: VW GOLF III
- Двигател: ABF 1996
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
По добре късно отколкото никога - бях доста зает , нямах време да понапиша малко.
Закачихме я , момчето си игра адски много време и не може , и не може да разбере какъв е проблема.На таблото си свети чека , закачили сме я , но не ни показва каква е грешката.Показваше ни само това за аербега.След часове преглед и много нерви - разбрахме , че всъщност проблем няма.Направихме му един ресет - купих нов акумулатор и сега всичко е тип топ.
Проверих и това за алтернатора , изровихме някакъв каталог , оказа се , че си работи нормално.По каталожни данни , трябва да изкарва 14.2-14.8 според пуснатите консуматори.С други думи влизам в нормалното.
В отговор на колегата.
Пали леееко мудно , но сигурно - убедително.Пали рестартира таблото , работи 2-3 минути и после няма проблеми - дет се вика докато и покажеш ключа и е запалена вече.
Закачихме я , момчето си игра адски много време и не може , и не може да разбере какъв е проблема.На таблото си свети чека , закачили сме я , но не ни показва каква е грешката.Показваше ни само това за аербега.След часове преглед и много нерви - разбрахме , че всъщност проблем няма.Направихме му един ресет - купих нов акумулатор и сега всичко е тип топ.
Проверих и това за алтернатора , изровихме някакъв каталог , оказа се , че си работи нормално.По каталожни данни , трябва да изкарва 14.2-14.8 според пуснатите консуматори.С други думи влизам в нормалното.
В отговор на колегата.
Пали леееко мудно , но сигурно - убедително.Пали рестартира таблото , работи 2-3 минути и после няма проблеми - дет се вика докато и покажеш ключа и е запалена вече.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
Колега, да разбирам ли, че все още ти рестартира таблото? Не искам да бъда лош пророк, но ми се струва, че чека пак ще светне. Голяма загадка е тоя софтуер на тия полота.
Само искам да ти спомена, че при мен ми рестартираше таблото заради стартера! Ако все още ти рестартира с новият акумулатор си прегледай стартера! Нещо ти дърпа огромен ток за да клекне акумулатора.
Надявам се проблема да се е решил.
Само искам да ти спомена, че при мен ми рестартираше таблото заради стартера! Ако все още ти рестартира с новият акумулатор си прегледай стартера! Нещо ти дърпа огромен ток за да клекне акумулатора.
Надявам се проблема да се е решил.
- Powerplay
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
- Автомобил: VW GOLF III
- Двигател: ABF 1996
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека
Нямам проблеми на този етап , акумулатора си държи ток - онзи ден слушах музика доста силно (примитивно : 12инчов бас с 180рмс усилвател и детско плеърче) освен това бях пуснал и фаровете , че беше тъмно - това 4 часа и малко , никакъв проблем с палене : още не бях пъхнал ключа и запали.
Вече не прави рестарти на компютъра , ако пак се опълчи нещо ще пиша.
Вече не прави рестарти на компютъра , ако пак се опълчи нещо ще пиша.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта