Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Powerplay
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
Автомобил: VW GOLF III
Двигател: ABF 1996
Местоположение: София
Контакти:

Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот Powerplay » Пон 03 фев 2014 23:20


Онзи ден ми са наложи да побързам и тръгнах на студен двигател - минах 200 метра и чека примига 5-6 пъти , след това си светна и не спря.Първото нещо , което ми направи впечатление бяха оборотите 700-750.Постоянно седят така , дори като позагрее.Иначе си върви нормално , пробвах рано сутринта в студа - паля и пускам всички възможни консуматори , оборотите падат за секунда и после пак си се качват на 700-750 , колата не гасне.
Има една подробност - акумулатора ми е доста зле , сутрин като паля ми се рестартират малкия километраж,часовника и CD-то , все едно съм свалял акумулатора.
Забравих да вметна , че светна и лампичката за аербега.
Странното обаче е , че сега (днес) цял ден оборотите са си наред 850-900 (както си бяха преди нормални).

Възможно ли е заради калпавия акумулатор да се трупат грешки в компютъра ?




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот freelancer » Вто 04 фев 2014 8:01


Колега и аз имах подобен проблем с рестартиране на километража и се чуваше едно цъкане, интересното е, че втория път палеше без проблем. Тези симптоми са индикатор за слаб акумулатор, обаче, при мен при запалване започна да се чува едно стържене и излезе, че затяга стартера, имах някаква част счупена, на която се държи бендикса.
Замери си акумулатора и как ти зарежда алтернатора, с един мултицет става. Ако всичко ти е наред, се ослушвай за разни странни звуци. При мен се случваше по някой път, когато не може да зацепи добре бендикса, нещо такова беше.
Чека може да е светнал заради проблем с токовете. Не е добре да ти се рестартират уредите непрекъснато, защото накрая може да ти изгори нещо! Зареди си акумулатора ако има нужда или си купи нов, ако проблема е в акумулатора разбира се. Може да имаш проблем с някоя маса, виж си масите онази до акумулатора от страната на шофьора, после кабела отива към двигателя, огледай и клемите на акумулатора за окиси и ги изчисти ако има нужда. Чистят ги със сода бикарбонат, четох някъде. :biggrin
Оборотите в началото, докато е студена, трябва да са ти 1000 (при мен ги държи толкова) и да падат постепенно, за минута и нещо, не е нормално да ти пали на 900 (870), това са оборотите на загрял двигател!
АУД ли ти е кода?
Идеалният вариант е, при консуматори да има лек спад, след това ги вдига над предишната стойност (преди пускането на консуматорите) и после си ги сваля плавно, стабилизира на предишната стойност на оборотите.
Кой чек ти свети? ЕРС то или чек енджина?


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот zografski » Вто 04 фев 2014 9:26


Всичко идва от слабия акумулатор :c020 Купи нов или зареди този, като го допълниш до необходимото ниво с дестилирана вода, въпреки че ако са му заминали клетките си направо за нов. Ако искаш мога да ти изчистя грешките, но с този акумулатор нищо чудно пак да се появят.


Потребителски аватар
Powerplay
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
Автомобил: VW GOLF III
Двигател: ABF 1996
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот Powerplay » Вто 04 фев 2014 10:04


Мерил съм многократно (слагах едно усилвателче - мислех , че то ми дърпа тока) , премерих за утечка - всичко е ок. Алтернатора си зарежда нормално (14.8). Всяка сутрин преди да паля меря акумулатора , слаб си е 12.2-4 (направо се чудя как пали). По токовете всичко е наред - няма окисляване загуба на маса или подобни.
Заредих го този , голяма мъка беше със отвиването на капачките беше си пресъхнал направо , долях дестилат и заредих , историята се повтори
Стана ми ясно , че съм за нов акумулатор :mhihi
Иначе свети чек енджина , ДА


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот stefan4o » Вто 04 фев 2014 10:06


Алтернаторът НЕ е нормално да зарежда 14.8 волта според мен :th_up
Ако искаш се допитай до продавачи на акумулатори, но мисля, че няма да ти заверят гаранция с такъв показател за зарядно напрежение.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот zografski » Вто 04 фев 2014 10:09


Според мен е добре, като отида при колата, преди да запаля показва 12-12 и малко, а като запаля показва 14 и малко. Моя акумулатор е на 1 година и работи перфектно. Ако искаш мога да ти направя 1 диагностика и да ти изтрия грешките :c020


Потребителски аватар
Powerplay
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
Автомобил: VW GOLF III
Двигател: ABF 1996
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот Powerplay » Вто 04 фев 2014 10:17


Благодаря за предложението колега.Снощи ми дойде до гуша от тая лампа , не че ми пречи ,ама само в нея (тях) гледам - уредих се да я погледнат днес след обяд и да видим имали проблем дефакто или акумулатора си прави бъзик.
За алтернатора мисля , че си е в нормите :
14.7-8 бе никакви консуматори
14.5-6 със фарове
14-2-3 със фарове и парно
Със всички възможни консуматори беше 13.9 - 14.1.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот stefan4o » Вто 04 фев 2014 10:22


Поправям се. Видях две карти където пише 13.8-14.8 волта :th_up
Възможно е да съм се пообъркал, като мислех, че горната граница е 14.4 волта :beer
Намерих едно четиво от Фиат-форума:
http://www.fiat-bg.org/index.php/solutions/84/77-accu
Там пише 14.4 волта. Най-добре попитай със сигурност в някой магазин за акумулатори, най-важна е тяхната информация, понеже все пак гаранцията ти е свързана с това.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот freelancer » Вто 04 фев 2014 11:38


Ако акумулатора ти е 12,4, т.е. над 12 значи пробелма не ти е там, най вероятно си е ок. Моят последно беше 12,5 даже след по дълго каране ми се беше заредил на 13?!
Не можеш ли да вземеш друг акумулатор за малко да пробваш?
Чека щом свети може би имаш друг проблем, аз нямам чек, но имам ЕРС. Тия лампи светят при проблем с токовете и електрониката!
Колега, обясни по подробно какво се случва при палене. Лесно ли пали или едно лениво, трудно върти? След, като ти нулира таблото, после, като завъртиш пак, лесно ли пали?

Сподели после, каква е причината, че и колата ти е същата, като моята само, че е АУД щом имаш чек. :c020

Последна промяна от freelancer на Вто 04 фев 2014 11:55, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот zografski » Вто 04 фев 2014 11:40


На запален двигател трябва да показва около 14 и малко (без включени консумативи). Преди да врътнеш ключа е нормално да показва м/у 12-13 :c020 Ако преди запалване показва 12-13, а след запалване показателите не мърдат нагоре, значи ти е зле алтернатора и не зарежда.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот freelancer » Чет 06 фев 2014 13:55


Колега какво стана разбрахте ли какъв е бил проблема?
Колегата дано се сети да каже какъв е бил проблема, ако въобще са го открили?


Потребителски аватар
Powerplay
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
Автомобил: VW GOLF III
Двигател: ABF 1996
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот Powerplay » Съб 08 фев 2014 11:11


По добре късно отколкото никога - бях доста зает , нямах време да понапиша малко.
Закачихме я , момчето си игра адски много време и не може , и не може да разбере какъв е проблема.На таблото си свети чека , закачили сме я , но не ни показва каква е грешката.Показваше ни само това за аербега.След часове преглед и много нерви - разбрахме , че всъщност проблем няма.Направихме му един ресет - купих нов акумулатор и сега всичко е тип топ.

Проверих и това за алтернатора , изровихме някакъв каталог , оказа се , че си работи нормално.По каталожни данни , трябва да изкарва 14.2-14.8 според пуснатите консуматори.С други думи влизам в нормалното.

В отговор на колегата.
Пали леееко мудно , но сигурно - убедително.Пали рестартира таблото , работи 2-3 минути и после няма проблеми - дет се вика докато и покажеш ключа и е запалена вече.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот freelancer » Нед 09 фев 2014 21:16


Колега, да разбирам ли, че все още ти рестартира таблото? Не искам да бъда лош пророк, но ми се струва, че чека пак ще светне. Голяма загадка е тоя софтуер на тия полота.
Само искам да ти спомена, че при мен ми рестартираше таблото заради стартера! Ако все още ти рестартира с новият акумулатор си прегледай стартера! Нещо ти дърпа огромен ток за да клекне акумулатора.
Надявам се проблема да се е решил.


Потребителски аватар
Powerplay
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
Автомобил: VW GOLF III
Двигател: ABF 1996
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 6n2 1.4mpi - свети чека

Мнениеот Powerplay » Нед 09 фев 2014 21:49


Нямам проблеми на този етап , акумулатора си държи ток - онзи ден слушах музика доста силно (примитивно : 12инчов бас с 180рмс усилвател и детско плеърче) освен това бях пуснал и фаровете , че беше тъмно - това 4 часа и малко , никакъв проблем с палене : още не бях пъхнал ключа и запали.
Вече не прави рестарти на компютъра , ако пак се опълчи нещо ще пиша.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта