Проблема е че лампата за маслото свети и зумера писка постоянно. Проблема се появи след смяна на двигател (респективно и датчиците, че си бяха на блока), смяна на масло и филтър.
От къде да започна...
Вариант 1:
Маслото е някакво много евтино 15W40 (такова купиха, такова налях) и евтин филтър Champion. Вероятността да е от маслото е доста голяма, ама пък колкото и да е менташко маслото,поне на студен мотор, 15 на 40 масло трябва да може да вдигне налягане. До колко филтъра може да е виновен... и това е възможно от прочетеното из нет-а.
Вариант 2:
Има вероятност датчиците да са прецакани, а ако не работят по-вероятната причина е да съм скъсал кабел или да съм го забравил като сменях моторите.
Тук идват въпросите:
Колко датчика има АЕХ-а? Мисля че са 2.
За ниското налягане е горе на главата, а къде е за високото налягане?
От кой от двата датчика се активира лампата (най-вероятно и от двата, нали са за това :) )
Причината, поради която се съмнявам в датчиците или окабеляването е, че лампата за маслото светва и зумера писва даже и без да паля.
Т.е. давам на контакт - лампите светват. След 2-3 сек угасват. След още 5-6 сек. лампата за маслото светва и зумера писва. Без да съм палил!
Това ме кара да мисля че при проверката не "открива" датчика. (ако не съм го закачил например). Да, ама той нали подава маса когато налягането е ниско и моторът работи, а когато всичко е наред или мотора е угасен - не подава нищо. Тогава как прави проверка и дали въобще прави?
Има ли начин с Vag com-а да видя кой датчик какво подава, че не открих нищо. Проблемната кола още не съм я закачал.
Сега моето мнение:
Когато запалих мотора със старото масло и фитър, мисля че не светна/писна нищо (не съм 100% сигурен). Кето еднозначно говори че проблема е в маслото и филтъра. Но защо светка и писка дори и да не паля. Да не би да "запомня" че при последното палене е светкала ( не е логично според мен).
Кога и защо лампата свети преди палене?
Надявам се да отговорите поне на част от въпросите ми за да открия по-лесно проблема. :)
Поло 1996 AEX Лампа и зумер за масло
- unaffected
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 10 яну 2009 17:59
- Автомобил: VW Polo 6N
- Двигател: 1.6 AEE 1998
- Местоположение: Велико Търново/София
Re: Поло 1996 AEX Лампа и зумер за масло
Първо премери налягането ако нямаш манометър използвай метода с лампата единия край на крушка на + другия на датчика по принцип полотата са с един датчик .Виж стария и новият датчик какъв цвят са, също да не е прецакан нови провери .След всичко това се рови по ел. инсталацията .
- unaffected
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 10 яну 2009 17:59
- Автомобил: VW Polo 6N
- Двигател: 1.6 AEE 1998
- Местоположение: Велико Търново/София
Re: Поло 1996 AEX Лампа и зумер за масло
Какво кара лампата да свети и зумера да се активира преди палене, само при контакт. Неработещ датчик или скъсан кабел?
- stoyancho666
- Мнения: 66
- Регистриран на: Пет 15 ное 2013 10:44
- Автомобил: vw polo 6n1
- Двигател: 1.4 aex 1996
- Местоположение: Варна
Re: Поло 1996 AEX Лампа и зумер за масло

- unaffected
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 10 яну 2009 17:59
- Автомобил: VW Polo 6N
- Двигател: 1.6 AEE 1998
- Местоположение: Велико Търново/София
Re: Поло 1996 AEX Лампа и зумер за масло
И според мен не е подходящо, ама такова бяха купили. Все пак говорих с момчето и май ще се навие да го сменим. То не само е 15 на 40, ами е и доста евтино - около 25 лв тубата.
П. С. Проблема е решен. Размених датчиците - сложих зелен, а проблемния беше син. Или датчиците на AEX и APQ са различни или някой се е правил на майстор. :)
П. С. 2
http://www.autopower.bg/%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA-%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-vw-polo-3-6n1-z2237c105.html
http://www.autopower.bg/%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE-herth-buss-elparts-vw-polo-3-6n1-60-1.4-70541065-g20273c105-i12823292.html
http://www.autopower.bg/%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE-herth-buss-elparts-vw-polo-3-6n1-60-1.4-70541046-g20273c105-i12823253.html
Ето в тези линкове има доста отговори - датчици за полото колкото искаш. Нормално отворени, нормално затворени и налягания всякакви. :)
А в моя случай - единия постоянно затворен, а другия постоянно отворен. Най вероятно затова е светкала лампата още на контакт.
Ако имате проблем с датчиците за маслото - хубаво избирайте новите. :)
П. С. Проблема е решен. Размених датчиците - сложих зелен, а проблемния беше син. Или датчиците на AEX и APQ са различни или някой се е правил на майстор. :)
П. С. 2
http://www.autopower.bg/%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA-%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-vw-polo-3-6n1-z2237c105.html
http://www.autopower.bg/%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE-herth-buss-elparts-vw-polo-3-6n1-60-1.4-70541065-g20273c105-i12823292.html
http://www.autopower.bg/%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE-herth-buss-elparts-vw-polo-3-6n1-60-1.4-70541046-g20273c105-i12823253.html
Ето в тези линкове има доста отговори - датчици за полото колкото искаш. Нормално отворени, нормално затворени и налягания всякакви. :)
А в моя случай - единия постоянно затворен, а другия постоянно отворен. Най вероятно затова е светкала лампата още на контакт.
Ако имате проблем с датчиците за маслото - хубаво избирайте новите. :)
- poloracing
- Мнения: 46
- Регистриран на: Чет 20 сеп 2012 10:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Zlatograd
Re: Поло 1996 AEX Лампа и зумер за масло
Не се притеснявай колега , майката му е критика и разтриване по-често ;) , праскай по-яко силиконирване и по-скъпи уплъднения на капака на главата и долу на картера и няма да имаш проблеми , моето светеше постоянно , пилосах 1 стабилен ENEOS 10/40 + уплътнения , загуби се и чукалисане на повдигачи и всичко :) попринцип това може да го провериш като палиш колата наведи се към предните гуми и слушай АЕХ моторите завод са така , евала им обаче много яки моторетко мойто се развърта до 8500 , 200 км/h 7500 супер е мотора , но им са слаби скоростите мамицата им .... 5 кутии смених не държат на ръчкане ... няма да се притесняваш за маслото , мойто го държа 10 мин на макс и няма ядове свети крушката като откачена , но вс е бетон праскаш бардал +5 , за прочистване +5 и личкаш ОМВ 100 октана и си ти човека 8V мета по 80 санта огън ако си с няква и генерациийка над ф60 ... е интересно , айде дано съм ти помогнал пак ти казвам спокойно полото е пълна машинка :) с 1 турбо 60 hp завод ходят на 140 и фърка , но идиши ли и до турбо ще ти трябва и още и ощеее и ощееееее ...
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта