Здравейте колеги.
Изчетах няколко теми за сходни проблеми, като моя но проблема и тази седмица си остана след направена интервенция. А той е че ,колата държи високи обороти -/2000об/min/ при работа на бензин когато е студена и -1000об/min ,когато загрее до нормална работна температура.Тези обороти не падат до нормалните -930 об/min. След четене на теми реших да сменя ламбда сондата.Купих такава чисто нова -NTK и я смених. Резетнах компютъра и проблема с оборотите се реши , но само за 2 дена. Сега оборотите пак се покачиха.
При работа на газ оборотите са нормални, но около-900 об/min. Това по -скоро го отдавам на управлението на сондата тъй като, сигнала се прекъсва и минава през реле за да не трупа грешки при работа на газ.
Двигателя е на POLO -1,6 АЕА, 96г. Ходих на диагностика и познайте какво ми каза срещу 20лв....? "Грешки няма ,всичко е в нормите"...!
Какво ме съветвате да направя по нататък?
Polo 1,6 АЕА, 96г. - Дъpжи високи обоpоти
- Daniel Kuntov
- Мнения: 820
- Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: GTI 2.0 8V AGG
Re: Дъpжи високи обоpоти - 1,6 AEA
Проблемна може да е в стъпковия мотор,също така е възможно температурния датчик да се е прецакал и да дава грешна информация на компа !!
- Daniel Kuntov
- Мнения: 820
- Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: GTI 2.0 8V AGG
Re: Дъpжи високи обоpоти - 1,6 AEA
Като за начало пробвай с друг датчик от някои приятел 

- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Дъpжи високи обоpоти - 1,6 AEA
Или със съпротивления с различни стойности. А мисля че 930 об не са нормални,а високи.
Оборотите за тозо мотор ги дават 750-850.
Оборотите за тозо мотор ги дават 750-850.
Последна промяна от 4i4o-dido на Чет 13 фев 2014 20:23, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Дъpжи високи обоpоти - 1,6 AEA
Датчика го сменях преди около 3год., заедно със тройника "гайдата" на охл. система. Мисля че беше марка -ELTH, ако се не лъжа с жълт пръстен.Ще пробвам дали не е здал багажа отново ...
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Дъpжи високи обоpоти - 1,6 AEA
Стъпковият мотор или датчика за положението на клапата (ТПС-а) или тяхното управление ЕКУ-то ги правят тези мизерии. Не е датчика на температурата. Изчисти клапата или пробвай с друга. Може и екуто да се адаптира погрешно в следствие работата на газ.
Това са най вероятните причини при подобни симптоми.
Сондата не играе при студен двигател, освен ако е прекъснат подгрева и да лъже компа, че е готова, а тя да не е, но тогава гасне.
От температурния датчик най често я дави и гасне.
Това са най вероятните причини при подобни симптоми.
Сондата не играе при студен двигател, освен ако е прекъснат подгрева и да лъже компа, че е готова, а тя да не е, но тогава гасне.
От температурния датчик най често я дави и гасне.
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Дъpжи високи обоpоти - 1,6 AEA-Решено
Здравейте колеги.
Проблема вече е разрешен, оказа се скъсана мембрана в изпарителя на високото налягане, която вследствие на твърде голямото обогатяване на работната смес, бърка работата на ЕКУ и от там пречи на дроселовата клапада се адаптира правилно.
От тук обаче, произлизат следните въпроси:
- изпарителя BRC изкара 130 000km със оригиналните мембрани.Миналата година м.03.13г. му направих пълна
профилактика и всичко в него бе сменено с най-доброто което се предлага на пазара за него. Неможа да
изкара и еднагодина от интервенцията даже, и се скапа отново.Наред с други проблеми по него,като спукан
корпус на бобината,течащи уплътнителни пръстени на щуцерите и др. си мисля ,че е много прехвалена марка...
- моно-инжекциона на VW монтиран на 1,6 АЕА е наистина здраво и безпроблемно изпълнение.За близо 300 000км и
десет години каране в България, да сего не е дало някакъв проблем с него.Сменил съм единствено мембрана на
горивния регулатор за 5лв.
Поздрави на всички!
Проблема вече е разрешен, оказа се скъсана мембрана в изпарителя на високото налягане, която вследствие на твърде голямото обогатяване на работната смес, бърка работата на ЕКУ и от там пречи на дроселовата клапада се адаптира правилно.
От тук обаче, произлизат следните въпроси:
- изпарителя BRC изкара 130 000km със оригиналните мембрани.Миналата година м.03.13г. му направих пълна
профилактика и всичко в него бе сменено с най-доброто което се предлага на пазара за него. Неможа да
изкара и еднагодина от интервенцията даже, и се скапа отново.Наред с други проблеми по него,като спукан
корпус на бобината,течащи уплътнителни пръстени на щуцерите и др. си мисля ,че е много прехвалена марка...
- моно-инжекциона на VW монтиран на 1,6 АЕА е наистина здраво и безпроблемно изпълнение.За близо 300 000км и
десет години каране в България, да сего не е дало някакъв проблем с него.Сменил съм единствено мембрана на
горивния регулатор за 5лв.
Поздрави на всички!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта