Надвам се да не досаждам вече с вечната тема, обороти празен ход, но в момента съм се засилил да купувам дросел клапа, най вероятно втора ръка и дано имам късмет.
Вчера след престой и студена се получи следният ефект:
Запалих, малко мудно, завъртях волана и загасна. Паля пак, пуснах консуматори за проба, пак загасна. Нищо ново!
Оставих я да работи на място и забелязах, че както празният ход е стабилен, на моменти оборотите падат, претръсква, иска да загасне, обаче пак се вдигат и пак си работи равномерно и така докато вдигна темепратура. Претръскаването и падането на обороти се случваше на определени интервали, но само студена и мисля, че се чуваше звука на клапата.
Задавам въпроса, защото минах диагностика и човека ми каза, че пуснал адаптации на клапата, дала успешна адаптация, но според моите наблюдения, точно след подобно адаптиране и задаване на базисни настройки после нещо клапата не работи добре.
Питам следното : Клапата ли лъже, че се адаптира или ЕКУ то си забравя адаптациите или влиза въздух?
Интерсното е, че тази сутрин, като я запалих проблема с моментното падане на оборотите го нямаше, но си загасна при пускане на фарове и парното на 4, при следващо палене работеше нормално без прекъсване.
Ако влиза въздух би трябвало да го прави постоянно на празен ход, т.е. клапата да компенсира и за това да се получава този ефект.
Моята теория е следната :
При задаване на фабрични настройки на дросел клапата те се записват в контролера (ЕКУ), обаче, ако не съвпадат с реалните стойности, коиото дава ТПС -а или моторчето, екуто се ошашква и се чуди какво да прави и от там се получава колебанието с оборотите и нестабилните обороти на празен ход.
Явно обаче след известно време и каране ЕКУ се адаптира към реалните параметри, които не са коректни и що годе успява да закрепи нещата!
Явно проблема е в потенциометъра на дросел клапата, който лъже екуто, защото проблема се изостри след задаването на фабрични настройки и ако съдя по поведението на двигателя след време пак ще се кротне на гаснене от време на време с консуматори.
Чудя се как да хвана, кой изпълнителен елемент прави проблема, въпросният човек, който ми прави диагностиката се захвана с МАП сензора и ми обяснява, че му трябва време за адаптация, защото не бил в норма, тъй като беше записала грешка - Неприемлив сигнал от МАП, обаче след, като смених МАП-а промяна няма и си мисля, че грешката за МАП е точно от клапата, която не реагира адекватно при определени обороти. Дори и да е бил проблема в МАП сензора, би трябвало да се адаптира след 20-30 км или каране в обороти, но вече съм минал към 200 км и промяна няма, освен това с клатенето на оборотите студена, което пак преди време се появи след чистене на дросел клапата и адаптирането и през ВАГ-КОМ, така, че вероятно самата клапа (ТПС) не работи коректно.
Търся си дросел, но дори и да го купя, ще е пак проба и грешка и набиване пари ня вятъра, не знам вече какво да правя.

Извинявам се ако съм ви станал банален и досаден с безбройните си теми!
