Polo 6n1 AEE - Проблем с обороти

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Angel_Sharkov
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 03 мар 2014 10:07
Автомобил:
Двигател:

Polo 6n1 AEE - Проблем с обороти

Мнениеот Angel_Sharkov » Пет 27 юни 2014 8:09


Момчета, вече доста време мина и не мога да се справя с прословутия проблем на това поло, а именно мененето на обороти. Смених дросел, ламбда сондата, температурен датчик, датчика на самия дросел, сложих и резонаторно гърне, понеже беше махнат катализатора и бъркал сондата, също така мина няколко адаптации на дросел и чистения на грешки. Крайния ефект е: Щом загрее на 90 градуса, почва да ги мени от 950 да пада на 900 и така винаги, като остане на празен ход. Прегледах теми от форума с подобни проблеми но никъде не откривам някакво решение.... Извинявам се ако се повтаря темата, но не намирам решение на проблема си. Почвам да мисля за "мега" ... Ще съм благодарен ако някой се отзове със съвети, мнения и някакви решения колеги. Поздрави !

Последна промяна от hooligans на Пет 04 юли 2014 15:00, променено общо 1 път.
Причина: Оправих заглавието




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот maslinkov » Пет 27 юни 2014 11:43


Значи мислиш, че резонанса от гърнето кара сондата да вибрира и замества катализатора?
Лабдата е О2 датчик и при тебе е една, преди катализатора. Като усети липса на кислород се задейства. Резонанса няма нищо общо. Ако разхода ти е нормален, значи работи - свиркай си.
А и 900/мин е много за тоя мотор - провери си четките на динамото.


Angel_Sharkov
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 03 мар 2014 10:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот Angel_Sharkov » Пет 27 юни 2014 13:55


Привет колега. Аз нищо не съм сменял по собствена преценка освен температурния датчик, всичко останало е сменено по препоръки на различни майстори при които съм ходил. Благодаря за отговора, ще проверя четките, но дали има логика да ги мени, само щом загре.. :confused Благодаря пак ! :beer


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот maslinkov » Пет 27 юни 2014 15:03


Логиката е, че студена си поддържа високи, а като загрее трябва да са 650/мин.на празен ход. Като всеки генератор повече обороти - по - силен ток. Като не й достига, си го иска. А и предполагам, че си правил диагностика и нищо не излиза. Може и реле-регулаторът да е за смяна, не знам. Горното си длъжен да профилактираш така или иначе. Същото прави и при слаб акумулатор, но сега през лятото ако си с необслужвам, не би трябвало. Ако е обслужваем, провери и него. Успех.


Angel_Sharkov
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 03 мар 2014 10:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот Angel_Sharkov » Пет 27 юни 2014 20:14


Благодаря много колега. :-)


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот Bai Sando » Пет 27 юни 2014 20:28


650 об. е при голф 3 с АЕЕ.При поло с такъв мотор оборотите са на 800-850.
За това и по едно време беше доста актуално да се търсят компютри от поло с такъв мотор и да се слагат на голф.
Ако смуче от някъде въздух може да създаде подобно колебание в оборотите :gruebel
Щом са чистили дросела и адаптирали и само на топло го прави.Проверява се лесно със спрей за стартиране на двигатели или там както му беше името...пръска се по всмукателните колектори докато работи на празен ход и ако промени оборотите,значи от някъде засмуква въздух.


Angel_Sharkov
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 03 мар 2014 10:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот Angel_Sharkov » Пет 27 юни 2014 20:33


Мерси колега, ще пробвам и това. Има един маркуч, под филтъра се намира, влиза в самата кутия на филтъра, при мен след една от диагностиките и настройките го заварих откачен. Поставих си го обратно, пак лашкаше оборотите, но имаше и бонус, като загрее, после палеше много трудно, много въртеше....


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот lent » Пет 27 юни 2014 20:33


Не се филмирай,проблеми нямаш:

Обороти на празен ход при автомобили с АЕЕ двигател, при загрял автомобил:
:arrow: VW
Голф 3 - 650
Венто - 650
Поло 6N - 880
Поло Classic - 850
Кади - 850
:arrow: Skoda
Шкода Фелиция - 690
Шкода Октавия - 700
:arrow: Seat
Сеат Ибиза - 800
Сеат Кордоба - 800
Сеат Инка - 850
Допустими са отклонения в рамките на плюс минус 50 оборота от зададените стойности. Всичките са с комп на Magneti Marelli и дросел на Siemens VDO.


Angel_Sharkov
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 03 мар 2014 10:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот Angel_Sharkov » Пет 27 юни 2014 20:40


:-) хахахх така ми е най-приятно като ми кажат, ама много ме дразни така да "пръхти" като кон по светофарите, отвратително е... даже огасна един път.. то вече ми е смешно де, то вече не знам какво да сменя, а не мога и да я продам ахахаххаха


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот kris11 » Пет 27 юни 2014 21:31


ега ти и от 900 об щом взе да гасне :horror За Гол и 650 об/мин газненето е почтинормално.


Angel_Sharkov
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 03 мар 2014 10:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот Angel_Sharkov » Пет 27 юни 2014 21:53


Докато си седя в някое задръстване, почва да си ги мени (когато е загряла на 90 градуса), 950-900 .. 950-900 и изведнъж притриса, падат и гасне... Не знам... сигурен съм че и други колеги го имат този проблем.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот Bai Sando » Пет 27 юни 2014 22:36


Да ти дам кураж,че поне не си само ти.Когато карах АЕЕ само,че на голф 3,ето какво смених аз:
Чисто нов дросел,кабели,свещи,палец,капачка,темп.датчик.Ремонт на главата,чистене на всмук.колектори и вече и аз не помня какво...Та докато е студена си работи часовник.Щом закове 90гр. обаче не всеки път и почва да лашка оборотите като при теб и изведнъж гасне :mhihi Веднага я паля,обаче без да давам газ и си кове 650 об.Не мърдат грам.Щом само докосна газта и си почва отново лашкането.Е как да не ти вдигне нервичките на макс.Иначе като динамика бях много доволен.За 75 коня беше адско пъргав мотор.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот freelancer » Съб 28 юни 2014 8:39


Колега Маслинков, обясни ми как при "слаб" акумулатор ще мени обороти на празен ход, че ми стана интересно. :icon_lol
При слаб акумулатор ще пали трудно, ще върти мудно и след, като запали вече алтернатора поема нещата!
Маслинков, айде малко по сериозно. :c020


Angel_Sharkov
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 03 мар 2014 10:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот Angel_Sharkov » Съб 28 юни 2014 9:46


Bai Sando, точно за това става въпрос. Ти твоя си го продал поне :D ще карам явно така, не знам какво да му правя вече


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Vw Polo 6n1 AEE

Мнениеот maslinkov » Съб 28 юни 2014 10:52


freelancer написа:Колега Маслинков, обясни ми как при "слаб" акумулатор ще мени обороти на празен ход, че ми стана интересно. :icon_lol
При слаб акумулатор ще пали трудно, ще върти мудно и след, като запали вече алтернатора поема нещата!
Маслинков, айде малко по сериозно. :c020

По- правилно е да се каже частично разреден акумулатор. И понеже за тебе светът, както при далтонистите явно е бяло-черен, пояснявам. Сега продават едни тестери дето се пъхат на мястото на запалката. На угасен двг. показват с/е акумулатор- зелено, жърто, червено. Говоря, като свети жълтото /трябва да се дозареди, или кара по - редовно/. Иначе стартерът върти като луд. Тогава като спра в гаража, оборотите ми на място са заковани 900/мин.Ако ми свети зелено ги мени, /но вече не й се връзвам/650-700-750, но не винаги. Сондата ми не е широколентова и вероятно е от това - свиркам си и дросел не съм чистил, откак съм я купил.. Долната част на тестера показва динамо, стартер и зареждане с 3 зелени лампи като запалиш. Много полезен уред - направо си е детектор на лъжата.... :icon_lol



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта