Vw Lupo 3L и всичко свързано с него - Проблеми и решения

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Vw Lupo 3L и всичко свързано с него - Проблеми и решения

Мнениеот mayma » Нед 07 дек 2014 21:54


Здравейте колеги.Решил съм,да направя една тема със събрани материали на базата интернет и опит по ремонта на 3L.
(Моля колегите , който имат въпроси , да не ги задават в темата.Пишете на лс.Нека в темата пишат само такива , който могат,да споделят опита си с 3л)

Моля модераторите , да направят темата важна.

Смяна на съединителя

Така!Изглежда въпросно най-простото нещо,което може да се направи по колата,но не и на прослувутото 3L.
Като за начало има два вида съединители.Повечето дилъри на части незнаят какво продават и дават съединител за ръчна скоростна кутия.Той не върши работа!Слагането му застрашава основните компоненти на кутията.
Тук може да се види разликата между двата :
Изображение
Смяната на съединителят е на около 200 000 км.След това предавките почват , да се включват много по-меко,лесно и без досадни звуци.
Състоянието на съединителя може, може да се определи и като измерите разстоянието на вилката спрямо кутията.Това става по следният начин :
Изображение
Разстоянието между вилицата и технологичният отвор на кутията е - 8.3 - 8,4см при нов съединител.Като това разстояние , не дава пълна представа за съединителя.Защото може да има други повредени части :
Изображение
Изображение
Процедурата по свалянето на кутията изглежда така :

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

- От колата свалихме съединител , койтоне е бил за нея .И проблемите от това са си проличали скоро.
Изображение
Изображение

Регулиране на вече новият съединител

След като сте с убедили , че всичко по монтажа на съединителя и всички части около него е наред.Задължително се прави регулаж на съединителя.
Това става по следният начин :

Следните основни настройки трябва да се извършва, когато:
На всеки 30 хиляди километра
Двигателят е премахнат / заменя
Кутията е отстранена / заменена
Модул за управление на двигателя се заменя
Модул за управление на предаването се заменя
Помпата на съединителят или съмият той се маха/сменя / коригира /
Избирача на скрост(робота) или Задвижването е премахнат / коригира / заменя
Скоростния лост е премахнат / коригира / заменя


1.Свързвате колата към каквато диагностика имате. Vag-com или Vas diagnostic ( Препоричва се второто.Vag-com е любителски и не се справя добре с модела.Много от нещата липсват или са неточни в него и това усложнява ремонта)
2.Отворете казанчето на хидравличният блок(стой до акумулатора) на моделите 1998-2000 след това акумулатора е в багажника, а на негово място стой хидравличният блок .Вижте количеството масло .Трябва,да е на ниво.
3.Откачете купунга на хидравличната помпа и по моя препоръка разхлабете с ключ 24 сферата на хидравличният блок .(за да не се олеете с масло целите)
4.Дайте на контакт
5.Включете лоста в позиция " Tiptronic"
6.Отидете на
- [02 - auto. trans]
- [ Mass block 08 }
- Block 002 - > enter (go)
- Гледате второто поле - параметрите трябва да са : 1.8 ... 2.0 V. (най-добрата стойност е 1.81 V )
Ако спецификацията не е достигната, трябва да се корегира жилото на помпата на съединителят.(Това става с ключ 13 и 10мм )
-[Done, Go Back]
-[Close Controller, Go Back - 06]
- запалване OFF / ON.
-[Select]
-[02 - Предаване]
-[Кодовете за грешки]
-[Clear кодове - 05]
-[Done, Go Back]

Внимание!!!
С основната настройка/адаптация се изтриват всички настройки и данни от компютъра на скоростите.Ако има някъкъв проблем по време на адаптацията.Колата остава блокирана и неможе да я помръднете на собствен ход!


Преди да започнете адаптация , проврете за грешки в двигателният компютър и този на скоростите.Там не трябва, да има такива.(изкючение правят подгревните свещи) .В противен случай системата няма, да ви допусне до адаптация.

Адаптация

-[Basic Setting - 04]
-Блок 014
-[Go!]
- 1-во поле трябва да се промени от Wait на Anjustm.
-Разхлабете гайката която е в долната част на задвижващата щангичка(налира се на работа)Не я движете.Стегнете я там където сама застане с нулев потенциал.
Мръднете лоста от "Tiptronick" до в E или D и обратно до Tiptronic Mode.
1-во поле трябва да покаже WAIT сега, трансмисия сега прави някои промени, можете да ги наблюдава в област 2 (обхват: 0 ... 28). (понякога изкарва два пъти от 0 ... 28 )
1-во поле трябва да се промени от търпение да (-), дръпнете скоростния лост към Minus и задръжте го за 5 секунди.
1-во поле трябва да покаже Stop , постави скоростния лост в положение STOP и изчакайте 5 секунди.
1-во поле трябва да покаже на KickDown , натиснете педала на гаста напълно и изчакайте 5 секунди.
1-во поле трябва да покаже N сега, постави скоростния лост в положение N.
1-во поле трябва да покаже StartMot сега, стартиране на двигателя и го оставете да работи на празен ход 15 секунди.
1-во поле трябва да се промени от SEARCHNG да IGN.OFF, постави скоростния лост в позиция STOP.
Изключете запалването и изчакайте 15 секунди.


В случай, че има грешка по време на основната настройка, за измерване на стойността блокове (MVB) ще показват RTFM! Следван от номер, който описва причината, поради която той не успя.

7 = потенциометър 2 (G240) Проверете Ключове и проводници / изполвайте "измерване на стойността блокове" (MVB) и Схема на свързването.

8 = потенциометър 1 за (G239) Проверете Ключове и проводници

9 = Reverse Light Switch (F4) Проверете Ключове и проводници

10 = Потенциометър стойности колебаещи се по време на измерване Проверка на съответните потенциометри в (MVB) 015-018 канал

Проверка на кодове за грешки (ремонт, ако е необходимо) и изпълнение отново

11 = Стойности Потенциометър Проверка на съответните потенциометри в (MVB) 015-018 канал
Проверка на кодове за грешки (ремонт, ако е необходимо) и изпълнение отново

12 = Gear Задвижването неправилно коригирани или измерени,стойности не отговарят на спецификацията. Проверка на робота, Щангичката между двата пръста на робота и гумичките под нея.
Извършване на основни Setting отново след коригиране.

Адаптацията завършва с установяване на точките на пръплъзване на новият съединител

-[Select]
-[02 - Предаване]
-[Измервателни Blocks - 08]
-Блок 025
-[Go!]
Запалете двигателя, включете на ръчната спирачка и натиснете спирачния педал.
Поставете скоростния лост в позиция E или D.
Можете да определите броя на пълзене точки в поле 3. Той трябва да започне на 5 и да се свали до 0.
Отпуснете педала на спирачката за поне 3 секунди, натиснете педала на спирачката отново и го задръжте за поне 3 секунди.
Повторете последната стъпка, докато поле 3 не почне да показва 0.
Ако определената стойност в поле 3 не е достигната, проверете кодове за грешки и извършване на основни настройки отново.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

още информация скоро




Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта