Замръзващ 1.0 мотор

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
targov_sl
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 15 фев 2010 11:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен/Варна

Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот targov_sl » Сря 31 дек 2014 10:29


Някъде четох като недостатък на Поло 1.0 и 1.4 алуминиеви блокове, че "замръзвали" какво имат в предвид ?




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот stefan4o » Сря 31 дек 2014 10:35


Ако е голям студ и твоите маслинки ще замръзнат :mhihi
Да не става реч за картерната им вентилация, чиито изпарения и конденз замръзват?


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот anonym0us » Сря 31 дек 2014 10:46


Ако го караш с менте антифриз или с вода, нормално да замръзва. Зимата по-скоро както каза колегата над-мен, картерната вентилация образува конденз, поради карането на колата на къси разстояния, замръзва конденза вътре, и почва да плюе маслото от където намери за добре.


targov_sl
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 15 фев 2010 11:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен/Варна

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот targov_sl » Сря 31 дек 2014 10:53


ами тук го четох :
http://autobild.bg/25-%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BF%D0%BE%D0%BF%D1%83%D0%BB%D1%8F%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D1%83%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B0-%E2%80%93-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%B8-%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B1%D0%B8-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8/a376?photo=8&_t=228

инак да ясно ми е че като му се сложи вода ще замръзне ,амм аз мислех че е свързано с това че много трудно загрява 1.0, тъй като карам такова поло и наистина много бавно ми загрява може да е само при мен незнам. карал съм и на баща ми пасатора 1.8 90 коня дето е, вярно че е почти двойно по голям и топлината е по голяма която се отделя ама почва да загрява на сигурно 1/3 от нужното растояние за загряването на полото


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот stefan4o » Сря 31 дек 2014 10:56


Провери си термостата, дори и 1-литровите имат такъв. Ако не работи като хората - разбира се, че няма да ти загрява. Отделеното количество топлина при конвенционалните атмосферни мотори е почти еднакво като съотношение с извършената работа без оглед дали моторът е 1-литров или 4-литров КПД им е еднакво в общия случай.


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот anonym0us » Сря 31 дек 2014 10:57


При мен на 1.8 мк4 за да загрее на 90 градуса, в града трябва да го карам над 10км. (При мен термостата отваря по-рано към 60 градуса почва да затопля големия кръг) и мисля да сменям термостата. Според мен проблема ти е в термостата или караш прекалено малко колата (на къси разсотяния) и не може да загрее. Все пак навън е -5 градуса ако не е и повече и за да затопли мотора, трябва доста работа (километри).
Ако извън града, ти държи 90 градуса няма проблем с термостата, ако пада значи си е заминал.


targov_sl
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 15 фев 2010 11:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен/Варна

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот targov_sl » Сря 31 дек 2014 11:06


няма как да разбера колко точно е температурата тъй като лятото си замина температурния датчик.
трябва да се сменя знам ама покраи тези празници пари йок. както и да е по-миналата есен ми замина термостата и тогава го смених и тогава парното едвам едвам работеше даже не работеше (преди да се смени термостата) . сега след по- дълго каране, както казва колегата можеби около 10 км парното духа много жега .... това за мен означава добре работещ термостат (съдя по опита си с предния :Д )
междудругото не ме съдете не съм така компетентен и затова се допитвам тук :)


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот snuupy93 » Сря 31 дек 2014 12:10


Нормално е да загрява до 90 градуса за 10 минути, моят 1.4 за толкова загрява, но е с нов антифриз G12, нов термостат Gates :)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот freelancer » Сря 31 дек 2014 17:28


При екстремно ниски температури може и да замръзва конденза, но и при неправилно функционираща картерна вентилация пак може да замръзне, то при нашите географски ширини точно тогава замръзва.
Ако си поддържаш картерната вентилация, като мен нищо няма да замръзне. :biggrin
Наскоро си закупих чисто нов маркуч от сепаратора в комплект с тройника и маркуча до въздушният филтър за 74 лв., старият (този от сепаратора) го бях обвил с каучукова лента, обаче при цепнатото място се беше издул навътре и беше почти запушил пътя на газовете. Когато го свалих, вече имаше леки наченки на "жълтата гостенка", така лекичко в долната част на маркуча. Всички маркучи са ми нови плюс ПЦВ клапанчето, струваше ми 160 лв. само за маркучите. Преди няколко дена си купих и нов акумулатор Бош от Метро и сега да чукна на дърво колата е огън, пали от раз и не си помисля и да гасне при консуматори.
Та ако маркучите са прогорели или ти е запушена картерната вентилация, проблемите са гарантирани, но това не става от раз, а с течние на времето, когато се пренебрегва поддръжката.
Така, че купувай смело, но преди това виж какво е състоянието на двигателя. То не само полото има картерна вентилация, много други коли я имат и ако е много студено е нормално конденза по вътрешната част на маркуча да замръзне, но ако е изправна вентилацията, няма страшно, е освен ако не мислиш да караш полото в Сибир. :biggrin


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот georgi_dob » Пет 02 яну 2015 20:57


В този материал, който си прочел пишат пълни простотии с лош превод.


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот georgi_dob » Пет 02 яну 2015 21:35


Всички коли имат картерна вентилация, но тази простотия наречена сепаратор (разделител) я нямат всички. Ролята му е да отделя конденза от маслените пари и да го задържа. Но в повечето случаи само се затлачва с бели "лайна" и се нарушава вентилацията особено при по-издуханите двигателчета...и почва да се лее масло :beer Въбоще този тип вентилация (отдушник) при Полото и др. VW е измислена неудачно. Има вариант на смяна на алуминиевия капак на клапаните с железен (ламаринен) от Сеат, Голф или по-старо Поло. На него също има отдушник и вентилациата става по-добре. Трябва да се смени и маркуча или да се пробие кутията на въздушния филтър и там да се вкара директно това отдушниче от капака на клапаните. Може и на алуминиевия капак да се направи такъв отдушник чрез пробиване и монтаж на щуцер.


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18733
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот hooligans » Съб 03 яну 2015 0:25


Оправи си заглавието!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=422478


plutorio
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 02 дек 2011 17:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот plutorio » Съб 03 яну 2015 1:38


Вместо да сменяте или дупчите капака на главата, пробийте една 3-4 милиметра дупка в центъра на капачката за маслото и вече няма да я има бялата пяна. Единственият недостатък е, че леко ще омаслява в канала около капачката, но е минимално. Понеже през лятото не ви е нужна подобна екстра от някоя морга се сдобивате с още една капачка и си спестявате забърсването от време на време.


Потребителски аватар
KoKu
Мнения: 241
Регистриран на: Съб 25 авг 2012 16:08
Автомобил: E38 ALPINA
Двигател:

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот KoKu » Съб 03 яну 2015 13:20


Да не отварям нова тема,да попитам тук.
Въпросния мотор с какво масло е хубаво да се кара през зимния период ?


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Замръзващ 1.0 мотор

Мнениеот vaiper 1 » Съб 03 яну 2015 15:39


С каквото и масло да го караш :mhihi Зимата ако караш на газ на къси разстояния ще замръзне хм.Иска се профилактика на тая простотия :18b Аз маркуча го откачих и е изведен под колата :wink



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта