Замръзващ 1.0 мотор
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 15 фев 2010 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен/Варна
Замръзващ 1.0 мотор
Някъде четох като недостатък на Поло 1.0 и 1.4 алуминиеви блокове, че "замръзвали" какво имат в предвид ?
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Замръзващ 1.0 мотор
Ако е голям студ и твоите маслинки ще замръзнат
Да не става реч за картерната им вентилация, чиито изпарения и конденз замръзват?

Да не става реч за картерната им вентилация, чиито изпарения и конденз замръзват?
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Замръзващ 1.0 мотор
Ако го караш с менте антифриз или с вода, нормално да замръзва. Зимата по-скоро както каза колегата над-мен, картерната вентилация образува конденз, поради карането на колата на къси разстояния, замръзва конденза вътре, и почва да плюе маслото от където намери за добре.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 15 фев 2010 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен/Варна
Re: Замръзващ 1.0 мотор
ами тук го четох :
http://autobild.bg/25-%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BF%D0%BE%D0%BF%D1%83%D0%BB%D1%8F%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D1%83%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B0-%E2%80%93-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%B8-%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B1%D0%B8-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8/a376?photo=8&_t=228
инак да ясно ми е че като му се сложи вода ще замръзне ,амм аз мислех че е свързано с това че много трудно загрява 1.0, тъй като карам такова поло и наистина много бавно ми загрява може да е само при мен незнам. карал съм и на баща ми пасатора 1.8 90 коня дето е, вярно че е почти двойно по голям и топлината е по голяма която се отделя ама почва да загрява на сигурно 1/3 от нужното растояние за загряването на полото
http://autobild.bg/25-%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BF%D0%BE%D0%BF%D1%83%D0%BB%D1%8F%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D1%83%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B0-%E2%80%93-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%B8-%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B1%D0%B8-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8/a376?photo=8&_t=228
инак да ясно ми е че като му се сложи вода ще замръзне ,амм аз мислех че е свързано с това че много трудно загрява 1.0, тъй като карам такова поло и наистина много бавно ми загрява може да е само при мен незнам. карал съм и на баща ми пасатора 1.8 90 коня дето е, вярно че е почти двойно по голям и топлината е по голяма която се отделя ама почва да загрява на сигурно 1/3 от нужното растояние за загряването на полото
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Замръзващ 1.0 мотор
Провери си термостата, дори и 1-литровите имат такъв. Ако не работи като хората - разбира се, че няма да ти загрява. Отделеното количество топлина при конвенционалните атмосферни мотори е почти еднакво като съотношение с извършената работа без оглед дали моторът е 1-литров или 4-литров КПД им е еднакво в общия случай.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Замръзващ 1.0 мотор
При мен на 1.8 мк4 за да загрее на 90 градуса, в града трябва да го карам над 10км. (При мен термостата отваря по-рано към 60 градуса почва да затопля големия кръг) и мисля да сменям термостата. Според мен проблема ти е в термостата или караш прекалено малко колата (на къси разсотяния) и не може да загрее. Все пак навън е -5 градуса ако не е и повече и за да затопли мотора, трябва доста работа (километри).
Ако извън града, ти държи 90 градуса няма проблем с термостата, ако пада значи си е заминал.
Ако извън града, ти държи 90 градуса няма проблем с термостата, ако пада значи си е заминал.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 15 фев 2010 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен/Варна
Re: Замръзващ 1.0 мотор
няма как да разбера колко точно е температурата тъй като лятото си замина температурния датчик.
трябва да се сменя знам ама покраи тези празници пари йок. както и да е по-миналата есен ми замина термостата и тогава го смених и тогава парното едвам едвам работеше даже не работеше (преди да се смени термостата) . сега след по- дълго каране, както казва колегата можеби около 10 км парното духа много жега .... това за мен означава добре работещ термостат (съдя по опита си с предния :Д )
междудругото не ме съдете не съм така компетентен и затова се допитвам тук :)
трябва да се сменя знам ама покраи тези празници пари йок. както и да е по-миналата есен ми замина термостата и тогава го смених и тогава парното едвам едвам работеше даже не работеше (преди да се смени термостата) . сега след по- дълго каране, както казва колегата можеби около 10 км парното духа много жега .... това за мен означава добре работещ термостат (съдя по опита си с предния :Д )
междудругото не ме съдете не съм така компетентен и затова се допитвам тук :)
Re: Замръзващ 1.0 мотор
Нормално е да загрява до 90 градуса за 10 минути, моят 1.4 за толкова загрява, но е с нов антифриз G12, нов термостат Gates :)
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Замръзващ 1.0 мотор
При екстремно ниски температури може и да замръзва конденза, но и при неправилно функционираща картерна вентилация пак може да замръзне, то при нашите географски ширини точно тогава замръзва.
Ако си поддържаш картерната вентилация, като мен нищо няма да замръзне.
Наскоро си закупих чисто нов маркуч от сепаратора в комплект с тройника и маркуча до въздушният филтър за 74 лв., старият (този от сепаратора) го бях обвил с каучукова лента, обаче при цепнатото място се беше издул навътре и беше почти запушил пътя на газовете. Когато го свалих, вече имаше леки наченки на "жълтата гостенка", така лекичко в долната част на маркуча. Всички маркучи са ми нови плюс ПЦВ клапанчето, струваше ми 160 лв. само за маркучите. Преди няколко дена си купих и нов акумулатор Бош от Метро и сега да чукна на дърво колата е огън, пали от раз и не си помисля и да гасне при консуматори.
Та ако маркучите са прогорели или ти е запушена картерната вентилация, проблемите са гарантирани, но това не става от раз, а с течние на времето, когато се пренебрегва поддръжката.
Така, че купувай смело, но преди това виж какво е състоянието на двигателя. То не само полото има картерна вентилация, много други коли я имат и ако е много студено е нормално конденза по вътрешната част на маркуча да замръзне, но ако е изправна вентилацията, няма страшно, е освен ако не мислиш да караш полото в Сибир.
Ако си поддържаш картерната вентилация, като мен нищо няма да замръзне.

Наскоро си закупих чисто нов маркуч от сепаратора в комплект с тройника и маркуча до въздушният филтър за 74 лв., старият (този от сепаратора) го бях обвил с каучукова лента, обаче при цепнатото място се беше издул навътре и беше почти запушил пътя на газовете. Когато го свалих, вече имаше леки наченки на "жълтата гостенка", така лекичко в долната част на маркуча. Всички маркучи са ми нови плюс ПЦВ клапанчето, струваше ми 160 лв. само за маркучите. Преди няколко дена си купих и нов акумулатор Бош от Метро и сега да чукна на дърво колата е огън, пали от раз и не си помисля и да гасне при консуматори.
Та ако маркучите са прогорели или ти е запушена картерната вентилация, проблемите са гарантирани, но това не става от раз, а с течние на времето, когато се пренебрегва поддръжката.
Така, че купувай смело, но преди това виж какво е състоянието на двигателя. То не само полото има картерна вентилация, много други коли я имат и ако е много студено е нормално конденза по вътрешната част на маркуча да замръзне, но ако е изправна вентилацията, няма страшно, е освен ако не мислиш да караш полото в Сибир.

-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Замръзващ 1.0 мотор
В този материал, който си прочел пишат пълни простотии с лош превод.
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Замръзващ 1.0 мотор
Всички коли имат картерна вентилация, но тази простотия наречена сепаратор (разделител) я нямат всички. Ролята му е да отделя конденза от маслените пари и да го задържа. Но в повечето случаи само се затлачва с бели "лайна" и се нарушава вентилацията особено при по-издуханите двигателчета...и почва да се лее масло
Въбоще този тип вентилация (отдушник) при Полото и др. VW е измислена неудачно. Има вариант на смяна на алуминиевия капак на клапаните с железен (ламаринен) от Сеат, Голф или по-старо Поло. На него също има отдушник и вентилациата става по-добре. Трябва да се смени и маркуча или да се пробие кутията на въздушния филтър и там да се вкара директно това отдушниче от капака на клапаните. Може и на алуминиевия капак да се направи такъв отдушник чрез пробиване и монтаж на щуцер.

-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 02 дек 2011 17:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Замръзващ 1.0 мотор
Вместо да сменяте или дупчите капака на главата, пробийте една 3-4 милиметра дупка в центъра на капачката за маслото и вече няма да я има бялата пяна. Единственият недостатък е, че леко ще омаслява в канала около капачката, но е минимално. Понеже през лятото не ви е нужна подобна екстра от някоя морга се сдобивате с още една капачка и си спестявате забърсването от време на време.
Re: Замръзващ 1.0 мотор
Да не отварям нова тема,да попитам тук.
Въпросния мотор с какво масло е хубаво да се кара през зимния период ?
Въпросния мотор с какво масло е хубаво да се кара през зимния период ?
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Замръзващ 1.0 мотор
С каквото и масло да го караш
Зимата ако караш на газ на къси разстояния ще замръзне хм.Иска се профилактика на тая простотия
Аз маркуча го откачих и е изведен под колата 



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта