Polo 1.4 MPI 6N2 - релета - гасне след престой,развитие

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 1.4 MPI 6N2 - релета - гасне след престой,развитие

Мнениеот freelancer » Вто 27 май 2014 12:17


Здравейте колеги, отново съм аз с гаснещото поло! :biggrin
Продължавам борбата с моят проблем, след 1 година и 7 месеца съм доста напред с материала относно двигателят на полото и неговите проблеми, но за съжаление не достатъчно за да си го оправя сам, не и без вашата помощ, за което ви благодаря предварително!
До скоро се бях концентрирал само по двигателя, но там излезе, че всичко работи нормално (след много проби смени на части).
Давам последните ми наблюдения върху проблема с надеждата да получа адекватен отговор или някакви идеи и да сложа край на моите мъки, както казах, няма да се откажа, колкото и да ми казват да го "махам" това поло! Вече ме мислят за луд! :biggrin
Така : Вчера след ден и половина престой реших да пробвам как е положението, късният следобед, времето топло и сухо, меря акумулатора, 12,4В , ок. Сядам давам на контакт и не чувам помпата, втори път, помпата не се чува и така на 4-5 път бззззззз, дадох още няколко пъти, вадя ключа, въртя и пак така, запалих и всичко беше наред, няма гаснене, въртя волана пускам духалката (нямам климатик), пуснах си Депеш Мод, Ей си ди си, кеф!
Тази сутрин, трябваше да преместя колата, реших пак да тествам, така или иначе и какво станааааа.
Най важната част :

Давам на контакт, помпата се чува, викам си, значи няма смисъл да давам пак, явно помпата си е подкачила, паля си, ранни зори, тишина, още няма толкова коли и шум(живея на главна улица) и завъртам волана, както обикновено, оборотите тръгват да падат и леко се спират по средата все едно се мъчи да изгасне и през това време, чувам от ляво на волана едно ЦЪК-ЦЪК, не спрях да въртя лекичко продължих в същата посока и пак се чу едно ЦЪК-ЦЪК и оборотите паднаха на нула (загасна).
Явно не съм се заслушвал до сега, цъкането, което съвпадна с падането на оборотите идваше от лявата страна на волана, точно так където знам, че са релетата!
Сега направих и връзката, когато един студен зимен ден, бях я запалил на място да загрява и след 2-3 минути(обикновено гасне в самото начало), само бях пуснал парното на 2 и загасна, като отрязана, все едно съм върнал ключа и помпата миг след това спря да работи (заради което си мисля, че не е помпата причината). Не е клемореда , защото таблото не изгасва а светва акумулатора! :wink
Според мен и това, което четох във форума, за да не ме обвиянвате, че само пускам теми, а не чета, проблема може да е в релето на бензиновата помпа, явно при натоварване не прави хубав контакт, 167 ли е?
30 доколкото разбрах е за управлението от екуто?
Минуса на релето обаче минава през имобилайзера и както казава Ваското1 "трябва да се търси минуса". Четох за случай при който проблема е студена спойка на имобилайзера, от там минава управлението на релето на бензиновата помпа(но тогава щеше да ми гасне веднага, може би).
Въпросите към вас са следните:

Може ли проблема да е от кофти бензинова помпа? Мерено е налягане, ок е, но все пак, ако го товари повече тва реле и то да се предава?
Друг вариант е самото реле. Кой номер е релето? 167 ли? Поло 6Н2 (2000г).
Ваското1 казва и за кофти еку, но аз и тук съм подготвен, защото съм пробвал с друго еку заради съмнения и проблема пак е същият, така, че екуто отпада за сега.
Другите варианти са кофти кабели, връзки от еку до релето(релетата).
Имам релета каквито си поискам от един блъснат сеат и мисля, че са същите, така, че мога да пробвам, но само искам да ми кажете, кои релета да сменям!
Сменям наред, хич не ми дреме, само да се оправи колицата. :mhihi
Тази гад ту работи, ту не работи, така, че много прилича на студена спойка, напълно възможно е да реле!
Моля, който има идеи да сподели!
Блгодаря на всички отзовали се! :bowdown




Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: vw polo 1.4 MPI 6N2 - релета - гасне след престой,развит

Мнениеот Somi » Вто 27 май 2014 13:05


Няма логика да е студена спойка от нея колата ще гасне постоянно не само на обороти като въртиш волана.А това с даването на контак и неработеща помпа маи тук е разковничето помпата не спира като направи 3 бара, тя е за време което си е зададено от релето и е константа .Чел съм предните ти теми, огледай масите на двигателя и тези които са ти зад заден ляв стоп о.Виж ги и тези в ляво и дясно под таблото.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI 6N2 - релета - гасне след престой,развит

Мнениеот freelancer » Вто 27 май 2014 13:49


Много ти благодаря Соми и аз ти чета с най голямо внимание и интерес мненията, които уважавам!
Ами забелязах, че след големите дъждове (особено) си гасне и сама дори да не пипам нищо! Паля без да барам нищо и сама си изгасва и светва акумулатора, но не го прави винаги(2-3 откакто почнаха пороите, не знам дали има връзка, но зад десният ми стоп влиза леко вода, има влага, няколко капки, капало е близо да вакуум помпата на централното, там също имам маса, но е по високо).
Имаш предвид, масите, да се губи маса към релето?
Значи пак да питам за да уточня следното много важно нещо:
Според това, което си написал, помпата трябва винаги да работи, когато давам на контакт? Значи не трябва да спира нали така?
Колкото и пъти да давам на контакт трябва да я чувам как жужи?

Гледах масите зад стоповете, мисля, че ти беше писал в друга тема за масите и специално ги проверих, кабелите, болта и подложката са като нови. Зад двата стопа.
Другата маса е на двигателя, от акуто и нея я гледах и е ок. А тези маси зад таблото къде са?
Трябва ли да се сваля таблото за да ги проверя? Къде са тези маси отпред при таблото? Под таблото ли са?
Дали проблема не е в самата помпа? Да тръгва да си заминава и трудно да вдига налягането?
Имам странно поведение и със стрелката на обротомера от време на време(бвано се качва стои като залепена). Преди няколко дена пък не запалих от първият път въобще, припали, но не можа сякаш да реши на колко оборота ще работи и изгасна. Вчера пък беше ок....... Луд станах.
Преди време имах за кратко и само въртене на стартера без да пали, връщам ключа и пали без проблем вторият път.
На няколко пъти ми се случи да ми се нулира таблото и да върти трудно, тва миналата година и тогава набедих стартера (затяга), но може да не е от него. Тогава братовчед ми (електрончик и ел.техник) ми каза, че може също да е маса или букса.
Дали не се базикат датчика на хол или имобилайзера?
Интересното е, че се случва само след престой, но по някой път е доста кратък, от 2-3 часа до ......, правила го е и при позагрял двигател, но 1-2 пъти до сега.
Веднъж,както си стоях на празен ход, загрял двигател чух, как помпата си промени звука, както си жужеше и паднаха оборотите и, звука стана понижаващ се и след това се оправи. Усети се в оборотите.
Веднъж пак подобно нещо, 5 минути след, като съм я запалил, както си работи на празен ход, бях извън колата и изведнъж оборотите започнаха да падат и почти стигна до изгасване, но не изгасна, а си промени звука и отзад на ауспуха започна да пърпори и се оправи след малко.........
Тъпото е, че тва, което прави проблема не се скапва напълно и не могат да хванат проблема по сервизите. Почнах да сменям наред, но и тва не проработи, щото по лесно излиза да си купя направо друг двигател или друга кола направо. :biggrin

Не знам дали има връзка, но и СД то ми не си помни станциите на радиото след като извадя ключа, при следващо даване на контакт.
Друга маса за, която се сещам е тази на скоростната кутия?
Случайно да знаеш буксата на датчика на коляновият вал къде отива?

Блгодаря ти, не знаех, че помпата не спира. Аз си мислех, че не работи, ако има налягане в системата, даже имах и въпрос, как екуто разбира, че има налягане за да не пуска помпата. Ама след ден и половина, да не може да я пусне от първият път доста ме усъмни. :wink
Абе ще го хвана аз виновника, ама доста време ще отнеме. :biggrin
Моля да ми кажеш, къде има маси, за да ги огледам, всичките или тези, които знаеш?
Мерси предварително!

Последна промяна от freelancer на Вто 27 май 2014 14:12, променено общо 1 път.


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: vw polo 1.4 MPI 6N2 - релета - гасне след престой,развит

Мнениеот Somi » Вто 27 май 2014 14:10


От долу под таблото странично близо до кабелите които отиват във вратите, принципно има от дясно не знам при теб може да има и на лявата гайка тя при мен е празна.В преден ляв под калник също има над клаксона се пада гледай за скъсан кабел окисляване.Огледай от това дето си писал за трудното въртене, масата на акумулатора клемата дето е на него нали има една пластмасова капачка под капачката окислява .Помпата не спира от налягане, а е за време всеки път трябва да я чуваш.огледаи и бушоното табло на акумулатора дебелата червена + и също виж я на бушониерата в краката ти .За друго не се сещам.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI 6N2 - релета - гасне след престой,развит

Мнениеот freelancer » Вто 27 май 2014 14:19


Ок мерси много, ще огледам!
Сигурно са под мокета ли? Сваля ли се нещо? Имаш предвид гофрираният маркуч с кабелите нали, там някъде?
Гледах я тази маса зад акумулатора, над клаксона, и тя си е ок!
Остава да видя тези на таблото и тази на скоростната кутия(ще ми трябва канал, вероятно).

Само ако може ми кажи тези на таблото, сваля ли се мокета или нещо?
Зад таблото мисля, че има още, така съм чувал. Като въртя волана чувам, нещо като дращене, явно има разкачено някакво кабелче, но едва ли има връзка.
Сигурен ли си, че помпата винаги трябва да се чува при контакт, колкото и пъти да въртя? Вадя ключа и пак въртя.
На пластмасата на + клемата на акумулатора ми липсва един бушон, но той май е за климатика, аз нямам климатик (10А).
Друго за, което се сещам е престоят, защо го прави, като мине време..... Ако беше маса, нямаше ли да се случва и при загрял двигател?
На мен по ми прилича на помпа, но защо цъка релето. Ако помпата има проблем и тръгва да спира, товари релето може би. Само размишлявам, защото подобно поведение е характерно за бензинова помпа. Един колега е имал подобен проблем само на студен двигател.
Зимата дори и без да пускам нищо, при тръгване ако не форсирам повече гаснеше, тва ако тръгна веднага, ако изчакам 1-2 минути няма проблеми.
Иначе помпата е мерена само на загрял двигател най вече и един път на студен, но тогава не е имало проблем, беше на сервиз.
Имал съм и бедна смес веднъж...., абе много ме съмянва да е почнала да си отива помпата и от там да се побърква релето.


Потребителски аватар
KeyWest88
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 30 дек 2012 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Polo 1.4 MPI 6N2 - релета - гасне след престой,развитие

Мнениеот KeyWest88 » Пет 30 яну 2015 17:56


Колега как се развиха нещата?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 MPI 6N2 - релета - гасне след престой,развитие

Мнениеот freelancer » Пет 30 яну 2015 20:18


Купих си реле 410, трябва да махна едни палстмаси за да го сменя, преди това си купих акумулатор Бош, с чисто нов съм, смених всички вакуумни тръбички по картерната вентилация, чисто нови оригинални, остана ми да сменя последния маркуч от пцв клапанчето до дросел клапата, днес си намерих, пак оригинален.
За съжаление пак гасне, м....а и :censored2 Прави го много по рядко, 4-5 пъти в месеца. Днес примерно, след престой от около една вечер и един предиобед запалих и всичко беше наред, след четири часа пак паля, парното на 2, пуснах фаровете и оборотите се смъкнаха, за момент сякаш направи плах опит да ги задържи и изгасна, всичко свети, парното си духа, паля пак и нямам никакъв проблем.
Не знам дали е релето, но ще пробвам. Чудя се дали не е ламбда сондата, да прави кофти адаптации и да бърка сместа. Може да е слаба връзка по захранването, но защо при второ палене изчезва.Нямам грешки, не ми свети никаква лампа, шах и мат.
Чудя се дали не е и проблем с помпата, да не работи, както трябва от време на време, не знам вече. Ако някой има идеи може да ги сподели, май почти всичко съм пробвал вече. :confused
Според мен проблема се дължи на датчика на коляновия вал! Явно не подава коректен сигнал, има доста симптоми, които сочат към него и много скоро ще го сменя. Ще пиша какъв е бил резулата и ще опиша поведението на двигателя подробно, дано да е там проблема.


djeza
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 30 яну 2015 9:53
Автомобил: vw polo 1.4 16v 75hp
Двигател: AHW
Местоположение: София

Re: Polo 1.4 MPI 6N2 - релета - гасне след престой,развитие

Мнениеот djeza » Пет 06 фев 2015 17:05


Здравеите
Та този проблем с гасненето го имах и аз.Първия път когато угасна,преди това се вклучи звуков сигнал,колата изгасна,поне така си мислех оборотомера на нула и мигаше лампата за маслото.Спрях на аварики,подавам газ и колата се съживи :eek ,гася паля наново и проблеми никакви през целия ден.На другия ден жената отива на работа с колата,и на връщане колата изкасва на светофара.И на другия ден в бокса, на диагностиката се оказва че всички датцици дават грешка,и момчетата жикат тва ниама как да бъде,отвариат капака и като видяха лъснатият двигател иииии.... се почна раскачане на всички букси почистване и пръскане с някакъв спрей,вклучително и бушоните над акумулатора бяха клеасали от препаратите.Тръгвам си аз и циал ден никакжи проблеми не съм имал.На другият ден жена ми пак с проблеми,от ново изгаснала и няма фарове,работят само габаритие.На сутринта паля всичко си е наред,няма проблеми.Но аз гас към бокса-пичовете мигат на парцали,махнаха акумулатора и отдолу под стоиката на акумулатора чистиха някакви клеми ли какво,Провериха релетата ж купето зад бушоните едното даваше някакъв дефект,зглобиха всичко и сега колата е екстра :biggrin .Та при мен се оказа клеасали букси клеми и какво ли не още,от препаратите с които лъскат колите по авто къщите.
Малииии колко дълго стана... :eek


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 1.4 MPI 6N2 - релета - гасне след престой,развитие

Мнениеот georgi_dob » Пон 09 фев 2015 22:34


Колега, мисля си, че успешно можеш да пишеш романи и бестселъри. От рода- "Размисли и страсти" :beer


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 MPI 6N2 - релета - гасне след престой,развитие

Мнениеот freelancer » Вто 10 фев 2015 7:59


Благодаря колега, че сподели за твоят проблем с мистериозното гаснене! :beer
Що бе Жорка, добре го е описал проблема колегата. :th_up
Иначе по моя проблем. За сега спря да гасне, миналия месец 2 пъти. Този все още не е изгаснала. Прави го само в началото и след това няма проблеми. Държа си релето и ако пак го направи ще сменя релето. Направо вече ми писна да се занимавам. :banghead :beat_butt2
Не дава грешки, не светят лампи, не мига нищо. Просто цък и айде.
Иначе преди ми пускаше лампата за маслото от време на време, като изгасне, и при мен така се получаваше. Падат оборотите, за това явно. Светеше ми и ЕPC лампата, сега нищо не свети. Проблема мутира и постепенно изчезва, за това ме съмнява да е виновно релето, защото щеше да прави винаги едно и също, а проблема се променя с течение на времето. Пали си перфектно и след това не гасне, а обикновено при проблем с релето го прави и след това, както при колегата по горе. Пали по трудно след това, ако е нагоряло релето, но знае ли човек, зависи как в дефектирало, то е доста "умно". :mhihi
Също при проблем с релето щеше да ми набива доста грешки, а аз нямам грешки, за което благодаря още веднъж на колегата, който е споделил за неговия проблем с релето! :beer
Поне части за това поло колкото искаш, не са скъпи и при желание и време може да се пробва какво ли не. :mhihi



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта