Polo 1.4 MPI AKK 2000 - гасне при натискане на спир. педал

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 1.4 MPI AKK 2000 - гасне при натискане на спир. педал

Мнениеот freelancer » Съб 12 сеп 2015 11:09


Здравейте колеги, предполагам, че повечето от вас са ми чели темите за проблема ми с нестабилните обороти, по точно за внезапното пропадане на оборотите при консуматори и въртене на волана на студен двигател и то само в началото, предимно, първите 15-20 секунди до минута, като ту се появяваше ту изчезваше проблема.
Появяваше се грешка за въздух от време на време и след смяна на мап и какво ли не още по двигателя, май смених почти половината двигател, се надявам, че съм на път да открия проблема.
Много хора ми пишат на лични и споделят проблемите си, както и търсят мнение за това онова, за което им благодаря. Казвам го, защото един колега наскоро се съмняваше дали не му дърпа въздух от сервото, пак с подобен проблем.
Та реших и аз да пробвам как стоят нещата при мен.

Паля на изстинал двигател, но предполагам не напълно, колата беше карана преди 2-3 часа и е била загряла напълно.
Паля и започнах да помпя с педала на спирачките и оборотите започнаха да пропадат, притръсква, около 300-400 надолу.
Забелязах, че паля по някой път с натиснат педал на спиракчата, но по някой път не паля, не съм обърнал внимание.
Помпя аз енергично педала и двигателя претръсква и със загряването ефекта започва да става все по незабележим, колкото по студена беше толкова е по силен ефекта.
Този път запалих без да натискам педала на спирачката и всичко си беше наред и след това при натискането се получи ефекта с пропадането на оборотите, не е гаснела но оборотите отиваха надолу.
Това упражнение го направих без да пусакм абсолютно нищо, даже и фаровете не бях пуснал, после ги пуснах и ефекта пак се появи в лека степен, което означава, че при повече консуматори ефекта ще е по изразен.
Естествено проверих тази част, която излиза от цилиндъра на сервото до всмукателния колектор, гледам и всичко ок, обаче, като опипах края на пластмсовото маркуче, това което отива към цилиндъра открих една хубава цепка. :mhihi
Пипам аз и не вярвам на пръстите си, маркуча накрая сцепен и то на много кофти място, което не може да се забележи по никакъв начин, само с напипване.
Другото, което забелязах е, че след около половин час престой педала става твърд, значи губи вакуум.
След това навих малко изолирбанд на тръбичката и ще видим какво ще стане, защото може и е много вероятно и клапана да е забил отворен и от там да изпуска също.
Мисля, че сервото си работи нормално, защото колата си спира и педала не е твърд след, като заработи двигателя.

Ако някой има опит или може да ми помогне със съвет ще съм му много благодарен!

Последна промяна от freelancer на Пон 14 сеп 2015 17:51, променено общо 1 път.




Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000 - въпрос за сервото на спирачките

Мнениеот Sstefaan84 » Съб 12 сеп 2015 21:48


Пробваи да загасиш и да даржиш спирачка, при мен след 3-4сек педала се втвърдява. Значи има изпускане, след като загася при отворен капак и глава под него се чува свистене за секунди.
В момента нямам време да поровя от каде е.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000 - въпрос за сервото на спирачките

Мнениеот freelancer » Нед 13 сеп 2015 11:17


Мерси Стефко, обади се, ако минаваш през Казанлък за по бира! :beer
Ще пробвам и това, което ми каза, но аз имам доста брутално развитие на нещата и така, като гледам няма шанс да получа съвет от човек, който си изкарва хляба с това, поне съвет, не да прави колата! Явно ще си правим колите сами, но каквото такова.

Какво се случва при мен сега, днес направих няколко проби.
Бях залепил цепката преди щуцера, не е много голяма, си е цепнато. Сложих още изолирбанд и внимателно го притиснах, да не счупя щуцера.

Значи проблема е следния:

При по дълго помпане на спирачката в един момент оборотите се сриват и изгасна двигателя!!!!!

Беше почти загряла, около 70 градуса, без нищо пуснато, помпя, като изоглавен педала и усещам леки вибрации, празният ход е леко неспокоен, след по дълго помпане, оборотите се сринаха и изгасна! :biggrin
Реших, че е съвпадение, защото и помпата се чува да жужи, още не съм я сменил, но пак при натискане продължително педала на спирачките оборотите паднаха и имаше претрисане.
Няколко пъти повторих процедурата и открих, че натискането на спирачката влияе на оборотите!

Въпросите ми са следните:
Ако възвратният клапан е наред и пуска само в едната посока, ще влияе ли спирачката на оборотите дотолкова, че да изгасне двигателя?
Явно се бърка вакуума и МАП сензора и от там обеднява сместта дотолкова, че да не може да си държи празния ход или причината си е просто бедна смес от нещо друго?
Без да натискам спирачката си държи перфектен празен ход, с консуматори нямам проблем, вчера пак правих подобни процедури и нямаше такъв проблем на загрял двигател, явно не го бърка вакуума толкова.
Ако възвратният клапан е наред, а проблема е по серво системата, пак ли ще влияе така на работата на двигателя, т.е. ако мембраната на цилиндъра е спукана или някое уплътнение изпуска въздух, или има въздух в системата?

Педала след 30 минути е твърд, като запаля и омеква, не се вдървява след многократно натискане.
Забелязах, че след многократно натискане на педала на спирачката, помпане, в един момент се чува едно свирене, все едно изпуска някакъв дюшек, чува се около педала.
Спирачките работят, колата спира, но мисля, че не са особено чувствителни, нямам база за сравнение, не съм сменял спирачната течност, но това едва ли има връзка със споментото по горе.

Благодаря за вниманието, много сте отзивчиви! :love.vwclub :love.vwclub :love.vwclub :love.vwclub :love.vwclub :love.vwclub :love.vwclub



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта