Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки РЕШЕН

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки РЕШЕН

Мнениеот freelancer » Пет 06 ное 2015 17:54


Здравейте колеги!

Пускам поредната тема за гаснене и прекъсване, но сега нещата търпят обрат, за съжаление в негативна насока, положението се влоши.
Кодове за грешки:
Address 01: Engine Labels: None
Part No: 030 906 032 BD
Component: ME7.5.10 3176
Coding: 00021
Shop #: WSC 00788
VCID: 4D918FBF8724C5762F5-5072

8 Faults Found:
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1136 - 35-10 - System too Lean - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - Intermittent
16686 - Cylinder 2
P0302 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96)
P0106 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 35-00 - Incorrect Flow

Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 6Q0 909 605 A
Component: 1C AIRBAG VW5 03 0004
Coding: 12611
Shop #: WSC 00788
VCID: 3561C75F0FB4ADB6775-5072

1 Fault Found:
00655 - Seat Belt Tensioner Igniter; Passenger Side (N154)
32-10 - Resistance Too High - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 6N0-920-xxx-17.lbl
Part No: 6N0 920 804 E
Component: KOMBIINSTRUMENT BOO V06
Coding: 00141
Shop #: WSC 00186
VCID: 306FF64BF0D6889E243-5072

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN
Coding: 00020
Shop #: WSC 00788
VCID: F0EFB64BB056489EE43-5072

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 6X0-953-257.lbl
Part No: 6X0 953 257
Component: IMMO 0003
Coding: 00001
Shop #: WSC 00050
VCID: FDF19F7FF70435F67F5-49D8
WVWZZZ6NZYY630595 VWZ1Z0Y0447133

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
65-10 - Unauthorized - Intermittent

След изчистване на грешките продължи да гасне, ако двигателя не е загрял напълно!

Дългосрочните корекции по ламбда сонда 0,2%
Краткосрочните корекции бяха забили на 25% !?
След, като двигателя загря напълно сондата започна да цикли нормално!?
Първо си стоеше на 25% на празен ход и не мърдаше, а двигателя вече си беше загрял на 90 градуса, след известно време отиваше на 0% и от време на време на - 6,7 или 8 процента, но предимно си стоеше на 25% и на положително стойности.
Пак повтарям, че след, като загрее хубаво двигателя сондата започна да си цикли нормално.

По идиотското е, че сутринта нямаше изгасване, това при напълно изстинал двигател, а почва да го прави след престой от няколко часа, когато двигателя е леко поизстинал.

Или ламбдата е сдала багажа или дърпа от някъде въздух.
Вакуума беше стабилен 250-300мбара.
Атмосферното налягане около 1000, МАП сензора показваше 960 мбара.

Последна промяна от freelancer на Вто 22 дек 2015 12:03, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне КОДОВЕ ЗА ГРЕШКИ!

Мнениеот freelancer » Пон 09 ное 2015 21:28


След изтриване на грешките се появи само тази грешка!

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent

Едното кабелче на ламбда сондата, черно е леко чукнато и се вижда жичката, извадена е съвсем малко, напълно възможно е да губи връзка.
За съжаление софта или кабела е малко куц и не можах да намеря напрежението на подгрева, в сайта на Рос-Тех за тази грешка дават проблем в подгрева, както и да е мисля да сменям сондата и без това е на 156 000 километра, точно толкова и дават, като живот.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне КОДОВЕ ЗА ГРЕШКИ!

Мнениеот инжектопляктор » Пон 09 ное 2015 22:07


Подгрева се мери с мултимер като съпротивлението на нагревателя е описано в Аутодата. :c020


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Пон 16 ное 2015 8:53


Смених ламбда сондата с чисто нова Бош, за моя двигател. За сега проблем няма, уж. Не ми излиза грешка за бедна смес и ламдата си цикли вече нормално.
Остана да видя, какво ще ги правя другите грешки за канистър клапана и за мап сензора?!
Това клапанче може ли да се изчисти, защото в Рос Тех, казват, че причината за тази грешка е задръстен клапан за вентилацията на резервоара!?
Иначе клапанчето си трака.
Мисля, че грешката за МАП сензора се дължи на проблем с клапанчето.
За сега съм изчистил грешките и ще видя дали ще се появят отново и след това ще видя какво ще правя. По принцип не ми се иска да изолирам клапана.
Иначе на празен ход ми дава стабилен вакуум, точно 300mbar, което мисля, че е нормално?


goforit
Мнения: 89
Регистриран на: Чет 19 юли 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот goforit » Пон 16 ное 2015 9:38


Можеш да изчистиш мрежичката на клапана, иначе не се отваря. Мен ми даваше такава грешка, когато ми беше затапен маркуча към клапана, така че може нещо някъде да ти е запушено или да смуче въздух от там.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Пон 16 ное 2015 13:11


Мерси за отговора брат, ама това клапанче е различно при полото, при сеата се вади от едно канче и може да се види мрежичката, а при мен изглежда капсуловано от двете страни, огледах го и си мисля, че ако го напъна ще се развие, нямам идея, но и буксата за захранването ми изглежда малко странна, не е, като другите.
За сега мисля да не го базикам, а да си намеря от някъде друго и да пробвам на него, дали ще се отвие.
Не знам колко струват новите и дали въобще ги предлагат, но едва ли ще е по евтино от 60-70 лв.
Вече направо ми писна да хвърлям пари по това поло. :mhihi
Все едно има система за саморазрушение, която се е задействала. :icon_lol


goforit
Мнения: 89
Регистриран на: Чет 19 юли 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот goforit » Пон 16 ное 2015 14:48


Сега погледнах снимки и наистина е различно. Сори, мислех, че е същото ( те пък защо са ги сложили различни :D ). Е поне да ти кажа, че при мен и със изолиран клапан нямаше промяна в работата на двигателя, само записваше грешка. Ако нямаш други проблеми може да го оставиш да се саморазруши :D

Сподели като минат малко километри с новата ламбда дали има някаква промяна с гасненето :)
Успех


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Пон 16 ное 2015 15:31


Мерси за пожеланията и съпричастността! :mhihi
Работя по въпроса, не съм спирал, вече 3 години. :icon_lol
Сега с кабела под ръка имам нови теми за размисъл. :c020
За сега с новата ламбда при палене, ако веднага пусна парното на макс стрелката на оборотите пада, горе долу към средата, но не гасне, задържа си ги.
Не съм нулирал настройките на компа, защото не знам от къде, но след известно каране съм сигурен, че ще се адаптира.
Забелязах обаче, че при загрял двигател и на място, от време на време стрелката на оборотите ми пада леко и пак се вдига, получава се, когато цъка клапанчето, не е в някакъв интервал, нито го прави винаги, много странни проблеми имат тези двигатели.
Та за това съм насочил внимание към клапанчето, мисля, че има и други грешки свързани с него, ще видим. От Рос-Тех и не само обаче са категорични, че при тази грешка, най вероятния проблем е в самото клапанче, забива. Това, че цъка, обаче поне е признак, че има захранване и се управлява от компа.
Ако клапана е забил в затворено положение може и да няма проблем, но е по интересно ако е забил отворен, тогава се чудя какво ли ще стане?
Може би двигателя ще смуче парите от резервоара веднага след запалване, май ще му дойде в повече сместта, или?


goforit
Мнения: 89
Регистриран на: Чет 19 юли 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот goforit » Пон 16 ное 2015 16:20


Интересни разсъждения :) не съм се замислял за това.
Аз единствения път като ходих на диагностика, първото нещо, което "майстора" направи е да затапи маркуча от тоя клапан. При мен тоя маркуч е вкаран след дросела (не знам при теб да няма разлика и в това ) и ако смуче въздух от там се сещаш какво ще се случва :)

Не съм нулирал настройките на компа, защото не знам от къде, но след известно каране съм сигурен, че ще се адаптира.

Като изтриеш грешките се нулира :) След това почва да се адаптира наново :)
Може да пуснеш една адаптация на дроселовата клапа. Мисля, че беше 60 канал. Ама аз не съм видял файда от това :) Сигурно се адаптира достатъчно бързо и сама :D


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот i.e.i » Пон 16 ное 2015 16:40


Като изтриеш грешките се нулира


Май не.


goforit
Мнения: 89
Регистриран на: Чет 19 юли 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот goforit » Пон 16 ное 2015 17:00


А как ?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Вто 17 ное 2015 8:06


Клапата не се адаптира сама! Проверено на 100%!
Първото нещо, което направих е да пусна адаптация, да, на 60 ти канал, Engine->Basic Settings.
След чистенето на клапата започна да се форсира, като болид при студено палене и не само, полу-загряла, вдига обороти и гасне веднага. След адаптацията се оправи.
Между другото с новата ламбда сонда съм минал към 200 километра, в събота ходихме на екскурзия до В.Търново и тази сутрин, пускам парното на 4, паля, пускам фаровете, завъртях леко волана, съвсем леко и ........ ИЗГАСНА! :cry
С новата ламбда сонда колата върви много по-добре и се усеща, има повече мощност, реагира много по добре на педала на газта и динамиката определено се подобри чувствително, но пак си гасне, студена и при първо палене, иначе върви, като изстребител.
Направо нямам думи!
Гасне си и тва е.
Тези дни ще я гледам за грешки, а през уикенда ще я гледам на студен двигател, вече се съмнявам в инжектори или клапан, ще прегледам свещите и ще измеря компресията, заради онези грешки с мисфайърите.
Ама вървенето след това не се връзва с инжекторите и клапана, защото не забелязвам да имам понижена мощност.
Логиката ми е, че точно на 2 ри цилиндър, където дава мисфайър е тръбичката на канистър клапана!
Както вече споменах, когато е загряла и постои, след, като я запаля на празен ход от време на време има едно прекъсване, падат оборотите на половина, претръсква и пак се вдигат, не гасне, но прекъсва и ..... не го прави постоянно, а от време на време, когато и е кеф, разбира се. :mhihi
Вече толкова съм инвестирал в тази кола, че съм решил да я правя, просто нямам избор. Това го казвам, ако някой ме мисли за луд! :icon_lol
Това е положението за сега, ако има развитие ще пиша.
Ако някой може да ми помогне с нещо, поне с грешките да пише, ще му бъда благодарен!
Ще публикувам новите грешки тук, на "стената на плача". :biggrin
Открих нещо много интересно!
За мисфайъра на 2-ри цилиндър от Рос-Тех за възможни причини дават:
Possible Causes

Ignition system
Fuel injectors
Fuel pressure
Running out of fuel
EVAP canister purge valve
Evaporative emission system
Low compression
Base engine problems
Controle Module damaged
Тези дни ще направя следното: Дърпам маркуча от дросела, затапвам тръбичката на дросела, а маркуча ще го оставя да си виси свободно и да видим какво ще стане, ако празният ход се стабилизира след тази интервенция сменям клапана, купувам си ново клапанче и го сменям.
Ако е от това проблема, направо ще си умра от смях. :biggrin
Ясно е, че грешките са свързани и излиза, че точно този клапан е връзката за мисфайърите, мисфайъра на 2 цилиндър и недействителния сигнал от МАП сензора, който между другото се намира пак там. :c020
Това обяснява и странното пропадане на оборотите след загряване на двигателя и кратък престой.
Ще проверя и ще пиша какво е станало. :c020


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Вто 17 ное 2015 21:36


Малко развитие по драмата с гаснещото поло.
Днес след работа, вече я разглобявам за норматив, свалих филтъра, извадих маркуча на канистър клапана, затапих тръбичката към дросела, запалих и като пуснах парното изгасна, запалих завъртях волана и пак изгасна, явно НЕ е от клапанчето.
В неделя изчистих грешката за ламбдата, адаптирах клапата и днес, след проверката на канистър клапна я закачих отново и познайте каква беше грешката?!

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent

Да, пак ми дава грешка за ламбда сонда, вече с чисто новата ламбда сонда Бош!
Старата беше доста побеляла и бях почти сигурен, че най после съм открил проблема, но уви. :censored2
След проверката на канистър клапана пръсках за въздух с карб-клийнър и промяна никаква, окъпах колектора и по едно време започна да дими и спрях с теста. :icon_lol
Забелязах, че тази грешка за канистър клапана излиза, когато прехвърлям каналите през Ваг-Кома, иначе не излиза.
Правих проверка и само на контакт и очаквах да ми даде грешка за датчик на колянов вал, нали, когато не работи, дава грешка, ами няма такова нещо, не дава грешка, не знам дали това е нормално.
Тази ламбда сонда бушон има ли, няма ли? Какво да проверя? Знам, че подгрева минава през главното реле?! Да пробвам с друго реле?
Да не е бъгясала компа и да не се вижда ламбдата? Имам и друг комп, от сеат е, ама пак става.
По откачена история от тази не съм виждал. :screwy
Гати колата, гати и чудото.
Дайте някакво предложение, че ми идва да и драсна клечката вече. :newsm66


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот lent » Вто 17 ное 2015 21:52


Насочи се към регулацията на празния ход,ламбда сондата си я сменил малко напразно,сигналът и не е основен параметър при работата на празен ход и от нея не може да ти гасне колата,особено пък при студен старт!
Не закачай датчика за обороти на коляновия вал!
Дроселовата клапа смени ли я с нова или още не си?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Сря 18 ное 2015 8:07


За гасненето от сондата колега не си напълно прав, може да гасне студена, ако има прекъснат подгрев на ламбда сондата, но по принцип го записва, като отделна грешка!
Преди да сменя сондата, самата сонда стоеше статична на 25% и почти не мърдаше, сега новата сонда си прави хубава синусоида, поне това ми показва Ваг-Кома, който ползвам. Със сигурност сондата е заминала, мога да пусна и снимка, цялата е бяла, а и дават около 160 000 км живот, на толкова почти е и колата.
Сменял съм дросел клапата с друга, втора употреба, запазена, поне така каза майстора, който ми я смени. Дросел клапата се адаптира успешно, изписва ми, че всичко е ок!
За да дам 600 лв за нова клапа, трябва да съм напълно убеден и сигурен, че проблема ми е от нея, а тя с нищо не показва, че има проблем, как да дам една камара пари за нещо, което явно работи?!
Как да разбера дали работи това митологично създание?
Имам 2 клапи, старата ми също се адаптира без проблеми, а и след първото гаснене, по някой път второто, повече не гасне, държи си празния ход без проблеми!
Имах периоди в, които въобще не гаснеше и сега от време на време не гасне, забелязах, че ако откача акумулатора за известно време след това не гасне, не знам, може и да е съвпадение.
Много трудно ми е да повярвам при тези условия, че трябва да дам едни 600 лв за нова клапа, ама много. :c020
От четенето по проблема и грешката, която ми дава разбрах, че подобна грешка може да се дължи и на губене на вакуум, ама вакуума ми е стабилен 300mbar на празен ход!
Видимо стрелката на оборотомера не се клати, но на ВАГ-КОМ забелязах, че се менят оборотите между 800-840.
По едно време се стабилизирват на 800.
Следващото нещо, което ще пробвам в домашни условия е дали дърпа въздух от сервото. Като напомпя педала на спирачката и го задържа се чува едно свирене!
Ще изолирам сервото през уикенда и ще пробвам да видим какво ще стане.
Регулацията на празния ход съм я отработил, какво ли не съм сменил. По скоро бих сменил МАП сензора с чисто нов, макар, че имам 2 и съм пробвал с 3, но не чисто нови.
Мерси за коментара! :beer



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта