Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки РЕШЕН

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
fenas
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 13 ное 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот fenas » Сря 18 ное 2015 12:24


Мойто поло не е гаснело. АУД е мотора на газ. Но през лятото имах проблем с инжекторите но се оправи с 100 октана и добавка.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Сря 18 ное 2015 22:21


За тези, които ми следят темата. :biggrin
Днес добрата новина е, че след поредната диагностика, отново съм напред с 20лв и назад с една грешка, тази за ламбда сондата вече не се появява, но светна лампата ЕРС и грешката беше за МАП сензора.

16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96)
P0106 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

Обмислям закупуването на чисто нов МАП, нищо, че имам 2, но втора употреба!
Според мен проблема с тези мапове е, че ги бият газовете от колектора и след време се скапват, при следващите модели има маркуч.
Някоя Хелга, завършила икономика е решила, че липсата на маркуч ще спести доста разходи.
Друг вариант е нещо да базика вакуума, но защо тогава грешката се появява от време на време, ако беше сервото, което най много ме съмнява, щеше да изкарва грешка след всяко натискане на педала на спирачката.
Дали самият педал на газта не прави някакъв проблем и да прекъсва?!
Ако някой има идеи освен МАП-а или дросела, какво друго може да доведе до сигнал на МАП-а, който е извън нормите да сподели.
Характерно за тези МАП-ове е, че не се развалят, прекъсват, а си изместват характеристиките и бъркат сместта.
От инжектори може ли да ми извади такава грешка?
Съмнява ме, че е записало грешката, тъй като стисках маркучетата за вакуума същата вечер, особено този от ПЦВ клапана, който го играе нещо, като импровизиран ЕГР, другите двигатели си имат ЕГР, метален с контрол от екуто и мисля, че точно това клапанче бърка нещата и заради него ми записва грешката за МАП-а.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Пет 27 ное 2015 9:36


Повдигам темата с надеждата някой да се закачи и да даде някакъв съвет, нали за това е форума?! :mhihi
Моля, за което Модератора да ме извини. :c020

Тази сутрин паля вдига обороти 1000, държи ги стабилни, запалих с пуснати консуматори, парно на 4 степен, пуснах фаровете, врътнах волана, даже запалих и с натиснат педал на спирачката!

Всичко наред, пали си перфектно, оборотите не трепнаха, държи ги стабилно, викам си, "Ей дойде му края на пустото гаснене, да го ...... :censored2 ".
Двигателят си работи без да тресе, трепери и т.н., без никакви симптоми, че има някакъв проблем!
Излязох навън да дръпна една цигара с кафенце, почти я дръпнах, значи около 3-4 минути и ей така, като на шега, както си работи двигателчето и се сещате, какво се случи....... :icon_lol
Изгасна си, просто си изгасна :h020

След това обаче има и продължение.
Запалих пак и както си работи започнаха да падат оборотите на моменти, но по-скоро епизодично, на моменти, отколкото в някакъв точно определен интервал.
Работи си и трррът, падат оборотите по-средата и пак се вдигат, не гасне, но претръсква!?
А сега де?
Имам Ваг - Ком, но все пак не мога постоянно да се разхождам с кабел и лаптоп под ръка. :icon_lol
Ще я погледна да видя, какви грешки е записала, но те едва ли ще са по различни от предходните, които съм публикувал в предишните коментари.
Ламбда сондата я смених с чисто нова Бош, обаче пак ми дава грешка за проблем с ламбдата, за която пък Рос Тех дават, че може да се дължи на проблем с подгрева на ламбдата.
Може ли от прецакан подгрев да прави такива номера, да дави?
През почивката ще разкача буксата и ще меря подгрева, този, който идва от двигателя, ясно е, че сондата не би трябвало да има проблеми, нали е нова, за това може би захранването се дъни.

Доколкото разбрах трябва да имам 12 волта и съпротивление около 8-9 ома на подгрева от двигателя?

Някой може ли да ми помогне?
Ако имате някакви идеи, моля да ги споделите, проблема е много странен, направо съм се побъркал с тази кола. :scare3


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Пет 04 дек 2015 9:00


Както обещах, продължавам да пиша по темата!
Преди няколко дена си поръчах вакуумния маркуч от сервото с клапанчето и след, като го монтирах, изчистих грешките и адаптирах дросел клапата, полото си оправи празния ход. :smile
Вече няколко сутрини я паля с всички консуматори и гасненето и претръскването изчезна.
Старият маркуч се беше сцепил точно на щуцера, там където влиза в серво усилвателя. Толкова време никой, не го е забелязал, но аз го открих с напипване. Бях го увил с изолирбанд, временно, но вакуума там е толкова силен, че освен подмяна, друг начин няма.
След, като си купих кабел и започнах да диагностицирам полото с Ваг-Ком, постоянно, се насочих в търсене на въздух, а и при натискане на педала на спирачката двигателя, докато беше студен или в процес на загряване се опитваше да гасне или изгасваше.
Много съм щастлив! :icon_lol
За всеки случай си поръчах и серво усилвател, май ще ми стои за резерва. :mhihi
Чукам на дърво сагата с прословутото гаснене да се окаже от този маркуч и продължавам да тествам.
След толкова гаснене вече ми трудно да повярвам, че това е бил проблема, който ще се окаже доста прозаичен, както и предполагах. :c020
Ако се оправи колата ще пусна една обширна тема със снимки и видео, най-вече на виновника, вакуумният маркуч към сервото на спирачките, който ми излезе златен! :beat_butt2
Абе, както се казва: "Да сме живи и здрави, другото се купува". :a045


goforit
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 19 юли 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот goforit » Пет 04 дек 2015 9:22


Ее, колега :)
А дано това да е. Пусни снимки на сцепения маркуч да видим :) Как се насочи с ваг ком-а, че дърпа въздух ? Живи данни ли гледа или по грешките ?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Чет 17 дек 2015 7:57


Сигурно сте решили, че съм си оправил колата със смяната на маркуча към сервото????? :mhihi
И аз така си мислех, но на следващия ден след кратката ми радост се оказа, че проблема не е решен и колата гасне на поразия. :biggrin
Все пак обещах да пусна снимки на маркуча и на ламбдата :
Изображение
Това е и сигурно работещата ламбда сонда, като снежанка е, след може би на 160 000 км.
Изображение


Тази неделя вкарах колата в гаража и започнах с ремонта, разкачих всичко около и над колектора.
Ето това е двигателя без колектора
Изображение
Тука са отворите на главата, след, като ги излъсках с карбуратор клийнър, защото имаше мазни кръгове или части от окръжност, най вероятно, там от където е смукало въздух, на единия смукател по опръстена имаше пясъчинки или някаква мръсотия. Пръстените бяха доста свити и сплескани, под нивото на окръжността, в която лягат.
Абе с една дума, кофти, но нормално за 15 години, няма и как да бъде.
Изображение
Свалих колектора и доста време си поиграх да го изчистя с обезмаслители и вряла вода, стана, като нов.
Ето тук колектора вече с новите пръстени "Виктор Райнц" оригинал с холограма на пликчето, от Авто +. :beer
Личи си, колко са по дебели и широки.
Изображение


СЛЕД СМЯНА НА О - ПРЪСТЕНИТЕ вече има стабилен празен ход, но ми се появи едно претръскване това лято, като започне да загрява.
Сигурен съм, че за съжаление имам 2 проблема и единият поне го реших, защото грешката за МАП сензора вече не ми я дава и определено не гасне студена!
Сменете си О-пръстените колеги ако имате подобни симптоми, може и да е от тях.

Последна промяна от freelancer на Сря 23 дек 2015 13:17, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Чет 17 дек 2015 21:28


Проблема ПРОДЪЛЖАВА! При загряване, т.е. преди да стигне 87 градуса от време на време претръсква и в този момент ми дава следната грешка, още, като претръсне веднъж и веднага записва :

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent

Явно не е излекувана напълно! Това се получава само на празен ход.
Прави го на моменти и към този момент сондата показва 25 %, явно проблема не е само от въздух, а има и нещо друго, може би подгрева към сондата, защото сондата е чисто нова.
В момента, в който претръсква процентите стават 0.00!
Може би прексъва сигнала към компа някъде.
Утре ще видя дали имам подгрев или нямам, най вероятно на моменти изчезва, кофти букса или нещо друго, може и в релето да има проблем.
Поне гасненето изчезна!
Продължавам с решаването на проблемите. :c020

Ако някой може да ми прати схема или да ми каже къде и какво да проверя ще съм му много благодарен, ама надали. :c020

Последна промяна от freelancer на Пон 21 дек 2015 15:56, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Пет 18 дек 2015 9:12


Дава ми грешка за ламбда сондата, тази която съм пуснал на горния коментар.
Тази сутрин я закачих да проверя подгрева, ами има си подгрев и нямаше никакви проблеми. :confused
На блок 030 в Measuring settings имам поле с 111, като първата е за подгрева. Първата единица се сменяше на 0 и 1, 1-но и 0, задържаше повече на 1. Температура на антифриза -3 градуса, ламбдата бързо си влезе в регулация и нямаше забиване на 25%, всичко си беше наред.
Поредната главоблъсканица с тази кола, тука има, тука нема. :mhihi
Грешката е от време на време и явно всичко си работи. Как ще разбера от, къде идва проблема не знам. Мисля да купя един контактен спрей на Вюрт и да напръскам всички куплонзи на ламбда сондата, ще пробвам и с другото реле 410, което имам, тъй като подгрева минава от там, може и там да се дъни сигнала.

След, като стои на празен ход в по студеното време сондата най вероятно се охлажда поради проблем може би в подгрева и преминава в Open loop и компа спира регулацията.
В един момент, ако я задържа за подълго на празен ход, сигнала към ламбда сондата изчезва, ако я изфорсирам за момент се появява вдига до 25% и пак изчезва.

Да не би да смуче още въздух?
Грешката е за проблем в окабеляването, но тия 25% на шорт трима ме притеснява и още повече, яе ако натисна педала на газта и започват да падат.
Не ми достига въображението от къде ще смуче въздух, някой има ли по богато въображение, да обогатим малко сместта? :biggrin

Жалко, че няма хора, които са наясно за да помогнат!
Иска се мерене, защото не мога да открия на кой канал се вижда волтажа на проклетата сонда, има една клетка с 0 волта и може и да е тя, ще меря с мултицет.
Какъв трябва да е волтажа и съпротивлението?
Искам да меря буксата от компа?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки.

Мнениеот freelancer » Вто 22 дек 2015 12:02


Проблема с гасненето на студен двигател е РЕШЕН!
След смяна на О-пръстените на всмукателния колектор.
Вече нямам проблеми на студен двигател, остава проблема с ламбда сондата, който е "от време на време" и е на топъл/загрял двигател, на празен ход, да ми е гадно.
Най-вероятно е някаква слаба връзка някъде по кабелите.
Работя по въпроса. :c020

Между другото, ако някой може да ми помогне с информация, какво и къде да измеря, ще съм много благодарен!
Мисля да си намеря от някъде Аутодатата, предполагам, че я има някъде в нета, безплатно. :mhihi


Потребителски аватар
deforse
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 12 май 2015 15:42
Автомобил: VW Polo 6N2 1400 MPI
Двигател: AKK - 2000

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки РЕШЕН

Мнениеот deforse » Вто 25 авг 2020 14:08


Здрасти колега,
реши ли проблема със сондата? Аз упорито ходя по твоите стъпки и съм се видял в чудо. :)
Днес достигнах до информация за втори сензор, отчитащ атмосферното налягане, който пък се оказва референтен за МАП-а във всумактелния. Него ровил ли си? Само да намеря малко време и ще я закача на VCDS.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки РЕШЕН

Мнениеот freelancer » Чет 27 авг 2020 15:18


Здравей колега!
За мен този двигател има софтуерен проблем, другият вариант е да дърпа въздух от тенджерата на сервото, бях купил и това, но така и не го смених. Има вариант и да е нещо свързано с датчика на коляновия вал, но не е давал грешка, друг вариант е зацепването на ангренажа, дали е направено кадърно, кой знае, но пак щеше да даде грешка!
Не е проблемът нито в сондата, нито в мап-сензора, от тях не гасне! Може би иска нов дросел, но смених два, втора употреба, проверявани са и не са давали грешки!
Вече колата не е при мен и нямам наблюдения, но забелязах, че при Голф 5, 1.4 75 к.с. 16в, дроселът след изгасяне на двигателя се наглася, чух такъв шум.
Да чукна на дърво двигателят си работи, като по учебник, няма колебания в оборотите, каквото и да пускаш и да въртиш, няма гаснене, така, че ако искаш да си решиш, този странен проблем направо се ориентирай към закупуването на друга кола и много скоро ще забравиш за всичките глупости, това е оправията!
Имам и МАП и сонда, имам и серво, така си стоят, имам и друг компютър, с друг код на двигателят, пак същата история.
Между другото, след ровенето по моя и други двигатели забелязах, че тези АКК имат предшественик, на който липсва едната тръбичка в дросела, тази с клапанчето. Първо, като са започнали да ги правят се е получило така, че влагата в кутията за маслените изпарения е замръзвала и с блокирала картерна вентилация си е изплювала маслото през щеката, тогава слагат втора тръба на дросела с клапанче да дърпа влагата по-добре, но нещо са се осрали със софта, защото по този начин вкарва въздух допълнително и обеднява сместа. От там мисля се получава този ефект с гасненето и нестабилния празен ход.
Или е това, или нещо не може да си нагласи дросел клапата преди запалване, не затваря дросела поради някаква причина, което си е пак проблем със софтуера.
Този проблем е решен при следващия междинен модел с код на двигателя AUD!
Ако гурелът ти е АКК, не се занимавай, продавай я или си я карай с проблема, аз не бих се занимавал повече, какво ли не смених, колко ли пари не хвърлих и пак същата история, по някой път, особено зимата си работи перфектно, като стопли времето и се насира, сменил съм 3 температурни датчика във връзка с това поведение и пак същото.
Продавай я тая кола и си гледай кефа или я карай, докато спре и директно на моргата за желязо. :bishop
:beer


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки РЕШЕН

Мнениеот freelancer » Пон 31 авг 2020 9:57


Колега, конкретно за този проблем със сондата, причината беше PCV клапанчето, някой майстор в сервиза му беше пробил с отвертката мембраната и от там се получаваха тези аномалии в показанията на сондата, дърпаше въздух.


Потребителски аватар
deforse
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 12 май 2015 15:42
Автомобил: VW Polo 6N2 1400 MPI
Двигател: AKK - 2000

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки РЕШЕН

Мнениеот deforse » Пон 31 авг 2020 13:57


Аз този клапан директно го разкарах вече. При надуване и от двете му страни си диша. Отдавна не е еднопосочен клапан. В момента имам други съмнения. От долната страна на всмукателния колектор има друга мембрана с капачка, на две рапидки. Сегашното ми подозрение е, че от там може да дърпа въздух. А това е място, което не виждаш и не сервизираш. Вчера пак свалях дросел и колектор за проверка и всичко си е добре. Ще я затапя тая мембрана временно и ще видя показанията на ламбдата и ще пиша.
П.С. Добре си направил, че си го разкарал. И аз ще го напрявя, но няма да е в този момент.
Поздрави!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - гасне кодове за грешки РЕШЕН

Мнениеот freelancer » Вто 01 сеп 2020 12:53


Клапанът се проверява, като му запушиш с пръст единия отвор и надуваш през другия, не трябва да издиша!
Знам го това клапанче на колектора, има го на снимката, която съм публикувал, но ако сваляш колектора ще е трудно да го надуеш, за да го изпробваш. Моето го огледах и си беше доста плътно затворено, не мисля, че проблемът е там.
Какво показва сондата? Ако се мъчи да компенсира с горивото, да вдига адаптациите на 25%, значи смучи, после излиза от ламбда регулация, спира да работи сондата след около 20 секудни, това си спомням.
На теб гасне ли ти?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта