Здравейте колеги,
От една седмица съм собственик на Поло 1,4 MPI 2000 г. 60 к.с. номер на двигателя АКК 146117.
Прекарах няколко дни в четене на коментари относно моят проблем, но не намерих абсолютно точен отговор за това реших да се регистрирам и да се опитам да ви направя поне за малко съпричастни, за което Ви благодаря предварително.
Сега ще опиша накратко проблема:
След, като закупих колата я закарах в сервиз за пълно обслужване. Смених ангренажен ремък, обтяжна ролка, водна помпа, пистов ремък, филтри(въздушни и маслен), масло и помолих майстора да почисти също така и прословутата дроселна клапа, която си беше омазнена. След интервенцията в сервиза открих на следващата сутрин, че колата гасне на празен ход на място, при първото палене за деня, след 10-тина секунди при студен двигател и загасва веднага, когато включа някакъв консуматор също при студен двигател, примерно фаровете или вентилатора(нямам климатик) оборотите и на празен ход са 900 - 1000 при студен двигател и пак 900 при загрял двигател,в движение на свободна скорост 900.Интересното е, че ги държи 900(горе долу стабилно) и в един момент падат и загасва, все едно някой и дърпа шалтера. В движение или след като е карана преди 1-2 часа не прави проблеми. Примерно ако я оставя за 5-6 часа при около 10 градуса почва пак да прави така.
Вдигат се само, като подавам газ.Не трябва ли при студен двигател оборотите да са по-високи и постепенно да падат, когато двигателя загрее? Майстора ми каза, че моят модел няма стъпково моторче, това вярно ли е? Майстора ми каза също, че бил направил компютърна диагностика и бил изтрил грешките и колата била наред, което съвсем не се оказа така. Нямам идея каква адаптация е направил на дросела. Сега пак в този сервиз искат да ми правят диагностика, но на студен двигател да видел майстора грешката, само се чудя къде е гледал при първата диагностика. Също така в сервиза ми обясниха, че дросела няма отношение към това и най вероятно е някакъв датчик, но, като я закачили на компа щяло да покаже.
Както казах вече ми е прави диагностика и се чудя дали да ходя въбще в този сервиз.
Не знам какъв може да е проблема, но смятам, че много хора с такива полота са имали сходни проблеми.
От прочетеното във форума смятам, че може да е : термодатчик, дросел адаптация, мап сензор и и т.н.
Надявам се някой да ми помогне ?
Благодаря ви!
Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход, на място РЕШЕН
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход, на място РЕШЕН
Последна промяна от freelancer на Вто 22 дек 2015 11:56, променено общо 5 пъти.
Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход
freelancer написа:...Не трябва ли при студен двигател оборотите да са по-високи и постепенно да падат, когато двигателя загрее? ...
Да, колега така трябва да е.
След палене на колата на празен ход около 900-1000 оборота и след като хубаво загрее около 800 оборота.
- doje
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 25 фев 2012 9:40
- Автомобил: Vw polo 6N 1996
- Двигател: AEX 1.4i
- Местоположение: София
Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход
Аз имах същия проблем , оказа се термодатчик,не съм сигурен ,но на диагностиката излезе ,май не като грешка а компютъра показваше различни градуси.
Абе пробвай 10-тина лева май беше .
Абе пробвай 10-тина лева май беше .
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход
Благодаря за отговора!
Смених температурния датчик, но проблема си остана! От сервиза ми казаха, че показвал грешни стойности и излязал, като грешка, но явно има нещо друго, което не могат да разберат. Явно колата ми е прекалено сложна за майстора. Проблема е, че в Казанлък трудно се намират читави майстори, за това се надявам на малко помощ от форума, пък кой знае.....!
Сутринта колата беше изстинала с заскрежен прозорец(стои на улицата) и като запалих без да пипам нищо вдигна оборотите на 1000, но пак след 10-15 секунди на празен ход загасна, оборотите започват да се колебаят и загасва. На второто, третото или четвъртото палене пак има подобно колебание, но успява да компенсира и не гасне, явно малко загрява. Както споменах и предния път, ако пусна фаровете веднага след като запаля двигателя или парното загасва веднага.
Ако натискам педала на газта след, като запаля също компенсира нестабилните обороти, загрява си леко и мога да пусна фаровете или парното или да тръгна. Проблема с гасненето го има и ако не е толкова студено навън, тогава не вдига на 1000 оботота, а на 900 и пак си гасне, ако не подавам газ или не я запаля още няколко пъти.
Моля помогнете ако сте имали подобен проблем!!!!
Благодаря Ви, колеги!
Смених температурния датчик, но проблема си остана! От сервиза ми казаха, че показвал грешни стойности и излязал, като грешка, но явно има нещо друго, което не могат да разберат. Явно колата ми е прекалено сложна за майстора. Проблема е, че в Казанлък трудно се намират читави майстори, за това се надявам на малко помощ от форума, пък кой знае.....!
Сутринта колата беше изстинала с заскрежен прозорец(стои на улицата) и като запалих без да пипам нищо вдигна оборотите на 1000, но пак след 10-15 секунди на празен ход загасна, оборотите започват да се колебаят и загасва. На второто, третото или четвъртото палене пак има подобно колебание, но успява да компенсира и не гасне, явно малко загрява. Както споменах и предния път, ако пусна фаровете веднага след като запаля двигателя или парното загасва веднага.
Ако натискам педала на газта след, като запаля също компенсира нестабилните обороти, загрява си леко и мога да пусна фаровете или парното или да тръгна. Проблема с гасненето го има и ако не е толкова студено навън, тогава не вдига на 1000 оботота, а на 900 и пак си гасне, ако не подавам газ или не я запаля още няколко пъти.
Моля помогнете ако сте имали подобен проблем!!!!
Благодаря Ви, колеги!

Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход
Да наистина лошото е, че си в малък град, защото при мен едно време след чистене на дросела като не се оправи ми сложиха един дросел от друго Поло и всичко "заспа" и беше ясно къде е проблема.
Ако има някой друг от форума от Казанлък с такова Поло би ти свършил работа, да видим...
Ако има някой друг от форума от Казанлък с такова Поло би ти свършил работа, да видим...
Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход
Щом няма грешки :
1.Провери свещите,състояние и "по каталог".
2.При засмукване на мн. малко въздух(не реагира на пръскане със спрей) през уплътненията под дросела и всмукателния колектор прави точно така.
3.Запушена картерна вентилация(следи от омасляване около капака на клапаните)
1.Провери свещите,състояние и "по каталог".
2.При засмукване на мн. малко въздух(не реагира на пръскане със спрей) през уплътненията под дросела и всмукателния колектор прави точно така.
3.Запушена картерна вентилация(следи от омасляване около капака на клапаните)
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход
Ако са свещи, би трябвало да работи на по малко от 4 цилиндъра и да мени обороти дори ако е загряла, според мен, но ще ги проверя и сменя. (не разбирам много)
Около капака на клапаните не съм забелязал омасляване, но ще огледам.
Ако е от уплътненията под дросела, значи нещо компенсира, малкото въздух, който влиза, когато е загряла. Тва наистина може да е причина, защото се предполага, че прис студен двигател се иска по обогатена смес.
Не съм сменил горивния филтър, но ще го направя, макар, че според мен не е от там проблема.
Около капака на клапаните не съм забелязал омасляване, но ще огледам.
Ако е от уплътненията под дросела, значи нещо компенсира, малкото въздух, който влиза, когато е загряла. Тва наистина може да е причина, защото се предполага, че прис студен двигател се иска по обогатена смес.
Не съм сменил горивния филтър, но ще го направя, макар, че според мен не е от там проблема.
- anatolias
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 22:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход, на място
Провери ли всички вакумни маркучета? Пластмасовият маркуч, който отива към сервото старее, пука се в щуцерите и от там да смуче неизмерен въздух. Това бърка студения старт и прекъсването докато загрее. При мен се беше спукал от долната страна на щуцера, не се виждаше и доста чистене и смяна на свещи падна.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход, на място
Благодаря колеги за отговорите!
Има обаче една подробност, за която се сетих сега.
Когато свалихме от автовоза колата и подадохме ток и един приятел я запали, но с резервния ключ. Запали от първия път, доколкото си спомням натискаше педала за газта. След, като заредих акумулатора и го сложих, запалих колата пак с резервния ключ, обаче колата гаснеше няколко пъти и с подаване на газ запали, което е странно ,защото има имобилайзер, което разбрах по късно, когато открих ключа с батрия и нещо като чип, по точно една черна малка кутийка. При първото палене след като сложихме акумулатора с резервния ключ оставихме колата да поработи до включване на перката, тъй като разглеждахме как работи двигателя. След това намерих и ключа с чипа, с който би трябвало да се пали и от тогава я паля само с него.
Въпроса ми е - възможно ли е да е станало нещо с имобилайзера и той да ми прави проблеми ( разбира се ще го проверя в една фирма за аларми).
Тва прекъсване, което се случва ако не е палена по дълго време (5-6 часа) продължава около 15 секунди (ако не пускам фаровете или вентилатора на парното), е толкова рязко, че се чудя да не е от имобилайзера. Колата вдига обороти, държи ги постоянни и изведнъж в определеното време стрелката пада и край. Ако се помъча да я подкарам през това време придърпва и гасне.
Чудя се дали да не разкача + на акумулатора за да рестартирам компа и после пак до завъртане на перката на място?!
Разбира се първо ще прегледам маркучи-уплътнения, смяна на свещи и горивен филтър, но ще проверя и имобилайзера, който по принцип ако беше проблема колата трябва да изгасне след първите 1-2 минути и да не запали въобще.
Дано не съм прецакал ЕКУ то........
Има обаче една подробност, за която се сетих сега.
Когато свалихме от автовоза колата и подадохме ток и един приятел я запали, но с резервния ключ. Запали от първия път, доколкото си спомням натискаше педала за газта. След, като заредих акумулатора и го сложих, запалих колата пак с резервния ключ, обаче колата гаснеше няколко пъти и с подаване на газ запали, което е странно ,защото има имобилайзер, което разбрах по късно, когато открих ключа с батрия и нещо като чип, по точно една черна малка кутийка. При първото палене след като сложихме акумулатора с резервния ключ оставихме колата да поработи до включване на перката, тъй като разглеждахме как работи двигателя. След това намерих и ключа с чипа, с който би трябвало да се пали и от тогава я паля само с него.
Въпроса ми е - възможно ли е да е станало нещо с имобилайзера и той да ми прави проблеми ( разбира се ще го проверя в една фирма за аларми).
Тва прекъсване, което се случва ако не е палена по дълго време (5-6 часа) продължава около 15 секунди (ако не пускам фаровете или вентилатора на парното), е толкова рязко, че се чудя да не е от имобилайзера. Колата вдига обороти, държи ги постоянни и изведнъж в определеното време стрелката пада и край. Ако се помъча да я подкарам през това време придърпва и гасне.
Чудя се дали да не разкача + на акумулатора за да рестартирам компа и после пак до завъртане на перката на място?!
Разбира се първо ще прегледам маркучи-уплътнения, смяна на свещи и горивен филтър, но ще проверя и имобилайзера, който по принцип ако беше проблема колата трябва да изгасне след първите 1-2 минути и да не запали въобще.
Дано не съм прецакал ЕКУ то........
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 15 окт 2012 11:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход, на място
Привет колега , аз имам също Polo 1,4 АКК 2000г. Проблема ми е същия , смених температурния датчик почистих дросела смених свещите и ПРОБЛЕМА продължава НЕ ДЪРЖИ ВИСОКИТЕ ОБОРОТИ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ при запалване дига на 1000 за няколко секунди и пада на 900 оборота . Пуснах запитване но никой не ми отговори . При диагностика няма грешки. Ако получиш решение на проблема ПИШИ . Благодаря предварително !
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход, на място
Сагата продължава...
Горивен филтър сменен, свещи сменени - двуполюсни БОШ....., тръбичките и гумените уплътнения ги огледах сам, струват ми се ок....
Закарах я на майстор, този път по добър, но тъй като го търсят, ме бави, закарах я в сервиза в петък, а днес разбрах, че още не я е погледнал.........
Гати държавата “...


Горивен филтър сменен, свещи сменени - двуполюсни БОШ....., тръбичките и гумените уплътнения ги огледах сам, струват ми се ок....
Закарах я на майстор, този път по добър, но тъй като го търсят, ме бави, закарах я в сервиза в петък, а днес разбрах, че още не я е погледнал.........
Гати държавата “...


Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход, на място
Привет Колеги и колежки 
Да споделя моя опит и практика с моя половер!Ситуацията е следната :отново играеха оборотите имаше и гаснене след първоначален старт дори прекъсване на празен ход вкл. и лампата чек на таблото светеше!За това много се нервирах и отидох при един приятел да ми свали инфото от компа!В него пишеше че : датчика НА разпределитлния вал е ОУТ!тои се намира най отгоре на блока на двигателя МПИ за него говоря!Смених го и след 10 мин рестарт на компа (махане на - ) от акумулатора чека изчезна и всичко заспа!Друг съвет провери кабелите на свещите като запалиш колата сутрин на тъмно на притворен капак виж дасли няма да светка от страната на бобината от кадето взимат ток самита свещи!
много важен и тънак момент!Успех и пиши че ми е интересно !

Да споделя моя опит и практика с моя половер!Ситуацията е следната :отново играеха оборотите имаше и гаснене след първоначален старт дори прекъсване на празен ход вкл. и лампата чек на таблото светеше!За това много се нервирах и отидох при един приятел да ми свали инфото от компа!В него пишеше че : датчика НА разпределитлния вал е ОУТ!тои се намира най отгоре на блока на двигателя МПИ за него говоря!Смених го и след 10 мин рестарт на компа (махане на - ) от акумулатора чека изчезна и всичко заспа!Друг съвет провери кабелите на свещите като запалиш колата сутрин на тъмно на притворен капак виж дасли няма да светка от страната на бобината от кадето взимат ток самита свещи!

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход, на място
Здравейте колеги,
Искам да благодаря на всички отзовали се, радвам се изключително много, че намерих толкова съмишленици в този форум.
Проблема с гасненето е решен, всъщност се реши още на 3 -ти декември, но изчаках да покарам колата за да бъда напълно сигурен, че всичко е ок.
Съжалявам, че не мога да помогна на хората със сходен проблем, но човека, който ми разреши проблема не ми каза какво е направил с колата, но факт е, че вече не гасне:wink:
Та въпросният човек е един изключително добър механик, до който се добрах с много зор и късмет, тъй като е много търсен, не само от клиенти, но и от други майстори. Оказа се също и много скромен и съвестен, тъй като е питал мой приятел дали проблема ми продължава да съществува.
Относно решението на проблема човека ми каза, че е вадил компютъра и някакви "парапатки", но какво е направил така и не разбрах.
Не мога да опиша с думи, колко съм му благодарен!
Искам да благодаря на всички отзовали се, радвам се изключително много, че намерих толкова съмишленици в този форум.

Проблема с гасненето е решен, всъщност се реши още на 3 -ти декември, но изчаках да покарам колата за да бъда напълно сигурен, че всичко е ок.
Съжалявам, че не мога да помогна на хората със сходен проблем, но човека, който ми разреши проблема не ми каза какво е направил с колата, но факт е, че вече не гасне:wink:
Та въпросният човек е един изключително добър механик, до който се добрах с много зор и късмет, тъй като е много търсен, не само от клиенти, но и от други майстори. Оказа се също и много скромен и съвестен, тъй като е питал мой приятел дали проблема ми продължава да съществува.
Относно решението на проблема човека ми каза, че е вадил компютъра и някакви "парапатки", но какво е направил така и не разбрах.
Не мога да опиша с думи, колко съм му благодарен!
Последна промяна от freelancer на Чет 20 дек 2012 9:27, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: стара загора
Re: VW Polo 1,4 MPI 60 к.с. гасне на празен ход, на място
сподели кой е този човек...може и на лично, за да не се засегнат модераторите нещо.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта