polo 86c 1990 1.0 AAK - много странен проблем

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
camshaft
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 15 яну 2016 13:53
Автомобил:
Двигател:

polo 86c 1990 1.0 AAK - много странен проблем

Мнениеот camshaft » Пон 01 фев 2016 21:28


Здравейте колеги, извинявам се , че първия ми пост във форума е питанка за някакъв проблем, но обстоятелствата го налагат. Както заглавието подсказва, става въпрос за polo 86c 1.0 33kw, което не пали на бензин, а на газ е "часовник" ( не мога да определя кода на мотора, пробвах по номер на рама в един руски сайт и нищо не излезе,аз мисля че е AAK). След учудването ми, че работи с две бензинови помпи се оказа че едната не работи. Смених я с работеща- нищо. Смених релето, което управлява помпите и дюзата на моното, но пак нищо. Тогава отворих аутодата и хванах мултицета. Проверих инсталацията м/у релето, помпите и дюзата- всичко е ок. При подаване на контакт компютъра пуска 12в. импулс към помпите за да вдигне налягане, а при въртене няма ток. Говорих с един познат, който ми каза да сменя компа, но пак нищо (странното е , че по номер този компютър го дават за ctroen zh 1.4mi). Този мотор няма датчик на коляновия вал, а в един английски форум пише, че се управлява от датчика на Хол. По принцип него го изключвам, защото нямаше да работи и на газ. Между него и компа е комутаторът, тази вечер смених и него и пак не запали на бензин. Та въпросите ми са:
1. може ли компютъра ( bosch 0280000752 ) изобщо да не става за полото и ако е така да ми напишете номера на компютъра ( или пък , ако някой го има в наличност, да го купя направо от него)?
2. може ли тези мизерии да ги прави датчика на Хол, защото само него не съм сменил?
Благодаря ви предварително и още веднъж се извинявам, че ви занимавам с проблемите се още с първия си пост!

Последна промяна от camshaft на Сря 03 фев 2016 21:00, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: polo 86c - много странен проблем

Мнениеот freelancer » Вто 02 фев 2016 9:54


Колега, това е много стар автомобил и няма компютър, преполагам е някакъв контролер.
Не е проблема в датчика на хол, който е в делкото, защото нямаше да работи колата и на газ, без него не може да пали и работи въобще.
Проблема според мен е по горивото, за да работи на газ, а на бензин да не ще.
За да подава после ток, отговорно е релето, поне при мен е така. Ти чисто ново ли реле сложи?
Нека се изкаже някой, който е по наясно, това е от мен.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: polo 86c - много странен проблем

Мнениеот vucata » Вто 02 фев 2016 12:05


А до мотора стига ли въобще бензин по маркучите?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: polo 86c - много странен проблем

Мнениеот stefan4o » Вто 02 фев 2016 13:29


Виж си кода на мотора, трябва да имаш стикер отзад в багажника, в талона на колата също го пише. Иначе такъв код на мотор няма за 86C, само с две букви са кодовете на моторите там. Не си писал коя година е колата. Явно е инжекцион, щом е с две помпи.
Виж дали има бензин на входящия маркуч за горивото. Имането на искра или липсата на такава зависи от датчика на Хол. Щом колата пали на газ, значи датчикът ти е ОК, както и комутаторът (ти вече си го сменил, ама карай). Причината да не пали може и да е в газовата инсталация - ключ, реле, примерно. Обикновено газаджиите спират бензина посредством клапан, който е включен директно на ключа или минава през реле, когато ключа е в положение "газ" или "междинно" (зависи от ключа). Проследи по кабелите и виж клапаните на газта и на бензина как и къде са свързани. Твърде е вероятно проблемът да се крие там.
Уточни кода на мотора и довечера ще ти кажа за ЕКУ с какъв номер трябва да е по ЕТКА, но едва ли ти е той проблемът.


camshaft
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 15 яну 2016 13:53
Автомобил:
Двигател:

Re: polo 86c 1990 1.0 33kw - много странен проблем

Мнениеот camshaft » Вто 02 фев 2016 19:23


Здравейте и благодаря за отговорите. Извинявам се на модератора за заглавието, дано да съм го оправил след този пост. Значи полото е 1990г по талон но мисля, че е произведено в края на 1989г. На бележката в багажника пише , че кода на мотора е ААК. Проблеми с горивопроводите няма, т.е. бензин стига до моното и се връща по маркуча за излишно гориво.Релето за спиране на бензина съм го махнал. Релето за помпите го сменях с ново и когато нищо не се промени замерих с мултицета и се оказа, че при въртене компютъра не пуска никакъв управляващ сигнал за да се включи релето. По принцип пробвах системата като пуснах 12v ток от акумулатора на помпите и директно 12v на дюзата и всичко работи, прави страхотна мъгла. Според мен, ако този компютър не е за тази кола, и чака сигнал от друг датчик за позицията на коляновия вал,( не този който е в делкото ), няма как да получи сигнал и съответно не включва помпите и дюзата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: polo 86c - много странен проблем

Мнениеот stefan4o » Вто 02 фев 2016 20:50


Да, така е, ама тя и на газ няма да работи, щото и там няма да получи сигнал от липсващ датчик. Замери на контакт на бобината имаш ли 12 волта.
Действително според википедиа има мотор AAK 33кВт произвеждан от 01.1990 до 07.1990г. сега видях, че е моно-инжекцион с Моно-Джетроник.
Номер по ЕТКА на ЕКУ на мотора е: 030 906 026, а това, че излиза и Ситроен с тоя номер - не бива да те учудва, да не мислиш, че само ФВ я ползват в колите си? Бош прави горивни системи не само за ФВ, има Пежо, Ситроен, Опел, а навярно и доста други с Моно-джетроник.


camshaft
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 15 яну 2016 13:53
Автомобил:
Двигател:

Re: polo 86c - много странен проблем

Мнениеот camshaft » Вто 02 фев 2016 21:59


Здравейте колеги, ако някой ме упъти как да променя заглавието на темата ще съм благодарен.
Колега "stefan4o" , в аутодата за този мотор дават, че кабелите от датчика в делкото влизат в комутатора, а от него два кабела излизат за бобината, друг отива към компютъра и има един за маса ( проверих ги, на практика също е така). Това според мен означава, че сигналът тръгва от хол датчика, минава през комутаторът, и отива в бобината, без намесата на ECM. ECM според мен управлява и регулира гориво-въздушната смес, без да се намесва в запалването и затова работи на газ, а на бензин не. Относно компютъра, който си ми посочил, ще кача линкове ( понеже не знам как се качват снимки ) с такъв като този и като моя. Според мен моделите са различни.
http://www.carsystemfp.com/gb/engine-co ... en-zx.html - с такъв е в момента полото
http://www.ebay.de/itm/Motorsteuergerae ... 0917116819 - този е ECM който си ми написал.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: polo 86c - много странен проблем

Мнениеот stefan4o » Сря 03 фев 2016 7:39


Да, номерът по БОШ е по-различен. Единствено според мен може да ти бърка горивото. Искрата при Джетроник не се управлява от компира - точно като при карбуратор е. Казваш, че си подал 12 волта директно на дюзата от акумулатора. Без да й подаваш директно можеш ли да видиш дали ходи напрежение до нея? Да не би газаджиите да са я прекъснали и нея и затова да не пали колата? Не търси проблем по искра/запалителна система. Прегледай всички кабели по газовото да не би някой да си е оставил ръцете. Според АУТОДАТА Ситроен има вариант на 1.4 точно с моно джетроник на Бош. Ако искаш намери някой с такова Поло с моно и пробвай с неговия компир. Евентуално може да стане пробата и с някое ЕКУ на Голф-Джета-Пасат с моно-джетроник - първите 1.8 монота RP, но не зная дали нямат някаква разлика по пиновете с твоето ЕКУ, малко е рисковано без да се сверят данните за пиновете и на двата модела.


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 827
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: polo 86c - много странен проблем

Мнениеот 4i4o-dido » Сря 03 фев 2016 14:16


А защо не пробваш както си на газ да махнеш + от г. клапан и след това пусни + на дюзата и помпата. Трябва да запали на бензин.


camshaft
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 15 яну 2016 13:53
Автомобил:
Двигател:

Re: polo 86c 1990 1.0 AAK - много странен проблем

Мнениеот camshaft » Сря 03 фев 2016 21:23


До колегата stefan4o - газаджиите са прекъснали плюса на дюзата с реле, но при тестовете ми на бензин бях махнал релето и бях свързал кабелите на дюзата. По принцип плюса на дюзата идва от релето за помпите, а компютъра не го включва и по логика не би трябвало да има някакво напрежение, но като почивам в събота ще замеря с мултицета за всеки случай.
До колегата 4i4o-dido - по принцип има логика в този тест, защото компа управлява дюзата чрез насичане на минуса. Ако пусна плюс на дюзата, а компа насича минуса, би трябвало да се получи нещо. Аз тоя тест мисля, че го правих ( толкова много варианти пробвах, че вече почвам да се бъркам) , но май беше преди да сменя изгорялата помпа. В събота ще пробвам пак и ще пиша какви са резултатите.


la3ev
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 03 юли 2012 10:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: polo 86c 1990 1.0 AAK - много странен проблем

Мнениеот la3ev » Чет 04 фев 2016 0:49


Здравей колега,
Аз съм с поло 1.3 aav. Като чета коментарите изглеждат идентични по управление.
При мен имаше проблеми с датчика на хол и въобще не искаше да пали.
Иначе при даване на контакт се чува подкачването на гориво (около 1 сек) и след това изключват помпите ако не запалиш. Случвало ми се е да я оставям без бензин няколко пъти и след това е голяма мъка докато захапе и запали, въпреки че чувам помпите и горивото. Иначе когато съм си играл със свален филър на дроселовата клапа си седи като мокро от бензина. При теб така ли е ?
Пробва ли да регулираш делиото или на бензин изобщо няма никой?
Поздрави


camshaft
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 15 яну 2016 13:53
Автомобил:
Двигател:

Re: polo 86c 1990 1.0 AAK - много странен проблем

Мнениеот camshaft » Чет 04 фев 2016 20:56


Колега, при мен помпите и дюзата изобщо не се включват, бензин даже не прокапва :biggrin . Делкото не съм го пипал, а и няма нужда понеже на газ работи перфектно. Говорих с един познат, който ми каза, че може да има два плюса ( преди и след контакт или нещо такова), та е възможно при въртене компа изобщо да не работи. Ще проверя и този вариант и ще пиша.


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: polo 86c 1990 1.0 AAK - много странен проблем

Мнениеот minimiro » Пет 05 фев 2016 17:11


Моето е като на колегата по-горе 1.3 AAV
навремето като го купих всичко беше ток и жица, до първия сериозен есенен дъжд, отказа да запали една сутрин.... Викнах някакъв жичкаджия, оказа се че са запушени с листа и всякаква сволач дупките отстрани за оттичане на зоната дето е компютъра, вследствие на което вътре беше станала дълбока локва и така наречения компютър (ел. управляващ блок) беше плувнал във вода...
И нещо беше окъсило, човека мери шери, релета пробвахме да сменяме - без резултат... Според него проблема е вътре от платката на компа... Накрая единственото решение се оказа да пусне една допълнителна маса от едното от двете релета които са до компютъра отвън (мисля точно за бензиновата помпа бяха) до корпуса на компютъра и помпата тръгна....
Е вярно, сега работи нон-стоп, но откакто се случи да изгоря една две помпи от работене на сухо, щото и аз съм на газ, си прекъснах въпросната маса с ключе вътре в купето :)


Потребителски аватар
дърт милиционер
Мнения: 732
Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
Автомобил: WV Polo 2F 1993
Двигател: 1.4 DIESEL
Местоположение: София

Re: polo 86c 1990 1.0 AAK - много странен проблем

Мнениеот дърт милиционер » Съб 06 фев 2016 21:10


Малеее.......моя курникПоло 2 Ф/1.4 дизел/го мия с пароструйката и пяна докато заблести. От автомивката първоначално не вярваха , че ще запали - но досега няма проблеми. download/file.php?id=291545&mode=view . Просто няма никакви електроники. Имам един скутер/Ямаха/ - измих го с пароструйката........и го прибрах на бутане. Тия пусти компове и електроники са страх и ужас.........


camshaft
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 15 яну 2016 13:53
Автомобил:
Двигател:

Re: polo 86c 1990 1.0 AAK - много странен проблем

Мнениеот camshaft » Чет 11 фев 2016 22:52


Здравейте колеги, не съм писал, но бях малко зает. Та в събота пак си поиграх малко с полото, проверих масите ( те са 2, на 5-ти и 25-ти пин на ЕСМ ) и всичко е ок. Плюсовете също са два ( на 4-ти пин е постоянен, а на 9-ти е след контакт ) и тях ги има. Пробвах да пусна 12в. на помпите и дюзата, за да видя дали ЕСМ ще сече минуса на дюзата, но нищо. Предишния собственик е убеден, че я е карал на бензин, значи е вървяла с този компютър, но имам чувството , че при въртене той въобще не работи. За сега ще я оставя за малко, като почивам пак ще я мъча и ако открия нещо ще пиша. А ако някой се сети за нещо, което мога да проверя да пише.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 124 госта