Polo 1.4 AKK 2000 - проблем с картерната вентилация? РЕШЕНО!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 1.4 AKK 2000 - проблем с картерната вентилация? РЕШЕНО!

Мнениеот freelancer » Пон 22 фев 2016 10:22


Здравейте колеги!

Тази тема е доста дъвкана, но все пак ще помоля за малко помощ, защото моят проблем е малко по специфичен и имам нужда от конкретна информация, за което Ви благодаря предварително!
Знам, че има хора с доста опит по темата във форума и се надявам на помощ. :mhihi

Значи положението е следното:
На студен двигател нямам проблеми, откакто смених О-пръстените, но явно, когато влезе в ламбда регулация сондата засича бедна смес и вдига корекциите на празен ход на + 25%, казва на компа да буха повече гориво, когато се задържи около 20 секунди двигателя претръсква и иска да гасне и понякой път даже изгасва (особено без въздушния филтър), говорим за топъл или загрял двигател и празен ход, ако работи по дълго и загрее много проблема сякаш изчезва.
След известно време, няколко поредни "тръскания" сондата записва следната грешка.
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
Обаче проблема не е в сондата, защото си работи и е чисто нова Бош, за моя двигател, по каталог.
Стигнах до извода, че проблема е във вакуума или въздуха.
Всичко по вакуумите е проверено и сменено, сервото ми е перфектно, държи педала мек няколко дена. Клапана на резервоара съм го затапвал и не е от него.
Пробвах с двата дросела, и двата се адаптират без проблеми и си държи празния ход с консуматори, а и ако имах проблем с дросела на студен двигател положението щеше да е леш, а за да се появи проблема двигателя трябва да поработи.

Какво открих вчера и за това искам да питам най-вече:
Махам кутията на въздушния филтър и я оставям да работи без него, примерно температура на антифириза 70-80 градуса и двигателят работи малко нестабилно на празен ход има леко колебание в оборотите и да кажем след няколко минути изгасва от самосебе си!
Ламбда сондата ми показва бедна смес +25%, пробата е без кутията на въздушния филтър. Ако през това време пускам консуматори си държи празния ход и не гасне, значи клапата си работи.

Затапих първо клапана на канистъра и сложих кутията на филтъра, отново бедна смес, няма промяна, а и клапана беше затворен, пробвах с духане през маркуча.
Затапих маркуча от картерната вентилация след PCV клапана и промяна богата смес и съответно корекция от ламбдата - 25%, при което двигателя си заработи нормално, няма гаснене, само малко пали странно и вдига бавно оборотите при палене. Това е с въздушния филтър и затапена картерна вентилация към отвора на дросел клапата, следователно сондата работи и отчита коректно промените.

Ако дръпна маркуча на картерната вентилация при махнат въздушен филтър от отвора на дросел клапата, двигателят изгасва моментално.

Пробвах без въздушен филтър, но със закачен маркуч към дросел клапата да стисна маркуча с ръка към клапата и двигателя си стабилизирва празния ход и не гасне, веднага се усеща, като го стисна и заработва равномерно.
Забелязах, че от маркуча, който идва от сепаратора прави лек вакуум? Така ли трябва да бъде? Мисля, че там вакуум не трябва да има?

Махнах капачката за маслото и от там също не духа, чува се нещо, като клокочене и не след дълго изгасна!
Нормално се развива капачката, но не духа въобще, което е странно за стар двигател.

Забелязах също, че от капака на клапаните си духа нормално и даже си омазнява, ако го няма маркуча, който отива към въздушния филтър, а от маркуча на сепаратора почти не духа, даже има лек вакуум, като си сложа пръста.
Сепаратора последно го гледах това лято и съм го чистил, нямаше много мизерии, чистен е и съм сигурен, че е чист, но забелязах, че там, където влиза в дебелия гумен мъркуч, пластмасовия отвор е сцепен, има нещо,като ограничители на въздуха или нещо подобно и там пластмасата беше сцепена, вероятно нещо засмуква много силно, нямам идея.

Всички маркучи след сепаратора са купувани нови, преди 20 хил километра, включително и PCV клапанчето, оригинални, дадох 161 лв за всички тези неща.

Имам чувството, че двигателя не може да диша и нещо се базика вакуума, не знам дали е възможно да е проблем с дросела, имам две клапи, вече съм ги сменял няколко пъти и нищо не се променя, за това сега не знам дали да купувам пак дросел, писна ми да набивам пари за нищо. :icon_sad
Друго, което се получава е, че налягането ми е става ниско около 200 бара при минимално 250 бара, което означава голям вакуум! Все едно нещо е запушено!

Картерната ли решетка да чистя, нямам идея вече.
Тази седмица ще сменям маслото и ще сменя и сепаратора, имам друг сепаратор, готов за монтаж и изчистен, здрав, но ме съмнява да е от сепаратора.

И сега най-големия идиотизъм:
Заради грешката с ламбда сондата трябваше да проверя за евентуален ел. проблем по връзките на сондата, мерих подгрева всичко ок, има си напрежение, на импулси, като преобладава 1 - ца, гледам го на канал 030 на ваг-ком, мерих и с мултицет 13,5 волта, има си подгрев.
Реших, че може да има проблем с компютъра, защото за моят двигател ваг-ком не ми показва напрежението на сондата, сложих друг компютър, който имам по ръка от Сеат, пак за АКК, но там дросела е с една тръбичка и с друг номер, в началото си работеше нормално, малко се форсираше след палене, но след няколко дена се омаза дросела и започна да не държи празния ход на студен двигател. С този компютър ми показваше надписите (лейбълите) под кутийките с данни, а също така ми показваше и напрежението на ламбда сондата за разлика от оригинални компютър, най - вероятно е заради ваг-кома, няма лейбъл файлове за оригиналния ми компютър.
Вчера върнах пак стария си компютър заради омазаните адаптации на клапата, напръсках с контактен спрей буксите за всеки случай, изчистих грешките и адаптирах дросел клапата, запалих и всичко си беше ОК.
Изкарах колата от гаража и по едно време започнаха да падат оборотите през някакъв интервал, не записваше грешки и така след известно клатене, като я върнах обратно в гаража започнах тестовете с каретрната вентилация, преди това вече беше записала грешката за ламбда сондата!
След, като пробвах с разкачането на вакуумите по картерната вентилация в крайна сметка върнах всичко, както си беше (по заводски). Изтрих грешките и адаптирах пак клапата няколко пъти, запалих и ламбда сондата си циклеше нормално, нямаше ги + 25%! :eek
Тука вече ме разби. :icon_lol

Според мен явно нещо някъде по картерната вентилация затапва и двигателя не може да "диша" нормално или самата дросел клапа не подава коректни напрежения, не знам какво става. :gruebel
Да не би проблема да е в катализатора или просто двигателят е износен и не може да направи достатъчно разреждане в колектора?
Забелязах, че проблема или по точно режима, в който влиза е след някакво време, няколко паления и загрявания, но пък последния път се случи точно след изтриване на адаптациите и адаптиране на дросел клапата.
Интересно е, че на студен двигател проблема го няма! Миналата седмица я палих на място няколко пъти, загряване до 90 градуса и също нямаше проблем.

Според мен трябва да духа през маркуча на картерната вентилация и не е нормално да прави вакуум, а и също не е нормално да духа повече от капака на клапаните, отколкото от маркуча след сепаратора!
Нещо не е, както трябва с вакуума в двигателя, но не знам какво може да бъде!
Ако е катализатора каква смес трябва да отчита първата сонда?
Гледаха я на газ анализатор, момчето каза, че ламбда сондата ми отичтала двойно, другите показтели били в норми, но при повечето коли било така?! Нещо не можах да го разбера, а и той не мисля, че много разбира, какво гледа. :c020

Интересно е също, че ако стисна маркуча преди дросел клапата, не само си стабилизирва празния ход, но и започва да духа повече от маркуча на сепаратора и лекият вакуум, който се получава изчезва.
Да взема да сложа една метална щипка на маркучето към дросела и да кара така?! :icon_lol

Има и друг вариант, не въздуха да идва в повече, а горивото да е по-малко, поради замърсени инжектори и за това сондата да реве на бедна смес!


Мерси за вниманието!

БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО ЗА ОТГОВОРИТЕ!

Последна промяна от freelancer на Чет 10 мар 2016 8:27, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK 2000 - проблем с картерната вентилация? РЕШЕНО!

Мнениеот freelancer » Чет 10 мар 2016 7:45


Открих проблема колеги!
Причината за претръскването (и изгасване по някой път на топъл двигател), също така и грешката за ламбда сонда беше вакуум лийк от PCV клапанчето!
Преди около 20-тина хиляди километра си купих чисто ново PCV клапанче в оригнална кутия на фолксваген, клапанчето уж е оригинално, но не изкара дълго, има дупка в мембраната, имам съмнения, че е направена умишлено с отвертка от някой простак по сервизите, където обикалях!
Сложих си старото и ще карам с него.
55 лв дадох за него и много ме е яд, за това, от сега нататък подобни простотии, само втора употреба.

Та последните ми проблеми с вакуума бяха:
Спекли О - пръстени, сцепен маркуч на сервоусилвателя (и съответно твърд педал след няколко минути), а сега и чисто новото ПЦВ клапанче "ремонтирано" от някой "специалист", не знам с каква цел, може би е искал да вдигне оборотите, но явно не прави разлика между моно и пълен инжекцион!
Сега мисля да ударя един силикон и под дросел клапата, че явно това място е невралгична точка за тези двигатели.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта