POLO 1,4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана. Като махна направо от плюса на акумулатора най-малкия от дебелите кабели, утечката спира. А тя сваля с 0,1 волт акумулатора на ден. Обаче иначе измерено няма утечка.
Купих от Англия книга за ремонт на моето Поло и нещата по кабела се оказаха в посока: Вентилатор на охлаждането към радиатора (антифриза) и ключа, който го управлява.
Някой има ли идея как да действам. Къде се намира тоя ключ нещо не разбрах. Иначе тоците си ги "чувам", пишете колкото сложно искате :)
От автокъщата ми пробутаха скапан акумулатор, но и новия хубав - и той се поскапа. Идеи моля!
POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток = ?
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKP - 2000
POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток = ?
Последна промяна от engineer на Пет 29 апр 2016 15:49, променено общо 1 път.
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
Утечка се мери в ампери. 99.9 не е от този кабел предполагам е с 30а бушон, по него нама малък консуматор заводски.Премери колко е утечката за да елиминираш скапан акумулатор. Ако има се мери на бушоните като там се мерят вече падове в напреженията.
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKP - 2000
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
Утечка се мери в ампери. :) В килоампери, че по-точно.
Милиамперметър с обхват 2 мА не дава НИЩО. Поне след минута след включване вече няма нищо. НО ИМА, защото скапва. А откачен и качен в къщи акумулатора пада малко. Като е в колата, 0,1А на ден.
Което е с бушони - не е от там. Останаха 3-те яки кабела с бушони като ламаринки долу в кутията....
Милиамперметър с обхват 2 мА не дава НИЩО. Поне след минута след включване вече няма нищо. НО ИМА, защото скапва. А откачен и качен в къщи акумулатора пада малко. Като е в колата, 0,1А на ден.
Което е с бушони - не е от там. Останаха 3-те яки кабела с бушони като ламаринки долу в кутията....
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
engineer написа:
Милиамперметър с обхват 2 мА не дава НИЩО.
Не вярвам.
Ако съдя по това:
engineer написа: 0,1А на ден.
Не ги "чуваш" толкова добре токовете.
Помоли някой да ти измери утечката. Или направи клипче как я мериш.
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
Ако първият път си мерил на 2 мА обхват уреда е за кофата, или от нов пак е за там.За нормална се счита до 50 ма. Ти го изкара че нямаш часовник на таблото, дневен километраж, аларма , музика, конфорт модул . Това има консумация в покои.Я сподели как мериш.Кабела които откаш ти е за вентилатора на радиатора, ключа е завит от лявата страна на радятора в него влизат3 кабела + , 1 степен, 2 степен вентилатор.Твърдиш че няма консумация, е тогава как заминава акумулатора. Ако има консумация даже и 100мА пак с уговорка можем да кажем че е ок.Ако полото го караш веднъж на два месеца, пак пада акумулатора просто си има саморазряд освен ако не си с "литиевойонен"
.
За да не хвърляме боб
Акумулатора от напълно зареден, за колко часа дни се изтощава да не можеш да запалиш? Колко е измерено че зарежда в волтове при пуснати всички консуматори?
А как сметна че консумира 100 мА на ден ( въпрос светлата част на денонощието или за 24 ч.) просто ми стана интересно това е супер консумация 4,16 мА моментна измерена и не трябва да имаш притеснения.
Жокер:
viewtopic.php?t=447783
И според мен заподозрени са :осветление багажник, комфорт модул , бензинова помпа.
Та тези яките кабели един отива в купето и захранва цялото бушонно табло вътре, другия е за вентилатора, третия е за алтернатора и има един 4 дето е на клемата е за стартера.
Дано съм ти бил полезен.

За да не хвърляме боб
Акумулатора от напълно зареден, за колко часа дни се изтощава да не можеш да запалиш? Колко е измерено че зарежда в волтове при пуснати всички консуматори?
А как сметна че консумира 100 мА на ден ( въпрос светлата част на денонощието или за 24 ч.) просто ми стана интересно това е супер консумация 4,16 мА моментна измерена и не трябва да имаш притеснения.
Жокер:
viewtopic.php?t=447783
И според мен заподозрени са :осветление багажник, комфорт модул , бензинова помпа.
Та тези яките кабели един отива в купето и захранва цялото бушонно табло вътре, другия е за вентилатора, третия е за алтернатора и има един 4 дето е на клемата е за стартера.
Дано съм ти бил полезен.
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKP - 2000
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
2-ма инженерина сме го мерили. Уреда ми е марков, а не китайско менте. Вероятно има утечка, която не е постоянна.
Възможно ли е да се включва вентилатора "самосиндикално" на ниски обороти?
Никакви тоци не съм смятал.
Просто ви казвам как падат напреженията.... сами.
Карам обинкновено в месеца 2 пъти за по 100-тина километра преход (грубо). Зарежда правилно, дори когато колата е загряла.
На радиото издърпах бушона, имало 2-ри, ще го издърпам и него. Но основно е кабела с бушон 20А (по памет). По-тънкия от 3-те.
Осветление багажник: бушон махнат, файда йок.
Виж за бензиновата помпа - не знам.
Кое може да дава значима утечка от време на време, но не постоянно?
Чета сега въпросните указания, благодаря за линка
Възможно ли е да се включва вентилатора "самосиндикално" на ниски обороти?
Никакви тоци не съм смятал.
Просто ви казвам как падат напреженията.... сами.
Карам обинкновено в месеца 2 пъти за по 100-тина километра преход (грубо). Зарежда правилно, дори когато колата е загряла.
На радиото издърпах бушона, имало 2-ри, ще го издърпам и него. Но основно е кабела с бушон 20А (по памет). По-тънкия от 3-те.
Осветление багажник: бушон махнат, файда йок.
Виж за бензиновата помпа - не знам.
Кое може да дава значима утечка от време на време, но не постоянно?
Чета сега въпросните указания, благодаря за линка

-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKP - 2000
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
Аве грешка, не 0,1А на ден, а 0,1V (най-горе е правилното, печатна е грешката)
Ще видя как са нещата по инструкцията и ще пиша за "какво иде реч". Благодарско!
Ще видя как са нещата по инструкцията и ще пиша за "какво иде реч". Благодарско!
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
0,1В е пак толкова грешно, като 0,1А, ама нека не задълбаваме.
Направи клипче как мерите утечката
И го качи тук да го видим.
Колко правилно зарежда? Напиши числата.
Направи клипче как мерите утечката

Колко правилно зарежда? Напиши числата.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
Господин инженер, наистина няма да е лошо да опишете, как я мерите тая утечка. Инженерите боравят с числа, а не със "зарежда правилно"
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKP - 2000
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
Шах с пешката! Меря както е по оная инструкция на VW. Ток 50мА, а трябва да е 40мА... Може би не ми се получи номера с подвигането на клемата и сондите на уреда, утре мисля да си взема помощник и да опитам пак.
Ооообаче това на обхват 20А. На обхват милиампери - няма никой в къщи! Даже съм я водил на майстор с аналогов уред, на милиампери НУЛА. Вярно с директно разкачане, ама....
Ако някой се сеща за нещо, с удоволствие ще го прочета
Ооообаче това на обхват 20А. На обхват милиампери - няма никой в къщи! Даже съм я водил на майстор с аналогов уред, на милиампери НУЛА. Вярно с директно разкачане, ама....
Ако някой се сеща за нещо, с удоволствие ще го прочета
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
Ако утечката ти наистина е 50мА, значи е нормална.
Повдигането на клемата е твърде трудничко и може да не се получи. Пробвай така:
Повдигането на клемата е твърде трудничко и може да не се получи. Пробвай така:
Намери си две парчета кабел и ги свържи единия към акумулатора, а другия към откачената клема. Заголи ги по средата и ги вържи един за друг така, че лесно да се развържат. Включи на обхват 200мА и вкарай двата кабела в дупките на пробниците. Изчакай половин час и развържи двата кабела. Така ще измериш достатъчно точно без опасност от стартовия ток.
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKP - 2000
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
То хубаво, ама това не мога да си обясня. Как има утечка на обхват на уреда 20А, а на всякакви милиампери НУЛА. Тия дни пак ще меря, да видим...
Иначе на бушоните има чат-пат променливи падове, т.е. смятам милиампери, ама и там шантавеят показанията. Иначе сбора им може и да мине тия 50 мА.
10 мА горница много ли е? Трябва да са 40.
Благодаря за отзивите
Иначе на бушоните има чат-пат променливи падове, т.е. смятам милиампери, ама и там шантавеят показанията. Иначе сбора им може и да мине тия 50 мА.
10 мА горница много ли е? Трябва да са 40.
Благодаря за отзивите

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
Най-вероятно е изгоряло бушончето в мултицета. 20 амперовия обхват е без бушон. То сигурно си пише на самия мултицет.
Или е прецакан самия мултицет, понякога бушончето не изгаря достатъчно бързо и се стопяват писти по платката и гърми електроника. Или не знаеш как да го ползваш.
Или е прецакан самия мултицет, понякога бушончето не изгаря достатъчно бързо и се стопяват писти по платката и гърми електроника. Или не знаеш как да го ползваш.
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKP - 2000
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
Благодаря за идеята. Едва ли е изгорял, но утре може да си спретна една верига с малка батерийка.... за проба.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: POLO 1.4 MPI, 2000 г. - утечка на ток почти локализирана
Интересна тема.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта