aronko написа:Благодаря за съвета , с мой приятел монтьор говорих и той мисли да пробва с телоподаващо да навари счупената шпилка с материал докато се покаже над главата,
и да завари гайка на болта и така да я отвие!Хубавото било ,че телоподаващото нагрява само локално за разлика от оксижена Ще пиша после каква е станало!

няма таквоз животно дет заваря и нагрява локално, при все колко е голяма и дебела шпилката... прочетете за топлопроводимост на металите, и прочетете за топлопроводимост на стоманата и на алуминий.
А на колегата с "майстора" дето ще разпробива с 10 мм бургия и после втулки, да , вариант е , аз бих избрал втулка направена от друга глава (материала да е същия) иначе смисъл йок.... после при навиване на втулката, или блажна боица, или някакво термо лепило, после нова шпилка.
Цялата операция , небива да надхвърля 100 лева и в най смелите ти представи, това за предницата, ок , ама не е много играчка... другото с пробиването и струговането се прави от абсолютно всяко стругарче, за феноменалните 5 лева. В главате се навива с медчик , 3 напред 1 назад... в маслена баня задължително!
Варианта с разпробиване с 3 мм. бургия е най читав. Има си и материал за шпилка която да се навие на 3 мм. , нарица се високо въглеродна стомана (НЕ Е ЧУГУН , АЙДЕ ПО РАЗБИРАЩИТЕ ДА ПОПРОЧЕТАТА ПРЕДИ ДА УПОНИРАТ) , МОЖЕ ДА СЕ ПОЛЗВА И ОС ОТ ДВИГАТЕЛ , КАКЪВТО И ДА Е , СТИГА ОСТА ДА Е 3,5 ИЛИ 3,8 , ВЕЧЕ КАКТО ПРЕЦЕНИТЕ НАМЯСТО. После при рязането на резбите , на оста винаги да тече масло ,ВИНАГИ, в счупената шпилка пак се църка масло при пробиването и рязането на резбата.
Като се навие удължителя ще стане за норматив, пръскаш с ВД-40 постоянно (да охлажда и смазва) и развиваш едновременно ...!