Polo 6n2 2001г. AUD - свети лампата за маслото

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Powerplay
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
Автомобил: VW GOLF III
Двигател: ABF 1996
Местоположение: София
Контакти:

Polo 6n2 2001г. AUD - свети лампата за маслото

Мнениеот Powerplay » Сря 05 авг 2015 14:38


Тъй като на истина рових доста и не открих подобен на моя проблем реших да драсна 2-3 реда да видим дали някой ще може да ме насочи :)

Колата я взех преди доста време обслужих я масла, ремъци филтри и т.н. (маслена помпа не съм сменял).До преди 3-4 месеца проблеми нямаше върви си добре , няма проблемите с гасненето на студен двигател - изобщо не ми е създавала проблеми.Проблема се прояви преди време : като карам извънградско или просто с по висока скорост (80-100 130-140) по дълго време и след това намаля скороста драстично 50-60 и дори по ниска започва да свети лампата за маслото и да пищи зумера.Карах я на диагностика .. нищо не показа.И така си пищя около месец и дойде време за смяна на масло.Смених го беше ужасно черно (катран направо) източих същото количество което налях , демек не го пипа изобщо.Пречистих със добавка на STP (сипах я в старото масло и запалих мотора да работи 10тина минути)Източих старото налях ново на MIdland 10w40.Като мислих , че проблема иде от това , че е станало прекалено рядко и като я напъвам повече някой датчик се сеща да ме притеснява.Както и да е сега пак ми пищя с новото масло и вече не знам какво да правя.
Един вика мотора е заминал , губи масло,нещо ми разправяха за клапаните , че имат проблем.. изобщо чух прекалено много странични мнения.
Аз не разбирам до такава степен да рова по двигателя , затова търся съвет тук , ако колега е имал подобен проблем да сподели адекватно мнение.Знам че е трудно да се даде някакво диагноза за конкретен проблем , който е описан със 3-4 реда текст , но все пак ще се радвам , ако някой помогне. :)

Последна промяна от Powerplay на Чет 06 авг 2015 9:54, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19312
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Свети лампата за маслото на 6н2 1.4мпи АУД

Мнениеот stefan4o » Сря 05 авг 2015 14:42




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Свети лампата за маслото на 6н2 1.4мпи АУД

Мнениеот freelancer » Сря 05 авг 2015 15:09


Трака ли? Работи ли, като шевна машина, тих дизел? Ако ти е ниско налягането на маслото ще трака на празен ход.
Отиди да ти примерят налягането на маслото, на студен и на топъл двигател, завива се манометъра в датчика.
От там се почва, това с диагностика не се хваща.
На празен хода загряла пуска ли ти зумера пак или само ако караш с по висока скорост и после намалиш?
Като запалиш след това и не караш във високите обороти пускала ли ти е лампата?
Ниско налягане на маслото, мисля, че за това пуска лампата.

Повдигачи, маслена помпа, запушване по магистралите или нещо в картера, цедката на маслената помпа, са най вероятните причини за ниското налягане. Други екзотични са лагери и хлабини, това съм чел в нета, отиди при някой, който разбира.
Колата италиянка ли е? :c020
Няма страшно, щом не е родила до сега предполагам, че има шанс.
Успех колега и си измери налягането на маслото по скоро, не я карай така.


Потребителски аватар
Powerplay
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
Автомобил: VW GOLF III
Двигател: ABF 1996
Местоположение: София
Контакти:

Re: Свети лампата за маслото на 6н2 1.4мпи АУД

Мнениеот Powerplay » Сря 05 авг 2015 16:11


Трака първите 5-10 секунди след палене и утихва.На место съм я държал бая време загрява пуска перка , но не пищи.Пищи само като я карам по бързичко :)
Като почне да пищи отбивам гася , паля и тръгам светка само лампата 2-3 мин след тръгване за някакви секунди после изобщо не мига/пищи в следващите км , които карам (без да я гася).
Насочил съм се в сервиза в София , младост 3 СБА - имам добри впечатления от минали проблеми ще ги пробвам и за това :)
пп: Да италиянка е ..


m135
Мнения: 226
Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
Автомобил: vw polo 1.4mpi
Двигател: AUD 2000
Местоположение: svishtov

Re: Свети лампата за маслото на 6н2 1.4мпи АУД

Мнениеот m135 » Сря 05 авг 2015 17:30


Тия мотори се славят с тесни маслени магистрали, моята лампа е пищаля зимата на първо палене сутринта от сгъстило се масло, не беше палена 1 седмица в най големия студ, и след като я запалих по стар навик я форсирах. За всеки случай отворихме картера, цедката беше чиста, нямаше и гняс отдолу. Това което ми се наби в очите е прекалени малкия диаметър на цедката, тръбичката на която е сложена цедката е така разположена, че удариш ли картера, ще я деформираш, и помпата няма да успее да засмуква маслото с необходимият дебит. Източеното масло беше ли много гъсто, в Италия нямат навика да го сменят редовно, и тук като започнем да го сменяме, новото отмива наслагванията, а пък ако се излъжеш да сложиш някоя почистваща добавка, рискуваш да отмиеш наведнъж всички мизерии и да запушиш някоя маслена магистрала.
По принцип маслото ти, не трябва да излиза катранено черно, на моята дори и до преди годишната смяна, леко кафенее.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Свети лампата за маслото на 6н2 1.4мпи АУД

Мнениеот freelancer » Чет 06 авг 2015 7:03


Колега, тва АУД е 16 в нали?
Май общото между повечето 6N2 е, че са от Италия, т.е. нагар.
И аз съм на мнението на колегата от Свищов, че доста от проблемите идват от маслените магистрали.
При по високи обороти налягането се вдига и като има нагар, ей ти тесни канали и проблем с циркулацията, може и маслената помпа да е задънена. Щом не свети при по ниски обороти предполагам, че всичко си е наред.
Кви клапани, кви 5 лева, ако има проблем с клапаните ще тресе, гасне, губи компресия, не ги слушай, това са пълни глупости.
Не може да ти работи спокойно двигателя, да не пуши и да не гори масло и да е "заминал", това е оксиморон бе!
Прочети постовете на колегата Банчев да видиш, що е то "заминал" двигател! Неговият двигател беше наистина заминал. Много се напрягам, като почне някой така с прогнозите без да е замерил нищо. Ако губи компресия нали ще подскача, ще трака през цялото време, ще пуши, като локомотив.
Кофтито е, че този нагар, явно не може да се измие само с промивно масло и ще трябва да се отваря, картера, може и двигателя.
Това е мое мнение и не ангажирам никой с него.
Явно имаш нужда от почистване на двигателя, според мен, кво толкова.
Вместо да си продаваш колицата за без пари, както забелязвам, че си тръгнал да правиш, по добре си намери някой читав човек от форумните сервизи.
Моето мнение е, че нищо му няма на двигателя, просто има много мръсотия.
Предполагам, че като се отвори картера ще стане ясно, там е и маслената помпа, не изглежда сложно, няколко болта, после чистене и силикон, тва е.
Успех и да пишеш какво е станало.
:th_up
ПП Ти заради един нагар ще си продадеш колата за без пари. После каква е гаранцията, че няма да нацелиш по голям дръгел. Оправи си колата и си я карай, не е кой знае какъв проблема според мен и дано съм прав.
Моето масло излезе също много черно! Мисля, че така трябва да бъде, когато маслото е хубаво и отмива нагарите.


Потребителски аватар
Powerplay
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
Автомобил: VW GOLF III
Двигател: ABF 1996
Местоположение: София
Контакти:

Re: Polo 6n2 2001г. AUD - свети лампата за маслото

Мнениеот Powerplay » Чет 06 авг 2015 10:01


http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=422478


Това съм го пропуснал - оправих си темата :)

Двигателят е 8в колега.
Колата мислех да я продавам преди време - няколко месеца (виж датата на темата)
Лошото е , че утре трябва да пътувам малко извънградско (70км) име е страх да не хвърли и да осера баш когато се хванах да я правя ....


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6n2 2001г. AUD - свети лампата за маслото

Мнениеот georgi_dob » Чет 06 авг 2015 10:26


При мен беше така. На колата явно не и бяха сменяли масло дълго време и беше много черно и даже затлачено на места. Изкара ми около 40-45 хил.км с нормална подръжка. Но за съжаление завлякоха лагерите на коляновия вал. Не е чукал мотора до момента на завличане на лагерите. Не знам как би могъл да промиеш двигателя и пак да смениш маслото.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2 2001г. AUD - свети лампата за маслото

Мнениеот freelancer » Чет 06 авг 2015 10:47


Щом е 8В значи двигателят е същият, като моя. :biggrin
Ако има механичен проблем в самия двигател, като голямо износване на някои елементи все си мисля, че ще има и доста други признаци освен светене на лампата.
Колега, ако ти е толкова наложително пътуването, може да се пробваш да видиш какво ще стане, но не я вкарвай в по високи обороти.
80 километра най много. :th_up


m135
Мнения: 226
Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
Автомобил: vw polo 1.4mpi
Двигател: AUD 2000
Местоположение: svishtov

Re: Polo 6n2 2001г. AUD - свети лампата за маслото

Мнениеот m135 » Чет 06 авг 2015 20:07


Не е толкова лесно да отвориш картера, ако нямаш качествен инструмент, не се и опитвай. Полуоската пречи и затова се сваля вътрешният и край, откъм маховика има едно две болтчета в които обикновен шестограм не влиза. Трябват ти от тия със топчето отгоре, трябва да знаеш че и маховика има определено положение
/задълбано/ и само когато е над болтчето можеш да бръкнеш и развиеш. Капака на картера е със силикон, чистиш стария, обезмаслява се и внимателно слагаш нов като се внимава да не прекалиш и да избие вътре при стягането и да запуши някоя магистрала. Сваляйки картера, не се вижда маслената помпа, а и не ти трябва, проверяваш цедката да не е запушена и дали не е огъната тръбичката. Другото е че без подемник или канал си е мисия невъзможна. Надявам се написаното да те убеди да я закараш на майстор, а не да се мъчиш сам и после пак да идеш на сервиз. Моята я отваря един приятел майстор и като видях каква е врътка, си помислих че ако я бях почнал сам нямаше да я докарам до никъде.
Провери си датчика, да не се е натрупала гняс по него или да е дал фира.


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6n2 2001г. AUD - свети лампата за маслото

Мнениеот georgi_dob » Чет 06 авг 2015 21:44


Има го това нещо с картера. Аз съм смачкал малко картера при тези 2 болтчета за да ми е по-лесно. Само с почистване на картера няма да има ефект. След като го почистиш сменяй известно време маслото по-често, например през 4-5 хил. км. Макар и с по-евтино масло.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2 2001г. AUD - свети лампата за маслото

Мнениеот freelancer » Пет 07 авг 2015 7:59


Колега виж тази тема. Проблема е подобен.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=421503&start=15
Всичко това от запушена картерна решетка и неправилно работеща маслена помпа!


Потребителски аватар
Powerplay
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 05 яну 2014 18:29
Автомобил: VW GOLF III
Двигател: ABF 1996
Местоположение: София
Контакти:

Re: Polo 6n2 2001г. AUD - свети лампата за маслото

Мнениеот Powerplay » Нед 09 авг 2015 0:20


ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН !!
Отидох до въпросният сервиз , който опоменах.Хората го погледаха веднага на момента - бъзикаха разни неща размишляваха известно време докато човъркат (15-20мин).Казаха , че датчика е проблемен (зелен датчик е при мен)намира се точно до бобината.Купих нов датчик (забравих марката нещо с F беше май - уж оригинален 15лв) отидох сменихме го и се оказа още по голямо менте пищеше впъти повече.Налягането на помпта на маслото беше със някакви стотни по малко от това по каталог (не помна колко беше точно).Промиваха стария датчик мериха някакви връкзи там от кабелчето на датчика към бол други места ..Оказа се просто някакво зацапване на самият датчик.Откакто го смениха го покарах на дълго малко и то както си трябва - колкото може.Нито пищи нито свети :)


riohazard
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 16:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2001г. AUD - свети лампата за маслото

Мнениеот riohazard » Пон 15 фев 2016 22:01


Колега, дано да се оправи от датчика. Аз този филм съм го играл с датчиците. Свети лампата, не свети, проблеми. Накрая взе да трака като шевна машина, няма мощност и тнт. Заведоях я на сервиз да промият двигателя, оказа се една шепа нагар на цедката и смяна на маслото.Засега не свети - 2 седмици след интервенцията. Имай го просто в преедвид, защото на мен ми светна за първи път преди 3 години, после изчезна докато тая година не ме побърка :)


Потребителски аватар
zikko
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 04 фев 2008 1:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2001г. AUD - свети лампата за маслото

Мнениеот zikko » Нед 28 фев 2016 15:18


Ще използвам темата, дано някой успее да даде някаква насока. Полото е 96-та 1.9d AEF. За първи път лампата на маслото пропищя преди 2 години. Налягането веднага беше измерено на загрят двигател. В покой - 1.5-1.6 бара. При 2000 оборота - 2.3-2.5 бара, при 3000 оборота 3.5-3.6 бара. Датчиците - мисля, че бяха два - бяха сменени веднага. Два месеца след това започна някакво страшно играене на оборотомера...или понякога при запалване си оставаше на нула, докато не изгася колата и не запаля отново. Казах си таблото е заминало. Да, но при смяна на акумулатора с нов, оборотите се оправиха, но лампата на маслото не. На дълъг път е страшно - понякога не млъква с часове. Кога започва да пищи - мине ли 80 км\ч на секундата се вкл.; също така ако съм на 3-та напр. и дойде момента, в който трябва да превключа на 4-та, но не го направя, а продължа да настъпвам. Имам и няколко случая, в които при падане в голяма дупка, лампата започваше да пищи. Преди около година оборотите започнаха да се форсират, най-често на място. Като имаше случаи, в които от 950 за секунда се форсирваха до 1700-1800. Колата започна да гасне, често и в движение! като задължително това ставаше при ускорение, изключване от скорост и натискане на спирачката. Преди няколко месеца смених маслото и филтрите, както и бензиностанцията. След 2000 км. няма и следа от горните проблеми. Но проблема с лампата си е същия, като - налягането отново беше премерено - абсолютно същите стойности като преди 2 години! Беше проверена и тази решетка на картера - оказа се чиста. Казах си табло 100%. Смених и него, да но не. Малко по-рядко се вкл., но отново си пищи. Оглеждам се за тези gauge комплекти, но не съм много сигурен в качеството на тези от 70-80 лева, а 700-800 за дефита и тем подобни определено не бих дал. Последен шанс му давам ако някой успее да помогне иначе оставам без лампа за масло и така, докато изкара масл. помпа. След това - на части. Почти съм убеден, че е нещо по окабеляването, ако някой има идеи ще съм му благодарен да сподели.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта