Здравейте колеги, темата е бистрена много, прочел съм най-различни мнения, май всички и в момента не мога да взема решение какво масло да купя.
Спрял съм се на Фукс GT1 5w40(XTL), Фукс Титан MC 10w40, Castrol 5w40, Castrol 10w40, Liqui Molly с MoS2 - 10w40.
Който е ползвал маслата, моля да сподели мнение!
Чудя се също дали да не сложа 5w40, сега съм с 10w40, не ми гори масло и си мисля, че ще му бъде по добре на двигателчето през зимните студове с 5w40.
Някои ми казват, че колата е дърта и няма нужда да се вманиачавам толкова, но все пак, защо да не сложа нещо по добро, разликата в цената не е голяма.
По принцип карам на Фукс Титан MC 10w40 и съм доволен, но искам да пробвам с нещо по добро. Кастрола на е менте!
Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Колега на жената е 6н2 1.0мпи ALD за втори път сипвам 5w40 мотул, първия път до 10000км общо 4л, 3,2+0.8 доливане. Предишния собственик го караше с 10w40. Харесва ми как работи няма шумове и върти леко зимата.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Ами да взема да му сложа 5w40, пък да видим дали ще работи по добре, все си мисля, че по тънкото масло ще пълне по лесно повдигачите, но пък по малко ще уплътнява луфтовете.
Някой друг колега с мнение по темата?
Някой друг колега с мнение по темата?
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Аз съм на 3 хил км. с Мотул 6100 Синерджи + 10W40 и засега съм ок. Двигателя е по-шумен от преди с него - както знаеш @freelancer ми реши проблема с лампата това масло. Засега не го е пипнало, но колкото и да работят като дизели тия АКК мотори си мисля, че това масло просто си прави мотора по-шумен. Караме и едно Пежо 306 NFZ 1.6 със същото и там наблюдатам, че е по-шумен мотора, но за 10 хил км не го е пипнало вече една смяна.
Кастрол на дизел съм пробвал и той го направи по-шумен.
Коментирал съм Титан с търговец вносител на масла и каза, че не желае да ги внася. Основно внася Мотул и Кастрол, не случайно.
Като гледам сигурно 70% от форума сме с Мотул.
До колкото си спомням, ти и сега си с Титан? Ако си доволен, защо се колебаеш?
Мисля си, че тоя мотор ще звучи много добре с Мотул ексцес или ексклийн 5/40.
Ако твърдо се чудиш между двете, аз съм за кастрола.
Дизел съм карал AFN с 10w40, болеше ме сърцете като запаля. След това минах на Мобил 5w40, дори и зимата в най-големите студове се чуваше потракване за макс 2/3 секунди, но пък си го хапваше.
P.S: проверява ли, какво ти препоръчва всеки от двата производителя? Като гледам Титан изобщо не дават 10w40
Ако погледнеш сайта на Мотул ще ти препоръча почти цялата им гама, но също ще е основно 5w40.
http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/ad ... 9ebcce5cf9
Кастрол на дизел съм пробвал и той го направи по-шумен.
Коментирал съм Титан с търговец вносител на масла и каза, че не желае да ги внася. Основно внася Мотул и Кастрол, не случайно.
Като гледам сигурно 70% от форума сме с Мотул.
До колкото си спомням, ти и сега си с Титан? Ако си доволен, защо се колебаеш?
Мисля си, че тоя мотор ще звучи много добре с Мотул ексцес или ексклийн 5/40.
Ако твърдо се чудиш между двете, аз съм за кастрола.
Дизел съм карал AFN с 10w40, болеше ме сърцете като запаля. След това минах на Мобил 5w40, дори и зимата в най-големите студове се чуваше потракване за макс 2/3 секунди, но пък си го хапваше.
P.S: проверява ли, какво ти препоръчва всеки от двата производителя? Като гледам Титан изобщо не дават 10w40
Ако погледнеш сайта на Мотул ще ти препоръча почти цялата им гама, но също ще е основно 5w40.
http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/ad ... 9ebcce5cf9
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
По принцип си карам с Фукс Титан 10w40 и съм доволен, но на последната смяна сложих пак Титан 10w40, но друга модификация, двигателят си работи чудесно, не като дизел, не го гори, само в началото след престой, по някой път не много малък има пречукване на повдигачите за няколко секунди, това с предишния Титан го нямаше, иначе всичко друго си е наред, не ми е светила лампата, да чукна на дърво, на дълъг път, карах полото със 140 по магистралата и двигателчето си работеше тихо, няма тракане, само това претракване при начален старт ме дразни, както казах, с предишния Титан този ефект го нямаше. Мислех си, че това, което сложих е същото, но то явно е малко по различно.
Не е някакъв проблем, но колата стои навън и зимата преполагам, че ще притраква по дълго, не ме бърка да сложа каквото искам масло.
Четох много за маслата и разбира се съм прегледал всички съветници за избор на масло на фирмите, да, препоръчват 5w40, но и дават, като опция и 10w40, а и разпространеното схващане е, че за по стари двигатели е подходящо 10w40, както и за нашия географски пояс.
Чудя се, дали 5w40 няма да дойде по-тънко, явно това в момента е една идея по гъсто, нормата по препоръка на производителя, не на Фолксваген, на сегашното масло е VW 500 00/501 01/505 00, което по принцип е ОК, но си мисля, че с норма на VW 502 00/505 00 на това двигателче ще му е по-добре в началния старт.
Маслото по книжка на моето поло го дават - VW 500 00 или 502 00, като варианти, което означава, че става с полу-синтетика, както и с пълна синтетика.
Въпроса е, дали да използвам случая да премина към пълна синтетика, тъй, като маслото, което ще източа е на малко километри, все едно съм му направил промивка на мотора.
Не е някакъв проблем, но колата стои навън и зимата преполагам, че ще притраква по дълго, не ме бърка да сложа каквото искам масло.
Четох много за маслата и разбира се съм прегледал всички съветници за избор на масло на фирмите, да, препоръчват 5w40, но и дават, като опция и 10w40, а и разпространеното схващане е, че за по стари двигатели е подходящо 10w40, както и за нашия географски пояс.
Чудя се, дали 5w40 няма да дойде по-тънко, явно това в момента е една идея по гъсто, нормата по препоръка на производителя, не на Фолксваген, на сегашното масло е VW 500 00/501 01/505 00, което по принцип е ОК, но си мисля, че с норма на VW 502 00/505 00 на това двигателче ще му е по-добре в началния старт.
Маслото по книжка на моето поло го дават - VW 500 00 или 502 00, като варианти, което означава, че става с полу-синтетика, както и с пълна синтетика.
Въпроса е, дали да използвам случая да премина към пълна синтетика, тъй, като маслото, което ще източа е на малко километри, все едно съм му направил промивка на мотора.

- Sonny_89
- Мнения: 866
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Колега freelancer , следя темата ти и ще си позволя малко да се отклоня от нея (за което се извинявам) , тъй като разбрах , че и ти имаш подобен на моя проблем. След последната смяна на масло и при мен след всяко запалване при по-дълъг престой се чува претракване за 1-2 секунди. Та въпроса ми е дали е от шибаното Yacco (силно препоръчано от форумен майстор)? Преди него бях с Repsol TDI и такова нещо не бях забелязал
.

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Конкретно преди имам 2 смени с Фукс Титан 10w40 с одобрения (от сайта) VW 502 00/505 00, ACEA A3/B4
API SN/CF, всичко ОК.
Сега сложих пак Фукс Титан, но унимакс ултра 10w40 ACEA E7/B4/B3/A3
API CI-4, няма одобрения на ФВ, но има препоръки, че покрива стандартите на ФВ VW 500 00/501 01/505 00.
Първото е с одобрения, а второто с препоръки от производителя, значи е препоръчително, но няма официално одобрения от ФВ.
И двете масла стават по спецификации и по книжката на производителя на колата, която имам. Второто масло е по скоро подходящо за дизелови камиони, става и за автомобили, но първото явно е с по малък вискозитет, не съм гледал подобрно спецификациите.
Факт е, че и с двете двигателят си работи много добре, като изключим притракването след престой, даже и по кратък, от няколко часа примерно, с второто масло работата на двигателя е по-добра. Второто масло има присадки за почистване на буталата, добро е маслото, нямам други проблеми, освен дразнещото притракване, което започна да се появява след дори и малък интервал на престой, не примерно да е стояла няколко дена.
Ами аз смятам, че въпросният ефект е от маслото, или ще се върна към старото или ще го сменя направо с 5w40, интересно ще ми бъде да видя какъв ще е резултата, каквото стане.
Спрял съм се на Фукс и на Кастрол, има и вариант да сложа пак 10w40, може да пробвам и с Кастрола как е,чувал съм, че маслото е хубаво, а и ВАГ го препоръчват.
И при мен притраква за няколко секунди, някои казват, че е нормално за по-стари коли (повдигачи), но пък преди го нямаше този ефект, с предишното масло.
API SN/CF, всичко ОК.
Сега сложих пак Фукс Титан, но унимакс ултра 10w40 ACEA E7/B4/B3/A3
API CI-4, няма одобрения на ФВ, но има препоръки, че покрива стандартите на ФВ VW 500 00/501 01/505 00.
Първото е с одобрения, а второто с препоръки от производителя, значи е препоръчително, но няма официално одобрения от ФВ.
И двете масла стават по спецификации и по книжката на производителя на колата, която имам. Второто масло е по скоро подходящо за дизелови камиони, става и за автомобили, но първото явно е с по малък вискозитет, не съм гледал подобрно спецификациите.
Факт е, че и с двете двигателят си работи много добре, като изключим притракването след престой, даже и по кратък, от няколко часа примерно, с второто масло работата на двигателя е по-добра. Второто масло има присадки за почистване на буталата, добро е маслото, нямам други проблеми, освен дразнещото притракване, което започна да се появява след дори и малък интервал на престой, не примерно да е стояла няколко дена.
Ами аз смятам, че въпросният ефект е от маслото, или ще се върна към старото или ще го сменя направо с 5w40, интересно ще ми бъде да видя какъв ще е резултата, каквото стане.

Спрял съм се на Фукс и на Кастрол, има и вариант да сложа пак 10w40, може да пробвам и с Кастрола как е,чувал съм, че маслото е хубаво, а и ВАГ го препоръчват.
И при мен притраква за няколко секунди, някои казват, че е нормално за по-стари коли (повдигачи), но пък преди го нямаше този ефект, с предишното масло.
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
От всичкото четене за масла знам, пе за нашата географска зона трябва да е w40. Това за стари коли са митове и легенди. На брат ми споменатото по-горе Пежо, измислени майстори бяха нахакали 15w40 минерално, защото била стара колата. Все едбо палиш Татра, чука, тропа, лопа, взе да гори масло, мани. На мен ми бяха слагали на дизел 10w40, защото била стара... 10 секунди тропа, лопа. Сложих 5w40 е друга бира, но след като е карано с кофти масло 40/50хил км вече е късно.
Аз съм сигурен, че тия полота ако се ревизира главата с 5w40 няма да тропа грам. Просто вече имат луфтове и не задържат маслото горе.
Определено ще има ефект без значение от сезона, но ако някой повдигач не е ок сигурно ще почуква пак.
Аз съм сигурен, че тия полота ако се ревизира главата с 5w40 няма да тропа грам. Просто вече имат луфтове и не задържат маслото горе.
Определено ще има ефект без значение от сезона, но ако някой повдигач не е ок сигурно ще почуква пак.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Не съм го карал с кофти масло, поне аз де, 10W40 одобрение VW502.00. Не се е разтракал двигателя все още, ако има проблем с повдигачите няма да спре да трака дори след, като загрее, тук говорим само за началния старт, за няколко секунди, явно маслото по бавно пълни повдигачите.
За мен проблема, ако може да се нарече така, е в маслото.
За мен проблема, ако може да се нарече така, е в маслото.
- goodlucker
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1996
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Моята след смяна на двигател трака много. Не знаех какво масло са сложили и за това реших сам да го сменя и сложих Castrol Edge 5W-40 VW 502 00/505 00/505 01 и разлика никаква... трака като трактор. Колата е Поло 9н3 1.4. Говорих с приятел майстор и ми каза че за такова масло се слага на нова кола и трябва да е поне 10W-40 може и 15W-40. Сега се колебая дали да е Castrol като цяло, но тук където съм аз няма Мотул и това е единственото което ми е познати Кастрол. Не знам дали е от маслото или вече няма оправия тракането. Интересно е че след доста каране примерно час-два и изчезва тракането а като се запали трака ужасно и вярвам че е от маслото. Сега ще го сменям пак защото ми излиза евтино и мога да експериментирам с маслата.
Според мен всичко е до това колко са я пазили и гледали колата преди да дойде в нас. Имам поло 94та година в България и работа като чисто нова без да се чува двигателя, а тая 2007 и трака...
Според мен всичко е до това колко са я пазили и гледали колата преди да дойде в нас. Имам поло 94та година в България и работа като чисто нова без да се чува двигателя, а тая 2007 и трака...
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Тоя приятел-"майстор", дето ти е казал това за старата кола и 5в40 да дойде да му покажа как карам Джета 1990 с 5в40,как не го бара, върви и си пали идеално с него
Вече не виждам причина да карам с полусинтетика 10в40, при положение, че колата ми върви отлично с пълна синтетика, а зимата разликата ще е видима, убеден съм, това ще ми е първата зима с 5в40. При положение, че разликата в цената е символична, защо да не си направя кефа и да си поглезя малко бабичката

Вече не виждам причина да карам с полусинтетика 10в40, при положение, че колата ми върви отлично с пълна синтетика, а зимата разликата ще е видима, убеден съм, това ще ми е първата зима с 5в40. При положение, че разликата в цената е символична, защо да не си направя кефа и да си поглезя малко бабичката

- Sonny_89
- Мнения: 866
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
И аз имах един такъв "приятел-майстор" , който като купих БМВ е36 TDS (беше през 2007г.) , на третата смяна ме посъветва да сложа 15в40 , защото била вече на 200 000км . Взех го на 181 000 и две смени го карах с Кастрол 10в40 по препоръка на сервиза , в който го обслужих. И така цели 100 000км колицата я мъчим с 15в40. Разходът на масло е почти никакъв (макс 200 мл.) , обаче турбината вече си посвирва доволно . Като се разчетох в този форум от година и половина и разбрах , че съм сгрешил много като съм слушал този и онзи. Преди 2000 км му смених маслото с Мотул 10в40 на 306 000км . Засега не е мръднало , мотора си работи перфектно , пък да видим 

Последна промяна от Sonny_89 на Чет 18 авг 2016 17:31, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
@goodlucker,
От такива майстори са ни на този хал колите. Истината е простичка и няма какво да се лъжем: тракат, защото не са поддържани добре. Карани са с кофти масла и вече има хлабавини в двигателя. Вероятно някой друг повдигач не задържа маслото и затова потракват. Сменил си двигател? Аз не бих го сменил освен ако не е поломен целия. Предпочитам основен ремонт и после все едно караш нова кола, стар двигатем на същите незнайни километри, как да звучи?
Колегата @stefan4o е пример за поддържана кола, която се кара с хубаво масло и няма проблеми.
Напиши в YouTube " oil viscosity test" изгледай няколко клипчета и сам прецени дали с течност тип олио ще трака повече спрямо 15w40 зимата може с мазут да го сравняваме.
@freelancer, надявам се ще допишеш темата след месец като покараш с новоизбраното масло - сигурен съм, че ще му сложиш 5w40
От такива майстори са ни на този хал колите. Истината е простичка и няма какво да се лъжем: тракат, защото не са поддържани добре. Карани са с кофти масла и вече има хлабавини в двигателя. Вероятно някой друг повдигач не задържа маслото и затова потракват. Сменил си двигател? Аз не бих го сменил освен ако не е поломен целия. Предпочитам основен ремонт и после все едно караш нова кола, стар двигатем на същите незнайни километри, как да звучи?
Колегата @stefan4o е пример за поддържана кола, която се кара с хубаво масло и няма проблеми.
Напиши в YouTube " oil viscosity test" изгледай няколко клипчета и сам прецени дали с течност тип олио ще трака повече спрямо 15w40 зимата може с мазут да го сравняваме.
@freelancer, надявам се ще допишеш темата след месец като покараш с новоизбраното масло - сигурен съм, че ще му сложиш 5w40
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Човекът, от когото я купих й беше сипал Фуч Титан 15в40, смених го почти моментално с 10в40 на Кастрол, карах близо 30к км с тоя модел Магнатек, но от последното не останах очарован и го замених с 5в40 италианско за проба. Вече не смятам да карам с друго, освен синтетика.
- goodlucker
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1996
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
@dmarkov
Да, и аз съм на това мнение, че колите ни тракат защото преди това не са ги поддържали. Дадох пример с двете ми полота. Смених двигател защото не живея в България и нямам тук приятел майстор на който ще му се занимава да го ремонтира и във всеки сервиз ми казват друг двигател нося и го сменят ( моя беше блокирал ).
Ще изгледам клипчетата да ми стане ясно. Признавам си не разбирам от масла. Казаха ми че зимата ще е още по-зле от сега тракането. Дано грешат.
@Sonny_89
Моята сега е Castrol Edge 5w40, но много трака на първи старт.... УЖАСНО Е....От там ми идват идей да слушам хората за 15w40, но май най-добре ще е 10w40. Сега съм решил да го сменя с Castrol Magnatec 10w40, че уж където имало задроно един вид и хлабини ги уплатнявало и нямало проблеми.... Тия дни ще го сменя и ще видя. Дано е по добре.
Да, и аз съм на това мнение, че колите ни тракат защото преди това не са ги поддържали. Дадох пример с двете ми полота. Смених двигател защото не живея в България и нямам тук приятел майстор на който ще му се занимава да го ремонтира и във всеки сервиз ми казват друг двигател нося и го сменят ( моя беше блокирал ).
Ще изгледам клипчетата да ми стане ясно. Признавам си не разбирам от масла. Казаха ми че зимата ще е още по-зле от сега тракането. Дано грешат.
@Sonny_89
Моята сега е Castrol Edge 5w40, но много трака на първи старт.... УЖАСНО Е....От там ми идват идей да слушам хората за 15w40, но май най-добре ще е 10w40. Сега съм решил да го сменя с Castrol Magnatec 10w40, че уж където имало задроно един вид и хлабини ги уплатнявало и нямало проблеми.... Тия дни ще го сменя и ще видя. Дано е по добре.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта