Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
- flameman5
- Мнения: 386
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
Здравейте, вече започнаха неволите с "новото" Polo 6n2 1.4 16V, но това си е в рамките на нормалното за автомобил 2000г. От няколко дни ел. стъклото на предна лява врата спира да работи, след известно време заработва и пак спира. Днес свалих тапета, разглобих бутона и всичко в него изглежда повече от добре, закачих го към дясното стъкло - командва го без проблеми. След това включвайки го към лявото стъкло чух, че при натискане се чува цък откъм вратата според мен, като че ли залепва реле или ротора на моторчето. Започнах да търся релето, но се оказа, че капака под волана е запоен към кората и се наложи да поразглобя, за да стигна до таблото с предпазители и релета. За моя изненада е доста по-различно от старото 6n1 и се виждат само 3или4 релета - пропуснах да снимам. Реших да не бързам с демонтаж на механизма преди да съм сигурен, че е необходимо и да съм се консултирал с вас. Та бих искал да попитам:
Имате ли някакви идеи, каква може да бъде причината, къде и кои са релетата за ел. стъклата, как да диагностицирам проблема?
ПП Не открих сходни на моя проблем теми и схема на предпазители и релета за този модел. Пропуснах да напиша, че лявото ел. стъкло работи само на едната степен при задържане на бутона само се движи, вторта степен при която трябва изцяло да се отвори/затвоти с едно натискане не работи.
Имате ли някакви идеи, каква може да бъде причината, къде и кои са релетата за ел. стъклата, как да диагностицирам проблема?
ПП Не открих сходни на моя проблем теми и схема на предпазители и релета за този модел. Пропуснах да напиша, че лявото ел. стъкло работи само на едната степен при задържане на бутона само се движи, вторта степен при която трябва изцяло да се отвори/затвоти с едно натискане не работи.
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
Колега много ми е интереано, как си сложил копче от левия панел на мястото на дясното, защото куплунга им е различен. Тия бутони често правят номера и смятам, че проблема ти е в него.
Механизмя се сваля много леано, на три болта е, а кората на два и щипки.
Под не работи би било да уточниш дали във вдигнато положение или свалено до някъде и т.н. - казвам го от гледна точка да не би да имаш счупен пластмасов плъзгач и стъклото да запъва.
И във форума почти всички пишат, че моторчетата на тия полота горят много трудно и са безптоблемни. Проблемите са в счупени плъзгачи, кабели, бутони.
А пробва ли да размениш двата бутона от левия панел?
Механизмя се сваля много леано, на три болта е, а кората на два и щипки.
Под не работи би било да уточниш дали във вдигнато положение или свалено до някъде и т.н. - казвам го от гледна точка да не би да имаш счупен пластмасов плъзгач и стъклото да запъва.
И във форума почти всички пишат, че моторчетата на тия полота горят много трудно и са безптоблемни. Проблемите са в счупени плъзгачи, кабели, бутони.
А пробва ли да размениш двата бутона от левия панел?
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
Това цъкане е от моторчето, имаш или счупени водачи, или клеясъл механизъм, сваляш корите и оглеждаш водачите, ако се налага сменяш. Смазваш обилно жилата и водачите, аз ги смазах с грес. Не рови по релета и предпазители, проблема ти е чисто механичен. Сваляй докато все още се движи, блокира ли горе си е мъка свалянето. Огледай водачите и там където влиза жилото е тях, понякога се чупи и жилото си тръгва само нагоре.
- flameman5
- Мнения: 386
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
Благодаря за бързите отговори. Ще проверя механичната част, но ми се струва, че стъклото се движи много леко, когато сработи. Относно размяната на бутоните, може би не се изразих ясно - просто сложих буксата от десния бутон на левия и пробвах дали работи, дясната врата не съм я бутал.
А отказва да работи при различни положения на стъклото - веднъж при затворено, веднъж при наполовина отворено и т.н.....
А отказва да работи при различни положения на стъклото - веднъж при затворено, веднъж при наполовина отворено и т.н.....
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
Проблема ти е в моторчето на механизма . Пробвай да гресираш водачите на първо време-ефекта ще е временен обаче.
- flameman5
- Мнения: 386
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
lion_heart002 написа:Проблема ти е в моторчето на механизма . Пробвай да гресираш водачите на първо време-ефекта ще е временен обаче.
Какъв точно е проблема в моторчето според теб колега и може ли да се поправи? Аз също предполагах, че има износени втулки/четки по звука, за който писах.
Искам да разбера също дали може да се свали само моторчето, както е писал колегата по-горе на три болта, защото на старото Поло га свалях заедно с водачите.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
При мен бе зеленясало отвътре понеже не беше ползвано от години. Може да се свали-на 3 болта е,свалиш ли го обаче трудно ще опънеш и прибереш жилото така,че да работи след това. Можеш да направиш следното,отвърташ двата болта на корпуса и махаш кожуха,ще излезе магнита и щв видиш ротора(това ако моторчето е от същия модел) почистваш,гресираш и събираш. Но не се лъжи да махаш цялото моторче...
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
Какъв тапет си разглобил и защо? За кората ли става на въпрос?
Бутоните се вадят с отвертка, само с подпъхване, без да се сваля кората.
Проблемите на тези стъкла са водачите на повдигачите на стъклото, цепят се леко и стъклото започва да се усуква леко и от време на време започва да спира, иска да му помагаш с ръка, това е всичко, всеки с такова поло е преминал по този път включително и аз.
Малката подробност е, че като задържиш по-дълго стъклото в това положение моторчето спира да работи, не защото е развалено, а защото загрява и сработва защитата му! След няколко минути пак тръгва, германеца не е толкова прост и е измислил защита, да не изгори мАторя при по продължително ръчкане.
Бутоните също могат да имат дерт, но той се оправя с други или с контактен спрей, нищо не може да се разглоби, защото са в един пластмасов куплунг, може да им пръснеш на клемите.
Проблема със стъклото, започна по същия начин и с мен, докато накрая тотално спря.
30 лв струват водачите, сменяш ги и следващите 10 години не бараш нищо.
Ако ще правиш нещо го почвай сега, че зимата е голям зор, тия пластмаси се чупят, като солети.
Зимата ще чакаме и темата : "Проблем с отваряне на вратата".
Почисти си и бравите на вратите, има хубави спрейове.
Моторчето или работи или не, ако е изгоряло си е изгоряло, там няма какво да бараш, слушай колегите с такива коли, като твоята, защото проблемите ни са идентични.
Колата , ако е англичанка тогава може и да ти е зеленясало моторчето, може и мъх да има вътре, може и жаби да си завъдил във вратата и някоя да се е оплела в роторчето на моторчето.
Бутоните се вадят с отвертка, само с подпъхване, без да се сваля кората.
Проблемите на тези стъкла са водачите на повдигачите на стъклото, цепят се леко и стъклото започва да се усуква леко и от време на време започва да спира, иска да му помагаш с ръка, това е всичко, всеки с такова поло е преминал по този път включително и аз.

Малката подробност е, че като задържиш по-дълго стъклото в това положение моторчето спира да работи, не защото е развалено, а защото загрява и сработва защитата му! След няколко минути пак тръгва, германеца не е толкова прост и е измислил защита, да не изгори мАторя при по продължително ръчкане.
Бутоните също могат да имат дерт, но той се оправя с други или с контактен спрей, нищо не може да се разглоби, защото са в един пластмасов куплунг, може да им пръснеш на клемите.
Проблема със стъклото, започна по същия начин и с мен, докато накрая тотално спря.

30 лв струват водачите, сменяш ги и следващите 10 години не бараш нищо.

Ако ще правиш нещо го почвай сега, че зимата е голям зор, тия пластмаси се чупят, като солети.
Зимата ще чакаме и темата : "Проблем с отваряне на вратата".
Почисти си и бравите на вратите, има хубави спрейове.

Моторчето или работи или не, ако е изгоряло си е изгоряло, там няма какво да бараш, слушай колегите с такива коли, като твоята, защото проблемите ни са идентични.
Колата , ако е англичанка тогава може и да ти е зеленясало моторчето, може и мъх да има вътре, може и жаби да си завъдил във вратата и някоя да се е оплела в роторчето на моторчето.

-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
Не сваляй само моторчето, може да се свали но няма смисъл, щом стъклото се движи смазвай, особено където жилата влизат в броните и ролките, смазваш и движиш стъклата за да влезе грес навсякъде вкл. влиза и към моторчето. Огледай добре и водачите, ето твоите:
http://img35.olx.bg/images_prodavalnikc ... snimki.jpg
на лявата врата са два леви на дясната два десни, вземи комплект 4, ако ги сменяш сам по 3 на врата, че да не счупиш някой при смяната.
Жилата ги проверяваш да нямат нещо износено или скъсани телчета, леко и внимателно за да не се убодеш. Ако сваляш целия механизъм моторче и релси, си нагласи ивица ламаринка около 20-30 см, която огъваш s за да закачиш стъклото за да не падне. Внимаваш как го вадиш механизма защото влиза само по един начин.
Моята дясна врата също като твоята от време на време спираше, докато спря съвсем. Отворих я и пробвах с размърдване на броните на жилото да тръгне, излъга се и стъклото се смъкна, интересното е че водачите бяга здрави, смазах релсите, ролките и обилно жилата, като постоянно движа стъклото нагоре надолу, засега работи без проблем. Но и аз като препатилите колеги, си имам резервни водачи вкъщи и си возя ламаринка, за да мога да реагирам по време на път.
http://img35.olx.bg/images_prodavalnikc ... snimki.jpg
на лявата врата са два леви на дясната два десни, вземи комплект 4, ако ги сменяш сам по 3 на врата, че да не счупиш някой при смяната.
Жилата ги проверяваш да нямат нещо износено или скъсани телчета, леко и внимателно за да не се убодеш. Ако сваляш целия механизъм моторче и релси, си нагласи ивица ламаринка около 20-30 см, която огъваш s за да закачиш стъклото за да не падне. Внимаваш как го вадиш механизма защото влиза само по един начин.
Моята дясна врата също като твоята от време на време спираше, докато спря съвсем. Отворих я и пробвах с размърдване на броните на жилото да тръгне, излъга се и стъклото се смъкна, интересното е че водачите бяга здрави, смазах релсите, ролките и обилно жилата, като постоянно движа стъклото нагоре надолу, засега работи без проблем. Но и аз като препатилите колеги, си имам резервни водачи вкъщи и си возя ламаринка, за да мога да реагирам по време на път.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
Абе да вземе само двете пластмасови планки, тия по 15 лв не се чупят толкова лесно, докато са нови. 30 лв ще го оправят.
Прозореца може да го подпре с някакво дърво, аз му сложих един дървен чеп.
Откакто смених моите водачи, досега проблеми не съм имал, да чукна на дърво.
Наскоро правих прозореца на един приятел, на фиат пунто, слезе до долу и повече не се вдигна. "Ще го оправя викам му", обаче той не ми вярва, "Няма проблеми бе, нали знаеш, че имам поло, свикнали сме да оправяме прозорци".
Там има само една релса, а самият пластмасов водач има една пъпка и влиза в една дупка на стъклото и това е, всички уплътнения го играят, като подпори и насочват стъклото, за да не се усуква и тва е.
За 30 минути работа с една отвертка.
На вратата на полото се свалят релсите за да смени водачите, няма как иначе, при монтажа е добре да са двама човека, да фиксират добре стъклото, не че при добра воля не може да го направи и сам човек, но с двама е по лесно.
Прозореца може да го подпре с някакво дърво, аз му сложих един дървен чеп.

Откакто смених моите водачи, досега проблеми не съм имал, да чукна на дърво.
Наскоро правих прозореца на един приятел, на фиат пунто, слезе до долу и повече не се вдигна. "Ще го оправя викам му", обаче той не ми вярва, "Няма проблеми бе, нали знаеш, че имам поло, свикнали сме да оправяме прозорци".

Там има само една релса, а самият пластмасов водач има една пъпка и влиза в една дупка на стъклото и това е, всички уплътнения го играят, като подпори и насочват стъклото, за да не се усуква и тва е.
За 30 минути работа с една отвертка.

На вратата на полото се свалят релсите за да смени водачите, няма как иначе, при монтажа е добре да са двама човека, да фиксират добре стъклото, не че при добра воля не може да го направи и сам човек, но с двама е по лесно.
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
При нас са по 5лв бройката, за да сменя водачите релси не смъквам, слагам ги на място.Единствената трудност която срещнах е да набия бобчето на жилото във водача, много плътно влиза. Смъквал съм механизма, само защото беше блокирало жилото и не тръгваше, а стъклото беше вдигнато горе. Пробвал съм и да лепя стъклото с тиксо горе - отлепя се, подпирах отдолу - пречи, най безопасно е с ламаринка, огъваш и можеш да го слагаш на каквато височина пожелаеш.
- flameman5
- Мнения: 386
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
Благодаря за изчерпателните отговори. Почивните дни ще се заема и се надявам да се справя. На старото Поло 6N1 съм сменял водачи и очаквах да са идентични, но след като разгледам механизма ще пиша. А стъклото там се хващаше с две метални планки с болтове към жилата и след като го демонтирам го лепях с широко хартиено тиксо на две три места в затворено положение през горната колонка на вратата.
С бравите проблема ми е познат от старото Поло, но то не се караше в голямата зима. Но все пак има ли тема с какви спрейове и къде точно се смазва.
ПП На показаната снимка водачите ми изглеждат досущ като на старото Поло, но там ги сменях, защото се бяха счупили.
С бравите проблема ми е познат от старото Поло, но то не се караше в голямата зима. Но все пак има ли тема с какви спрейове и къде точно се смазва.
ПП На показаната снимка водачите ми изглеждат досущ като на старото Поло, но там ги сменях, защото се бяха счупили.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
m135 написа:При нас са по 5лв бройката, за да сменя водачите релси не смъквам, слагам ги на място..
Сваля се механизма, за да се сменят пластмасовите водачи. Те трябва да се вмъкнат в релсата или със сила или да се изкриви релсата малко, защото ролките са нитовани и пречат. Сменял съм на 6n2.
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
Това си е твой избор, при последната ми смяна ги смених без да свалям релсите/механизма/. Между другото и на пасата ти би трябвало да са същите, но се чудя кой ти дава да пипаш по колата му. Та като ти чета за ремонтите тук и в Направи си сам, аз определено не бих ти дал да пипаш по колата ми.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6n2 1.4 16V ел. стъкло работи когато си реши
m135 написа:Това си е твой избор, при последната ми смяна ги смених без да свалям релсите/механизма/. Между другото и на пасата ти би трябвало да са същите...
Сменял съм както жила, така и повдигачи на повече от една кола, включително и предишната моя, както и на посоченото Polo 6n2.. След като си по-голям експерт от мене, щеше да знаеш, че на моя пасат механизмите са с ножица, не с жила. Не виждам как ще вкараш новите пластмаси на релсите на място. Аз бих си свалил механизма, за да работя на спокойствие.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 132 госта