Здравейте колеги,
Имам странен проблем с алтернатора:
1. След като дам на контакт не ми свети лапата за алтернатора.
2.Алтернатора започва да зарежда след като колата се изфорсира на 2000-2500 оборота
Замерих колко зарежда алтернатора - 14.4-14.5V.
Пробвах да го натоваря с фарове, парно,CD и др. и падна на 13.9V-14V, което смята, че е добре.
Замерих и буксата с двете кабелчета която влиза в алтернатора.Като дам на контакт на едното кабелче идва 12V, а на другото няма нищо.Предполавам, че едното е за възбуждане на алтернатора, а другото е за лампата.
Дали проблема е в реле регулатора на алтернатора или нещо друго.
Ще съм много благодарен, ако някой може да помоге.
Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
- Автомобил: polo 6n2
- Двигател: AHW
- Местоположение: sf
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
Според мен,четките не контактуват хубаво с ротора на алтетнатора.Пробвай при угасен мотор и не светеща лампа на акумулатора,да почукнеш релето с четките.Ако светне лампата,там търси проблема.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
Не пипай релето и четките
Прекъснато ти е тънкото синьо кабелче, най-вероятно в самото табло.

Прекъснато ти е тънкото синьо кабелче, най-вероятно в самото табло.
- Калоян.Николов
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 14 апр 2016 0:37
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
Утре ще отворя таблото за да проверя.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
В таблото има платка, ако нямаш поне минимален опит с платки, по-добре не отваряй таблото. Прекъсната е веригата на това кабелче, самото кабелче може да е здраво.
Ето ти малко четиво по въпроса:
viewtopic.php?f=88&t=401089&hilit=+%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80&start=15
viewtopic.php?f=6&t=299164&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%87%D0%B5
viewtopic.php?f=6&t=21356&start=0&hilit=%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0
viewtopic.php?f=7&t=435204&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%87%D0%B5&start=15
viewtopic.php?f=59&t=107807&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%87%D0%B5
Ето ти малко четиво по въпроса:
viewtopic.php?f=88&t=401089&hilit=+%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80&start=15
viewtopic.php?f=6&t=299164&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%87%D0%B5
viewtopic.php?f=6&t=21356&start=0&hilit=%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0
viewtopic.php?f=7&t=435204&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%87%D0%B5&start=15
viewtopic.php?f=59&t=107807&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%87%D0%B5
- Калоян.Николов
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 14 апр 2016 0:37
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
Проблема наистина е синия кабел.Свързах кабел на буксата на алтернатора на синия кабел и го изведох до таблото след което разкачих буксата от таблото и започнах да меря на всеки пин с мултицета, защото не се вижда на кой пин на пуксата влиза синия кабел,но никакъв резултат.(другия кабел по същия начин го замерих и няма проблеми).Срязах синия кабел от буксата на таблото и го свързах директно към буксата на алтернатора с друг кабел.След запалване и без форсиране алтернатора започна да зарежда без проблем, но забелязах, че като дам на контакт диода на таблото за алтернатора
пак не свети(може и да е изгорял).
И така сега проблема е от къде мога да прокарам директен кабел от буксата на таблото до буксата на алтернатора?
пак не свети(може и да е изгорял).
И така сега проблема е от къде мога да прокарам директен кабел от буксата на таблото до буксата на алтернатора?
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
Като пишеш за таблото, не ми става ясно за таблото с релетата и бушоните ли пишеш или за таблото с километража и лампите. И не ми стана ясно по новия кабел дали не върви постоянно ток, дори и когато не е на контакт
Това е схемата на алтернатора, май е от Лада, но принципът е почти същия. Разликата с по-съвременните коли, е че лампата е заменена от мощен резистор или резистори, диода на таблото е вързан за тези резистори. Няма как да отгатна точно къде е прекъсването при теб. Ако схемата не ти е достатъчна да си решиш проблема и не ти се дават пари за майстори можеш да побългариш по същия начин като в първия линк, нищо не пречи да си сложиш и някаква лампа вътре в купето. А ако ти се занимава може да вържеш диода за тази лампа и да си изглежда оригинално. Оригиналния син кабел се увива с тиксо.
Оригинално този кабел не минава през бушон, това значи че трябва много да внимаваш как го укрепваш, щото може да се подпалиш. А може и да му сложиш бушонче, ладата имаше бушонче на тази верига.

Това е схемата на алтернатора, май е от Лада, но принципът е почти същия. Разликата с по-съвременните коли, е че лампата е заменена от мощен резистор или резистори, диода на таблото е вързан за тези резистори. Няма как да отгатна точно къде е прекъсването при теб. Ако схемата не ти е достатъчна да си решиш проблема и не ти се дават пари за майстори можеш да побългариш по същия начин като в първия линк, нищо не пречи да си сложиш и някаква лампа вътре в купето. А ако ти се занимава може да вържеш диода за тази лампа и да си изглежда оригинално. Оригиналния син кабел се увива с тиксо.
Оригинално този кабел не минава през бушон, това значи че трябва много да внимаваш как го укрепваш, щото може да се подпалиш. А може и да му сложиш бушонче, ладата имаше бушонче на тази верига.
- Калоян.Николов
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 14 апр 2016 0:37
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
Става въпрос за таблото на километража и лампите.По този син кабел + ли трябва да тече ? Аз нещо съм се объркал.Мислех че по другия кабел (кафевия) е плюс, а синия е минус.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
Плюс, но само през първата секунда, после синьото кабелче е за украса. Не знам кой е "другия кафяв кабел", при Голф2 всички кафяви са свързани към маса, демек минус.
- Калоян.Николов
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 14 апр 2016 0:37
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
Ето такъв е алтернатора със син и кафяв кабел.
- Калоян.Николов
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 14 апр 2016 0:37
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
След като дам на контакт до този кафяв кабел стига 12V
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
Не знам за какво е кафявия кабел, при старите ФВ-та, като моето, кафявите кабели винаги са минус.
Вземи от някъде плюс след контакт, вържи за този плюс една лампа 5 вата от габарит, другия край на лампата го вържи за алтернатора, на мястото на синьото кабелче.
Като подадеш контакт, лампата трябва да светне, като запалиш и алтернаторът започне да зарежда лампата трябва да угасне.
После си намери едно червено диодче, вържи му резистор 1кОм на едното краче, за свободните краища на диода и резистора вържи две дълги жици, другите краища на тези жици ги вържи и тях за лампата. Ако диодът не свети заедно с лампата, значи трябва да размениш жиците. После червеното диодче си го слагаш някъде в купето.
Оригиналната ти схема трябва да е нещо подобно, но вместо лампа трябва да има мощен резистор или резистори, които са в самото табло. Най-вероятно точно те са изгорели или са се разпоили от нагряването. Но прекъсването може и да е другаде.
Едит: Откачи кафявия кабел от атернатора и тогава мери дали до него стига плюс. И не знам кво мериш, мултицетът може и да лъже.
Вземи от някъде плюс след контакт, вържи за този плюс една лампа 5 вата от габарит, другия край на лампата го вържи за алтернатора, на мястото на синьото кабелче.
Като подадеш контакт, лампата трябва да светне, като запалиш и алтернаторът започне да зарежда лампата трябва да угасне.
После си намери едно червено диодче, вържи му резистор 1кОм на едното краче, за свободните краища на диода и резистора вържи две дълги жици, другите краища на тези жици ги вържи и тях за лампата. Ако диодът не свети заедно с лампата, значи трябва да размениш жиците. После червеното диодче си го слагаш някъде в купето.
Оригиналната ти схема трябва да е нещо подобно, но вместо лампа трябва да има мощен резистор или резистори, които са в самото табло. Най-вероятно точно те са изгорели или са се разпоили от нагряването. Но прекъсването може и да е другаде.
Едит: Откачи кафявия кабел от атернатора и тогава мери дали до него стига плюс. И не знам кво мериш, мултицетът може и да лъже.
- Калоян.Николов
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 14 апр 2016 0:37
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 9N 1.9SDI проблем с алтернатор
Този кафяв кабел също стига до таблото. Може би накрая ще занеса колата на някой електричар да я погледни.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 131 госта