Polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот freelancer » Чет 12 мар 2015 10:24


Здравейте колеги!
Бих искал да съобщя с радост, че най после бензиновата помпа най вероятно се спомина. Малко ненормално звучи, но предполагам, че повечето сте чели темите ми за проблема с гасненето, което никой не можа да разбере, от какво е и заради, който смених един куп части, работещи. Имах големи съмнения в бензиновата помпа и така, като гледам са на път да се потвърдят. Значи хронологията на събитията е следната :
В събота точно при маневра пред блока ми се вдърви волана с леко виене, при което установих набързо, че ми се е извадила меката връзка на маркуча за високото налягане на хидравликата на волана. Изгасих двигателя и оставих колата, заех се с търсене на маркуч и след 2 дена престой реших да отида да огледам маркуча. При отварянето на шофьорската вртата не чух помпата да изжужи, тя между другото и преди е отказвала да се включи, макар, че релето си щрака, но пък после почти винаги е тръгвала от първият път.
Реших да дам на контакт и изненада, вместо да изжужи помпта започна да вие, леко, два, три пъти подкачвах и пак си виеше, на 4 път започна пак да си жужи. По принцип откакто купих колата винаги я чувам как си жужи, а не би трябвало. На следващият ден пак реших да проверя, след един ден престой, не паля заради хидравличната помпа, а давам само на контакт. При контакт си жужеше. Вчера обаче, пак след ден и нещо престой, въртя ключа и няма никой, ни шум, ни вопъл. :mhihi :bishop
Релето си цъка, чувам го, но помпата не издава ниакъв шум. Не съм пробвал да запаля заради хидравличната помпа, но самият факт, че помпата не се чува ми е достатъчен за да я сменя.
Вариантите, които ми бяха предложени са:
Само помпа без кошница, Meyle, кошницата с помпата(сондата), някакво китайче и помпа с кошницата (сондата) Пиърбърг.
Тъй, като кошницата не мисля, че е в добро състояние реших да я сменям заедно с помпата, за да не рискувам излишно, все пак има разни о пръстени и уплътнения, цедки, които за тия 14 години са станали на леш.
Избрах да си взема Пиърбърга, помпата с кошницата(сондата). Според вас добър ли е избора?




Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 476
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот Snuupy » Чет 12 мар 2015 15:12


Човек, хич не ти върви с тая кола, не знам как я караш толкова години, иска се голяма доза нерви.
Иначе избора... въпрос на късмет е....


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот freelancer » Чет 12 мар 2015 16:15


Какво да ти кажа френд, просто не съм случил на кола. Кофти проблеми и всичките на куп. Температурен датчик, термостат и бензинова помпа, кофти комбинация. Стартер, алтернатор, теч от маркуча на хидравликата, айде бобината да кажем, че е била тръгнала, имаше съвсем леки пукнатини. Прогорели маркучи за картерната вентилация. Проблеми, които се срещат при повечето екземпляри от този модел.
Лошото е, когато се случат всички заедно и тогава върви разбери какъв е проблема. Резултат от занемарена поддръжка от предишния собственик.
Иначе, ако го погледна от хубавата страна, проблемите се случиха пред дома ми, което е по добрият вариант, ако ме беше оставила на пътя с жената и детето.
Дано да извадя късмет с новата помпа! :th_up


Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 476
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот Snuupy » Чет 12 мар 2015 21:54


Поне всичко ще си си сменил и ще ти е перфектна! Успех! :th_up


derivatsia
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 05 дек 2012 0:47
Автомобил: VW Lupo 1.0 MPI
Двигател: AUC 2001
Местоположение: sofia

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот derivatsia » Пон 30 мар 2015 20:53


Смени ли бензиновата помпа? Оправи ли се гасненето?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот freelancer » Вто 31 мар 2015 7:14


Ами след, като монтирахме маркуча за високото налягане на хидравликата запали без проблеми, без да гасне, след престой от една седмица, явно след многократното подкачване помпата спира да подкачва. Така или иначе си купих нова помпа заедно с кошницата (Пиербург) и скоро ще я сменям, като имам свободно време.
Звука, който издаде помпата си беше виещ, а също така на моменти се чува повече, жужи, така, че ще я сменям за по сигурно.
След пробата ще пиша дали се е оправил проблема с гасненето.
Между другото се оказа, че някой малоумник в сервиза ми е сложил маркуча за високото налягане обратно към рейката и това е причината да се извади. Направо имам страхова невроза и от колата и от сервизите, то не знаеш на какъв тъпанар ще случиш. Предполагам, че е обърнал рамото на тръбата за да може да си завие болта по лесно, без да го интересува, че така се създава по голямо налягане. Факт е, че в повечето случаи повтарям интервенциите заради мърлячи, които си оставят ръцете.
Ходих в Авто+, вече съм толкова редовен клиент, че момчетата ми помогнаха и отвориха софтуера със схема на хидравличната система, откъдето видях как е поставен правилно маркуча.
Проблема не е толкова в колата, а в механиците, които я обслужват, трудно се намират кадърни и съвестни хора вече, особено в по малките населени места.
Имам си и реленце на помпата за проба, ако и така не се оправи, ще продължавам с пробите, докато не се оправи напълно.
Странното е, че проблема почти изчезна, появява се все по рядко.Няма грешки, няма лампи, но според мен би трябвало да се набира по добре колата. Имам чувството, че динамиката не е добра, може и да си внушавам, все пак двигателчето е слабичко.


goforit
Мнения: 89
Регистриран на: Чет 19 юли 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот goforit » Вто 31 мар 2015 10:40


Колега,
Само за информация да те питам - сменял ли си датчика на коляновия вал ?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот freelancer » Вто 31 мар 2015 15:27


Здрасти братле, радвам се да те видя отново във форума на фолксваген! :beer
Не съм забравил за датчика, имам го в предвид, той най вероятно ще е следващия, само малко да почина финансово, че тази помпа не ми излезе евтина. :wink
Едно по едно, както се казва.
Днес пак ми го направи номера. Парното на 3, пускам фаровете и изгасна. Знаех си, че ще изгасне, за това не изчаках известно време. Какво се получава всъщност. Усещам лека вибрация и оборотите са малко по ниски, най идиотското е, че след второто палене са по високи, заковаха на 1000, луда работа. След това нямам проблеми.
Много неща не се връзват с датчика на коляновия вал.
1. Датчика прави проблема на загрял двигател, а след това нямам проблеми. 2. След това или преди това има трудно палене, а аз си паля без проблеми. 3. Датчика дава грешка, екуто ми записва грешки, пробвал съм, примерно при разкачен мап сензор или ламбда сонда, нямам грешки и не ми свети лампата ЕРС.
ЕРС то най вероятно ми е светило заради тръбата, онази дебелата от сепаратора, смених я с чисто нова оригинална, всичко е ново по картерната, без сепаратора, който е чистен, нямаше много мизерии в него, след интервенцията с маркучите нищо не свети.
То и грешката си беше за въздух, изписваше даже и тръба/въздух, нещо такова. Софта на тези двигатели е бетон, няма грешка, само където не дава най важната грешка, заради, която ми гасне колата.

Четох ви коментарите във форума на Сеат, поласкан съм! :icon_lol
Вярно, че мапа и дросела не са чисто нови, обаче са проверени. 3 мапа, последния е, като нов и работи. "Новият" дросел е гледан и адаптиран, никакви проблеми с тях, другото е ново. :c020
Няколко дена си играя да подкачвам преди да запаля и нямам проблеми, обаче днес запалих веднага и се получи гасненето, като сменя помпата ще пиша какво е станало!
Помпата е чисто нова, заедно с кошницата! :mhihi
Дано да е в нея проблема.
След това не знам, може би ще се разходя най вероятно до Пловдив, впечатлих се от написаното за един човек, Жоро (Касапина), пишат, че бил добър, предполагам, че няма да е проблем за него, все пак това е едно дърто поло, не самолет.
Може преди това да пробвам и с реле 410, така или иначе съм го купил.
Датчика......, кой знае, много прилича на проблем с този датчик, ако ми останат нерви и финанси мога да пробвам и с него.
Докато не я оправя няма да я оставя тая кола, тъпото е, че докато я оправя, ще дойде време да я продавам. :icon_lol


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот maslinkov » Съб 04 апр 2015 7:00


Здрасти. За същата кола ли говориш, дето щеше да й сменяш главното реле? А оня венец с пластмасовите втулки смени ло го с шкодов, че отиваш на вариант датчик кол. вал? Нямам думи и за тая помпа - дакупиш Пиърбург /май ми искаха за нова 300+лв с кошницата/ Моята преди да я сменя мерихме налягане, но и то беше нормално. А иначе я карах докато не почна да издава звуци като гр гъ гър и колата взе да прекъсва и карах на мръсна газ, докато се оправи /но при паленето НИКОГА не ми е правила мръсотии/ Нищо не съм бутал и дросела и той вече спря да ми прави номера на загряла кола. Тъй или инак като си я взел я слагай.
Лично мое мнание е, че си мазохист и обичаш да се самонаказваш /ако беше я оправил щеше да я продадш отдавна и да си вземиш друг трошляк, който с радост да ти лази по нервите/ Не се обиждаш лесно от шеги, нали? Поздрави.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот freelancer » Пон 20 апр 2015 7:45


:icon_lol :icon_lol :icon_lol
Маслинков, ако има проблем с датчика на коляновия или с венеца ще набива грешка 100%. Има два датчика и ако има разминаване в параметрите винаги набива грешка, грешка има и ако ангренажния ремък не е зацепен правилно. При мен такава грешка липсва. Има много случаи във форума при, които бензиновата помпа прави проблема при първоначално запалване, вижда зор да вдигне налягане в началото.
Помпата ще я сменям, защото я чух съвсем ясно да мени обороти при подаване на контакт след престой. Последно след 7 дена престой при подаване на контакт шума от помпата не беше равномерен. След няколкократно подаване на конаткт за да подкачи хубаво помпата и след, като спря да подкачва запалих и нямаше никакъв проблем. Иначе колата се кара всеки ден. Вчера запалих без да подкачвам и отново никакъв проблем, пусках консуматори въртях волана, тръгнах веднага и всичко беше наред.
За собствена сигурност реших да я сменя, тъй като пътната помощ хич не е евтина, пък и неудобството да останеш на пътя не е за предпочитане. :biggrin
Разбирам шегата ти! :c020
По интересното е, че за сега проблем няма пали си и работи стабилно без прекъсвания, каквото и да пускам или при въртене на волана, проблем няма и за това не бързам със смяната на помпата.
Съмнявам се, че при тези двигатели, тъй като мап сензора е на всмукателния колектор при проблем с маркучите на картерната вентилация набива масло във всмукателния колектор, от там маслото отива към мапа и замръсява и сензора и отворите към него, дупката е малка и не и трябва много. Забелязах, че след, акто си възстанових цялата картерна вентилация, омазняването към дросела и въздушния филтър изчезна и заедно със това изчезна и гасненето, не знам, сигурно има нещо общо, защото го забелязвам и при други колеги със същият двигател, всички са имали проблеми с макучите на картерната и следователно неправилно функциониране на вентилацията. Още, като купих колата и ми чистиха дросела в един сервиз, механика забеляза, че има масло в колектора, под дросела и ми каза да я махам тази кола, но след смяната на маркучите и клапанчето на картерната и чистенето на сепаратора нямам никакво омазняване, надявам се така да си остане и за в бъдеще.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот maslinkov » Пон 20 апр 2015 13:57


:icon_lol
Значи остава централното реле да си брави бъзици с тебе /за него нищо не пишеш?/ А помпата няма да те остави толкова лесно, че да викаш пътна помощ /пък и можеш да си я и носиш в багажника на дълъг път, щом си дал толкова пари за комплект с кошник - тогава пък не е никакъв проблем да си я извадиш и пъхнеш другата/ Аз съм ходил до Варна и обратно и освен прекъсване, не е спирала, а я смених чак като взе да издава стенещи звуци/ То и при твоя таралясник, макар и по - нова година захранването си минава през реле като направи налягане да я спира. Пък може и централното ти да е, а? Всеки случай много тъпо решение е да работи само държиш отворена твоята /шофьорската врата/
Ама тия теми са си боза де. Аз поисках да пусна една и ми я заключиха веднага, като ме насочиха към търсачката. Сега не мога да им кажа на философите, че решението се оказа в подгряване на акумулатора за 4 сек с фаровете, преди даване на стартер /тия боклуци Калциеви технологии при студено време нямат сила дори едно реле-шалтер да включат/и не са нито клемореди, нито стартери - и то при чисто нов акумулатор.../
Та и твоя проблем май затоплянето го е решило - да прехвърли ток през презапоявани спойки. Предполагам тогава, че и сега като застудя ще имаш проблеми.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот freelancer » Пон 20 апр 2015 14:43


Ако е централното реле пак дава грешки по принцип, има теми с колеги/а със същият двигател, като моя и набива грешки и то доста, пък и ако е релето ще имам и трудно палене, релето прави проблема при студен двигател, прави го и на топъл също, пак не се връзват напълно нещата, но все пак има някаква вероятност да е то макар и малка, мога да пробвам с другото, което имам. Гаснела е и когато чувам ясно релето да цъка и да пуска помпата. По странното тука е, че забелязах следното:
Давам на контакт, 3 пъти примерно, помпата се чува и на 4 тия път въртя и не се пуска, после пак давам на контакт и пак я чувам.
Централното си работи и не съм имам проблеми с него.
Акумулатора ми е чисто нов на няколко месеца, Бош силвър и пали без проблеми, веднага, направо ще изхвъркне стартера. :mhihi
Не мисля, че се влияе проблема от времето обаче, тази зима имах период и то в най студеното време, когато нямах никакви проблеми за две, три седмици.
По интересното е, че проблема мутира, т.е. не прави едно и също, примерно сега положението е много по добре отколкото миналата зима, когато само да бутна газта по рязко и изгасваше, или да завъртя волана. В началото винаги гаснеше, без да барам нищо дори, става на въпрос, когато я купих. Работеше 15-20 секудни и изгасваше. Сега гасненето е по скоро изключение отколкото правило.
Вчера вече се беше застудило и проблеми никакви, прави го и в студено и в топло.
За сега няма проблеми, ако продължи ще сменям още части, помпата така или иначе ще я сменям. Ако някой иска помпа може да ми пише на лични. :biggrin
Чудех се по едно време дали има вероятност клемореда да има ми први проблем и да ми прекъсва запалването, а контакт да има. При изгасване лампите светят и всичко си работи.


derivatsia
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 05 дек 2012 0:47
Автомобил: VW Lupo 1.0 MPI
Двигател: AUC 2001
Местоположение: sofia

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот derivatsia » Пон 20 апр 2015 23:53


Стискаме ти палци...да я оправиш.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот maslinkov » Вто 21 апр 2015 7:56


Ако не беше си купил помпа и аз можех да ти услужа. Купих си една от колега от тук с работещо Поло на части /просто да имам, че както има сега части, изведнъж може и да свършат/ :icon_lol По- новите като твоето следят напрежението и при нужда го "централизират" /разбирай да пазят централното реле, а да изключват спомагателни функции по таблото/ ама докато тече този процес може да ти дава бъгове, без да набива грешка. Трябва да имаш и датчик за налягане на рейката, който може да не е съобразен с твоето Поло. Проверявал ли си какво налягане на горивото изисква твоя двг.? Ако е като на голфовете се сменя само датчика и помпата работи по - дълго. Макар, че на 1.4 не ми се вярва много да е от това. Пък и не знам дали има голф с такъв мотор.
Бах ти напоителната и уморителна тема. :icon_lol


stanimir6807
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 30 апр 2017 17:29
Автомобил:
Двигател:

Re: vw polo 1.4 2000 - бензиновата помпа не се чува вече

Мнениеот stanimir6807 » Нед 30 апр 2017 18:02


здравейтеда запитам и аз купих си поло2001 г установих че мирише на бензин махнах ламарината под задната седалка оказа се гривната не се завива може ли някой да ми каже от къде мога да си намеря такаваако някой знае оставям номер 0898342796 благодаря



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 110 госта