Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
fluks
Мнения: 69
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот fluks » Вто 07 май 2019 23:47


Здравейте и привет на всички , обръщам се към вас с цел , някой да си има на идея нещо , някоя тайничка , жокерче или тн. Собственик съм на Поло 6кв5 или казано на български Поло комби(1999). Мотора беше ALM обаче се случи така че не беше пален години(нямаше ме ) след което след запалване се е поизкъртил и загуби ниските обороти имаше си средни и високи. Обеснявам от до за да знаете какво се случва , мотор 1.6и 75коня отиде на майстор поради причината че при подаване на газ падаха оборотите (нямаше ги ниските) оказа се че буталата хлопат в три от 4те цилиндара. Така почна се ходенето по мъките , първо да кажа винаги е било сменяно маслото и антифризи и тн. гледана е стриктно но на всяко нещо му идва времето , наслагвания не е имало. След като не успях да намеря кадърно долнище , а да набивам ризи си е златна работа(като се замисля май беше по-добре вече) намерих мотор АЕЕ 1.6и 75 коня , числото му пасва с кутията на АЛМ , с разликата че захвата е страничен на лапата. Почнах да се разболявам вече (образно) първо мотора уж беше чуван , ок и тн. Пристига с хлътнал картер и пълен с пръс от долу , как да е сменен е картера с тоя от АЛМ-а измиван чистен , помпа тествана (маслена). Сглобен мотора запали - чува се като часовник , викам си родих се , върви , ръмжи си , абе пушка . Да ама почна болестта , нагар под капачката на маслото , видимо някой не си е сменял маслото (за жалост тъпана , не го отворих да го погледна под капака как е разпределителния). В градски условия няма проблем никакъв цъка си супер. Да кажа масла филтри антифриз сменени , дебит помпа мерен , не пипа масло , не пипа антифриз , викам си , брей наистина хубав мотор. Качам се на магистрала , не е цеден мотора и започна едно мигане на лампата на маслото и не след дълго светна , спирам чакам 10мин вдигам щеката маслото си е на макса , чисто като сълза. Забравих да кажа маслото е Мотул 10/40 полу-синтетика (никога не съм карал с такова и съм скиптик) , другото е че датчика на главата на АЕЕ е зелен 0.3-0.6 бара , обаче като го сложа и колата казва че не го иска , иска си синия от АЛМ 0.15-0.35 бара , викам много разлика няма. Та да се върна на момента с магистралата , паля лампата не свети , тръгвам всичко ок и след малко пак почва мигане и так , цъква се , гася паля изчезва , викам си датчика отива , шумове няма , да ама влизам в града чувам трака разпределителния вал или повдигачи , ау стреснах се. Болестта почва да се развива , на следващия ден няма проблеми , викам ще сменя датчика , вземам нов 6лв е , слагам няма ядове. Тръгвам пак магистрала 70км и пак лампата и почва тракането отгоре , уви тоя път не спря , а масло има , изкарах 120 км на 5та с 80 да мога да се прибера с почукване (знам че ще ме критикувате , но нямаше как). На следващи ден викам ще гледам качва ли масло , махнах датчика дори понеже помпата си работи , да видя дали качва масло там , за секунда изхвърли над половин литър масло , следователно качва. Започнах да се замислям , биелни лагери основни лагери или запушена м. магистрала . Основни едва ли , биелни възможно заради това че на много загряло се случва и съм склонен да си мисля че маслото става като вода и изтърват , маслена магистрала също много ме съмнява ама по капачката пак има леки следи от прясно масло , но пък трака да си е.е , като изтине мотора симптомите изчезват. Дайте някаква идея , много съм и скиптик към тоя Мотул , направо си мисля да го източа макар да е на 600км и да си хакна Кастрола пълната синтетика 10/40 утре и да го пробвам пак. Вече около 1000лв съм назад от проби и грешки. ако има някой с идея ще се радвам да видя и даже бих го почерпил. Поздрави и моля за лек че над 10 майстора вече се чешат по главите и нямат идея освен един за биелни лагери.




fluks
Мнения: 69
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот fluks » Сря 08 май 2019 8:08


От днес тракането вече го има и от студена кола и светва лампата в началото после гасне , значи съм умлял хидравличните вече :(


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот kris11 » Сря 08 май 2019 9:26


Свали главата и продухай със сгъстен въздух маслените магистрали и на блока и на главата. На Аее капака на картера е със силикон. Може парченце да прави проблема.


fluks
Мнения: 69
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот fluks » Сря 08 май 2019 10:25


Здравей , сложих и руска добавка , няма отихване , знам че капака на картера е със силикон , но видимо се чува масло горе в главата да влиза , по капачката също си има леко плискано масло макар да има предпазител да видя дали се мие вала. Ако стигна до сваляне на главата по добре да я засиля в някоя нива , на каваци и да се приключва , то направо се разболях вече с нея. Иначе благодаря за включването и отговора , ако не препатка до тогава може и да се случи отново цялостно разглабяне.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот ivuchev » Сря 08 май 2019 17:52


Малко размисли
Ако вдига налягане до датчика значи не би трябвало да ти мига лампата.
Ако не стига значи нема как да мие валовете както ти гадаеш.
За мен помпата е виновна но вече си чао.
В момента най добре е да Смениш маслената помпа и след това да измериш наляганено но НА ЗАГРЯЛ мотор, което трябваше да направиш веднага при първите премигвания, а не да сменяш датчици и да караш 120 км. Ама ти си знаеш.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот muns61 » Сря 08 май 2019 19:51


Сложи си стария мотор и оправете периферията.


fluks
Мнения: 69
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот fluks » Сря 08 май 2019 20:24


Така , масло стига до датчика но това не означава че има налягане , някакво масло влиза при повдигачите , ясно че вече може би са чао и ще ги сменя в най-скоро време. Помпата е мерена бута си , но имам едно друго притеснение , понеже е бил стар мотора и пълен с нагари сега да са слезнали долу и да задръстват цедката , утре ще отворя картер за да погледна и да кажа не съм чао , мотора си работи , има и мощност , капака на разпределителния го свалих - вала е перфектен. Стария мотор няма как да го сложа вече , 3 цилиндъра от 4те хлопат , в 4ти влиза 1 стотинка между буталото и цилиндъра . Маслени магистрали го изключих защото минава първо през цедка после помпа и филтър , нито силикон може да влезе нито нагар да запуши така яко. Биелните лагери не тропат , мисля че два хидравлични хлопат и се надявам да се напълнят утре след като установя , че сигурно има 2 пръста боклук в картера и запушена цедка. Силно се надявам да съм прав , иначе имам донор глава , вал , повдигачи , а помпата е мерена на 100% работи. Датчика също става вече разбрах нищо че е от АЛМ при по-малко налягане от 0.15 бара светва , а при 0.35 и нагоре няма да покаже грешка. Утре ще разбера дали ще има шанс да се оправи , масло вън , картер долу , чистене и пак кастрол 10/40 пълна синтетика и повече никога Мотул


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот muns61 » Чет 09 май 2019 5:37


Като чета какво си написал, достатъчно си компетентен да се справиш и без чужда помощ.


niki_k
Мнения: 249
Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот niki_k » Чет 09 май 2019 5:42


Колега,като свалиш картера,разклати и петите на биелите,да не би все пак чукането да идва от някой биелен лагер.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот ivuchev » Чет 09 май 2019 6:44


Цедката най вероятно ще бъде чиста. Пробвай първо с по качествен филтър ,нали вътре имало някакъв клапан за свръх налягане, или на помпата беше :gruebel , ако нещо се е повредил, ако не вече става дума за лагерите на к. Вал. Чакаме развитие.


fluks
Мнения: 69
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот fluks » Чет 09 май 2019 7:25


Привет , разсмя ме като видях какво съм написал , исках да кажа - видимо се вижда че влиза някакво масло горе , но слабо :mhihi . Та компенсаторния клапан , не отсъства ли тук в тая система за налягането на маслото ? Ей това което описваш не се ли гледа като се свали агренажа и където са биелните - визирам петите? Чукането няма как да е от коляновия вал , 99% съм сигурен че е повдигачи и 1 % клапани на долу направо не вярвам да е. Филтъра е Чемпиън но едва ли е от него. Ще видим цедката дали ще излезе чиста.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот ivuchev » Чет 09 май 2019 8:36


За чукането си прав че е от повдигачи. Но загубата на налягане ( мигане на лампата) може да е от
1 . Дефектирал клапан за свръх налягане, където и да се намира той.( филтър или байпас на масл. Помпа)
2. Задръстена цедка на масл. Помпа , респективно маслен филтър.
3. Големи хлабини в биелни лагери к. Вал - обикновено като загрее мотора.
4. В редки случаи като моя - пробил датчик.
5. Скъсани или окъсени кабели на датчика/те.


fluks написа:От днес тракането вече го има и от студена кола и светва лампата в началото после гасне , (


Това ме кара да мисля че проблема е по т.1


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот kris11 » Чет 09 май 2019 9:23


Toва , което писах по-горе съм го правил на Голф АЕЕ 2011 г. И аз тръгнах мерене налягане на мсло,промивка, сваляна на картер /чиста цедка/, смяна на маслена помпа. веригата не беше разлабена /износена/ Чукаха повдигачите.
Нкрая главата долу и с компресо продухване на магистралитеИзлезе някакво парченце 4-5 мм не разбрах силикон ли беше и от гарнитура/мернах го за кратко като излетя/. След монтаж на главата никакво чукане на повдигачи


fluks
Мнения: 69
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот fluks » Чет 09 май 2019 9:50


Здравейте отново , малко или много разочерован съм. Източих маслото , свалих картера , цедката е чиста. Затворих сложих си Кастрола , изчаках мерих , запалих отихна , и след разкарване чукането пак почна , и си мисля че е от долу защото там се чува. Мисля че не са повдигачите вече , мисля че е основни лагери както написа някой по горе. Кастрола е пълна синтетика , ще се наложи да остиска още малко до майстора и изцяло десекция отдолу и смяна на помпа и лагери , горе хвърля масло и то яко , чак под капака се вижда как джаска. Другия вариант който не искам да е или клапан или пак хлопащо бутало(но едва ли) ще я видя на магистралата лампата ще светне ли или не. За сега остава до събота на място и й предстоят 100+ на 5та с 80 до доктора.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)

Мнениеот ivuchev » Чет 09 май 2019 10:23


Колегата , къде чука сега . На място чука ли или само в движение и не можеш да го локализираш на 100 %?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта