Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Здравейте и привет на всички , обръщам се към вас с цел , някой да си има на идея нещо , някоя тайничка , жокерче или тн. Собственик съм на Поло 6кв5 или казано на български Поло комби(1999). Мотора беше ALM обаче се случи така че не беше пален години(нямаше ме ) след което след запалване се е поизкъртил и загуби ниските обороти имаше си средни и високи. Обеснявам от до за да знаете какво се случва , мотор 1.6и 75коня отиде на майстор поради причината че при подаване на газ падаха оборотите (нямаше ги ниските) оказа се че буталата хлопат в три от 4те цилиндара. Така почна се ходенето по мъките , първо да кажа винаги е било сменяно маслото и антифризи и тн. гледана е стриктно но на всяко нещо му идва времето , наслагвания не е имало. След като не успях да намеря кадърно долнище , а да набивам ризи си е златна работа(като се замисля май беше по-добре вече) намерих мотор АЕЕ 1.6и 75 коня , числото му пасва с кутията на АЛМ , с разликата че захвата е страничен на лапата. Почнах да се разболявам вече (образно) първо мотора уж беше чуван , ок и тн. Пристига с хлътнал картер и пълен с пръс от долу , как да е сменен е картера с тоя от АЛМ-а измиван чистен , помпа тествана (маслена). Сглобен мотора запали - чува се като часовник , викам си родих се , върви , ръмжи си , абе пушка . Да ама почна болестта , нагар под капачката на маслото , видимо някой не си е сменял маслото (за жалост тъпана , не го отворих да го погледна под капака как е разпределителния). В градски условия няма проблем никакъв цъка си супер. Да кажа масла филтри антифриз сменени , дебит помпа мерен , не пипа масло , не пипа антифриз , викам си , брей наистина хубав мотор. Качам се на магистрала , не е цеден мотора и започна едно мигане на лампата на маслото и не след дълго светна , спирам чакам 10мин вдигам щеката маслото си е на макса , чисто като сълза. Забравих да кажа маслото е Мотул 10/40 полу-синтетика (никога не съм карал с такова и съм скиптик) , другото е че датчика на главата на АЕЕ е зелен 0.3-0.6 бара , обаче като го сложа и колата казва че не го иска , иска си синия от АЛМ 0.15-0.35 бара , викам много разлика няма. Та да се върна на момента с магистралата , паля лампата не свети , тръгвам всичко ок и след малко пак почва мигане и так , цъква се , гася паля изчезва , викам си датчика отива , шумове няма , да ама влизам в града чувам трака разпределителния вал или повдигачи , ау стреснах се. Болестта почва да се развива , на следващия ден няма проблеми , викам ще сменя датчика , вземам нов 6лв е , слагам няма ядове. Тръгвам пак магистрала 70км и пак лампата и почва тракането отгоре , уви тоя път не спря , а масло има , изкарах 120 км на 5та с 80 да мога да се прибера с почукване (знам че ще ме критикувате , но нямаше как). На следващи ден викам ще гледам качва ли масло , махнах датчика дори понеже помпата си работи , да видя дали качва масло там , за секунда изхвърли над половин литър масло , следователно качва. Започнах да се замислям , биелни лагери основни лагери или запушена м. магистрала . Основни едва ли , биелни възможно заради това че на много загряло се случва и съм склонен да си мисля че маслото става като вода и изтърват , маслена магистрала също много ме съмнява ама по капачката пак има леки следи от прясно масло , но пък трака да си е.е , като изтине мотора симптомите изчезват. Дайте някаква идея , много съм и скиптик към тоя Мотул , направо си мисля да го източа макар да е на 600км и да си хакна Кастрола пълната синтетика 10/40 утре и да го пробвам пак. Вече около 1000лв съм назад от проби и грешки. ако има някой с идея ще се радвам да видя и даже бих го почерпил. Поздрави и моля за лек че над 10 майстора вече се чешат по главите и нямат идея освен един за биелни лагери.
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
От днес тракането вече го има и от студена кола и светва лампата в началото после гасне , значи съм умлял хидравличните вече :(
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Свали главата и продухай със сгъстен въздух маслените магистрали и на блока и на главата. На Аее капака на картера е със силикон. Може парченце да прави проблема.
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Здравей , сложих и руска добавка , няма отихване , знам че капака на картера е със силикон , но видимо се чува масло горе в главата да влиза , по капачката също си има леко плискано масло макар да има предпазител да видя дали се мие вала. Ако стигна до сваляне на главата по добре да я засиля в някоя нива , на каваци и да се приключва , то направо се разболях вече с нея. Иначе благодаря за включването и отговора , ако не препатка до тогава може и да се случи отново цялостно разглабяне.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Малко размисли
Ако вдига налягане до датчика значи не би трябвало да ти мига лампата.
Ако не стига значи нема как да мие валовете както ти гадаеш.
За мен помпата е виновна но вече си чао.
В момента най добре е да Смениш маслената помпа и след това да измериш наляганено но НА ЗАГРЯЛ мотор, което трябваше да направиш веднага при първите премигвания, а не да сменяш датчици и да караш 120 км. Ама ти си знаеш.
Ако вдига налягане до датчика значи не би трябвало да ти мига лампата.
Ако не стига значи нема как да мие валовете както ти гадаеш.
За мен помпата е виновна но вече си чао.
В момента най добре е да Смениш маслената помпа и след това да измериш наляганено но НА ЗАГРЯЛ мотор, което трябваше да направиш веднага при първите премигвания, а не да сменяш датчици и да караш 120 км. Ама ти си знаеш.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Сложи си стария мотор и оправете периферията.
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Така , масло стига до датчика но това не означава че има налягане , някакво масло влиза при повдигачите , ясно че вече може би са чао и ще ги сменя в най-скоро време. Помпата е мерена бута си , но имам едно друго притеснение , понеже е бил стар мотора и пълен с нагари сега да са слезнали долу и да задръстват цедката , утре ще отворя картер за да погледна и да кажа не съм чао , мотора си работи , има и мощност , капака на разпределителния го свалих - вала е перфектен. Стария мотор няма как да го сложа вече , 3 цилиндъра от 4те хлопат , в 4ти влиза 1 стотинка между буталото и цилиндъра . Маслени магистрали го изключих защото минава първо през цедка после помпа и филтър , нито силикон може да влезе нито нагар да запуши така яко. Биелните лагери не тропат , мисля че два хидравлични хлопат и се надявам да се напълнят утре след като установя , че сигурно има 2 пръста боклук в картера и запушена цедка. Силно се надявам да съм прав , иначе имам донор глава , вал , повдигачи , а помпата е мерена на 100% работи. Датчика също става вече разбрах нищо че е от АЛМ при по-малко налягане от 0.15 бара светва , а при 0.35 и нагоре няма да покаже грешка. Утре ще разбера дали ще има шанс да се оправи , масло вън , картер долу , чистене и пак кастрол 10/40 пълна синтетика и повече никога Мотул
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Като чета какво си написал, достатъчно си компетентен да се справиш и без чужда помощ.
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Колега,като свалиш картера,разклати и петите на биелите,да не би все пак чукането да идва от някой биелен лагер.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Цедката най вероятно ще бъде чиста. Пробвай първо с по качествен филтър ,нали вътре имало някакъв клапан за свръх налягане, или на помпата беше , ако нещо се е повредил, ако не вече става дума за лагерите на к. Вал. Чакаме развитие.
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Привет , разсмя ме като видях какво съм написал , исках да кажа - видимо се вижда че влиза някакво масло горе , но слабо . Та компенсаторния клапан , не отсъства ли тук в тая система за налягането на маслото ? Ей това което описваш не се ли гледа като се свали агренажа и където са биелните - визирам петите? Чукането няма как да е от коляновия вал , 99% съм сигурен че е повдигачи и 1 % клапани на долу направо не вярвам да е. Филтъра е Чемпиън но едва ли е от него. Ще видим цедката дали ще излезе чиста.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
За чукането си прав че е от повдигачи. Но загубата на налягане ( мигане на лампата) може да е от
1 . Дефектирал клапан за свръх налягане, където и да се намира той.( филтър или байпас на масл. Помпа)
2. Задръстена цедка на масл. Помпа , респективно маслен филтър.
3. Големи хлабини в биелни лагери к. Вал - обикновено като загрее мотора.
4. В редки случаи като моя - пробил датчик.
5. Скъсани или окъсени кабели на датчика/те.
Това ме кара да мисля че проблема е по т.1
1 . Дефектирал клапан за свръх налягане, където и да се намира той.( филтър или байпас на масл. Помпа)
2. Задръстена цедка на масл. Помпа , респективно маслен филтър.
3. Големи хлабини в биелни лагери к. Вал - обикновено като загрее мотора.
4. В редки случаи като моя - пробил датчик.
5. Скъсани или окъсени кабели на датчика/те.
fluks написа:От днес тракането вече го има и от студена кола и светва лампата в началото после гасне , (
Това ме кара да мисля че проблема е по т.1
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Toва , което писах по-горе съм го правил на Голф АЕЕ 2011 г. И аз тръгнах мерене налягане на мсло,промивка, сваляна на картер /чиста цедка/, смяна на маслена помпа. веригата не беше разлабена /износена/ Чукаха повдигачите.
Нкрая главата долу и с компресо продухване на магистралитеИзлезе някакво парченце 4-5 мм не разбрах силикон ли беше и от гарнитура/мернах го за кратко като излетя/. След монтаж на главата никакво чукане на повдигачи
Нкрая главата долу и с компресо продухване на магистралитеИзлезе някакво парченце 4-5 мм не разбрах силикон ли беше и от гарнитура/мернах го за кратко като излетя/. След монтаж на главата никакво чукане на повдигачи
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Здравейте отново , малко или много разочерован съм. Източих маслото , свалих картера , цедката е чиста. Затворих сложих си Кастрола , изчаках мерих , запалих отихна , и след разкарване чукането пак почна , и си мисля че е от долу защото там се чува. Мисля че не са повдигачите вече , мисля че е основни лагери както написа някой по горе. Кастрола е пълна синтетика , ще се наложи да остиска още малко до майстора и изцяло десекция отдолу и смяна на помпа и лагери , горе хвърля масло и то яко , чак под капака се вижда как джаска. Другия вариант който не искам да е или клапан или пак хлопащо бутало(но едва ли) ще я видя на магистралата лампата ще светне ли или не. За сега остава до събота на място и й предстоят 100+ на 5та с 80 до доктора.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Поло 6kv5 проблем с мотора(масло)
Колегата , къде чука сега . На място чука ли или само в движение и не можеш да го локализираш на 100 %?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта